רבעון מוצלח לריט 1 - רשמה גידול של 14% ב-FFO ריאלי ל-34 מיליון שקל
קרן השקעות הנדל"ן ריט 1 0.57% מסכמת את הרבעון הרביעי של 2014 עם הכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) של כ-48 מיליון שקל, זאת לעומת כ-45.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO הריאלי ברבעון הרביעי הסתכם ב-33.9 מיליון שקל, עלייה של 14% לעומת FFO ריאלי של 29.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי בשנת 2014 הסתכם בכ-172.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ- 141.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של כ-22%.
הקרן מעריכה כי ה-NOI שלה לשנת 2015 יגדל לכ-199-201 מיליון שקל וכי ה-FFO הריאלי צפוי לגדול בשנה הקרובה לכ-143-144 מיליון שקל.
כחלק ממדיניותה, ריט 1 מחלקת דיבידנד שוטף למשקיעיה. הדיבידנד בגין שנת 2014 הסתכם בכ- 76.2 מיליון שקל, לעומת 61 מיליון שקל בשנת 2013. מתוכו, כ-20.1 מיליון שקל (12.5 אג' למניה) יחולקו בחודש אפריל. אתמול החליט דירקטוריון החברה כי הדיבידנד המינימלי לשנת 2015 יעמוד על 84 מיליון שקל. הדיבידנד הצפוי משקף תשואה צפויה של כ-4.7%, על פי מחיר המניה הנוכחי. ריט 1 נכללת במדד התל-דיב, הכולל את המניות בעלות תשואת הדיבידנד השנתית הגבוהה ביותר הנסחרות בבורסה.
שיעור התשואה המשוקלל (Cap Rate) של הקרן הנגזר מהנדל"ן להשקעה של החברה, עומד על כ-7.85%. ההון העצמי הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל נכון לסוף 2014, עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יחס ההון למאזן עמד נכון לסוף 2014 על כ-51%, לעומת 46% ב-2013.
הקרן ביצעה מספר עסקאות במהלך הרבעון הרביעי של השנה. בתחילת דצמבר, זכתה החברה במכרז לרכישת חניון קרתא בירושלים, תמורת 107 מיליון שקל. לקראת סוף השנה הגדילה הקרן את חלקה במתחם המסחרי "גלובוס סנטר-נתיבות" תמורת 66 מיליון שקל, בעקבות הצלחת המתחם. במקביל, רכשה מרכז לוגיסטי של רבוע כחול בראשל"צ ב-61 מיליון שקל.
- ריט 1 מסכמת רבעון שלישי עם עלייה של 8.2% ב-NOI; מעלה תחזית
- ריט 1 מדווחת על צמיחה דו ספרתית ב-NOI ומעלה תחזיות להמשך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ב-2015, לאחר תאריך המאזן, ביצעה הקרן כמה רכישות בולטות: בתחילת פברואר הודיעה הקרן כי תרכוש, ביחד עם חברת JTLV, 51% מהמרכז המסחרי "G בעמק" מידי גזית גלוב, תמורת 171.7 מיליון שקל. קודם לעסקה זו החזיקה ריט 1 ב-49% מהמתחם ולאחריה תחזיק ב-80%. עסקה זו צפויה להיות מושלמת עד סוף החודש, לאחר שלאחרונה התקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לעסקה. בשבוע שעבר הודיעה הקרן על הגדלת חלקה בבית פסגות בתל אביב תמורת כ-67.5 מיליון שקל.
תיק הנכסים של הקרן כולל, נכון לסוף 2014, 27 נכסים מניבים בשווי כולל של כ- 2.7 מיליארד שקל, עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור התפוסה הממוצע בנכסי החברה עומד על 95.1%, והוא כולל את המרכז הלוגיסטי בראשל"צ, אשר נרכש ביום האחרון של שנת 2014, ואשר תפוסתו נכון ליום הרכישה אינה מלאה. בנטרול נכס זה, שיעור התפוסה הוא כ-98%. נכסי החברה מאופיינים בשיעורי תפוסה יציבים וגבוהים במיוחד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
