האוצר: בלי מס נסיעה על כלי רכב חשמליים - פקקי התנועה יחריפו משמעותית
"לפי הערכות שמרניות, בהנחה שהמיסוי על רכב חשמלי לא ישתנה, הנסועה ברכב חשמלי ממוצע עשויה להיות גדולה ב-15% מאשר ברכב בנזין, דבר שיביא להחרפה במצב הגודש בכבישים בתוך מספר שנים", כך חוששים-מזהירים היום במשרד האוצר במסגרת דוח חדש שהוציאו בנושא ובו המלצה להטיל מס נסיעה על כלי רכב חשמליים, שייקבע בהתאם לכמות הנסועה השנתית של הרכב (בדומה למס הבלו אותו משלמים רכבי בנזין), אבל מציינים שהוא יהיה נמוך יותר ממס הבלו כיום.
רגע, מה, עוד מס? כן, והאמת שמשרד האוצר דווקא צודק. כלי רכב חשמליים מזהמים פחות את האוויר וזו בהחלט סיבה טובה לעבור לשימוש רחב יותר בכלי רכב כאלה. אבל חוץ מזיהום האוויר יש עוד נושא: עומסי תנועה, או: פקקים. ובנושא הזה אין שום יתרון לכלי רכב חשמלי. אולי להיפך. מאחר שאין עלויות דלק אנשים שיש להם כלי רכב חשמלי נוסעים בו יותר. באוצר חוששים שהפקקים במדינת ישראל רק יחריפו בעקבות הכניסה המשמעותית של כלי הרכב החשמליים (על פי הנתונים -19.7% מכל כלי הרכב החדשים הם חשמליים או היברידיים, לעומת 8.9% בשנת 2021 ו-3.5% בשנת 2020).
בקיצור, כדי לפתור את בעיית הפקקים - לא מספיק לעודד שימוש בכלי רכב חשמליים. מה שצריך זה יותר תחבורה ציבורית. אבל מאחר שהיא "תמיד לא מספיק טובה" הפתרון הוא להטיל מס נסיעה על כלי רכב חשמליים באזורים הפקוקים בישראל (ובכלל על כל כלי הרכב, במקום מס הבלו). לא כדי שלא ייסעו בהם אלא כדי שיהיה יותר כדאי לנסוע בתחבורה ציבורית ולאזן בין אלה שממש רוצים לנסוע דווקא לבד עם הרכב הפרטי שלהם ובין רוב האנשים, שאם האוטובוס לא ייתקע בפקקים, הם אולי אפילו ישמחו לנסוע בו.
כלכלנים ומומחי תחבורה מסכימים שהדרך להפחית את הפקקים ואולי אף להעלים אותם לחלוטין זה באמצעות אותן אגרות גודש. הבעיה היא שאגרות גודש נהנות מיחסי הציבור הכי גרועים - כולם שומעים את המילה 'מס' ואף אחד לא שומע את המילים 'אין פקקים'.
- אגרת גודש בדרך - מירי רגב מסכימה, אלה התנאים
- תשלום בכניסה לגוש דן - מתי תחויבו באגרת גודש וכמה זה יעלה לכם? כל השאלות והתשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתם בוודאי מרגישים שאתם עומדים יותר בפקקים. גם נתוני הלמ"ס מראים את זה. בשנת 2021 היקף הנסיעה בכבישים גדל ב-16% לעומת שנת הקורונה וב-1.3% לעומת השיא של 2019. מספר המכוניות בכבישים הוכפלו ב-20 שנה, והנסועה הכוללת גדלה ב-75% (לניתוח המלא של הלמ"ס לחצו כאן). על פי האוצר, כבר היום הגודש בכבישים בישראל הוא גבוה מאוד בהשוואה בינלאומית; כך למשל, לפי מדד TOMTOM הבינלאומי, הגודש בכבישי מטרופולין ת"א חמור יותר מאשר בכמעט כל ערי אירופה.
אז מה מחדשים היום במשרד האוצר? הם רוצים להטיל מס נסיעה על כלי רכב חשמליים ומציגים את הנתונים לפיהם 19.7% מכלי הרכב החדשים בישראל הם חשמליים או היברידיים (14% חשמליים), דומה לממוצע באירופה ומעל היעדים.
באוצר רוצים לבטל את הטבות המס המפליגות שיש לכלי רכב חשמליים, הטבות שנחשבות גבוהות גם בהשוואה בינלאומית. מדובר על הנחות במס הקנייה ובאגרת הרישוי השנתית. וכמובן - הם לא משלמים מס בלו כי הם לא צורכים בנזין או סולר. באוצר אומרים כי "היקפי ההטבות לרכב חשמלי בישראל לאורך חיי הרכב גבוהות כיום משמעותית מהממוצע באיחוד האירופי".
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הנה ההשוואה:
עכשיו, אתם יכולים להגיד - 'אוף שוב האוצר האלה רק מחפשים איך לקחת לנו כסף'. אבל אם תחשבו כך אתם בעצם עושים לעצמכם הנחה, הקלה. צריך לשנות את הרגלי הנסיעה בישראל - בהנחה שאתם לא רוצים לבלות את כל החיים בפקקים. אבל האם אנחנו, הציבור הישראלי, נסכים לעשות שינוי משמעותי בצורת החשיבה שלנו ובהרגלים? זה תלוי בעיקר בנו, וגם בכך שחברי הכנסת יואילו בטובם להתעמק בנושא ולהבין שפשוט אין ברירה, וחייבים לעשות את השינוי הזה.
- 11.אלי 23/02/2023 21:23הגב לתגובה זומשלמים/מסבסדים בעלי רכב חשמלי, שני הסוגים זקוקים לדרכים ותחזוקתם לכן ההצעה הוגנת ונכונה.
- 10.גל 23/02/2023 07:37הגב לתגובה זומדוע תושב הפריפריה שנדרש לעבוד במרכז ישלם מס על נסיעה כדי לעבוד?? הרי הוא לא נוסע עודף ק"מ כדי לטייל ,הסיבה העיקרית לק"מ היא עבודה ולכל החוכמולוגים שמייעצים לסוע ברכבת ,תוסיפו לכל כיוון עוד שעה-שעתיים שלא לדבר עם בעלי מקצוע שחייבים ציוד.מס על רכב אן אגרת רישוי יקרה אין בעיה אבל מס על אדם שעובד כנראה באוצר חיים רק במרכז.
- 9.כספי 22/02/2023 21:53הגב לתגובה זולא ירתיע אותו מהשימוש בו.
- 8.תורידו מיסוי אופנועים וקטנועים... חוסכים בפקקים ובזיהום (ל"ת)לוגיקה פשוטה 22/02/2023 20:31הגב לתגובה זו
- 7.כתב לוביסט 22/02/2023 18:27הגב לתגובה זואף אחד לא ישב בפקקים כי זה זול יותר מבנזין ואף בעל רכב לא עבר לחשמלי מתחבורה ציבורית. נמאס מהצעות בולשביקיות.
- שמעון דוידי 22/02/2023 20:27הגב לתגובה זולהיפך. זו הכי כלכלה חופשית שיש. במקום לעמוס בפקקים כולם ייהנו מניעה טובה יותר. ככה יש במדינות נורמליות כמו אנגליה (בלונדון) ושבדיה (בשטוקהולם)
- 6.הבעיה היא שאין תחבורה ציבורית בשבת (ל"ת)ב 22/02/2023 18:20הגב לתגובה זו
- 5.הזיה 22/02/2023 17:31הגב לתגובה זומעודדים לרכב חשמלי והוא עוד לא הספיק לצבור כוח שוק וכ ר אוצים כסף כי מבנזין האוצר לא מקבל. מדינת אוכלת יושביה
- 4.יאיר 22/02/2023 16:49הגב לתגובה זופתרון הבעיה היא לא על ידי הטלת מס. עובדה, סגירת נתיבים ומס גודש לא גורם לנהגים לעבור לתחבורה ציבורית. תודה
- ניר 22/02/2023 19:24הגב לתגובה זומס גודש ישנה את שיווי המשקל לטובת תחבורה ציבורית . זה הוכח בכל מקום. אבל להטיל רק מס על רכבים חשמליים זה כבר טמטום לשנות את שיווי המשקל לטובת רכבי בנזין אם כבר הפוך להטיל מס לפי רמת זיהום
- 3.אלון 22/02/2023 15:49הגב לתגובה זוהגידול במס המכוניות ישפיע על הפקקים אך בעיקר על "כיס" האוצר.
- 2.מחפשים למלא את הקופה הציבורית בשעה שהם גונבים ממנה (ל"ת)יותם 22/02/2023 15:49הגב לתגובה זו
- 1.מס השוואה של מחיר טעינה למחיר ליטר דלק בדרך תתכוננו המד (ל"ת)מושון 22/02/2023 15:41הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'יפ רנגלר רוביקון. הוזלה של 60,000 ש"ח. צילום יואב פולסג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
שערי מטבע, גמישות של היצרן או ויתור על חלק מהרווחיות - סמלת יבואנית דגמי ג'יפ לישראל מוזילה את הרנגלר האלמותי בסכומים שבין 20,000 ש"ח ל - 60,000 ש"ח.
סמלת יבואנית דגמי ג'יפ JEEP לישראל הודיעה על הוזלת מחיר לג'יפ רנגלר האגדי.
הרנגלר ששורשיו נטועים עמוק עוד מתקופת מלחמת העולם השניה, והוא מסמל את תרבות החופש האולטימטיבי האמריקאי צבר גם ישראל אוהדים רבים עבורם התחליף היחיד לרנגלר הוא רנגלר אחר.
גם אנחנו נהגנו ברנגלר ונשבינו בקסמיו, הן בגירסת הרוביקון והן בגירסת הגלדיאטור (טנדר) רוביקון.
עתה הודיעה סמלת היבואנית על מהלך של הוזלת דגמי הרנגלר בעשרות אלפי שקלים. דגם הספורט הקצר (שתי דלתות) הוזל ב 20,000 ₪ למחיר של 350.0 אש"ח והוא רכב שטח הקשוח הזול ביותר בישראל. דגם הספורט הארוך (ארבע דלתות) הוזל ב 25,000 ₪ ומחירו עומד עתה על 370.0 אש"ח, והוא רכב השטח הקשוח הארוך הזול ביותר בישראל ( וסליחה מהרקסטון של KGM שכבודו במקומו מונח).
- עצמאות ארה"ב וצרפת - זמן טוב ללמוד על הביקוש לתוצרת ב'יד2'
- על רקע הצניחה במכירות - מנכ"ל סטלנטיס מתפטר; מה יקרה למניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגם הרוביקון האגדי הוזל בלא פחות מ 60,000 ₪ ומחירו העדכני הוא 410.0 אש"ח. הרוביקון מביא עימו יכולות שטח פנומנליות כבר מהמפעל, ובמחיר החדש הוא פשוט ללא תחרות.

