ריביאן עם הזמנות שיא לדגם החדש - זה לא מספיק כדי להרים את שוק ה-EV
תחום ה-EV נמצא בהאטה. קצב האימוץ בכל העולם מאט, ואם אתם בישראל ומס הרכישה על הרכבים החשמליים לא הרתיע אתכם, יכול להיות שתהיה לכם עוד סיבה לוותר על הרכב החשמלי בצורה של מס הנסועה שמתוכנן להיות מוחל משנת 2026.
טסלה TESLA INC מרגישה את ההאטה כבר תקופה ארוכה - היא הורידה את מחירי הדגמים שלה בכמעט 20% בתקופה של השנתיים האחרונות, אך המתחרות שלה, בעיקר הסיניות שנהנות מתמיכה ממשלתית, מציגות שיפור בתוצאות.
אחת מהמתחרות של טסלה, ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE , השיקה אתמול 3 דגמים חדשים - דגמי ה-R3 ו-R3X הקומפקטיים, ודגם נוסף, ה-R2, מסוג SUV, שראה ביקושי שיא. ב-24 השעות מאז ההשקה, החברה קיבלה הזמנות מוקדמות ל-68 אלף רכבים שימכרו כל אחד ב-45 אלף דולר - משמע הזמנות בהיקף של 3 מיליארד דולר. בשביל פרופורציה בכל שנת 2023 מסרה החברה כ-50,000 רכבים.
הנתון אומנם מרשים, אבל יש פרט אחד שחשוב לציין - הפיקדון שהחברה דורשת בהזמנה הוא בסך הכל של 100 דולר (שאתם יכולים לקבל חזרה אם אתם מתחרטים, כנהוג בכל החברות). הסכום להזמנה מוקדמת של טסלה למשל עומד על 1,000 דולר, ובעוד הסכום עדיין לא כל כך משמעותי ביחס למחיר הרכב, הוא כנראה תרם למספר הגדול של ההזמנות שבוצעו.
- היום שבו אפל עשתה מהפכה בעולם המוזיקה וגוגל השיקה את מה שיהפוך אותה לאימפריה
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, 6.8 מיליון הדולר שריביאן תקבל כפקדון לאותן הזמנות לא באמת יגיעו אליה. לדברי החברה הסכום יוחזק בחשבון נפרד שמיועד להזמנות מוקדמות וישוחרר רק כשההזמנה הסופית תתבצע. ריביאן ציינה שהרכב ייכנס לייצור במחצית הראשונה של 2026, זאת לאחר שהתכנון המקורי שהיה למחצית השניה של אותה שנה שונה בעקבות העצירה של בניית המפעל שלה בג'ורג'יה, מפעל שעלות ההקמה שלו מוערכת בכ-5 מיליארד דולר.
נכון שחלק גדול מאלה שהזמינו רכב לא ירכשו אותו בסוף, אבל זה עדיין סימן המעיד על העניין שיש בשוק סביב הדגם של ריביאן, והנתון מעודד עוד יותר לאור העובדה שלא נפתחו עדיין ההזמנות המוקדמות לשני הדגמים החדשים האחרים (R3 ו-R3X) שצפויים להיות זולים יותר מה-R2.
כאמור, ריביאן מסרה 50 אלף רכבים ב-2023, והיא כבר הצהירה שהיא צופה למסור 57 אלף רכבים ב-2024, נמוך מהצפי בשוק שהיה ל-66 אלף רכבים. לפי הקצב הנוכחי קשה להאמין שהיא תעמוד במספרים האלה, בטח אם היא מוותרת על המפעל הנוסף בג'ורג'יה.
החברות ממשיכות להוריד מחירים - אבל השוק פשוט לא מעוניין ברכבים
הדגמים החדשים של ריביאן יהיו הזולים ביותר שלה עד היום, גם היא מושפעת מדינמיקת השוק הפשוטה של ביקוש והיצע, וכאשר היא רואה שלא מספיק מכוניות נמכרות אז היא מורידה את המחיר.- המהפכה בשיפוט עבירות תנועה תחכה עוד
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
כבר הזכרנו את הורדות המחירים של טסלה - הדגם הזול ביותר שלה (הדגם הבסיסי של מודל 3) יעלה 34.5 אלף דולר, אבל זה עדיין לא מספיק. BYD, יצרנית הרכבים החשמליים שעקפה את טסלה והפכה לגדולה בעולם, מוכרת את הרכב הזול ביותר שלה במתחת ל-30 אלף דולר ליחידה, ולחברות האחרות קשה להתחרות בזה, בעיקר כאלה שלא מקבלות תמיכה ממשלתית כמו רוב החברות הסיניות.
בשביל להמחיש כמה המצב חמור, תראו שהמניות של חברות הרכב החשמלי מהשורה השניה (ניקולה NIKOLA CORPORATION , לוסיד LUCID GROUP , אקספנג XPENG ניו NIO INC ועוד) ירדו כבר ב-87% מהשיא של השנים 2019-2021, תקופה בה הריביות עמדו על בין 0%-2% ולמשקיעים הייתה קצת יותר סבלנות.
חברות הרכב המסורתיות שבהתחלה רצו להיכנס לתחום, יוצאות ממנו לאט לאט ככל שהן מבינות שזה פשוט לא כלכלי - פורד FORD MOTOR , שהפסידה 5 מיליארד דולר בגלל ה-EV ב-2023, הודיעה שתפסיק את המסירות של דגם F-150 החשמלי שלה וטויטה, שהתעקשה מההתחלה לא להיכנס לתחום, נראית פתאום כחברה הכי חכמה בשולחן.
סימן האזהרה הגדול ביותר אולי בכלל מגיע מכיוון אחר
אנחנו רואים את הנתונים מחברות הרכב, אבל כנראה שהנורה האדומה הבוהקת ביותר בכלל מגיעה מחברה שלא קשורה לתחום - אפל APPLE . פרויקט הרכב החשמלי של אפל, שלפי חלק מעובדי החברה היה אחד מהגדולים והסודיים שהיו לה אי פעם, בוטל.
זה אולי נראה שולי, אבל זה משמעותי. אפל היא מובילה טכנולוגית במלוא מובן המילה, והיא אולי יותר מכולן יודעת לזהות טרנדים בתחום הטכנולוגיה - ורכב חשמלי הוא ללא ספק בקטגוריה הזאת. אפל כמו כל חברה טכנולוגית שואפת להיות איפה שהיא יכולה להיות דומיננטית ולספק יתרון טכנולוגי - לגוגל למשל כבר יש פרויקט של רכב חשמלי אוטונומי, אז למה לא לאפל?
- 2.YL 08/03/2024 21:56הגב לתגובה זוסין היום ב תנופת תיכנון ואף יש ניצנים ראשונים של רכבים עירוניים ב עלות אפסית1500 דולר ל 3500 דולר זה ללא ספק העתיד ליבי עם הגנבים בשטחים מי מה יתפרנסו
- 1.אם מסיבה ירוקה - טמטום כי החשמל נעשה מחומרים פוסיל 08/03/2024 20:04הגב לתגובה זואם מסיבה ירוקה - טמטום כי החשמל נעשה מחומרים פוסיליים בתחנת הכוח. אם קנית מסיבה טכנולוגית - אז סוללות הרכב מתבלות ועולות שליש עד מחצית ממחצית מחיר הרכב. כל יום יוכל לנסוע פחות. להתקע בשומקום בלי מצבר זה גרר ולהתקע שעות. הטווח ורדיוס המסיעה כמו חצי טנק בנזין. שילמתם יותר על הרכב שמקרין עליכם קרינה קטלנית. ומי יקנה אותו משומש כשהסוללה בלויה???????
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים
בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד.
הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.
פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו.
אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.
בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.
מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.
צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8.
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.
עיצוב חיצוני ופנימי
זיקר (זיקר)הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות.
היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.
