
אחרי עלייה של 33% מתחילת השנה - למה באפט ממשיך למכור את BYD?
BYD BYD COMPANY LTD ADR היא החברה הדומיננטית בתחום הרכבים החשמליים והיא כבר מזמן עקפה את טסלה במכירות ובמסירות. המנייה שלה עלתה ב-33.5% מתחילת השנה ובכל זאת ברקשייר האת'אווי של וורן באפט ממשיכה למכור את המניות שלה.
ב-11 ביוני מכרה ברקשייר כ-1.3 מיליון מניות של BYD הרשומות בהונג קונג, כך שנותרו לחברה של וורן באפט כ-75.7 מיליון מניות בשווי של כ-2.3 מיליארד דולר. זו לא הפעם הראשונה שברקשייר מוכרת מניות של BYD. החברה של באפט מוכרת מניות של חברת הרכב החשמלי כבר מאז 2022. למעלה מ-12 מכירות הפחיתו את האחזקה שלה בשני שליש מהשיא של כ-225 מיליון מניות.
את המכירות ניתן להסביר במימוש רווחים אך יכול להיות שלהנהלה יש דאגות אחרות הקשורות לשוק הרכב החשמלי כולו, בעיות עליהן כתבנו כאן בעבר. שיעורי החדירה של הררכבים החשמליים מאטים והרבה חברות שלפני מספר שנים נראו מבטיחות מחקו מאז למשקיעים כמעט 1.5 טריליון דולר. טסלה היא דוגמא אחת כאשר המנייה שלה איבדה 55% מהשיא, ויש גם את פיסקר שפשטה רגל וגם את חברות הרכב המסורתיות שנכנסו לתחום ונכוו כמו פורד FORD MOTOR , שלמנכ"ל שלה היה לאחרונה הרבה מה להגיד על התחום שהניב לחברה שלו 5 מיליארד דולר ב-2023 וצפוי להניב לה הפסד של 5 מיליארד דולר נוספים השנה.
- אחרי שעקפה את טסלה: BYD מסתערת מחדש על אירופה
- המכסים מחזירים את הסינים לסחורה המקומית: מי מרוויח מזה?
עם זאת, BYD היא חברה סינית, וחברות ה-EV הסיניות רואות את התחום דרך משקפיים ורודות שנקראות סובסידיות ממשלתיות. הממשלה הסינית מעודדת מעבר לרכבים חשמליים הן בצד הייצור עם מענקים לחברות והן ביצד הרכישה כאשר רק באפריל האחרון היא הודיע על מענק של 1,400 דולר לרוכשים שיעברו מרכב בנזין לרכב חשמלי עד לסוף השנה. כל אלה הופכים את הרכבים החשמליים הסיניים לתחרותיים הרבה יותר מהמתחרים, כאשר הרכב הזול ביותר של BYD נמכר ב-20 אלף דולר בעוד טסלה למשל עדיין מתקשה לרדת מתחת ל-25 אלף דולר.
זה משתקף גם במניות - BYD נסחרת במכפיל 15 על הרווחים של 2025, נמוך מאוד בשביל חברה שצמחה ב-40% ב-2023 ומובילה את תחום הרכבים החשמליים בעולם. בחוד מאי מכרה החברה 331,817 רכבים סך הכל, כולל רכבי פלאג אין היברידיים, עלייה של 6% לעומת חודש אפריל בו מכרה 313,245 רכבים. המנייה שלה נסחרת בשווי של 95 מיליארד דולר והיא עלתה מתחילת השנה ב-33.5% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-4.5%.
ההשפעה של הרכבים הסינים על תעשיית ה-EV
החשש בקרב ממשלות בארה"ב ואירופה הוא כי רכבים חשמליים סיניים יפגעו ביצרניות רכב אחרות באופן שיערער פיתוח מקומי של רכבים חשמליים ויעוות את השוק. סין מהווה השוק הגדול ביותר עבור רכבי EV כרגע וחלק מהמותגים היותר מוצלחים שלה פועלים להתרחב לחו"ל.עד חודש מאי, BYD ייצאה כ-176,000 כלי רכב מסין השנה, עלייה של 177% משנה לשנה. המכוניות הללו הגיעו בסופו של דבר לאסיה, דרום אמריקה, מזרח אירופה ומערב אירופה. בארה"ב בינתיים לא נמכרים רכבים סיניים. סין נחשבת כיום לשוק הרכב הגדול בעולם ויש לה יתרון עם עלויות עבודה נמוכות יותר לעומת המערב. עלויות עבודה נמוכות יותר פירושן גם שחלקים מספקים מקומיים זולים יותר מאשר חלקים תוצרת ארה"ב ואירופה.
- האנליסט שחושב שאפל תרד ב-33%: "מאמין בחברה - אבל לא במחיר"
- רעיונות השקעה גרועים – רכישת נדל"ן ביוון ובקפריסין ועוד טעויות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
"סין מסוגלת לייצר 53 מיליון רכבים ויש לה שוק מקומי של 29 מיליון. ההפרש הלא מנוצל הזה גדול יותר מכל השוק האמריקאי", אמר לאחרונה מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי. "אנחנו צריכים להיות רצינים בכל הקשור ליצירת זירה שוויניות בקרב יצרני הרכבים החשמליים". החברות הסיניות נהנו גם ממיסים נמוכים יותר ומסבסוד ממשלתי.
המותגים הסיניים מחזיקים בכ-10% משוק ה-EV באירופה וזה מסתכם בכ-200,00 כלי רכב בשנה. כ-13 מיליון רכבים נמכרו באירופה בשנת 2023, כשני מיליון היו חשמליים.
מניית BYD ב-12 החודשים האחרונים
- 4.Ron DeSantis 17/06/2024 22:18הגב לתגובה זוזו הסיבה למה באפט מוכר מניות סיניות
- 3.בטריות בקריסה 17/06/2024 21:38הגב לתגובה זובאפט מושקע גם בקארמקס והוא רואה איך שוק רכבי הבטריה קורס
- 2.woren 17/06/2024 21:02הגב לתגובה זוwell it seems that Mr Buffet is being tesla, I believe in Buffet
- 1.מוטי 17/06/2024 20:59הגב לתגובה זובשקט בשקט באפט אוסף מניות טסלהכי היא חברת AI עם מנהל גאון ותחזור במהרה לגבהים בהם ביקרה