מלאנוקס

מלאנוקס (Mellanox) היא חברת טכנולוגיה ישראלית בין-לאומית פורצת דרך, שחקקה את שמה כאחת ההצלחות הגדולות ביותר בתולדות תעשיית ההייטק המקומית וכחלוצה עולמית בפיתוח טכנולוגיות קישוריות מתקדמות להעברת נתונים מהירה. החברה, שנוסדה ביקנעם והובלה במשך שנים על ידי איל וולדמן, התמחתה בפיתוח שבבים, כרטיסי רשת ומתגים המבוססים על פרוטוקולי InfiniBand ו-Ethernet, המאפשרים תקשורת מהירה במיוחד ובשיווי משקל תפעולי בין שרתים ומערכות אחסון.
התפנית הפיננסית הדרמטית של המותג הגיעה עם רכישתה בעסקת ענק על ידי ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, מהלך שהפך את הטכנולוגיה של מלאנוקס הישראלית לחלק בלתי נפרד וקריטי בארכיטקטורת מחשבי-העל וחוות השרתים המפעילים את יישומי הבינה המלאכותית (AI) ברחבי העולם.
בעוד שבעבר נסחרה החברה בבורסות נאסד"ק ותל אביב והחזיקה במשקל כבד במדדי המפתח, הטמעתה המלאה בתוך אנבידיה הפכה אותה למנוע צמיחה פנימי שממשיך להכתיב את שולי הרווח של חברת האם, ומשפיע באופן ישיר על מדדי המניות הגלובליים שבהם מושקעים רוב חסכונות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של כלל אזרחי המדינה.
- סגירה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק קפץ 1.7%נטפליקס זינקה 9.2%, טוויטר קפצה 11.4%, טסלה ירדה 1.2%, מניית גולדמן זאקס ירדה 1.6% לאחר הדו"חות, עקום התשואה בשוקי האג"ח המשיך להשתטח
- מלאנוקס: זינוק של 33% בהכנסות Q1/2018. אכזבה בשורה התחתונההחברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והעלתה את צפי ההכנסות לשנת 2018 לסך של כ-1.04 מיליארד דולר
- "אסיפת בעלי המניות הקרובה תשפיע על עתידה של מלאנוקס"במכתב לבעלי המניות מתריע המנכ"ל איל ולדמן למשקיעים: "בעלי המניות יעניקו חשיבות רבה יותר לחופש הבחירה שניתן לדירקטוריון שהם רוצים"
- קרן סטארבורד לא יורדת מהגב של ולדמןסטארבורד שיגרה עוד מכתב אגרסיבי בטענה לאי קיום אסיפה. אבל מלאנוקס הקדימה; מאז כניסתה של סטארבורד מניית מלאנוקס זינקה ביותר מ-65%
- וול סטריט הגיבה בזינוקים לנאומי הפד'
4-5 העלאות ריבית במהלך השנה? נאומי הפד' הערב מראים כי קנייה מחודשת של אג"חים והגדלת המאזן עשויה להיות הפרק, המשקיעים הגיבו מיד
- סגירה מעורבת בוול סטריט: הדאו ג'ונס טיפס 0.6%
מלאנוקס זינקה 11.2%, טבע איבדה 1.4%, טאואר נפלה 10.2%, הנאסד"ק רשם יום רביעי ברציפות של ירידות
- מלאנוקס מעלה תחזיות לרבעון הראשון וממנה דירקטורים חדשיםמניית החברה זינקה בכ-10% לאחר סיום המסחר בוול סטריט; סטיב סנגי ואומש פדוול מונו לדירקטורים
- סטארבורד מאשימה את מנהלי מלאנוקס באי אמון בחברהסטארבורד: מאז פרסום התחזית השנתית מכרו דירקטורים ומנהלים בחברה מניות בשווי כולל של למעלה מ-4.3 מיליון דולר
- סגירה חזקה בוול סטריט: המדדים סגרו בשיא כל הזמניםהתשואות בשוקי האג"ח המשיכו לזנק, "מדד הפחד" נפל הערב למרות האיום של השבתת הממשל
- מלאנוקס הפתיעה בתוצאות הרבעון - המניה עלתה הערב 1%ברקע ללחץ של סטארבורד להחליף את הדירקטוריון, מלאנוקס היכתה את התחזיות