מכירות ה-EV בארה"ב ממשיכות להאט - נתח השוק של טסלה ירד ב-11%
כתבנו כאן כבר שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה - הרוכשים מעדיפים לקנות לכל היותר רכב היברידי זול יותר מאשר רכב חשמלי יקר, והחברות שמרגישות את הפגיעה יותר מאחרות הן חברות לא סיניות כמו טסלה TESLA INC שלא מקבלות סבסוד מהממשלה.
ברבעון הראשון של השנה נמכרו בארה"ב כ-269,000. מדובר אמנם בעלייה של 2.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך ירידה של 7.3% ביחס לרבעון האחרון של 2023. על רקע ההאטה בענף, נתח השוק של טסלה ירד מ-62% בתחילת 2023 ל-51% בלבד כעת.
אילון מאסק הודיע ביום שני לעובדים כי טסלה תפטר 10% מכוח העבודה שלה. המשקיעים מצדם מודאגים: מחיר המניה של טסלה צנח בלמעלה מ-30% מתחילת השנה ומחק מיליארדי דולרים משווי השוק של החברה.
מכירות טסלה ירדו ביותר מ-13% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, בעוד שרוב המתחרים החדשים שלה חוו צמיחה דו-ספרתית ואף משולשת. מותגי רכב ותיקים כמו יונדאי, מרצדס וב.מ.וו הגדילו גם הם את מכירות הרכב החשמלי שלהם ונגסו בנתח השוק של טסלה. הירידה במכירות טסלה מצביעה על מגמה רחבה יותר בשוק הרכב החשמלי: התחרות הולכת ומחריפה, ויצרניות רכב ותיקות חדשות נכנסות לשוק עם דגמים חדשניים ומחירים אטרקטיביים.
- המשקיעים תוהים: לאן הולך אילון מאסק?
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתח השוק של הרכב החשמלי של פורד FORD MOTOR קפץ מ-4.2% ל-7.4% בשנה האחרונה, מה שהופך אותה למותג הרכב החשמלי השני בגודלו בארה"ב. עם זאת, פורד הודיעה החודש כי היא מאטה את תוכניות ייצור הרכב החשמלי שלה בתגובה לביקוש המאט.
גורם נוסף המשפיע על המכירות הוא עליית מחירי חומרי הגלם, כמו ליתיום, שהובילה להתייקרות משמעותית של רכבים חשמליים. טסלה, שהיא יצרנית רכב חשמלי יקרה יחסית, נפגעה במיוחד מהתייקרות זו. עם זאת, חשוב לציין שטסלה עדיין נותרת מובילה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. החברה ידועה בפיתוח סוללות חזקות ויעילות, טווח נסיעה ארוך ותכונות נהיגה מתקדמות. יתרונות אלו עשויים להמשיך למשוך לקוחות רבים, גם לנוכח התחרות הגוברת.
התחרות הגוברת מגיעה על רקע מהלכים של הממשל האמריקני לקידום המעבר לרכב חשמלי. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציב את היעד השאפתני של רכבים חשמליים שיהוו מחצית מכלל המכוניות הנמכרות במדינה עד 2030. כיום, הם מהווים פחות מ-20% מהרישומים החדשים של רכב.
טסלה מקבלת הורדת דירוג
יצרנית הרכבים החשמליים מקבלת הורדת דירוג והמניה יורדת ב-3%. בוול-סטריט מעריכים כי המודל 2 הוא הרבה יותר חשוב מהרובוטקסי, אבל טסלה לא ממש מבינה את זה. במידה ומניית החברה תסגור גם היום באדום, זה יהיה היום החמישי ברציפות של ירידות עבור טסלה.- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
האנליסטים בדויטשה בנק מורידים דירוג למניית טסלה ל"החזק" מ"קנייה" ואת מחיר היעד ל-123 דולר, לעומת 189 דולר קודם לכן. ירידה של 35%. בדויטשה בנק מאמינים כי הרכב המוזל של טסלה - המודל 2 - יושק לאחר 2025. המלצת הקנייה הקודמת של האנליסטים התבססה על ההנחה כי רכב מוזל עם מחיר של 25,000 דולר יגיע בסוף השנה הבאה ויעזור לחברה להגדיל את המכירות.
דגם זול יותר צפוי להגדיל את שוק היעד של טסלה ולהאיץ את הצמיחה. החברה מסרה 387,000 רכבים ברבעון הראשון, נמוך בכמעט 9% לעומת השנה קודם לכן ומתחת לצפי האנליסטים ב-20,000 יחידות. האכזבה גרמה לאנליסטים לעדכן תחזיות ולצפות למסירות של 1.8 מיליון רכבים ב-2024, ללא שינוי מ-2023.
כ-35% מהאנליסטים מדרגים כעת את מניית טסלה ב"קנייה", כאשר מחיר היעד הממוצע למניה עומד על 190 דולר. בתחילת 2024 מחיר היעד עמד על 241 דולר.
- 1.רועי 19/04/2024 06:50הגב לתגובה זוממתי משווים תוצאות רבעון ראשון לרבעון רביעי? רבעון ראשון הוא תמיד החלש ביותר בשוק הרכב האמריקאי. אנשים פחות קונים רכבים חדשים כשהם תקועים בבית בזמן סופות שלגים והצפות. האמירה שהירידה בנתח השוק של טסלה נובעת מחולשת הרכב החשמלי היא מגוחכת בעצמה, שכן מלכתחילה מדובר על נתח השוק של טסלה במכירות של *רכבים חשמליים* !! שוק הרכב החשמלי לא נחלש ולא נעצר. כמות המכוניות הולכת וגדלה. שיעור הרכב החשמלי מכלל המכירות הולך וגדל. פשוט יש הרבה יותר מבחר, ולכן לטסלה יותר קשה למכור ופורד נאלצת לצמצם ייצור (כי הפורד F150 Lightning הוא רכב בינוני לכל היותר).

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".