טסלה נאלצת לעצור לשבועיים את הייצור במפעל החדש בברלין

החברה נתקלת בקשיים בהשגת כוח אדם בעל כישורים מתאימים, במערכת בקרת האיכות ובקצב הייצור, היא מקווה שלאחר החזרת הייצור הקצב יוגבר פי שתיים לפחות; בחודש האחרון עמד קצב הייצור על עשירית מיכולת המפעל
גיא טל | (1)

המפעל החדש בגרמניה מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של טסלה TESLA INC , והצפי היה שהוא יתחיל לייצר ולמכור בקצב מהיר. אך לאחרונה רמז מאסק שהדברים לא עובדים כמתכונן כשאמר שהמפעל בברלין וזה שבטקסס "שורפים מיליארדים". בחודש האחרון התייצב קצב הייצור על כ-1000 מכוניות בשבוע, כעשירית מכושר הייצור של המפעל בתפוקה מלאה. המפעל החל לייצר בסוף מרץ עם קבלת האישורים הרגולטוריים הסופיים.

כעת מתברר שטסלה אף תאלץ לעצור את פעולות הייצור במפעל בגרמניה לשבועיים לפחות עקב צירוף של בעיות שהיא נתקלת בהם במפעל האירופאי. ישנן שלוש בעיות מרכזיות. ראשית זמן הייצור ארוך מהצפוי, בנוסף, חסרים עובדים בעלי כישורים מתאימים וכן ישנן בעיות במערכות בקרת האיכות שגורמים לכך שישנו צורך בעבודה כפולה על רכבים שכבר יצאו מפס הייצור. עצירת העבודה לא קשורה לריקול שרשויות הבטיחות בגרמניה אמרו שטסלה צריכה לעשות ל-59 אלף רכבים ברחבי העולם עקב תקלה במערכת החירום. 

לפי התקשורת המקומית מפעל אמור לחזור לייצור עוד החודש בקצב מהיר בהרבה לאחר שיפור בעיות הייצור וההתאמות הנצרכות. עם חידוש העבודה המפעל צפוי לעבור משתי משמרות לשלוש, וכך לעבוד מסביב לשעון. 

.

טסלה פרסמה לאחרונה את נתוני המכירות לרבעון השני של השנה שהגיעו ל-255 אלף מסירות, מעט מעל הציפיות המונמכות של האנליסטים ל-250 אלף. החברה דיווחה כי חודש יוני היה הטוב בתולדות החברה מבחינת מכירות. לפי זה המכירות בחודש יוני היו בסביבות 105 אלף מכוניות, מעל השיא של דצמבר. יחד עם זאת, בסיכום רבעוני זו הפעם הראשונה מאז תחילת 2020 שישנה ירידה במספר המכירות. הירידה נבעה מהסגרים בסין שעצרו את הייצור במפעל שם למשך מספר שבועות במהלך הרבעון. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טסלה זה דרעק (ל"ת)
    בזיל 04/07/2022 20:49
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".