יבואני הרכב תחת לחץ: ההנחות גדולות; האם זה הזמן לקנות רכב חדש?
למרות עליית המסים, יבואני הרכב מוכרים במבצעים, אבל כנראה שתמיד יהיו מבצעים בשוק התחרותי שנוצר ברכבים החשמליים בעיקר בזכות הסינים וגם - בקרוב השקות חדשות
שוק הרכב הישראלי מתחילת השנה אומנם מפתיע רבים שרואים הנחות ומבצעים גדולים, אבל האמת שהכתובת היתה על הקיר. היבואנים רכשו כמויות מאוד גדולות של רכבים לפני העלאת המיסוי וקראו לכם לקנות מהר. הערכנו אז שזה יימשך - השוק יותר תחרותי מבעבר, היקף הדגמים שמגיע לארץ הוא עצום, המלאי שנצבר מאוד גדול ויהיה צורך להוריד אותו דרך מבצעים ובכלל - יש שחיקה במחירי הרכב החשמלי - הנחות ברכבים חדשים - איך זה ייתכן והאם זה הזמן לקנות?; לקנות רכב חדש עכשיו או לחכות ל-2025?
המסקנה היא ברורה - סיכוי טוב שתמיד יהיו הנחות ומבצעים, אנחנו בשוק תחרותי ומשוכלל. אולי כעת זה דרמטי יותר לאור כמות המלאי הגדולה שיש ליבואנים והרצון שלהם להתפטר מהמלאי. אם אתם עומדים לרכוש רכב חדש, אז זו כנראה הזדמנות לקבל עוד הנחה, אבל אם אתם לא בעניין של רכב חדש עכשיו, לא בטוח שכדאי לכם בגלל ההנחה לרוץ לקנות. סיכוי טוב שיהיו גם הנחות ומבצעים בהמשך.
ההנחות האלו לכאורה מפתיעות כי גזירות מיסוי חדשות מעלות את מחירי הרכבים.אלא שהיקף המלאי והתחרות הם אלו שבעיקר לוחצים על המחירים כלפי מטה. מדובר על מבצעים משמעותיים - הנחות, תוספות, תנאי מימון נדיבים, והצעות לרכבי "אפס קילומטר" במחירים שלעיתים נמוכים מאלה של שנת 2024.
מלאי ענק תחת שעון מתקתק
לקראת סוף 2024, יבואני הרכב בישראל ביצעו מהלך אסטרטגי מחושב: הם מיהרו לייבא כמויות אדירות של כלי רכב – בעיקר חשמליים והיברידיים – כדי להקדים את גזירות המיסוי החדשות שנכנסו לתוקף בינואר 2025. רק בחודש דצמבר 2024 נפרקו בנמלי ישראל כ-100,000 כלי רכב חדשים, רבים מהם שוחררו ממכס עוד לפני תחילת השנה . המטרה הייתה פשוטה: למכור את הרכבים הללו במחירים מבוססי מיסוי נמוך יותר, ולהגדיל את הרווחים.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך התוכנית לא התממשה כמתוכנן. הביקוש לרכבים, ובמיוחד לחשמליים, לא עמד בקצב ההיצע. עשרות אלפי כלי רכב נותרו עומדים במגרשי היבואנים, והפכו לנטל כספי. כל רכב כזה הוא כמו פצצת זמן: אם הוא לא נמכר תוך 12 חודשים מיום ייצורו, היבואן נאלץ לרשום אותו על שמו בתהליך המכונה "גיול". תהליך זה גורר ירידת ערך מיידית, הפסד חשבונאי, ולעיתים אף מכירה במחירי הפסד. כתוצאה מכך, היבואנים נמצאים במרוץ נגד הזמן, ומוכנים להציע הנחות משמעותיות כדי להזיז את המלאי.
החל מינואר, המדינה הטילה סדרת מסים חדשים ששינו את כללי המשחק בשוק הרכב. מס הקנייה על רכבים חשמליים זינק מ-35% ל-45%, הנחת ביטוח החובה לרכבים חשמליים בוטלה, וה"מס הירוק" – הנחה של עד 10,000 ש"ח על רכבים חסכוניים – קוצץ משמעותית. בנוסף, הוחמרו קנסות על רכבים מזהמים, והמע"מ עלה מ-17% ל-18% . התוצאה היא עלייה צפויה של 10-20 אלף שקל במחירי רכבים חדשים. אבל, הרכבים שיובאו לפני ינואר 2025 פטורים מהמסים החדשים. כלומר, המלאי ה"ישן" – שמורכב מרכבים חדשים לגמרי – נמכר במחירים המבוססים על שיטת המיסוי הישנה, מה שהופך אותם לזולים בהרבה לעומת רכבים שיגיעו בהמשך השנה. היבואנים מבינים שזהו חלון הזדמנויות מוגבל, ולכן הם מגבירים את המבצעים כדי למכור את המלאי הזה במהירות.
הנחות של עד 20 אלף שקל
הימור גדול של יבואנים רבים, במיוחד אלה המייבאים מותגים סיניים , היה ששוק הרכב החשמלי ימשיך לפרוח. אך ברבעון הראשון, מכירות הרכבים החשמליים צנחו ב-30% לעומת התקופה המקבילה ב-2024 כשהם מהווים רק 155 מהמסירות החדשות לעומת כ-24% בשנת 2024. הסיבות לכך מגוונות: אגרת הרישוי השנתית לרכבים חשמליים התייקרה מ-530 ש"ח ל-1,600–1,800 ש"ח, תשתיות הטעינה בישראל עדיין לא מספקות, והציבור חושש מירידת ערך מהירה של רכבים חשמליים בשל התחרות הגוברת וההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות. בנוסף, רכבים היברידיים זוכים כעת להטבות מיסוי יחסיות, מה שהופך אותם לאטרקטיביים יותר.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
כתוצאה מכך, עשרות אלפי רכבים חשמליים ממתינים במגרשים, והיבואנים נאלצים להציע הנחות דרמטיות כדי למשוך קונים. לדוגמה, דגמים של MG ו-BYD Atto 3 מוצעים במחירים נמוכים משמעותית ממחיר המחירון, לעיתים עם תנאי מימון שלא נראו בשוק זה שנים. הנה כמה דוגמאות למבצעים מהחודש האחרון: דגמים של MG, רכב חשמלי סיני פופולרי, מוצעים במחיר נמוך בכ-10-20 אלף שקל לעומת המחירון.
יונדאי איוניק 5, אחד מהדגמים החשמליים המובילים, מגיע עם מימון ללא ריבית והטבה של 10,000 ש"ח שמועברים ישירות לחשבון הלקוח. BYD Atto 3 מוצע בהנחה של 15,000 ש"ח ברכישה ישירה, או בליסינג פרטי במחיר חודשי של 1,990 ש"ח – מחיר נמוך במיוחד לשוק הישראלי. סקודה אוקטביה, דגם לא חשמלי, מוצעת בהנחה של 12,000 ש"ח ממחיר המחירון, במסגרת מבצע מיוחד ללקוחות מועדון.
מסלולי "אפס קילומטר" מאפשרים רכישת רכבים חדשים (שנרשמו על שם חברת ליסינג) בהנחות של 10%–20% ממחיר המחירון, כולל דגמים מ-2025.
חשוב לציין כי חלק מההנחות אינן מוצגות כמבצעים רשמיים, אלא כהטבות סמויות – למשל, מימון מוזל או תוספות ללא עלות – כדי לשמור על ערך הרכב בשוק היד השנייה.
המבצעים הגדולים מתמקדים בעיקר במלאי שיובא לפני 2025, ובמיוחד בדגמים חשמליים או היברידיים שבהם הלחץ למכור גבוה. לעומת זאת, דגמים שיובאו לאחר ינואר כבר כפופים למסים החדשים, והמחירים שלהם גבוהים יותר. גם דגמים פופולריים של מותגים יפניים וקוריאניים, כמו טויוטה קורולה, קיה ספורטאז' או יונדאי טוסון, נהנים מפחות הנחות. היבואנים של דגמים אלה יודעים שהביקוש להם יציב, ולכן אין להם צורך "לרדוף" אחרי לקוחות.
לדוגמה: קיה ספורטאז' 2025 נמכרת כעת ב-183,900 ש"ח, עלייה של כ-7,000 ש"ח לעומת סוף 2024. טויוטה יאריס קרוס היברידית כבר כמעט לא מוצעת במבצעים. MG HS החדשה, שהושקה לאחרונה, מפתיעה עם מחירים גבוהים יחסית למותג סיני – בין 173,000 ל-203,000 ש"ח – שמיישרים קו עם מתחרות יפניות וקוריאניות.
היתרונות ברכישה עכשיו - והחסרונות ברכישה
מי ששוקל לרכוש רכב כעת עשוי ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים: מחירים של טרום-מסים: כל עוד המלאי הישן קיים, אפשר לקנות רכב במחיר זול יותר בהשוואה לרכבים שיגיעו בהמשך. כמו כן, מבחר רחב: השוק מוצף בדגמים חשמליים, היברידיים ופופולריים, לעיתים עם זמינות מיידית ובצבעים מגוונים לצד תנאי מימון מפתים: החל ממימון ללא ריבית, דרך טרייד-אין משודרג ועד צ'קים ישירים לחשבון. כמו כן, כאמור ניתן לקבל הנחות משמעותיות: במיוחד במסלולי "אפס קילומטר", שבהם ההוזלה יכולה להגיע לעשרות אחוזים ממחיר המחירון.
למרות היתרונות, יש גם סיכונים שכדאי לקחת בחשבון. ההנחות חלות רק על רכבים מסוימים. בחודשים הקרובים צפויות השקות של דגמים משופרים או משתלמים יותר והשקתן עשויה להוריד את מחיר הדגמים הישנים. ובכלל - רכבים חשמליים עלולים לאבד מערכם במהירות בשל תחרות עזה והתפתחויות טכנולוגיות. לא בטוח שצריך לרוץ לקנות רכב אם זה לא מה שהתכוונתם לעשות. צריך גם לזכור שסיכוי טוב ששחיקת המחירים תימשך ושתמיד יהיו מבצעים והנחות.
עם זאת, נראה שהיקף המבצעים וההנחות ייקטן על פני השנה. ככל שהמלאי הישן יימכר, והמסים החדשים יהפכו לסטנדרט שוק, אז ההנחות הספציפיות האלו ייעלמו או יופחתו. אבל השקות עתידיות של בעיקר יצרנים סיניים כמו BYD ו-Geely צפויים להפתיע לטובה גם מבחינת המחירים.
- 9.חלאס לשלם ככ יקר על רכבים 25/05/2025 01:19הגב לתגובה זושוק הרכב בישראל הוא מהכי ריכוזיים בעולםתמשיכו להצביע לאותם אנשים שיעלו לכם את יוקר המחיהרק ירון זליכה!!!!!
- 8.אין לאנשים כסף לרכב חדש. (ל"ת)אנונימי 19/05/2025 13:07הגב לתגובה זו
- 7.ליטיום 19/05/2025 08:04הגב לתגובה זואזרחים ורוכשים פוטנציאלים אתם מטומטמים או סתם חזירים רכב סיני חשמלי לא קונים במחירים כאלו !
- 6.הנחה על רווח של 50% ל40% חחחחח (ל"ת)עושה חשבון 19/05/2025 06:19הגב לתגובה זו
- 5.נמאס מהפקקים 19/05/2025 03:44הגב לתגובה זוהעדפת תחבורה ציבורית לכולם בכול פרמטר . סגירת מרכזי הערים לכלי רכב פרטיים . ריבוי נתצים עח כבישים רגילים הוזלת תעריפי הנסיעות ושיפור בכמות ובזמינות של האוטובוסים והרכבות . וכמובן פרוייקט המטרו שעשוי להציל את המצב .
- אתה ראשון מכור תאוטו ואז נראה (ל"ת)אנונימי 19/05/2025 09:19הגב לתגובה זו
- הישראלים לא יוותרו על הרכב והשופוני (ל"ת)אנונימי 19/05/2025 08:33הגב לתגובה זו
- shafik 19/05/2025 08:30הגב לתגובה זואוטובוסים לא מגיעים ואם כבר מגיעים מאחרים נהגים לא עוצרים בתחנה למרות שהאוטובוס לא מלא נסיעה של 18 דקות ברכב במקסימום היתה לוקחת לי שעה וחצי שעתיים במינימום.
- 4.אנונימי 19/05/2025 00:13הגב לתגובה זועכשיו המילה האם היא השולטת במדיה בכל כתבה שואלים אותנו האם אז יש לי תשובה לכתבים על כך כמו שאמרו פעם אם לסבתא היו גלגלים אז גם היא היתה נוסעת
- הנדסה 19/05/2025 08:18הגב לתגובה זוזאת דרך להנדס תודעה. בלי לקבוע עובדה ישירות אלא לשאול האם בעקיפין ולרמוז למוח של התמימונים.
- 3.אנונימי 18/05/2025 23:02הגב לתגובה זוטסלה עושה מבצעים
- גם אין יבואן (ל"ת)אנונימי 18/05/2025 23:36הגב לתגובה זו
- 2.שאפיק 18/05/2025 22:43הגב לתגובה זוומתמחרים הכל הרבה יותר ממה שצריך. מגיע להם!!! שיהיו יותר צנועים ברווחים לא יקרה כלום.
- 1.אנונימי 18/05/2025 21:58הגב לתגובה זו20000 דולר שקל לא יותר .
- תמשיך לחלום לעולם לא תקנה רכב חדש (ל"ת)אנונימי 19/05/2025 09:38הגב לתגובה זו

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
רווחים עודפים של מיליארדים, מבקר מדינה שמצביע על ליקויים אבל אף אחד לא מתעניין, רפורמה שהיא מחדל - יבואני הרכב הפכו לקונגלומרטים על חשבונכם
רפורמה היא כלי של הממשלה להוריד לחץ ציבורי; הציבור התלונן שמחירי הרכב גבוהים - נקים ועדה שתיתן בסוף דוח וניישם רפורמה. את מי זה מעניין אם היא תצליח או לא, העיקר שיראו שהשר עשה למען הציבור. הרפורמה בתחום הרכב לפני 9 שנים היא לא רק כישלון, היא כישלון ומחדל חמור של בקרה, פיקוח, המשכיות. הרווחים של יבואני הרווח עלו מאז פי 3-4. הם היו 2 מיליארד שקל ב-2016, היום הם באזור 6 מיליארד שקל.
קרטל יבואני הרכב התחזק וייצר לו רווחים עודפים על חשבון הציבור. גם אם השינויים בשנתיים האחרונות ובעיקר כניסה של מותגים סיניים יביאו לתחרות וירידת מחירים, הרי שהיבואנים המסורתיים הרוויחו כל כך הרבה והפכו לחברות החזקה עם פעילות נרחבת, כך שהם את שלהם עשו - ותודה לשרי התחבורה ולממשלות ישראל.
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן פרסם השבוע דוח ביקורת על תחום יבוא הרכב. זה כמעט העתק הדבק לדוחות קודמים שלו. מה שווים הדוחות האלו אם אף אחד לא מתייחס? זה אפילו מביך. הציבור פשוט מבין שאין מי שמטפל בו מול גופים חזקים. מחיר הרכב בארץ הוא מחיר מושחת. יבואני הרכב טוענים שבגלל המסים, זאת לא הסיבה היחידה. הנה דוגמה. נלך מהסוף להתחלה. רכשתם רכב חדש במחיר של 160 אלף שקל. כ-80 אלף שקל זה מסים - יבואן הרכב הוא צינור - מקבל מכם את הכסף ומעביר למדינה. הוא בעצם קיבל נטו 80 אלף שקל. הרכב עלה לו באזור 50 אלף שקל. הרווח שלו 30 אלף שקל.
והנה הטריק - יבואני הרכב אומרים לנו: מה אתם רוצים אנחנו מרוויחים 30 אלף שקל על מכירה של 160 אלף שקל - זה פחות מ-20%, מהתחומים-ענפים הכי פחות רווחיים במשק. רק שהתמונה הזו שקרית. מבחינת היבואן הוא קנה ב-50 ומכר ב-80, ה-30 אלף שקל על מחיר של 80 אלף זה 37.5% - רווחית מטורפת.
- דוח מבקר המדינה: 17 שנים של חוסר היערכות
- נגמרה הביקורת: אנגלמן מבקש חצי מיליון לדרך - השכר לא הספיק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסה של המסים לחשבון מעוותת בכוונה את שיעורי הרווחיות. המספרים כאן הם דוגמה שנגזרת מהדוחות של יבואני הרכב הנסחרים בבורסה, אבל כמובן שכל חברה וכל סוג רכב עם רווחיות ומספרים שונים. בפועל, החברות מרוויחות 20-50 אלף שקל לרכבים שהם לא בקטגוריית יוקרה. הרווחיות מאוד גדולה בחסות החשבונאות שמסתירה את הרווחיות ובחסות הממשלה שמגנה על הגופים האלו.