שינויים במערך הניכויים לשנת המס 2006 - טפסים
טופס 101
טופס 101 לשנת 2006 הטופס תוקן בהתאם לתיקון 147 לפקודה, שהוסיף זיכוי בגין מי שחזר לעבודה ולסטודנטים.
בסעיף ח' בטופס נוספו בקשות למתן הקלה מהסיבות הנ"ל. יש לצרף לבקשה את טופס ההצהרה כמפורט בו. כמו כן הובהר בסעיף 5, כי זיכוי בגין בן זוג שאין לו הכנסות, יינתן רק אם העובד או בן/בת הזוג הינו/הינה "יחיד מוטב". הוכנסו מספר שינויים בחלק ה' ו-ח' שנועדו להקל על מילוי הטופס.
הנחות ישובים – טופס 101
עובד שקיבל בשנת 2005 הקלות במס לפי סעיף 11 לפקודה, המבקש לקבל הקלה זו גם בשנת 2006, חייב למלא טופס 101, גם אם בידי המעביד פטור מרשות המסים מחובת מילוי הטפסים.
עובד שהמציא בשנת 2005 אישור תושבות בישוב מזכה על גבי טופס 1312/א ולא שינה ממועד קבלת אישור תושבותו את ישוב מגוריו, וממשיך לעבוד אצל אותם מעבידים, יהיה פטור מהגשת אישור תושבות חדש לשנת 2006.
טופס 126 (ממוכן)
דוח 126 ממוכן לשנת המס 2006 – תוכן רשומת פרט, סוג רשומה "20":
א. המעבידים המגישים דוח 126 באופן ממוכן מתבקשים להיערך החל מ-1.1.2006 לצבור מידע נוסף.
ב. השינויים מתייחסים, בין היתר, לפירוט של נקודות הזיכוי, פירוט המשכורת המשולמת על רכיביה, פירוט ההפרשות השונות, פירוט ההכנסות הפטורות, פירוט ההקלות השונות במס ועוד.
ג. על פי החלטת משרד הפנים, יינתנו לעובדים הזרים השוהים בארץ והעובדים על פי דין מספר מזהה בין 10 ספרות, עם כניסתם לארץ.
המעבידים המגישים דו"ח 126 ממוכן ולשכות השירות, מתבקשים לפנות להודעה שפורסמה באתר רשות המסים בתאריך 28.12.2005, תחת הכותרת "מידע למעסיקים: דו"ח 126 ממוכן לשנת מס 2006".
טופס 126 ו-856 לשנת 2005
משלם שאינו נכלל בתיקון התקנה המחייבת לדווח באופן ממוכן וממשיך לדווח את הטפסים הנ"ל באופן ידני, יקבל בדואר את דוח 126 ו/או 856 בתוספת מדבקה. המדבקה מזהה את מגיש הדוח על ידי ברקוד. יש להקפיד ולהדביק את המדבקה במקום שהוקצה לה.
תלושי משכורת וטופסי 106 לשנת המס 2006
בהמשך להנחיה בנוגע ליישום הסעיפים 3(ה), 3(ה3) ו- 32(14) לפקודה, להלן הנחיות נוספות לדיווחים בתלושי המשכורת וטופסי 106 לשנת המס 2006.
החל מינואר 2006, תוצג המשכורת בתלוש המשכורת ובטופס 106 לפי הפירוט הבא:
1. תשלומים שניתנו לעובד לכיסוי הוצאותיו (החזר הוצאות). 2. שכר שעות נוספות ותשלומים בשל מאמץ מיוחד או אירוע מסויים. 3. שווי שימוש ברכב. 4. הכנסת עבודה שאינה כלולה בסעיפים 3-1 לעיל. 5. סכום הזקיפה בגין כל קופה/קרן בנפרד. 6. סה"כ הכנסת עבודה.
יש להקפיד על ההפרדה האמורה לצורך יישום הסעיפים 3(ה), 3(ה3) ו- 32(14) לפקודה, שכן הבסיס להפרשות לקופות/קרנות/פוליסות השונות משתנה בהתאם לרכיבי הכנסת העבודה כמפורט לעיל.