מלאנוקס (Mellanox) היא חברת טכנולוגיה ישראלית בין-לאומית פורצת דרך, שחקקה את שמה כאחת ההצלחות הגדולות ביותר בתולדות תעשיית ההייטק המקומית וכחלוצה עולמית בפיתוח טכנולוגיות קישוריות מתקדמות להעברת נתונים מהירה. החברה, שנוסדה ביקנעם והובלה במשך שנים על
ידי איל וולדמן, התמחתה בפיתוח שבבים, כרטיסי רשת ומתגים המבוססים על פרוטוקולי InfiniBand ו-Ethernet, המאפשרים תקשורת מהירה במיוחד ובשיווי משקל תפעולי בין שרתים ומערכות אחסון.
התפנית הפיננסית הדרמטית של המותג הגיעה עם רכישתה בעסקת ענק על ידי ענקית השבבים
האמריקאית אנבידיה, מהלך שהפך את הטכנולוגיה של מלאנוקס הישראלית לחלק בלתי נפרד וקריטי בארכיטקטורת מחשבי-העל וחוות השרתים המפעילים את יישומי הבינה המלאכותית (AI) ברחבי העולם.
בעוד שבעבר נסחרה החברה בבורסות נאסד"ק ותל אביב והחזיקה במשקל כבד במדדי המפתח,
הטמעתה המלאה בתוך אנבידיה הפכה אותה למנוע צמיחה פנימי שממשיך להכתיב את שולי הרווח של חברת האם, ומשפיע באופן ישיר על מדדי המניות הגלובליים שבהם מושקעים רוב חסכונות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של כלל אזרחי המדינה.
לפי הדיווחים, לאחר שנודע לשר החינוך על מועמדותו של וולדמן, קיש הודיע על ביטול הפרסים בכל התחומים, פרט לפרסים הקשורים למלחמה בקטגוריות "תקומה, גבורה אזרחית וערבות הדדית". קטגוריה בה היזם לא יכול להתמודד
לאחר צניחה של כ-50% בחודשים, מניית חברת מחשוב הענן מזנקת הערב לאחר הקרן האקטיביסטית רכשה כ-7.5% מהבעלות על החברה. בסטארבורד טענו כי "מניות החברה לא היו מוערכות ומייצגות הזדמנות השקעה אטרקטיבית"
הכנסותיה של מלאנוקס הסתכמו בכ-310.3 מיליון דולר, עליה של כ-15.6% לעומת הכנסות של כ-268.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018; הרווח הנקי עלה לכ-38.4 מיליון דולר
צ'ק פוינט צפויה לדווח ביום רביעי על צמיחה של כ-4.2% בכנסות לכ-488 מיליון דולר ועל ירידה קלה ברווח הנקי לכ-1.37 דולר למניה. טבע תדווח על ירידה חדה במכירות וברווח; היכנסו לרשימת התחזיות המלאה
בואינג איבדה 5.4% והעיבה על הדאו ג'ונס, אך מניות הטכנולוגיה זינקו: אמזון עלתה 3.1%, פייסבוק הוסיפה 1.4%, אפל קפצה 3.4%, אנבידיה זינקה 7%. מניית דויטשה בנק עלתה בחדות ברקע לדיווחים על מיזוג אפשרי עם Commerzbank
ההצעה של אינטל משקפת פרמיה של כ-30% על שווי השוק של מלאנוקס הישראלית שעומד כיום על כ-4.37 מיליארד דולר. עם זאת, אינטל היא לא היחידה במרוץ וייתכן ומלאנוקס תדרוש יותר