21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

השמאי ארז כהן מנתח את המחקר שצופה מפולת במחירי הדיור - ומספק תחזית משלו

שמאי המקרקעין מגיב למחקר של ד"ר נעם גרובר שפורסם אתמול והצית שיח גדול ברשתות עם ניתוח הנתונים
 |  60
שוק הדיור
Share
קראתי את המחקר של ד"ר נעם גרובר שטוען כי מחירי הדיור אמורים ליפול בגלל עודף היצע על ביקוש, וכל שאני יכול להגיב הוא קשקוש בלבוש. מאין הגיע המחקר למסקנה שכבר היום יש עודף היצע דיור בשוק? הנתונים שברשותי הינם הפוכים לחלוטין: מאז שנת 2000, אז התגוררו בישראל כ-6 מיליון תושבים, נוספו כ-2.6 מיליון תושבים, משמע כ-800,000 משקי בית נוספים. עם זאת, ב-16 שנה הללו התווספו כ-450,000 דירות בלבד. כלומר, כ-350,000 דירות פחות מכמות תוספת האוכלוסייה.


גם אם נצא מנקודת הנחה שבשנת 2000 היה עודף מסוים של כ-100,000 דירות בשוק, עדיין מדובר בגירעון מצטבר של כ-200-250 אלף דירות לפחות. לפי החישובים שערכנו במשרד, גם אם הממשלה תצליח לעמוד ביעד השיווק ולקדם מדי שנה כ-80,000-90,000 דירות (וזאת לעומת כ-50,000 בלבד בשנה והרבה פחות מזה בשנים קודמות!), עדיין יישמר הגירעון המצטבר במהלך העשור הקרוב.

נציין גם שהמספרים המרשימים שמתפרסמים השכם וערב על ידי גורמים כמו משרדי השיכון והאוצר, הלמ"ס ומנהל התכנון לא מעידים בעליל על מספר הדירות שישווקו וייבנו באותה שנה או במהלך השנים העוקבות אחריה. צריך לזכור שהליכי התיכנון והרישוי הינם ממושכים ביותר ונמשכים בממוצע כ-8 שנים, לעתים אף הרבה יותר.
 
אם נניח ומנהל התכנון מספק נתון על קידום 100,000 יחידות דיור, מספר מרשים לכל הדעות, ברור ששיווקן ובנייתן יושלם לא ב-2017, אלא במקרה הטוב סביב 2020-2022. ברור כי במהלך אותן שנים קצב ריבוי האוכלוסייה יעלה ביתר שאת ובשנת 2025 לדוגמה, צפויים לחיות בישראל כ-10 מליון תושבים לפחות, רובם המכריע באיזור הביקוש.מן הראוי לציין גם שחלק גדול מיחידות הדיור המשווקות כיום הינן בכלל בפריפריה, והצפי הוא שבאיזור הביקוש יימשך המחסור ביתר שאת בשנים הקרובות. האפשרות היחידה לפתור את הבעיה הזאת, וגם זאת רק לטווח הבינוני והארוך, היא באמצעות תוכנית התחדשות עירונית מקיפה שתכלול מאות אלפי יחידות דיור באיזור הביקוש. אולם, אין זה סוד שלקדם תוכנית שכזו ייקח עוד שנים ארוכות, אם בכלל.
 
אם ניקח בחשבון את העובדה שמדי שנה נוספים לפחות 45,000 משקי בית ובנוסף ישנם מקרי גירושים רבים שגורמים לצורך בדירות נוספות (שלא לדבר על דירות להשקעה) אזי המרווח העצום לטובת הביקוש הרב מול ההיצע הדל, עשוי להישמר עוד שנים רבות.אינני צופה ירידת מחירי דיור בטווח הנראה לעין. ודאי לא מהסיבה שציין המחקר. האפשרות לבלימת מחירי הדיור ואולי תיקונים מסויימים כלפי מטה, אמנם קיימת, אולם מסיבות אחרות דוגמת העלאת הריבית, משבר בחברות בנייה, היעדר יכולת של חלק מהלווים להחזיר את המשכנתה, או מהסיבות הקשורות לכלכלה העולמית.

ראיון שקיימנו עם החוקר נעם גרובר ביולי האחרון:
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-42 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
42 דורה החוקרת 11/11/2016 19:42 שמאי - תפקידו להאריך נכסים
הפך לכלכלן סטיסטיקאי וגם דמוגרף. מלאי הדירות 30 אלף שיא של כל הזמנים. יש מחסור של 200 אלף דירות ולכן אין מאות אלפי אנשים ברחוב בלי דירות. פרופסור גרובר לא רואה אותך ממטר אינטרסנט חסר השכלה
41 זאב גינסבורג 09/11/2016 22:21 תגובה לכתבה של השמאי ארז כהן
הנני מסכים עם האמור בתגובה של השמאי ארז כהן למחקר של ד״ר גרובר. כל בר דעת מכיר את המושג בכלכלה של היצע וביקוש , וברור לכל שהביקוש לפחות בתקופה זו עולה על ההיצע. לדעתי התמוטטות של החברות הקבלניות והמחסור בעובדים רק יעלה את מחירי הדירות. על רקע הנתונים הקיימים כיום , לא ברור מהיכן תגיע הבשורה של הירידה במחירי הדירות. שנים אנחנו שומעים על ירידה במחירי הדירות אך כרגע כנראה אין סיכוי שזה עומד לקרות. הכותב הוא מנכ״ל חברה יזמית לבנייה במגורים ומרצה בחוג לתואר שני בטכניון בתחום יזמות בבנייה למגורים.
גיא 14/11/2016 19:33 עברנו מכתבות של אינטרסנטים לטוקבקים של אינטרסנטים? (ל"ת)
40 בדיקה פשוטה 09/11/2016 18:27 קשקוש בלבוש?! תבדקו את העבודות!
בבדיקה מהירה באתר של הלמ"ס ניתן לראות שבסוף שנת 2000 היו בישראל 2,369,300 תושבים, לא 2 מיליון. מאז הגידול באוכלוסיה הלא מוסלמית (המוסלמים ברובם המכריע גרים בבניה לא מתוכננת) היה כ 1.5 מיליון נפש. 450,000 דירות כפול 3.6 נפשות לדירה זה מתאים ל 1,720,000 נפש, מספיק גם לאוכלוסיה המוסלמית העירונית. 3.6 נפשות בממוצע לדירה זה מתאים לאוכלוסיה חילונית, ונמוך מאוד עבור האוכלוסיה החרדית. מרבית הגידול באוכלוסיה בשנים אלו נובע מגידול של כ 40% בילודה אצל יהודים (זה נמצא בטבלאות אחרות באותו אתר) מה שמסביר את הביקושים לדירות גדולות, אבל לא נספר בכמות יח"ד. קשקוש או לא קשקוש נקבע לפי העובדות, לא לפי מי שצועק חזק יותר.
תגיד אתה רציני? 10/11/2016 23:22 בשנת 2000 היינו 2.36 מיליון תושבים? מאיפה נחתת מהירח?
מאיפה הבאת את הקישקושים שלך? אתה כותב בכזה ביטחון ונשען על מספרים הזויים לחלוטין
39 אוי לי 09/11/2016 18:16 להשוות מיסים ??? המיסים על נדל"ן כמעט 70%. (ל"ת)
38 שמעון 08/11/2016 19:49 שמאי זה שמאי... חוקר זה חוקר
זה כמו שמורה ל3 יחידות מתמטיקה בתיכון יגיד שפרופסור למתמטיקה טעה במחקר שלו. נו באמת... אני שם את הכסף אצל החוקר ולא אצל איזה שמאי קיקיוני
בידי 11/11/2016 17:55 איפה לשים את הכסף
אצל אף אחד משניהם רק בנדל"ן
37 שלמה 08/11/2016 17:51 כנסו
זה נכון שיש ביקוש, אבל בגלל המחירים הגבוהים אנשים לא קונים, ולזה הוא התכוון חוסר בביקוש.
36 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 08/11/2016 17:45 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
35 יוסי 08/11/2016 17:06 ד"ר קובי ברוידא, יועץ למנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל
לגבי הפער שהצטבר בין צורך להתחלות בשנים קודמות, העריך ברוידא כי הירידה המתמשכת במחירי הדירות עד 2007 מלמדת כי עד אז היה עודף היצע של דירות (שקף 10), ואילו התייצבות המחירים בסביבות שנה זו מלמדת על מיצוי העודף באותה עת. לפיכך יש לצבור את הפערים רק מ-2008. מכאן נגזרת הערכה על פיה המחסור המצטבר בדירות יחסית לצרכים הדמוגרפיים במגזר היהודי לדנת 2016 עומד על 30-40 אלף דירות.
34 יוסי 08/11/2016 16:56 ראיתם משהוא גר ברחובות ?
ע"פ הניתוח של השמאי יש מחסור של מאות אלפי דירות . ראיתם משהוט גר ברחובות ? אז כניראה שמאי מייצג אינטרסים חשוכים והמבין יבין.
33 זוכרים את לוי יצחק? 08/11/2016 16:44 שמאי הוא מומחה מיקרו ולא מאקרו. אין לו מושג במגמות משק
הוא אמור להעריך מחיר דירה לפי מכירות של דירות דומות , קומה , כיווני אויר ותב"ע. אין לו מושג במגמות מאקרו כלכליות במשק. וחוץ מזה, הוא אינטרסנט מובהק שמרויח מהבועה. ולכן מקוממת אותי ההתחזות למומחה מאקרו אובייקטיבי. הוא לא מומחה, והוא לא אוביקטיבי.
32 רפי רוטנברג 08/11/2016 16:42 כל מילה בסלע!!
תראו כמה רוח תקורתי נוצר מחחו"ד אחת של 'מומחה' אחד במכון אחד - כל התקשורת רועשת כאילו מחירי הדירות הולכים לצנוח.. תודה לך ארז על נתשובה החדה והמיידית!!
31 ע 08/11/2016 16:11 שמאי אינטרסנט
יש דירות חדשות, בשפע וגם דירות יד שנייה, פשוט מר שמאי רוצה שמי שחושב לקנות שלא יבהל מהמכירים הגבוהים ואילך לקנות ובינתיים מר שמאי יקבל כסף על כתבה ממונת
30 צדק 08/11/2016 16:01 למה סופרים רק דירות חדשות?
מה עם דירות שמתפצלות? מה עם תמא38? מה עם פינוי בינוי? מה עם קרוואנים שילדים בונים בשטחי הוריהם? זה עשרות אלפי דירות שאף אחד לא סופר. חוץ מזה, למה אדון לא מתחשב בחקיקה חדשה שתוציא 250,000 דירות לשוק בחודשים בקרובים? (חוק המקל בהרבה על עבודות לפיצול דירות קיימות). מה עם חקיקה המקלה בתמא38 שתוסיף עוד עשרות אלפי דירות? אלו הם תוספות גדולות בהרבה ובהרבה מבניית דירות חדשות, שווה ערך לכמות שבונים ב6-7 שנים. וזה ישוחרר לשוק בחודשים ספורים לאחר אישור חקיקה. מי שקונה דירה, גם אם היא דירה חדשה, פשוט לא קורא את המפה ולא רוצה להבין מה קורה. הסיפור האמיתי בעולם כולו ובישראל שיש קבוצה של אנשים שמרוויחים מעליות חדות ומירידות חדות. כך היה וכך יהיה תמיד. היו ירידות 97-2007, והיו עליות 2007-2017, ויהיו ירידות 2017-2027 (שילוב שנים כי התפנית קורה לפעמים באמצע שנה). אז חכם מי שמבין. טיפש מי שנכנס עם כל כספו בשיא. בהצלחה לאנשים פשוטים, ראו הוזהרתם.
29 אדם 08/11/2016 15:45 יש מחסור עצום בדירות.....
המונים גרים ברחובות, מאות משפחות חולקות אותה דירה, מיליוני עולים עלו ב8 השנים האחרונות... לפי דו"ח של בנק ישראל עיקר העליה במחירי הדיור נובעת מהריבית הנמוכה ולא בגלל מחסור. אצל האינטרסנטים(הקבלנים , שמאים , בנקאים ועוד) תמיד יש מחסור ולעולם המחירים יעלו.
28 נועם 08/11/2016 15:28 הסיבה לדעתי שהשמאי טועה היא בגלל שהוא מתייחס לכמות
הנפשות הכוללת ומחלק במספר ממוצע של אנשים כדי להגיע לכמות דירות רצוייה ולא מביא בחשבון שחלק מהגידול היא במגזר הערבי אבל במגזר הערבי חישוב כמות הדירות הנצרכת שונה. קודם כל יש מצבים שבהם המשפחה גדולה יותר ואז יש 6-8 נפשות לדירה. שנית בהרבה מיקרים במגזר כאשר יש זוג חדש אז מוסיפים עוד קומה בבית ואז מספר הנפשות לבית שוב עולה. שלישית במגזר הזה לא מצטיין בהגשת תוכניות בנייה ואישור ויש עשרות אלפי בתים ודירות שנבנים שלא כחוק ולא נספרים בחישוב הדירות הניבנות. בהסתכלות הזאת שיטת החישוב של הד"ר נראית יותר מעשית.
רפי רוטנברג 08/11/2016 16:43 במגזר הערבי היום יש רק 3.2 ילדים במשפחה,
כמעט כמו במגזר היהודי, וזה הולך ומצטמצם..
27 חסרים המון דירות 08/11/2016 15:18 השמאי צודק, אתם פשוט רוצים לשמוע מה שנוח לכם.. (ל"ת)
26 יוסף 08/11/2016 15:13 כול פרשן מדבר מתוך הפוזיציה שלו (ל"ת)
25 גיא 08/11/2016 14:37 לא צריך דוקטור ובטח לא שמאי
תפתחו את העיניים ותראו כמה שלטי להשכרה\למכירה צצים. באזור שלי (ר"ג) יש כבר שלטים דהויים מהשמש.
לגיא 08/11/2016 15:17 זה אשליית המיקוד .....
תמיד היו בתים להשכרה או למכירה זה עדין לא אומר שהמגמה התהפכה . עם אתה מתחיל לשים לב למשהו פתאום תגלה אותו בהרבה מקומות אצל נשים בהריון פתאום כמעט כולם בהריון, אצל מי שקנה מכונים הונדה פתאום הוא רואה על הכביש הרבה מכוניות הונדה ולא בגלל שהכמות שלהם גדלה אלה בגלל שהוא התחיל לחפש את זה
יניב 08/11/2016 18:24 נקודה מעניינת לגבי האשליה
אבל כשאתה רואה בבניין אחד שתי דירות למכירה ואחת להשכרה (קריית ספר ראשל"צ) זה בטוח לא אשליה
גיא 08/11/2016 16:58 בתיאוריה אתה צודק
במקרה הזה לא. א. אני תמיד מסתכל ב. שמעתי את זה מאנשים נוספים במקומות אחרים ג. עד לא מזמן משכירים לא היו צריכים לתלות שלטים, היו כותבים ביד2 "מראה את הדירה ביום רביעי בין-21:00 ל-21:15", עכשיו הם תולים שלטים, מפרסמים בקבוצות פייסבוק ומקפיצים כל יום ביד2
24 יוני 08/11/2016 14:21 זה כבר לא משנה אם המחירים יעלו כי לרכוש פשוט לא אפשרי
או כדאי היום במחיר דירה בישראל אני קונה 7 בתים בארהב , עושה תשואה אדירה וחי בשכירות עדין בלונג רן אני יעשה יותר מכל השקעה בישראל אז למי אכפת מה השמאי אומר או הד"ר את הכסף שלי אני אשקיע חכם ולא בדירה שתתתן לי שכירות של 4000 ש"ח
רפי רוטנברג 08/11/2016 16:46 אתה צריך לבטח את עצמך בדירה למגורים - כנס:
אם תהיה צניחה במחירי הדירות בישראל או בארה"ב אתה תפסיד חלק ניכר מההשקעה (או את כל ההשקעה במקרה ואתה ממונף). אך אילו תשקיע בדירה כאן ליד הבית, אפי' אם תפסיד את ההשקעהה הכספית עדיין תישאר עם דירה ביד ומקום להניח את הראש בלילה, ולהבדיל - אם השקעת בארה"ב, תישאר הומלס.
23 יוסי 08/11/2016 14:18 קשקוש בלבוש.
אם כבודו כותב ככה על דעה של מישהו אחר, אז גם לי מותר . חוסר ב250000 דירות זה קשקוש בלבוש. בחוסר כזה מיליון אנשים חיים בירח? ברחובות, במחסנים ובמקומות שאסור לבני אנוש לחיות גרים אלף, אלפיים, אבל לא מיליון!
יוסף 08/11/2016 15:19 צודק אין מחסור בדירות זה רק עוד דרך של הממשלה לתרץ ...
את המחירים המופרזים יש דירות בישראל מספיק הבעייה שאין לנו כסף לקנות אותם
מר מלדה 08/11/2016 15:03 או אצל ההורים, עם שותפים או בשכירות
וכתוצאה מהשכירות מחיר השכירות עולה ואחרים נשארים אצל ההורים או עם שותפים.
יוסי 08/11/2016 15:14 השמאי המכובד בחישובים שלו התחשב בזה.
אצלו משפחה בארץ זה כ3.4 נפשות ולפי לשכה מרכזית לסטטיסטיקה נראה לי זה כ4.2 נפשות.
22 ירושה 08/11/2016 14:16 כמה דירות ירושה בשני אילו? (ל"ת)
יוסי 08/11/2016 14:36 בשנה כ10000 דירות
עוברות כירושה(אנשים נפטרים), את זה שמאי מכובד לא סופר כי זה לא בכיוון מחשבתו ברגע שריביות יגיעו רק ל1.5% לשוק יזרקו עוד כ10000דירות של משקיעים. היום בשלבי בניה שונים נמצאים עוד כ1100000. לא חייב שיהיה מפולת, מחירים יכולים לרדת כפי שהיה ב1997-2007 כ30% בעשור.
21 מחירים עולים ! 08/11/2016 14:13 צודק לבינתיים כחלון לא מספק את הסחורה !!! (ל"ת)
20 שמעון 08/11/2016 13:50 הכתבה מאתמול מושתלת
על ידי האוצר והפרופסור הליצן הזה שחוזר שוב על הכתבה מחודש יולי
19 גור 08/11/2016 13:49 ממחר טראמפ יעשה סדר בחזירזיה . (ל"ת)
18 ירון 08/11/2016 13:42 אני לא משקיע ויש ברשותי רק דירה אחת
וגם אם הייתי רוצה..אין באפשרותי לקנות דירה להשקעה אך זה לא משנה את דעתי שמחירי הדירות לא יכולים לרדת וזאת בגלל קצב הילודה המפלצתי שמתרחש בישראל . ציין השמאי שמשנת 2000 עד היום האוכלוסיה גדלה ביותר מ 33% !!!!! אתם בכלל מסוגלים לתפוס מה אומר המספר הזה ??? זה אומר לדוגמא שאם בארה"ב היו בשנת 2000 בערך 300 מליון איש אז היום היו צריכים להיות שם יותר מ 400 מיליון איש מה שכמובן לא קרה וניתן לתת עוד אנספור דוגמאות וזה עוד לפני שדיברנו על מרחב המחיה שיש לארה"ב ביחס לישראל .מחירי הדירות (לצערי הרב מאוד..יש לי ילדים שיצתרכו דירה) לא יכולים לרדת כאשר אחוזי הילודה בישראל כל כך גבוהים
יוסף 08/11/2016 15:22 האוכלוסיה מכפילה את עצמה בצורה אקספוננציאלית ....
הוא צודק מבחינה הדמוגרפית אבל הוא טועה בגדול שאין דירות דירות יש כסף לקנות אותם אין
17 י. 08/11/2016 13:24 מומחים מטעם, רוצים תקשורת חופשית ומקבלים תקשורת מטעם
אין גבול לשקר המרמה ההונאה וההטעיה בכל מה שנוגע בכספם של האזרחים. חייב לקום גוף ציבורי שיבדוק את הנתונים שמושפרצים תקשורת ויגיב מה אמת ומה שקר , מה מבוסס ומה בגדר הערכה.
16 נו 08/11/2016 13:23 אם היו חסרות 250 אלף דירות אז מיליון אנשים חיו ברחוב אז (ל"ת)
15 בלון הנדלו 08/11/2016 13:23 ילודה גדולה רק הצל החרדים וערביים (ל"ת)
14 אזרח 08/11/2016 13:20 משפ׳ ממוצעת 5 נפשות ניבנו 450 אלף היו 100 אלף=550 אלף
לפי החשבון נתווספו כ 550 אלף משפחות הרי יש כאן עודף של 50 אלף יחידות דיור. עכשו מי קשקוש בלבוש
13 עדי 08/11/2016 13:19 מדבר מתוך אינטרס
תגובה לא מקצועית של השמאי. משדר פחד ומונע מתוך אינטרס!
רפי רוטנברג 08/11/2016 16:47 מה הקשר?! איזה אינטרס יכול להיות לשמאי??? (ל"ת)
12 עוד שמאי מטעם 08/11/2016 13:16 קבוצת האינטרסנטים
לא יכולה לקבל שיש מחקר אמיתי שאומר ההיפך ממה שהיא חושבת. השמאים נהיו אבות הקלקול של מה שקורה פה
11 אאאאאא 08/11/2016 13:16 מחירי הדירות
לצערי השמאי חיי במקום סגור ואינו רואה ולא שומע ולכן דבריו הם הכשכוש שישאר במקומו הסגור ויסגור גם את פיו ולא יפיל את המסכנים שיעשירו את השמנים
10 ריבית אפס 08/11/2016 13:14 הכל בגלל ריבית 0 (ל"ת)
9 יש ר א לי 08/11/2016 13:06 אם זה מחקר והוא ד"ר אז אני פרופסור. השמאי צודק! (ל"ת)
8 אור לגויים 08/11/2016 13:02 מה זה לפי הנתונים שבידי?? אין נתונים על העתיד!
ארז זורע חול בעיני אלה שלא מבינים. לכולם יש את אותם הנתונים ובאמצעות עובדות ונתונים הם מבקשים לחזות את העתיד. ארז חושב שרק הוא צודק??!! נו באמת? התרחיש הסביר הוא ששר אוצר ששם את כל משקלו להבריח משקיעי נדל"ן מן השוק ומוצא פתרון לבעייה הקריטית של זוגות צעירים באמצעות בנייה זולה יביא להתרסקות המחירים. כשיש שינוי מגמה ההסטריה גורמת להתרסקות, זו עובדה !!
7 יוסי 08/11/2016 13:02 השמאי לא לוקח בחשבון
1. בניה לא חוקית 2. פיצולי דירות ולכן המספר שלו מוטה כלפי מעלה.
6 משה 08/11/2016 12:58 טעות לשמאי - עוד אינטרסנט
בערב ראש השנה 2013 דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי במדינת ישראל חיים 8.081 מיליון ישראלים. מלאי הדירות למגורים, נכון לאמצע 2013, עומד על 2,389,795 דירות, כך על פי נתוני משרד השיכון והלמ"ס יחד. חישוב מעלה כי זהו יחס של דירה אחת לכל 3.38 נפשות בישראל. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משק בית ממוצע בישראל כולל 3.35 נפשות. על פי נתון זה, כדי שמספר הדירות יתאים למספר משקי הבית, צריכות להיות במדינת ישראל 2,412,239 דירות. לפיכך, מדובר על מחסור של 22.4 אלף דירות בלבד.
יש ר א לי 08/11/2016 14:21 וואלה? אתה רדוד, תקרא: למשל זוג נשוי צריך 2 דירות.
רווקים בוגרים שיוצאים מבית ההורים/ סטודנטים באזור מגוריהם. עובדים זרים/תיירים ששוכרים. בתים/ דירות שמשמשים לעסקים/ קליניקות. בתים מוזנחים שלא ראויים למגורים. תתאפס, יש מחסור של 100,000 יח"ד בארץ. גידול טבעי בכל שנה צורך 50,000 יח"ד.
יוסי 08/11/2016 17:01 אתה רדוד וטיפש
ראית משהוא גר ברחוב ? גם בנק ישראל טוען שאן מחסור בדירות פשוט הריבית האפסית והטבות מס מעודדים רכישת דירות ע"י משקיעים. צא ולמד בור ועם הארץ.
5 שי 08/11/2016 12:56 לארז כהן רועדות הביצים (ל"ת)
4 האנליסט 08/11/2016 12:50 לצערי הרב הוא צודק
יש מחסור בדירות אבל זה לא אומר שהמחירים ימשיכו לעלות כי באיזה שהיא רמת מחירים הביקוש וההיצע לא יפגשו. מחיר הדירות השנה על במספר חד ספרתי אבל עם עליית הריבית למשכנתאות המחירים עלו בכ 15% למרות זאת עדיין המחירים לא יורדים מבחינתי זה פשוט מדהים שבחדרה !! דירת 4 חדרים עולה 1.2 מיליון שח ומעלה. זה עצוב לכולם.
3 משה 08/11/2016 12:49 גם בארהב היו חכמים...
כן גם בארה"ב פורסמו בשנת 2007 סקירות שהסבירו מדוע הנדלן צפוי להמשיך ולעלות לפחות עוד 20 שנה ומה קרה ? התרסקות. הסיבות לעליית מחירי הדירות בארץ הן : 1. ריבית אפסית 2. הטבות מס למשקיעים ( שמחזיקים ב 650 אלף דירות) ולא הקישקוש על חוסר.
2 יניב 08/11/2016 11:10 לפי הלוגיקה שלו, מי שנשוי בפעם השלישית גר בחמש דירות.. (ל"ת)
מוקי 08/11/2016 13:11 נכון אם הוא ג'נטלמן (ל"ת)
1 גיא 08/11/2016 11:01 לקח לאינטרסנטים יום שלם להגיב, אתם מתעייפים (ל"ת)
יש ר א לי 08/11/2016 11:17 תתייחס עניינית למספרים, המחקר באמת קשקוש.
כמו כן אותם דברים השמיע הדוקטור ה"מומחה" גם בעבר והוא טעה. המחקר רצוף בנתונים שטותיים, מספר יח' דיור בבנייה לא אומר דבר כי אלה שיווקים של כמה שנים, פשוט משך הבנייה מתארך כך שבו זמנית יש כאילו הרבה בנייה אלא שזה ממש להיפך, חלק מזה הן יח' דיור שהיו צריכים כבר לסיים. עכשיו תהיינה דחיות נוספות משום שחברות ביצוע פושטות רגל, כך שבשנה הבאה יראו לנו מספר מרשים של יח' דיור בבנייה, בדיחה עצובה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש