טסלה
צילום: אתר טסלה

טסלה נאלצת לעצור לשבועיים את הייצור במפעל החדש בברלין

החברה נתקלת בקשיים בהשגת כוח אדם בעל כישורים מתאימים, במערכת בקרת האיכות ובקצב הייצור, היא מקווה שלאחר החזרת הייצור הקצב יוגבר פי שתיים לפחות; בחודש האחרון עמד קצב הייצור על עשירית מיכולת המפעל
גיא טל | (1)

המפעל החדש בגרמניה מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של טסלה TESLA INC , והצפי היה שהוא יתחיל לייצר ולמכור בקצב מהיר. אך לאחרונה רמז מאסק שהדברים לא עובדים כמתכונן כשאמר שהמפעל בברלין וזה שבטקסס "שורפים מיליארדים". בחודש האחרון התייצב קצב הייצור על כ-1000 מכוניות בשבוע, כעשירית מכושר הייצור של המפעל בתפוקה מלאה. המפעל החל לייצר בסוף מרץ עם קבלת האישורים הרגולטוריים הסופיים.

כעת מתברר שטסלה אף תאלץ לעצור את פעולות הייצור במפעל בגרמניה לשבועיים לפחות עקב צירוף של בעיות שהיא נתקלת בהם במפעל האירופאי. ישנן שלוש בעיות מרכזיות. ראשית זמן הייצור ארוך מהצפוי, בנוסף, חסרים עובדים בעלי כישורים מתאימים וכן ישנן בעיות במערכות בקרת האיכות שגורמים לכך שישנו צורך בעבודה כפולה על רכבים שכבר יצאו מפס הייצור. עצירת העבודה לא קשורה לריקול שרשויות הבטיחות בגרמניה אמרו שטסלה צריכה לעשות ל-59 אלף רכבים ברחבי העולם עקב תקלה במערכת החירום. 

לפי התקשורת המקומית מפעל אמור לחזור לייצור עוד החודש בקצב מהיר בהרבה לאחר שיפור בעיות הייצור וההתאמות הנצרכות. עם חידוש העבודה המפעל צפוי לעבור משתי משמרות לשלוש, וכך לעבוד מסביב לשעון. 

.

טסלה פרסמה לאחרונה את נתוני המכירות לרבעון השני של השנה שהגיעו ל-255 אלף מסירות, מעט מעל הציפיות המונמכות של האנליסטים ל-250 אלף. החברה דיווחה כי חודש יוני היה הטוב בתולדות החברה מבחינת מכירות. לפי זה המכירות בחודש יוני היו בסביבות 105 אלף מכוניות, מעל השיא של דצמבר. יחד עם זאת, בסיכום רבעוני זו הפעם הראשונה מאז תחילת 2020 שישנה ירידה במספר המכירות. הירידה נבעה מהסגרים בסין שעצרו את הייצור במפעל שם למשך מספר שבועות במהלך הרבעון. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טסלה זה דרעק (ל"ת)
    בזיל 04/07/2022 20:49
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.