המסחר בוול סטריט
צילום: CC
וול סטריט

הדאו איבד 1.5%, הנאסד"ק ללא שינוי

נושאים בכתבה וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

BITCOIN 1.44%

 

     

     

    מאקרו
    המתקפה הרגולטורית על שוק הקריפטו נמשכת. ביום חמישי מסרה סוכנות הידיעות רויטרס כי הבנק המרכזי הרוסי שואף להטיל איסור גורף על מסחר במטבעות קריפטוגרפים ומביע דאגה מהסיכון שהם מייצגים לדעתו ליציבות המערכת הפיננסית. בתגובה לידיעה נמסר מטעם הבנק כי הם מכנים דו"ח מייעץ שבו תובהר עמדת הבנק (לכתבה המלאה). 

    HSBC: תשואת המניות תקטן וזו האסטרטגיה שכדאי לנקוט בה - בנק ההשקעות הבריטי מסמן את הסיכונים המרכזיים לקראת השנה הקרובה וממליץ על אסטרטגיית המשקולות בשוק המניות , הכוללת איזון בין מניות דפנסיביות לכאלו שבצעו התאמה להיבטי ה-ESG (לכתבה המלאה).

    קיראו עוד ב"גלובל"

    נתוני תעסוק מאכזבים בארצות הברית: 206 אלף תביעות אבטלה חדשות בשבוע שעבר מול צפיה ל-200 אלף. הנתון של שבוע קודם לכן אף עודכן מעלה ל-188 אלף תביעות חדשות. בגזרת התביעות הנמשכות בשורות טובות: 1.845 מיליון כאלה בשבוע שנגמר ב-4 בדצמבר, לעומת צפי הכלכלנים לנתון של 1.943 מיליון. עם זאת, הנתון של השבוע שקדם לו עודכן למלעה ל-1.999 מיליון תביעות נמשכות.

    מניות במרכז

    CERNER CORP (CERN) קפצה ברקע שמועות לפיהן  ORACLE CORP (ORCL) מנהלת מגעים להשתלטות עליה - והיא דווקא יורדת. לפי ההערכות העסקה עשויה להתבצע לפי 30 מילאירד דולר לסרנר. החברה הכניסה ב-2020 סך של 5.51 מיליארד דולר וצופה צמיחה של 5% השנה להכנסות של 5.8 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).

     

    RIVIAN AUTOMOTIVE (RIVN) חברת הרכב החשמלי ירדה במסחר אחרי שפרסמה תחזית מאכזבת קדימה: לדבריה המסירות יהיו נמוכות בכמה מאות מהיעד של 1,200 רכבים השנה עליו דיברה מוקדם יותר. גם ההזמנות המוקדמות לדגמי ה-R1T ו-R1S אכזבו: 71,000, מה שהיה קצה הטווח התחתון של האנליסטים. החברה תשקיע 5 מיליארד דולר בהקמת מתקן יצור שני, בג'ורג'יה.

    FEDEX (FEDEX) חברת השילוח עלתה במסחר אחרי שעקפה את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה ברבעון השלישי רווח מתואם של 4.82 דולר למניה על הכנסות של  23.474 מיליון דולר לרווח מתואם של 4.23 דולר למניה  על הכנסות של 22.531 מיליון דולר. בחברה העלו תחזיות רווח מתואם למניה לשנת 2022: כעת הם צופים 20.5-21.5 דולר לעומת 19.75-21 דולר בתחזית קודמת. תחזית הקונצנזוס בשוק הייתה ל-19.49 דולר.

    ADAGIO THERAPEUTICS המניה מחקה את העליות ועברה לטריטוריה השלילית. מוקדם יותר השבוע נפלה אחרי שהציגה יעילות מופחתת מול האומיקרון לטיפול שלה נגד מחלת הקורונה. במורגן סטנלי חתכו את מחיר היעד - ואז מנגד בבנק ההשקעות ג'פריס פרסמו סקירה חיובית על המניה שהקפציה אותה. שם גם הורידו מחיר יעד מ-60 דולר ל-46 דולר אך אזכרו שני פרסומים "מכובדים" של מעבדות עצמאיות שהראו שהיעילות מול הוריאנט "ניטרלית". בג'פריס טענו כי ייתכן שהתרופה של החברה תהיה דומה ביעילותה לזו של גלסקו ו-VIR שטענו ליעילות מול האומיקרון.

    מניית חברת החיסונים  NOVAVAX INC  (NVAX) התחזקה אחרי שקיבלה מארגון הבריאות העולמי אישור חירום לגרסה ההודית של החיסון שלה נגד הקורונה במשותף עם יצרנית החיסונים סרום (לכתבה המלאה).

    AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC משקיעי הריטייל נטשו בחלקם את המניה, השבוע שבו לתמוך בה. היום היא קפצה פעם נוספת. רשת בתי הקולנוע דיווחה כי בסוף השבוע הנוכחי עם השקת הסרט החדש בסדרת ספיידרמן לאקרנים, מעל 1.1 מיליון איש כבר צפו בו בבתי הקולנוע שלה בארצות הברית - רמת שיא עבור חודש דצמבר.

     

    MICROSOFT (MSFT) נסחרת קרוב לשיא והאנליסטים עדיין ממליצים. מהם מנועי הצמיחה של מיקרוסופט והאם יהיה תיקון בשווקים? לטור המלא של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג  לביזפורטל.

    ADOBE INC (ADBE) חברת התכנה נפלה אתמול ירדה גם היום במסחר. אמנם קלעה לתחזיות הרווח של האנליסטים לרבעון הקודם אך פרסמה תחזית מאכזבת לשנה כולה. הרווח המתואם למניה היה 3.20 דולר כפי שצפה השוק. ההכנסות עלו על ההערכות שהיו 4.087 מיליארד דולר עמדו על 4.11 מיליארד דולר. בשנת 2022, החברה צופה רווח מתואם למניה של 3.7 דולר למניה על הכנסות של 17.9 מיליארד דולר. האנליסטים חשבו שהרווח יהיה גבוה הרבה יותר - 14.26 דולר למניה על הכנסות של 18.2 מיליארד דולר. לרבעון הראשון התחזית הייתה רווח מתואם של 3.35 דולר למניה על הכנסות של 4.23 מיליארד דולר, וכאן האנליסטים כבר ציפו לרווח של 3.39 דולר למניה על הכנסות של 4.33 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).

    ישראליות במרכז

    פלייטיקה מובילה סבב גיוס של 10 מיליון דולר באדג' גיימינג. אדג' פיתחה פלטפורמה לשיתוף קטעי של עד חצי דקה ממשחקים עם חברים - בהם ניתן לא רק לצפות בקטע, אלא לשחק בו בעצמו, וכך מועצמת החוויה המשותפת. השיתוף לא נעשה ברשתות החברתיות הגדולות, אלא ברשת חברתית של אדג' עצמה. בחברה אומרים שהמערכת פשוטה מהחלופות הקיימות (לכתבה המלאה).

    חברת האפנה דלתא שתונפק בוול סטריט מפרסמת תחזיות ל-2022 וצופה הכנסות של 2.082-2.135 מיליארד דולר, נתון שישקף צמיחה של 10% על פני ההערכות שלה ל-2021 שנותרו ללא שינוי. הרווח התפעולי ב-2022 לפיה יסתכם ב-204-220 מיליון דולר (גידול של 16%), ה-EBITDA ב-306-322 מיליון דולר (גידול של 11%), והרווח הנקי ב-133-145 מיליון דולר (גידול של 21%) ובחישוב לפי מניה בדילול מלא: 4.63-5.09 דולר (גידול של 19%) - לכתבה המלאה.

    תגובות לכתבה(13):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 10.
      יצחק 18/12/2021 17:54
      הגב לתגובה זו
      חברה מצוינת מרוויחה 1.5 מיליארד דולר ברבעון ומחלקת דיווידנד ביד רחבה, מה עוד נבקש
    • 9.
      אבא של שחקן מעוף 18/12/2021 15:23
      הגב לתגובה זו
      זאת לאחר ירידה בדאו של 500 וירידה של 3 אחוז בנאסדק בסופשבוע וירידה של 2 אחוז באסיה ובאירופה אתמול
    • מיקי 18/12/2021 18:11
      הגב לתגובה זו
      ירידות דווקא בגלל מה שכתבת
    • 8.
      אבי1 18/12/2021 07:06
      הגב לתגובה זו
      בעלי עניין נוטשים את שוק המניות ואז המשקיע הקטן יספוג את המפולת ..כרגיל ..
    • 7.
      H 18/12/2021 00:03
      הגב לתגובה זו
      הקורונה שוב משתוללת התעופה בקרשים. תיירות על הפנים. ספנות על הפנים. אין קונים בחנויות .משרדים ריקים וכבר לא מחלקים כסף לחלת.תעשו את החשבון .
    • 6.
      שר אוצר רוסי 17/12/2021 21:01
      הגב לתגובה זו
      לפיד. כץ. פחלון והכי מרושע זה הרוסי מדושן העונג והמנותק שר אוצר שאומר שמחירי הדירות יעלו עוד. אז כולם מיהרו לקנות דירות ובמיוחד שאין אלטרנטיבה לחיסכון . כל עוד זה המדיניות של שרי האוצר הבורסה לא תעלה וכולם יברחו לנדלן והם צודקים . ביבי גם נאם והציע לקנות דירות בדרום. ממשלת האין שינוי בתפארתה
    • 5.
      "מגמה מעורבת", מגמה תנודתית ברמה של קריפטו והימורים! (ל"ת)
      חן 17/12/2021 18:29
      הגב לתגובה זו
    • 4.
      מנשה 17/12/2021 17:10
      הגב לתגובה זו
      אם הירידות בנסדאק ימשיכו אתם תראו שמיד החוכמולוגים יתחילו להסביר לכם דרך סיפורים שהם אוהבים לספר כאילו שהם מבינים ורק חבל שאתם קונים את הסיפורים שלהם ומשלמים מכספכם על כךר
    • 3.
      משקיע שפוי 17/12/2021 17:06
      הגב לתגובה זו
      אם האמריקאים קמו על צד ימין ביום מסויים ולקחו סם שגורם להם אופרייה ואופטימיות אז השוק עולה באותו היום אבל בחודשים האחרונים ובעיקר בימים האחרונים הם לוקחים סם שגורם לדיכאונות ולפסימיות ולכן הירידות הם על סמים תאמינו לי הרי אין כל הגיון במסחר שלהם כלום הזויים לגמרי. שימו לב שבמשך חצי שנה שחטו יותר מחצי מהמניות האמרקאיות ללא הרף רק כמה דוגמאות מניות כגון BA BABA TLRY FVRR TAL CRNT TEVA ועוד כמה אלפי מניות אשר צנחו בשיעורים של 50-99% למי שלא שם לב. מטורף לגמרי מה שקורה שם וזה עדיין לא נרגע.
    • ופה 17/12/2021 20:52
      הגב לתגובה זו
      ואצלנו הבעיה כפולה ומכופלת ועושה רושם שהממשלה מעוניינת בבורסה מתה כדי לנפח את בועת הנדלן . העלאת מס הבורסה גרמה לבריחת הכספים לנדלן. הבורסה דורכת עשור במקום . לחברי הכנסת יש דירות . זוכרים את רוזנטל בעל הדירות בגבעתיים שהגיש בגץ נגד מס דירה שלישית. אבל עשה קריירה על גב כיל כל הזמן היו כתבות נגד כיל והמנהלים שלה כולל על לוקר ש"הכיר" את ביבי לדבריו .כל עוד ממשלת השינוי היא המשך לביבי לא ישתנה כלום
    • 2.
      אבא של שחקן מעוף 17/12/2021 17:05
      הגב לתגובה זו
      באמריקה
    • 1.
      בלאט חויובה.בכלל לא תהיה קריסה..רק ירידות גג עד 93 אחוז (ל"ת)
      . 17/12/2021 16:25
      הגב לתגובה זו
    • אז תקנה עוד דירה לך לבאר שבע (ל"ת)
      הסנגור של פחלון 17/12/2021 20:54
      הגב לתגובה זו
    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

    "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

    רן קידר |

    הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

    לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

    הדיון מסתכל אחורה 

    הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

    שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

    תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

    יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

    המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

    הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

    בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

    תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
    צילום: Istock

    המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

    לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

    אדיר בן עמי |

    מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


    כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

    מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


    מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


    התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


    בבנק אוף אמריקה מזהירים

    אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".