תוצאות יום השימושיות - רכבת ישראל קיבלה כרטיס אדום
באירוע יום השימושיות העולמי שצוין בישראל ע"י ארגון מומחי השימושיות הישראלי (UPA) בשיתוף עם בי"ס "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה, העמיד פאנל מומחי שימושיות את הטכנולוגיות החדשות שקופצות לתוך חיינו למבחן.
בין שורת הטכנולוגיות המוכרות נכללו: דף הבית של Ynet, תוכנת Skype, ממשק הטלויזיה של YES וחווית המשתמש בתחנת רכבת ישראל. כמו כן התייחס הפאנל בקצרה לאתר מפה, וואלה! דואר, אתר שילב ואזניית בלוטות'.
במהלך הפאנל אותו הנחה אריאל אשל, ארכיטקט ממשק משתמש, התבקשו המומחים לחוות דעתם על מוצרי הטכנולוגיה השונים. הקהל שנכח באירוע התבקש גם הוא להניף ציון אדום, צהוב או ירוק לגבי כל מוצר שנסקר.
לנסוע ברכבת בלי לדעת את השעה ראוי לציון אתר Ynet שזכה לציונים גבוהים וזכה מחברי הפאנל לתואר "אחד ממגזיני החדשות הידידותיים ביותר בעולם". הטכנולוגיות השונות העומדות לרשות נוסעי רכבת ישראל לעומת זאת, זכו לציון "אדום" במיוחד. איתי וונשק, מומחה שימושיות מחברת אמבלייז מובייל ציין כי "אחד הדברים החשובים ביותר לנוסע הרכבת הוא לדעת מה השעה כאשר הוא נכנס לתחנה והאם הרכבת של 3:08 כבר יצאה. קצת קשה לו לדעת את זה כאשר השעה היא 3:07 והשעון שמוצג לו בגדול הוא שעון מחוגים".
האירוע התקיים במקביל ב-204 ערים ברחבי העולם (באוסטרליה, אסיה, אירופה, אפריקה ואמריקה) תחת הסיסמא: “Making Life Easy”. מטרת יום השימושיות העולמי היא להעלות את המודעות לצורך במוצרי טכנולוגיה קלים, נוחים ומהנים לשימוש.
ארגון UPA ישראל עוסק בתחומי השימושיות, חוויית המשתמש, הנדסת גורמי אנוש, תכנון ממשק משתמש ואינטגרציית אדם-מחשב. בארגון חברים מאות אנשי מקצוע ישראליים ומטרתו העיקרית היא הגברת המודעות לצורך בנוחות, פשטות והנאה מהשימוש בטכנולוגיה.