שמיים סגורים: השביתה הכללית של אל על, ישראייר וארקיע החלה, עיני - "יישום ההסכם עלול להוביל לקריסת הענף"
השביתה הכללית של חברות התעופה הישראליות החלה מחמש בבוקר וללא הגבלת זמן, זאת על רקע כוונת הממשלה לדון היום במסגרת ישיבתה השבועית ביישום הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי והצפי לאישורו. המגעים הקדחתניים שנערכו במטרה למנוע את השביתה המתוכננת לא הואילו, ובהסתדרות הודיעו כי הם שוקלים להשבית את כל נתב"ג, כולל המראות ונחיתות של חברות התעופה הזרות משעות אחר הצהריים, ובכך לגרום להשבתת התעופה האזרחית הישראלית במלואה.
ההסתדרות טוענת כי היא דורשת מהממשלה לבצע התאמות במסגרת ההסכם לחברות התעופה הישראלית, זאת על רקע דו"ח סודי של משרד התחבורה שנחשף וקובע שקיימת סכנת קריסה ממשית של חברת התעופה אל על. העובדים וההסתדרות טוענים כי הסתרת הדו"ח מהווה הטעיה והכשלה אפשרית של הממשלה ושריה. נציין כי במסגרת הדו"ח האמור נבחנו תסריטים לקריסת אל על גם ללא כל קשר להסכם ה"שמיים פתוחים", ופעולות שניתן לנקוט בהם במידה וזו אכן תקרוס.
הסכם השמיים הפתוחים בין ישראל לאיחוד האירופי צפוי לבטל הסכמים שקיימים היום בין ישראל לאיחוד האירופי אשר מגדירים באופן מפורש את יעדי הטיסה ההדדיים. לפי הסכם "שמיים פתוחים" לא תהיה כל מניעה לכל חברת תעופה אירופית לטוס לישראל ולהיפך. הגדלת היצע הטיסות צפוי להוזיל את כרטיסי הטיסה באופן משמעותי, ולאפשר להגדיל את התחרות בין חברות התעופה. חברות התעופה הישראלית, מצידן, טוענות כי הן אינן מתנגדות להסכם, אך מבקשות לבצע בו התאמות לצורך יצירת תנאי תחרות שוויוניים בינן לבין חברות התעופה הזרות.
נציין כי לאורך הלילה נערכו שיחות בין משרד רוה"מ, משרד האוצר ומשרד התחבורה בניסיון אחרון להגיע להסכמות שיאפשרו לצדדים להגיע לעמק השווה ולהישגים שיאפשרו את ביטול השביתה המתוכננת. שר האוצר יאיר לפיד כבר הודיע כי הוא מסכים לדחות אישור ההסכם לצורך דיונים מול ההסתדרות, אך שר התחבורה ישראל כץ עמד על שלו ובגיבוי רוה"מ נתניהו הנושא נותר על סדר היום של ישיבת הממשלה.
חברות התעופה הישראלית ניסו ככל שניתן לצמצם את הנזק הכספי והתדמיתי, והחליטו להקדים מספר טיסות, כאשר כ-4,500 נוסעים המריאו בין השעות 4 ל-5 בבוקר. רשות שדות התעופה קיבלה אישור מיוחד לצורך כך מרשות התעופה האזרחית לאפשר המראות בשעה זו בתקופה בה נתב"ג סגור ודומם באופן יחסי.
- 14.בא 21/04/2013 12:42הגב לתגובה זופטטי .
- 13.מול עובדי הרכבת התקפלת כץ אין לך עמוד שדרה כמו כחלון (ל"ת)תום 21/04/2013 11:46הגב לתגובה זו
- 12.תום 21/04/2013 11:46הגב לתגובה זומשביתים מייד אפס מאופס
- 11.בא 21/04/2013 10:55הגב לתגובה זוכמו בתקשורת יש לפרקו .
- 10.בא 21/04/2013 10:48הגב לתגובה זובתיקשורת פירקו ביבי וכחלון וכך ..כך צריך ל ה מ ש י ך . שיעשו שביתה כמה שירצו .
- 9.כחלון ושות' 21/04/2013 10:18הגב לתגובה זולך על זה ! אתה צודק ! חבל על האנרגיות והכסף המבוזבזים על שביתה מיותרת ועל סבל הנוסעים !
- 8.בא 21/04/2013 10:10הגב לתגובה זובשביל גבר .
- 7.נוסע 21/04/2013 09:50הגב לתגובה זואל על מכתיבה ליתר חברות התעופה את המחירים הגבוהים!!! אל על מתנהגת כמו מונופול והמחירים שהישראלים משלמים לכל החברות הסדירות גבוהות בהרבה ממה שמשלמים האירופאים. שיפסיקו להתבכיין ולהפעיל לוביסטים וקשרים עם הממשל...די כבר לשחיתות הזו ואם זה כרוך במפלה של אל על...אז שתיפול. תמיד יהיה משהו אחר שיכנס לחלל שנוצר והעובדים ינועו לחברות אחרות.
- בא 21/04/2013 10:08הגב לתגובה זוכול הכבוד .
- סליחה ,ביבי וכץ ,לפיד לך תיקנה אומץ שפן . (ל"ת)בא 21/04/2013 10:30
- 6.אדורם 21/04/2013 09:41הגב לתגובה זורוצים תחרות? תנו לאל על סיכוי לשרוד. למשל, אפשרו לה להפעיל טיסות בשבת. אובדן הציבור הדתי (שאני בספק אם יתרחש, זה כלב בלי שיניים) יגרום לנזק חמור פחות מהרווח שיצמח לחברה ממהלך כזה, ואחרים
- 5.בא 21/04/2013 09:38הגב לתגובה זושמים פתוחים יעזרו לחברות הקטנות . ומי אמר שהם יקרסו . כמו כן יהיו יותר תיירים .
- 4.יוסי 21/04/2013 09:36הגב לתגובה זומדוע המדינה מתנהגת כמו בחלם ? לא חושבים עד הסוף. ניתן להגיע להבנות עם חברות התעופה על תחרות בתנאים שווים ותחרות הוגנת. אבל לחשוב מראש זה תחום של ממשלת ישראל. הסוף יטוסו כולם עם טורקיש ובעת משבר יפנו לארדואן שיטיס ישראלים. חלם זה כאן.
- 3.די לבכי ! 21/04/2013 09:30הגב לתגובה זואין שום סיבה שהישראלים לא יהנו מ"שמים פתוחים " - מתחרות . יש צורך לפצות את החברות על הוצאות עודפות בנושאי ביטחון וזהו ! שיתייעלו ויתחרו כמו גדולים .
- 2.נגד השביתה 21/04/2013 08:20הגב לתגובה זוהנמל מרויחים מכספי המיסים.ולכן אתם בעד מדניות שמים פתוחים איך זה שאתם גם נגד מכירת כיל ודורשים להחזיר את כיל לממשלה אז אתם מוכנים לשלם משכרת עתק מכספי המיסים? תחליטו אתם בעד זול או בעד יקר במימונכם. זה רק מראה ששלי יחימוביץ פשןוט רוצה להחזיר את המצב 40 שנה אחורה כשכולם קיבלו גובים ממשלתיים מהפקיד בשירות התעסוקה אחרי ששילמו לו שוחד. אז שתדעו שזה במימון כספי המיסים שלכם תחשבו טוב טוב לפני שאתם צועקים לא למכר את כיל.
- 1.ברנדון 21/04/2013 08:11הגב לתגובה זוהישראליות? הגיע הזמן לחשבון נפש!

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.