אדיר בן עמי

אדיר בן עמי הוא כתב ותיק בביזפורטל. הוא מתמחה בכיסוי הבורסה האמריקאית עם תובנות ועומק בסיקור על מניות טכנולוגיה, שבבים, AI ועוד.
הוא בקיא באירועים השוטפים ומעביר לגולשים מידע ותובנות בזמן אמת באופן שוטף לצד פרשנויות, ניתוח דוחות כספיים וניתוח של אירועי מאקרו.
- מאסק לווה מיליארד דולר מספייס אקסהיזם הוא לא הבעלים היחיד של ספייס אקס, כשהוא מחזיק ב-42% מהמניות והיה לו כמעט 79% מכוח ההצבעה שלו נכון למרץ האחרון. המשמעות היא שאם הוא רוצה לקחת הלוואה מהחברה הוא יכול בלי יותר מדי בעיות
- פורד, GM וגם טסלה ישלמו יותר שכר עבודה - שביתה או לאההסכם שנחתם מול UPS מפעיל לחץ רב על איגוד עובדי הרכב ועל נשיא האיגוד החדש להשיג תוצאות מרשימות. המשקיעים צריכים להניח שהעלאות שכר בתעשיית הרכב בדרך
- נחתם הצו להפחתה משמעותית במכס על שמן הזיתהמכס יופחת מרמתו הנוכחית כיום שעומדת על 6% + 2.29 ש"ח לקילוגרם לרמה נמוכה של 1.2% + 0.44 ש"ח לקילוגרם.
- מניות חברות התעופה נופלות - חשש חדש בקרב המשקיעיםסקטור התעופה שלילי על רקע הציפיות כי מחירי הדלק למטוסים יעלו בהמשך בנוסף להורדת תחזיות אצל סאות'ווסט אירליינס
- גידול של 18% בחולי קורונה בארה"ב - זה עדיין לא התרופה למניות פייזר ומודרנההשימוש בחיסונים של פייזר ומודרנה עולה במקביל לעלייה בקורונה, ועדיין - מדובר במספרים נמוכים ביחס לתחזית לפני שנה והמניות מסרבות להתאושש; פייזר נסחרת במכפיל רווח של 10; מודרנה מפסידה, אבל יש לה צנרת מעניינת
- אפל יורדת ב-3% - הפעולות האחרונות של סין הן הסיבהמלחמת הסחר ממשיכה וכעת סין יוצאת להתקפה ודורשת מגופים ממשלתיים להפסיק את השימוש באייפונים מחשש לריגול
- טילריי קופצת ב-13%, אינטרקיור עם 6% - הלגליזציה מתקרבת?משרד הבריאות האמריקני מבקש לסווג מחדש את הסם ונותן תקוות לציבור המשקיעים
- ממשל ביידן מציע מענק בגובה 12 מיליארד דולר לייצור רכבים חשמליים; איי.סי.אל קיבלה 200 מיליון דולרהמענקים נועדו לעזור לממשל להתמודד עם הביקורות על החוקים הסביבתיים שהממשל מקדם ועם האזהרות כי שינוי מהיר בתעשיית הרכב עשוי לסכן אלפי משרות
- חברות הציוד לחיות מחמד בתקופה מאתגרת - מה הסיבה?החברות רואות כי הצרכנים נזהרים בהוצאות על מוצרי מותרות. "התנהגות הצרכנים מונעת על ידי סביבת מאקרו תנודתית, כולל רמות גבוהות יותר של אינפלציה שעברו על התעשייה במהלך 18 החודשים האחרונים"
- הזדמנות במניית סולאראדג'באופנהיימר נותנים אפסייד של כמעט 100%, ומסבירים שהנפילה במניה היא הזדמנות גדולה