טכנולוגיה

- באידו נכנסת לזירה: משיקה צ'אט בוט שיתחרה ב-ChatGPT ובבארדחברת הענק הסינית שידועה בעיקר בזכות מנוע החיפוש שלה, "הגוגל של סין", לא נשארת מאחור בנוגע לטרנד ה-AI ומשיקה צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית משלה שיתחרה באלה של מיקרוסופט וגוגל
- אחרי ביטול העסקה עם אינטל: טאואר מודיעה על חיישן חדשהחברה הישראלית המפתחת מוליכים למחצה מודיעה ביחד עם TriEye על חיישן חדש לרכב שיספק למערכות הבטיחות תמונה טובה יותר בתנאי ראות קשים; העסקה מגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש אינטל ביטלה מצדה את רכישת החברה הישראלית
- מאסק מכריז: X תאפשר שיחות טלפון וגם וידאו; למה הוא עושה את זה?אחרי שורה של החלטות שנויות במחלוקות שקיבל מאסק מאז רכש את X (טוויטר לשעבר), ואחרי המכה שספג ממארק צוקרברג בחודש שעבר עם ההשקה של ת'רדס על ידי מטא (פייסבוק לשעבר), מאסק עם מהלך מעניין. האם הוא יצליח להחזיר את המומנטום לרשת החברתית החבוטה שלו
- ענקיות הטכנולוגיה מיישרות קו עם החקיקה האירופאית; איך הן יושפעו?חוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DSA), אשר נועד בין היתר לסייע בהגנה על הפרטיות של המשתמשים בפלטפורמות הטכנולוגיות הפופולאריות נכנס בסוף השבוע לתוקפו ומציב סטנדרט חדש עבור החברות שבינתיים בוחרות שלא להערים קשיים
- ענקיות הטכנולוגיה משקיעות בסטארטאפ בינה מלאכותית - מה הסיבה?הסטארטאפ שנקרא Hugging face, גייס 235 מיליון דולר לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר. ההשקעה בסטארטאפ על ידי חברות הטכנולוגיה המובילות את התחום משקפת גישה יותר שיתופית לפיתוחי AI
קרנות נאמנות
מניות חו"ל לפי ענפים: לרוב השקעה במדד עדיפה על הקרנות האקטיביותאין הרבה קרנות ישראליות המשקיעות במניות בחו"ל לפי ענפים. בדיקה של ביצועי מעט הקרנות הקיימות מסבירה את התופעה: על פי רוב המנהלים לא מצליחים להביא ערך מוסף למשקיעים על פני השקעה במדדים- האם הטירוף סביב ה-AI הלך רחוק מדי? יש מי שמאמינים שכן"אנשים בטוחים יותר מדי ביכולת שלהם לחזות כיצד בינה מלאכותית תשפיע על דברים"; מנגד, יש מי שמזהירים כי ההשפעות ארוכות הטווח של הבינה המלאכותית טרם ניתנות לחיזוי
- אפל חוזרת לרדת וזה לא צפוי להשתנות בקרובמנית ענקית הטכנולוגיה ירדה חמישה ימים ברצף מאז פירסמה את דוחותיה והציגה ירידה במכירות. הצפי בוול-סטריט הוא כי בטווח הקרוב היא תמשיך במגמה השלילית
- חברת דוטז–ננו השלימה גיוס של 4 מיליון דולר אוסטרליחברת הננוטכנולוגיה, העוסקת בתחום לכידת הפחמן הדו-חמצני, השלימה את הגיוס בהובלת קרן ההון סיכון הישראלית SIBF; לאחרונה רכשה החברה טכנולוגיה מחברת H2 Blue Tech Limited תמורת 2.4 מיליון דולר לצד הקצאת מניות ואופציות
- יוזרוואי: עליה בהיקף ההכנסות ומספר הלקוחות - המניה עולה ב-11%המנכ"ל דיווח למשקיעים על גידול של כ-80% ב-ARR, המניה הגיבה בעליה. גידול של כ- 60% במספר הלקוחות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד