מלאנוקס

מלאנוקס (Mellanox) היא חברת טכנולוגיה ישראלית בין-לאומית פורצת דרך, שחקקה את שמה כאחת ההצלחות הגדולות ביותר בתולדות תעשיית ההייטק המקומית וכחלוצה עולמית בפיתוח טכנולוגיות קישוריות מתקדמות להעברת נתונים מהירה. החברה, שנוסדה ביקנעם והובלה במשך שנים על ידי איל וולדמן, התמחתה בפיתוח שבבים, כרטיסי רשת ומתגים המבוססים על פרוטוקולי InfiniBand ו-Ethernet, המאפשרים תקשורת מהירה במיוחד ובשיווי משקל תפעולי בין שרתים ומערכות אחסון.
התפנית הפיננסית הדרמטית של המותג הגיעה עם רכישתה בעסקת ענק על ידי ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, מהלך שהפך את הטכנולוגיה של מלאנוקס הישראלית לחלק בלתי נפרד וקריטי בארכיטקטורת מחשבי-העל וחוות השרתים המפעילים את יישומי הבינה המלאכותית (AI) ברחבי העולם.
בעוד שבעבר נסחרה החברה בבורסות נאסד"ק ותל אביב והחזיקה במשקל כבד במדדי המפתח, הטמעתה המלאה בתוך אנבידיה הפכה אותה למנוע צמיחה פנימי שממשיך להכתיב את שולי הרווח של חברת האם, ומשפיע באופן ישיר על מדדי המניות הגלובליים שבהם מושקעים רוב חסכונות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של כלל אזרחי המדינה.
- מלאנוקס קפצה 4.7% ברקע לדיווח על התעניינות ברכישת החברהמניית חברה הטכנולוגיה מיוקנעם רשמה תנודה חדה במחיר המניה בשעה האחרונה. משלימה עלייה של יותר מ-80% בתוך פחות משנה
ניתוח
כמו הורוביץ של טבע: וולדמן שם את מלאנוקס על המפהבתקופת ההתרסקות של החברה וולדמן היה היחיד שהתעקש להמשיך וידע לעשות במלאנוקס את מה שאחרים לא השכילו להבין. כיצד נראה העתיד?
- מלחמת סחר? הנאסד"ק סגר בשיא , אמזון קפצה 2.4%מניות הטכנולוגיה הגדולות להטו הערב: טוויטר קפצה 3.1%, גוגל הוסיפה 2.6%, אפל עלתה 1.7%, מלאנוקס ירדה 2% במסחר עצבני. הפד' הזרים הערב קרוב ל-2 מיליארד דולר לשוקי האג"ח
- מלאנוקס במסחר עצבני אחרי שסטארבורד הקטינה החזקותפחות משלושה שבועות לאחר הסכם הפשרה הקרן האקטיביסטית החלה לצמצם את ההחזקה בחברת הטכנולוגיה הישראלית
- המאבק של מלאנוקס וסטארבורד נחתם; אלו הדירקטורים החדשיםהאחד מנהל כספים לשעבר ב-GoPro, השני בכיר לשעבר באינטל; דב בהרב, שי כהן וטום ריורדן יעזבו את הדירקטוריון
- סגירה מעורבת בוול סטריט: טאואר ירדה 4%, מלאנוקס השילה 1.7%לאחר סגירה שלילית באירופה, המדדים מיתנו את הירידות לקראת סיום. טסלה זינקה 3.5%, טבע הוסיפה 1.7%
- סטארבורד ומלאנוקס קרובות לפשרה: 2 נציגים מהקרן יצורפו לדירקטוריוןהמהלך מגיע לאחר מאבק מתוקשר בין הקרן האקטביסטית למנכ"ל החברה איל ולדמן
- לקראת ההצבעה במלאנוקס, עתיד החברה בידי המשקיעים
אחרי הכרעת הרכב הדירקטוריון, ספק אם המניה תפגין ביצועים עודפים. מניה נוספת שמרכזת עניין בנאסד"ק היא סיליקום לאחר ביטול החוזה הגדול בתולדותיה
- ותודה לסטארבורד: מלאנוקס מעלה תחזיות, המניה מזנקתמלאנוקס בניהולו של איל ולדמן העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון השני ולשנה כולה; ולדמן: "נמשיך להפגין מחויבות לצמצום ההוצאות"