מטוס אל על
צילום: אל על

בזמן שחברות רבות מורידות תחזיות בסקטור התעופה משדרים אופטימיות

אחרי שבועיים בהם השוק הגיב בהיסטריה להורדת התחזיות של חברות הקמעונאות ולאחר מכן של חברות הטכנולוגיה; בחברות התעופה והתיירות משדרים דווקא אופטימיות ואף מעלים תחזיות לרבעון הקרוב, וצופים ביקושים גבוהים במהלך עונת הקיץ
איתן גרסטנפלד | (3)

בזמן שהשוק נתקף היסטריה מאזהרת הרווח של סנאפ SNAP INC חברות התעופה הגדולות עדיין לא משמיעות אותות מצוקה. לא רק שבסקטור עדיין לא חוששים אלא שהם משדרים אופטימיות, כשהיום פרסמו SOUTHWEST AIRLINES CO  JETBLUE AIRWAYS CORP  העלאת תחזית. בהודעות שהוציאו היום, העלו החברות את התחזיות הרבעוניות שלהן, תוך שהן מציינות צפי לביקוש חזק לקראת עונת הנסיעות בקיץ. "הביצועים התפעוליים של JetBlue השתפרו בהתמדה מאז תחילת אפריל. סביבת הביקוש ממשיכה להיות חזקה, כשההזמנות עולות על ציפיות החברה", נכתב בהודעת החברה. החברה הוסיפה, כי המכירות לחודש יוני "מתכננות להיות טובות יותר באופן משמעותי בהשוואה לחודשים קודמים ברבעון". את הרבעון השני של 2022 הם צופים לסיים עם הכנסות בקצה הגבוה או מעל לרמה הגבוהה של התחזיות הקודמות לעלייה של בין 11% ל-16% בהשוואה לתוצאות 2019. סאות'ווסט העלתה גם היא את תחזיותיה, וכעת צופה שההכנסות התפעוליות יצמחו בין 12% ל-15% ברבעון השני בהשוואה ל-2019. "החברה ממשיכה לחוות גורמי עומס חזקים והאצה בהזמנות לנסיעות בקיץ", נכתב בהודעת החברה. התחזית האופטימית עומדת בניגוד מוחלט לתחזית הפחות ורודה שמפרסמות חברות רבות מחוץ לענף הנסיעות. בשבוע שעבר, פרסמו ענקיות הקמעונאות תחזיות מאכזבות.TARGET CORP WALMARTABERCROMBIE & FITCH CO ציירו תמונה עגומה משהו של כלכלה בהאטה משמעותית יותר ממה שרבים ציפו לנוכח האינפלציה. הפסימיות של החברות באה לידי ביטוי בסנטימנט שלילי בשוק במהלך השבוע שעבר, שהתעצם עוד יותר לאחר שהרשת החברתית חתכה את התחזיות שלה מוקדם יותר השבוע על רקע סביבה מאקרו-כלכלית שלדבריה "הידרדרה ימהר מהצפוי". אבל חברות התעופה טוענות שהיו כיסי כוח אפילו בעיצומם של החששות הללו, שכן נראה שהצרכנים מוכנים להוציא כסף על נסיעות שלא היו נגישות בשיא המגיפה. התחזיות האחרונות של החברות מבוססות על תחזית אופטימית שהוציאו חברות נסיעות אחרות בשבועות האחרונים, שהצביעו כולן על ביקוש מתמשך לנסיעות לקראת הקיץ. יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES עדכנה מוקדם יותר החודש את ההנחיות שלה ואמרה כי "סביבת הביקוש המשיכה להשתפר". מנכ"ל רשת המלונות  מריוט MARRIOTT INTERNATIONAL אמר שהוא מצפה ל"קיץ שובר קופות", בזמן שחברת AIRBNB, INC ​כתבה למשקיעים בתחילת מאי שהיא כבר "רואה ביקוש משמעותי לנסיעות בקיץ" .

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 26/05/2022 23:31
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד קפדנות יתר אינה אופיינית לשורטיסטים אשר אינם סופרים "כל גרוש"
  • 2.
    לרון 26/05/2022 23:27
    הגב לתגובה זו
    CASUALTIES עוד מילה "מפוצצת"
  • 1.
    לרון 26/05/2022 23:22
    הגב לתגובה זו
    OK ,PREROGATIVE OK =0 CASULTIES