וול סטריט
צילום: istock

סגירה בוול סטריט: דויטשה בנק ירדה ב-1.4%, טבע עלתה ב-2%

יום תנודתי נסגר בירידות שערים, כאשר מדד ה-S&P500 מצליח להישאר מעל ממוצע נע 200. תשואות האג"חים תיקנו לקראת סיום. הנפט סגר בירידות של 0.4% בלבד, וזאת לאחר שירד ב-3.4% במהלך המסחר. בנק אוף אמריקה איבד 0.5%, נטפליקס השילה 1.5%
עמית נעם טל | (14)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים של עד 0.9%, כאשר התנודתיות המשיכה להיות גבוהה. ברקע למסחר, שוק האג"ח מאותת כי המיתון בארה"ב כבר כאן, כאשר המשקיעים מעריכים כי הורדת הריבית בארה"ב קרובה מתמיד. במקביל, הדיווחים סביב מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין העיבו על הסנטימנט בשוק.

בנוסף, כפי שציינו במהלך הימים האחרונים, וול סטריט נמצאת כעת בשיאה של עונת הרכישות החוזרות (BUYBACK), דבר שמעניק רוח למדדים.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%  

הסיפור הגדול בשווקים ממשיך להיות גם בשוקי האג"ח. פרוטוקול וועדת השוק הפתוח של הפד' שפורסם ברביעי הקודם הצביע על ניתוק מאוד משמעותי בין המתרחש בשווקים לבין מקבלי ההחלטות. בעוד שוק האג"ח תמחר בחודשים האחרונים ירידה של הריבית בארה"ב, החברים בוועדה דיברו עדיין במונחים של העלאות ריבית. בנוסף טענו הפד' כי הירידה באינפלציה בחודשים האחרונים היא "זמנית בלבד". התגובה של השווקים בימים האחרונים מאותתת לפד': אתם טועים!

ציפיות האינפלציה בארה"ב ובאירופה רשמו ירידות חדות בימים האחרונים, כאשר נתוני המאקרו החלשים מוסיפים לסנטימנט החלש. ההתחפרות של המשקיעים באגרות החוב האמריקניות נמשכת גם היום: התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 10 שנים נסגרה הערב ברמה של 2.26% בלבד, כאשר במהלך המסחר ירדה התשואה לרמה של 2.2% בלבד. נזכיר כי רק בספטמבר האחרון עמדה התשואה על 3.3%, נציין כי מדובר ברמה הנמוכה בלא פחות מ-13 נק' בסיס מהריבית האפקטיבית בשוק (EFFR). עקומת האג"ח האמריקני ממשיכה להיות הפוכה, כאשר התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 3 חודשים גבוהה ב- 12 נק' בסיס מהתשואה על אגרות החוב לתקופה של 10 שנים.

הפער בין התשואה על אגרות החוב לתקופה של 10 שנים לתשואה על אגרות החוב לתקופה של 3 חודשים: שוק האג"ח מאותת כי המיתון בארה"ב כבר החל

סקטור הבנקאות ובפרט סקטור הבנקאות האירופאי המשיך להיות במרכז, כאשר מלבד החששות להאטה כלכלית, התהליכים בשוק האג"ח צפויים לפגוע בצורה משמעותית ברווחים. מניית דויטשה בנק (סימול: DB) ירדה ב-1.4% לשפל חדש, וזאת לאחר שאיבדה אמש עוד 2.3%. נזכיר כי הבנק הוגדר בעבר "גדול מכדי ליפול". מניית סיטי בנק (סימול: C) השילה 0.1% מערכה. מניית גולדמן זאקס (סימול: GS) ב-0.7% לאחר שאיבדה אמש 1.8%. תעודת הסל XRE, העוקבת אחר הבנקים הקטנים בארה"ב, נסגרה בעליות לאחר יום תנודתי במיוחד.

בתוך כך, הכותרות סביב מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ממשיכות להעיב על הסנטימנט. ע"פ פרסומים בתקשורת הסינית, בייג'ינג שוקלת לקצץ ביצוא היסודות הנדירים, אשר נמצאים בשימוש בתחומי הביטחון, האנרגיה, האלקטרוניקה והמכוניות (לכתבה המלאה).

בגזרת הסחורות, הנפט נסגר בירידות של 0.4% בלבד, וזאת לאחר שאיבד 3.4% מוקדם יותר הערב. הנפט נסחר כעת סביב רמה של 58.8 דולרים לחבית. נציין כי הירידה כעת עשויה להוריד עוד יותר את ציפיות האינפלציה בעולם, ולהקפיץ את הריביות בשוק הקונצרני. הזהב נסגר בעליות של 0.3%, ונסחר סביב רמה של 1,281 דולרים לאונקיה.

במרכז

מניות הפארמה הדואליות ריכזו עניין לאחר הצניחה החדה שנרשמה אמש. מניית טבע (סימול: TEVA) מחקה ירידות של יותר מ-5% ונסגרה בעליות של 2%. נזכיר כי מניית החברה צנחה אמש ב-12.4%, כאשר סוגיית החוב הגדול של החברה מעיבה (לכתבה המלאה). מניית פריגו (סימול: PRGO) עלתה הערב ב-1.6%, לאחר שצנחה אמש ב-5.7%. מניית מיילן (סימול: MYL) מחקה ירידות של 2.6% ונסגרה בעליות של 0.6%. 

מניית בואינג (סימול: BA) ירדה ב-1.7% ברקע לדיווח כי מטוסי ה-737 MAX של החברה עשויה להמשיך להיות מקורקעים עד אוגוסט.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    וההוא שהתרגל לצעוק רק למעלה תשנה תקליט (ל"ת)
    מני 30/05/2019 01:53
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מני 30/05/2019 01:53
    הגב לתגובה זו
    מתרסק
  • 8.
    המנהל שלי בבנק אמר לי שהשוק יכול לרדת או לעלות 200% (ל"ת)
    יורם 29/05/2019 20:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רק רק רק למעלה 29/05/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
    ציוץ קטן ומוכרים הופכים מהר מאוד לקונים.אין חדש תחת השמש.תיכף תראו ותבינו.
  • 6.
    איפה ההוא שאמר רק למעלה? (ל"ת)
    יוסי 29/05/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
  • רק רק רק למעלה 29/05/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
    זה רק רק רק למעלה
  • אך ורק למעלה 29/05/2019 19:40
    הגב לתגובה זו
    ועלינו לשיאים חדשים ץאין חדש תחת השמש.זה עולם המחשבים להזכיר לך.עתיק
  • בארובה .בקרוב .. (ל"ת)
    הימלר יעלה אותו 29/05/2019 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ירד בעולם איזה שלושים אחוז ייירד עוד שלושים אז מה? (ל"ת)
    רק למעלה האמיתי 29/05/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מומחה לתחת אמריקאי 29/05/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
    החלחולת/הרקטום/פי הטבעת ובעיקר לבעל החתול הג'ינג'י המת על ראשו?
  • 3.
    ד"ר ניר(איצ100) 29/05/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
    וכמה נאמר ונכתב בשנים האחרונות על איסוף אובססיבי של סחורות נדירות ו/או מתכלות שמהווים מרכיב חשוב בנוסטרו שלנו. תודה.
  • להמחשה נכונה ----ציין תעודות סל -קרנות- etf (ל"ת)
    tha tjs 30/05/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרופ' אבירם(איצ100) 29/05/2019 16:27
    הגב לתגובה זו
    חצי נחמה...DJIA לא תבוא ל 3700 על ציר הזמן בשבע השנים הקרובות!!!
  • 1.
    העולם ע"פ טראמפ. 29/05/2019 15:41
    הגב לתגובה זו
    מטורף כבר אמרנו ?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: