מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
בשוק שבו יש הרבה הונאות, אנשים מנסים להסתיר ליקויים וכל אחד חושב שהאחר מנסה לעקוץ אותו, חשוב לדעת מה לשוב לעשות ולבדוק. מדריך "ביזפורטל" לרכישת רכב מיד שנייה
קניית רכב משומש מיד שנייה היא החלטה כלכלית חשובה לרבים, ונעשית בדרך כלל כשאין אפשראות לקנות רכב חדש מהיבואן. השוק הישראלי מציע מגוון רחב של כלי רכב מיד שנייה, ובדרך כלל מדובר בחיסכון משמעותי לעומת רכישת רכב חדש. עם זאת, כמו בכל עסקה גדולה, יש סיכונים שצריך להיות מודעים אליהם, ולבצע את הבדיקות המתאימות לפני קבלת ההחלטה.
רבים מעדיפים לרכוש רכב יד שנייה בגלל היתרון הכלכלי הברור. ירידת הערך של רכב חדש היא חדה במיוחד בשנים הראשונות. לאחר שלוש שנים בלבד, רכב חדש עשוי לאבד 30%-40% מערכו, ולכן קנייה של רכב בן שלוש או ארבע שנים מאפשרת ליהנות מרכב במצב טוב, מבלי לספוג את ירידת הערך הגדולה הזו.
ירידת הערך של רכב חדש בשנים הראשונות היא חדה במיוחד צילום: תמר מצפי
דוגמה לכך ניתן לראות בשוק כלי הרכב המשפחתיים: רכב חדש מדגם מסוים שיצא מהסוכנות יעלה כ-120 אלף שקל, בעוד שגירסה משומשת של אותו רכב מ-2020 תעלה כ-80 אלף שקל בלבד. מדובר בחיסכון משמעותי ללא ירידה משמעותית באיכות הרכב.
- מאופציות אמריקאיות ואירופאיות עד מרווחי סטרייק - הידע שלא תוכלו לסחור בלעדיו
- עולם האופציות: מ-Call ו-Put ועד סטרייק ופרמיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרונות ברכישת רכב משומש:
חיסכון כספי – מחיר הרכב נמוך בהרבה מזה של רכב חדש.
בחירה רחבה יותר – בשוק היד השנייה ניתן למצוא מגוון רחב של דגמים, כולל כאלה שכבר לא מיוצרים.
ירידת ערך נמוכה יותר – לאחר שהרכב עבר את השנים הראשונות, ירידת הערך שלו מתונה יותר.
חסרונות ברכישת רכב משומש:
סיכון של קניית רכב עם בעיות מכניות – רכב משומש עלול לסבול מבלאי או תקלות שלא תמיד ניתן לזהות בקלות.
אחריות מוגבלת – רכב יד שנייה לרוב לא יכלול אחריות מקיפה כמו רכב חדש מהיבואן.
מה חשוב לבדוק לפני שקונים רכב יד שנייה?
כשמחליטים לרכוש רכב משומש יש כמה פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון לפני החתימה על העסקה:
ההיסטורה של הרכב – אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לבדוק הוא ההיסטוריה של הרכב - מידע על תאונות קודמות, טיפולים ותיקונים, ובעיקר על מספר הידיים שעבר הרכב. כך לדוגמה, רכב שעבר תאונה קשה עשוי להיראות טוב למראית עין, אך הנזק יכול להשפיע על ביצועי הרכב והבטיחות שלו.
- מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
- ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של...
דו"ח של מכון בדיקה יכול להוריד את המחיר שדורש המוכר צילום: pexels
בדיקה במכון בדיקה מקצועי – מומלץ לקחת את הרכב לבדיקה במכון מוסמך לפני הרכישה. הבדיקה תחשוף את מצב המנוע, השלדה, מערכות החשמל והבלמים, ובאופן כללי תיתן תמונה של מצב הרכב. במקרים רבים, דו"ח של מכון בדיקה יכול להוריד את המחיר שהמוכר דורש או לחשוף בעיות שלא נראו בבדיקה הראשונית.
בדיקת רישום ברשות הרישוי – חשוב לבדוק את הרכב ברישום במשרד הרישוי ולוודא שהוא לא משועבד, ממושכן או מעוקל. כמו כן, יש לוודא את מספר הבעלים הקודמים, שכן רכב שעבר מספר רב של ידיים עלול לסבול מבלאי גבוה יותר.
מסמכי תחזוקה וטיפולים – אם הרכב שמור עם תיעוד טיפולים מסודר, זו אינדיקציה טובה לכך שהרכב טופל היטב. לעתים קרובות, כלי רכב מטופלים ברשתות מוסכים מורשים ומסמכים אלה יעידו על תחזוקה סדירה ואיכותית של הרכב.
הבדיקות המעמיקות מסייעות בכמה דברים. ראשית הן נותנות הגנה מסוימת על ההשקעה ברכב, בכך שהן מאפשרות לוודא שהרכב במצב תקין, ולא תצטרכו להוציא סכומים משמעותיים על תיקונים בעתיד הקרוב. בנוסף, בדיקה מקצועית תוכל לחשוף תקלות או בעיות נסתרות ברכב, כמו תאונות או נזקים שיכולים להשפיע על הביצועים והבטיחות.
מנגד, לבדיקות האלה יש גם חסרונות אפשריים. כך למשל, הן עולות כסף, ולעתים גם אם הרכב לא נרכש בסופו של דבר. כמו כן, מדובר בתהליך ארוך ומורכב – הצורך בבדיקות מקיפות יכול להאריך את זמן החיפוש אחר הרכב המתאים.
סוגי מוכרים: סוכנויות, אנשים פרטיים ועסקות טרייד-אין
קנייה מאדם פרטי: זוהי אפשרות נפוצה בשוק היד השנייה. מדובר בעסקה ישירה בין הקונה למוכר, מה שמאפשר גמישות במו"מ על המחיר, ולעתים מחירים נוחים יותר.
יתרונות:
מחיר נמוך יותר – מחירים של כלי רכב מאנשים פרטיים נוטים להיות נמוכים יותר מאשר בסוכנויות רכב.
גמישות במו"מ – קל יותר להגיע להסכמות על המחיר מול אנשים פרטיים.
חסרונות:
חוסר ודאות – אין ביטחון לגבי מצב הרכב, ולעתים המוכר יסתיר פרטים בעייתיים.
אחריות מוגבלת – עסקה פרטית אינה כוללת אחריות על הרכב.
קנייה מסוכנות רכב: סוכנויות רכב רבות מציעות כל רכב מיד שנייה, ולעתים מדובר בכלי רכב שנרכשו במבצעי טרייד-אין.
יתרונות:
שקט נפשי – סוכנויות רבות מציעות אחריות חלקית על הרכב.
מגוון רחב – אפשרות בחירה בין מספר דגמים ויצרנים.
חסרונות:
מחיר גבוה יותר – המחירים שמציעות הסוכנויות עבור כלי הרכב יהיו לרוב גבוהים יותר מהמחירים מאנשים פרטיים.
היצע מוגבל – ייתכן שהסוכנות לא תציע בדיוק את הדגם שאתם רוצים לקנות.
עסקות טרייד-אין: חלק מהסוכנויות מציעות עסקות טרייד-אין, שבמסגרתן הלקוח מוסר את הרכב הישן שלו, ומקבל הנחה עבור הרכב החדש שהוא רוכש.
יתרונות:
חיסכון בזמן – אין צורך למכור את הרכב הישן שלכם באופן עצמאי.
נוחות – העסקה מתבצעת במקום אחד, ללא צורך במו"מ ממושך.
חסרונות:
שווי נמוך לרכב הישן – שווי הרכב שנמסר בעסקת טרייד-אין לרוב יהיה נמוך מהמחיר שלו בשוק.
כדאי לקנות רכב של ליסינג?
רכבי ליסינג נהפכו למצרך מבוקש בשוק היד השנייה בישראל, בעיקר בגלל ירידת הערך הנמוכה שלהם לעומת כלי רכב פרטיים.
יתרונות:
תחזוקה מסודרת – רכבי ליסינג מטופלים לרוב במוסכים מורשים, ויש תיעוד מלא של כל הטיפולים והתיקונים שבוצעו בהם.
מחיר נמוך יחסית – רכבי ליסינג נמכרים לעתים במחיר נמוך יותר מהמקבילים הפרטיים שלהם.
חסרונות:
שימוש אינטנסיבי – רכבי ליסינג עשויים להיות עם קילומטראז' גבוה - מה שעשוי להביא לבלאי מואץ של חלקי הרכב.
סיכון לבלאי נסתר – בשל השימוש האינטנסיבי, ייתכנו בעיות שלא תמיד ניתן לגלות בבדיקות ראשוניות.
- 3.ירון 25/10/2024 15:10הגב לתגובה זופחחח, ניכר שהכותב אינו מבין בתחום כתיבתו. רכישת רכב יד שניה מחברות ליסינג עדיפה ביי פר על רכישה מאדם פרטי בכל היבט ומימד אפשריים (מצב הרכב, אחריות, טיפולים, תיקונים ובוודאי גם במחיר הרכב).
- 2.רכב 0 ק"מ?יד שניה 0 ק"מ (ל"ת)מיכא 25/10/2024 15:01הגב לתגובה זו
- 1.ניר 25/10/2024 14:08הגב לתגובה זומה חדש פה? דבר שני רכב ליסינג הוא לרוב ללא תחזוקה תקינה כמו שרשום בכתבה. מרשים לעצמם לזלזל לרוב.

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו.
אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.
האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?
עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.
הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.
בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.

רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי רנו החלה בשיווק הרנו קנגו העדכני, המסחרית הקטנה של רנו במחיר של 178.0 אש"ח. האם קנגו אחד יוכל לשיבוטים של הסיטרואן ברלינגו המשווקים היום בישראל (סיטרואן, אופל, פיאט, טויוטה) ?
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל החלה בשיווק מחודש של הרנו קנגו הפופלרי. הקנגו של רנו הוא טנדרון סגור שיכול לשמש בשעות היום כרכב עבודה עם נפח הטענה ושימושיות גבוהים מאוד, אבל גם כרכב מרווח לשימוש משפחתי.
הקנגו החדש מיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של כלל דגמי רנו, בעיקר בחזית הרכב עם יחידות התאורה המזוהות, וסמל רנו גדול במרכז.
מימדי הקנגו החדש מכונים לשימושיות גדולה עם אורך של 4.488 מ', רוחב של 1.859 מ' וגובה של 1.801 מטר. בסיס הגלגלים של הקנגו 2.716 מטר לרווחת הנוסעים בעיקר בשורת המושבים השניה.
השדרוג ממשיך בתא הנוסעים עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה בגודל ''8 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. לנוחות הנהג מצויד הקנגו בתאי איחסון רבים, בין היתר בדשבורד, מעל ראש הנהג ועוד, וכן חיישני אורות וגשם, בלם חניה חשמלי וכד'.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקנגו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין לנהג כבר ב 1750 סל"ד. תיבת ההילוכים של הקנגו אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הקנגו החדש מתעדף שימושיות וחסכון על פני ביצועים, כך שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, והמהירות המירבית 174 קמ"ש. צריכת הדלק מרשימה עם נתון מוצהר של 18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.