זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה
צילום: יוני רייף

אלקטרה צריכה עברה להפסד ברבעון השני של 2018 בשל מחיקת Huawei

ההכנסות צנחו ב-14.5% ברבעון ונרשמה ירידה בשיעורי הרווחיות; מניית החברה התרסקה ב-44% מתחילת השנה
ערן סוקול | (1)

אלקטרה צריכה 2.18% דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה לרבעון השני של 2018 עם צניחה של 14.5% בהכנסות, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד של 22 מיליון שקל, אשר נבע, בין היתר, משחיקת הרווח הגולמי ומחיקה של כ-25 מיליון שקל בגין פעילות המכשירים הסלולריים של Huawei.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-668.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, ירידה של כ-14.5% לעומת הכנסות של כ-782 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 21.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ37.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה של 40 מיליון שקל ברווח הגולמי

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-166 מיליון שקל ברבעון השני, אשר היוו כ-24.9% מההכנסות, מדובר בירידה של כ-19.5% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-206.6 מיליון שקל, כ-26.4% מההכנסות.

ברמה התפעולית רשמה החברה הפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח תפעולי של כ-63.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הצניחה ברווח התפעולי מיוחסת לשלוש השפעות מרכזיות הכוללות נפילה של כ-40 מיליון שקל ברווח הגולמי כאמור, ירידת ערך של כ-25 מיליון שקל בגין מהפחתת שווי פעילות המכשירים הסלולריים של Huawei לגביה מתנהל בימים אלו הליך משפטי ועלייה של כ-4.9 מיליון שקל בהוצאות המכירה ושיווק, אשר קוזזה על ידי ירידה של כ-3.9 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות.

שחיקה ברווחיות התפעולית גם בלי קשר ל-Huawei

גם בנטרול השפעת ירידת הערך בגין Huawei, עמד שולי הרווח התפעולי על כ-3.5% ברבעון השני, לעומת שולי רוות תפעולי של 8.1% ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה של 23% בהכנסות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים

במגזר מוצרי הצריכה החשמליים המכירות ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-306 מיליון שקל, ירידה של כ-23% לעומת סך של כ-398 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-5 מיליון שקל לעומת כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח המגזרי נובע מירידה בהיקף המכירות, קיטון בשיעור הרווח הגולמי ומגידול בהוצאות הפרסום לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

צמיחה של 4% בהכנסות מגזר קמעונאות החשמל

במגזר קמעונאות החשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, המכירות ברבעון השני של שנת 2018 גדלו בשיעור של כ-4.1% והסתכמו בכ-276 מיליון שקל לעומת כ-265 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת על אף עיתוי חג הפסח שחל ברבעון הראשון בשנת 2018 לעומת עיתויו ברבעון השני בשנת 2017.

המכירות למ"ר בחנויות זהות גדלו בשיעור של כ-5.3% והסתכמו בכ-2,768 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת 2,629 ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי הסתכם ברבעון השני של שנת 2018 בכ-6 מיליון שקל לעומת כ-11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח נובע מירידה בשיעור הרווח הגולמי בעיקר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות ומעלייה בהוצאות הפרסום בסך של כ-4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות גולן טלקום ירדו ב-2.6%, ה-ARPU ירד ב-4%

במגזר תקשורת סלולרית, הכולל את פעילות גולן טלקום המכירות ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-130 מיליון שקל, ירידה של כ-2.6% לעומת סך של כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-20.8 מיליון שקל, ללא שינוי משמעותי מהרבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

לגולן נבע במהלך הרבעון השני לשנת 2018 תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של כ-23 מיליון שקל. מספר מנויי הסלולר של גולן טלקום הסתכם בסוף המחצית הראשונה של 2018 בכ-903 אלף, גידול לעומת 892 אלף מנויים בתקופה המקבילה אשתקד ו-896 אלף בסוף הרבעון הראשון 2018. ההכנסה הממוצעת מלוקח (ARPU) הסתכמה בכ-48 שקל, לעומת 50 שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ירידה של 64% בהכנסות מגזר המכשירים הסלולריים

במגזר מכשירים סלולריים המכירות ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-14 מיליון שקל, ירידה של 64% לעומת כ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הקיטון נובע מירידה בפעילות מכירת מוצרי Huawei. ההפסד המגזרי הסתכם בכ-27 מיליון שקל לעומת כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים, הסתכם ההפסד המגזרי ברבעון השני של שנת 2018 בכ-2 מיליון שקל.

 מכים את השוק (צולם בתחילת חודש יוני)

החורף של אלקטרה

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "הרבעון השני של 2018 התאפיין בהמשך הצמיחה בפעילות הקמעונאית בה נרשמה עלייה של כ-4.1%  בהכנסות, וזאת על אף עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון הראשון, בעוד שאשתקד חל ברבעון השני והשפיע על תוצאותיו. הצמיחה המתמשכת בפעילותן של הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, שבסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמו צמיחה של למעלה מ-11% במכירותיהן, על רקע האתגרים הפוקדים כיום את שוק הקמעונאות, ממחישה את מיצובן החזק של רשתות אלה ואת מובילותן בשוק המקומי."

"במגזר התקשורת הסלולרית, בו פועלת גולן טלקום, הצגנו גידול במספר מנויי הסלולר ושמרנו על רווחיות יציבה, המהווה גורם מאזן לירידה ברווחיות הקבוצה בעקבות ההאטה בשוק המזגנים."

"בדומה לתוצאות הרבעון הראשון, גם הרבעון השני הושפע ממגמת הקיטון בביקושים שנרשמה בשוק המגזנים בישראל, וזאת בשל תנאי מזג אוויר נוחים יחסית, וכן בעקבות ההאטה בשוק הנדל"ן למגורים, המושפע מירידה במכירות של דירות יד שניה ומההאטה כללית בעקבות יישום תכנית 'מחיר למשתכן'. בנוסף, הושפעה פעילות זו ממגמת המעבר של הצרכנים למזגנים קטנים וזולים."

"ברבעון הנוכחי הושפעה השורה התחתונה מהפחתה חשבונאית המיוחסת לפעילות המכשירים הסלולריים של Huawei, לגביה מתנהל הליך משפטי".

המנכ"ל יסיים את תפקידו בסוף אוקטובר

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 15/08/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
    אסייג בלתי נסבלת החלטה גרועה על פרזנטורים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.