נעילה בעליות חדות אחרי החלטת הפד: הנאסד"ק עלה ב-3.8%; עליבאבא עלתה ב-36%
יום המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים על רקע המשך הנסיגה במחיר הנפט, התקדמות השיחות בנוגע לקונפליקט באוקראינה וכן בעקבות החלטת הפד להעלות את הריבית בארה"ב ב-0.25%. הנאסד"ק עלה ב-3.8%, הדאו עלה ב-1.5% וה-S&P 500 עלה ב-2.2%. השווקים טיפסו לאחר החלטתו של הפד להעלות את הריבית בשיעור של 0.25% כפי שצפו כלכלנים רבים בעבר. העליות שנרשמו הן לאחר שמדד הנאסד"ק טיפס לשיא של כ-13,323 נקודות לאחר שעלה היום ב-3%. היום ב-19:00 מפגש זום עם אבישי עובדיה - מוזמנים להעלות שאלות בנושאי השווקים, שוק ההון, אינפלציה וכו'. המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN -0.37%
- טרם החל המסחר הרציף
- 13.עושה שכל 17/03/2022 10:12הגב לתגובה זואוקראינה, זה מסך עשן. ראו הוזרתם!
- 12.עדיין יש אי ודאות השוק רכבת הרים (ל"ת)משקיע קטן 17/03/2022 07:25הגב לתגובה זו
- 11.אורייאן 17/03/2022 07:12הגב לתגובה זואין באמת שום סיבה לעליות - ותחשבו על זה!
- 10.שקשולה 17/03/2022 06:52הגב לתגובה זוהמצב יוצא משליטה
- 9.[email protected] 17/03/2022 00:58הגב לתגובה זואמרו יהיו ירידות ובפועל עליות חדות אחרי העלאת הריבית. הנגיד האמריקאי מאמין בכלכלה שלהם שתחזיק מעמד בריבית יותר גבוהה. הוא לא חידש כלום החברות במצב מצויין כשהקורונה והמלחמה באוקראינה יסתיימו יהיו ביקושים חזקים מאוד ונחזור מהר מאוד שיגרה.
- אבי 17/03/2022 13:59הגב לתגובה זושהמשיח יבוא?
- [email protected] 17/03/2022 21:24זה יקרה ממש בקרוב בימינו- יש רמזים חזקים מאוד לזה. רק אל תעשה מזה צחוק
- 8.רציונאלי 17/03/2022 00:15הגב לתגובה זועכשיו תלכו עם השורט שלכם קרוע וייחשף ישבנכם.....
- 7.מה שהביא את הבוסט לנסדאק היו המניות הסיניות 16/03/2022 23:45הגב לתגובה זומה שהביא את הבוסט לנסדאק היו המניות הסיניות
- 6.שחר 16/03/2022 22:42הגב לתגובה זוהיקפי השורט בוולסטריט שברו שיאים, אולי מסתמן סוג של שינוי מגמה שבעקבותיו יתחילו להסגר פוזיציות וב"ה נחזה בעוד המון ימים ירוקים
- 5.בן 16/03/2022 22:21הגב לתגובה זוכולם חושבים למטה, הם מרימים למעלה
- 4.רק שלא תהיה שוב מלכודת (ל"ת)משקיע קטן 16/03/2022 21:58הגב לתגובה זו
- 3.בדיוק כמו שאמרו בטלנירי, רק הפוך.... (ל"ת)בידי 16/03/2022 18:18הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 16/03/2022 17:58הגב לתגובה זוזה מה שעובד , בדוק ומנסיון.
- מומחה 16/03/2022 22:43הגב לתגובה זורוב החברות (חוץ מה 10המנופחות )תהיינה ברגרסיה ב 30 שנים הקרובות או פשוט תעלמנה ולא תהיינה קיימות
- 1.. 16/03/2022 15:14הגב לתגובה זוהשאול...
- שום קריסה הכל בסדר . תיקון בריא (ל"ת)תומר 16/03/2022 16:04הגב לתגובה זו
- מומחה לתומר 16/03/2022 17:17ממש מתעניין בשלומך...סתם זורק שאלה סתמית ואפילו לא מאזין לתשובתך שאף לא מעניינת אותו...במידה ובכלל ענית....2)שאתה עונה הכבסדר..האם באמת הכל בסדר? אולי כמעט או רק חלק בסדר..ובעצם הכל חרבונא ואתה זורק סתם תשובה חסרת מובן ותוכן ואמת...יש המשך ארוך ונירחב לכל התאוריה דלעייל אבל נפרט אט אט בהזדמנות...דע טוב.
- לתומר 16/03/2022 16:58שמעת שאנו עם מגיפה קשה שמכסחת רבים? שמעת על המצב הכלכלי ודמוגרפי ועוד ועוד הנורא בעולם??? אז מה הכל טוב ובסדר? ואם זה בריא ..אז שיתנו את כל הבריאות הזאת להמוני החולים והניזקקים והאומללים!!! הבנת? אם לא...שאל ןאשמח להמשיך לסבר את אוזנך ועיניך!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
