מכירות טסלה באירופה נפלו לשפל של מעל שנה
ענקית הרכב החשמלי טסלה TESLA INC חוותה תחילת רבעון שני חלשה באירופה, שם ציפה המנכ"ל אילון מאסק לביצועים טובים בהרבה מאשר בחודשים הראשונים של השנה. איגוד יצרני הרכב האירופאי דיווח כי יצרנית הרכב מכרה רק 13,951 כלי רכב באירופה באפריל, ירידה של 2.3% בהשוואה לשנה שעברה והנתון הנמוך ביותר שלה מאז ינואר 2023. הנונים של טסלה היו חריגים לרעה בתוך חודש מעודד באופן כללי עבור מכירות הרכבים החשמליים באירופה, אשר עלו ב-14% לעומת התקופה המקבילה.
טסלה דיווחה באופן דומה על ירידה במשלוחים מהמפעל בשנגחאי בחודש זה, בניגוד לצמיחה חזקה יותר בתעשיית הרכב החשמלי הרחבה יותר של סין. מאסק אמר למשקיעים ב-23 באפריל כי החברה צופה להתאושש מכמה בעיות שפגעו בייצור ברבעון הראשון, כולל שיבושים בשרשראות האספקה בים האדום והשריפה ליד המפעל שלה בגרמניה שהביאה להשבתה זמנית שלו. "אנחנו חושבים שהרבעון השני יהיה הרבה יותר טוב", אמר מאסק בשיחת המשקיעים אחרי דוחות הרבעון הראשון של החברה.
מדינות אירופה מתייאשות מהרכבים החשמליים
מדינות, כולל גרמניה ושוודיה, הפסיקו או צמצמו סובסידיות לרכבים חשמליים בחודשים האחרונים, מה שהאט את צמיחת המכירות באירופה. יצרניות רכב כמו פולקסווגן ומרצדס-בנץ בינתיים חושבות מחדש על התוכניות שלהן בתחום הרכב החשמלי, כאשר פולקסווגן בונה יותר על מכוניות היברידיות נטענות ומרצדס ממשיכה בייצור מכוניות בעירה פנימית עד לעשור הבא לפחות.
כתבנו רבות על כך שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה - שבמבחן התוצאה, הצרכן מעדיף את האפשרות הזולה יותר, גם אם היא יותר מזהמת. הטכנולוגיה היום הופכת רכבים חשמליים ליקרים מדי בשביל להיות חלופה אמיתית לרכבי בערה פנימית, והחברות היחידות שמצליחות הן החברות הסיניות שמקבלות סובסידיות כבדות מהממשל - כך למשל BYD מוכרת את הדגם הזול ביותר שלה במתחת ל-20 אלף דולר, הדגם הזול של טסלה נמכר ב-25 אלף דולר, וזאת עוד אחרי הורדות מחירים של מעל 20% במהלך השנתיים האחרונות.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.עופר 23/05/2024 07:19הגב לתגובה זואם מחירי המכונית החשמלית לא יורד באופן משמעותי המכירות יצנחו עקב חוסר תשתיות חשמל ומצברים יקרים ומסוכנים.
- 4.גברי 23/05/2024 07:16הגב לתגובה זולטסלה מנועים טובים ותוכנה כמעט מוצלחת, אבל רכב עם פנים עני ביותר שלא מתאים לרמת המחיר הזאת. בטח לא יחסית למה שמקבלים מהסיניות
- 3.רכבים חשמליים זה בלוף (ל"ת)אחד העם 22/05/2024 23:19הגב לתגובה זו
- 2.משה 22/05/2024 19:11הגב לתגובה זואין על טסלה בעולם טסלה 3 החדשה מדהימה רכב מטורף
- 1.הורדת מחיר ותחרות מצד טסלה מיידית טו פשיטת רגל (ל"ת)דויד יוסף 22/05/2024 18:12הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
