18:32 מחיר הנפט קופץ הערב 2.3% למחיר של 44.3 דולר לחבית

18:29 מניות הטכנולוגיה מעיבות על המסחר בוול סטריט

14:46 המניה שהציתה חלום בת"א רשמה יום 6 רצוף של ירידות >>

14:48 עכשיו זה רשמי: נשיא ברזיל מישל טאמר מואשם בשחיתות

14:33 בעקבות מחאת הנכים: שיבושי תנועה בכביש ירושלים-ת"א

13:49 איביאיי על פרוטרום: ממליצים להקטין חשיפה

13:45 רה"מ לשעבר אהוד אולמרט שוחרר מבית החולים והוחזר למאסר

13:40 מהיום - ניתן לקבל את תלוש השכר גם בדוא"ל >>

12:28 תל אביב: קרון רכבת עלה באש בתחנת ההגנה; אין נפגעים

11:55 בג"ץ על המשבר בהדסה: "הליך גישור יכול להוביל לתוצאה הטובה ביותר"

11:48 אוקראינה: קצין בכיר נהרג ואזרח נפצע בפיצוץ מכונית תופת בקייב

11:16 ראש השב"כ: "מתחילת 2016 איתרנו 2,000 מפגעי סייבר"

10:36 חולדאי: "אין מועמד במפלגת העבודה שיכול לקחת אותה קדימה"

09:57 בנט על יהודי ארה"ב: "הם חשים שקיבלו סטירת לחי מהממשלה"

09:25 הדולר צולל 0.47% הבוקר ומתקרב לנקודת שפל חדשה >>

08:48 חיסול בדרום: עבריין מוכר למשטרה נהרג בפיצוץ ברכב באשקלון

08:44 חיפה: רוכב אופניים כבן 60 נהרג בתאונת דרכים

08:33 צפון קוריאה: "מדיניותו של טראמפ דומה לנאציזם של המאה ה-21"

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות
פרסום ראשוןשוק הדיור

מחירי הדירות לאן? הנה הנתון העדכני והאמין ביותר למצב שוק הדיור כיום

 |  67
שוק הדיור
Share
בחודשים האחרונים ניכרת האטה ברורה בשוק הדיור. בין היתר במשרד האוצר מדווחים על היעלמות המשקיעים וירידה דרמטית בכמות הדירות שנמכרות, אבל מנתונים שפורסמו בשבוע שעבר עולה עוד כי ברבעון הראשון של 2017 דווקא נרשם גידול של 13.6% בסך הדירות שנמכרו ביחס לרבעון הקודם (האחרון של 2016).


בתוך כך, מעדכוני הלמ"ס עולה כי בחמשת החודשים האחרונים (נכון לעד מארס האחרון) מחירי הדירות עומדים במקום ואף רושמים ירידה קלה. ביום חמישי תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטית את השינוי במחירי הדירות בחודשים מארס-אפריל לעומת החודשים פברואר-מארס ובשוק קיימת דריכות גדולה לקראת הנתון שישפוך אור נוסף על המתרחש בענף ובאופן כללי יקרין על הסנטימנט (עניין חשוב בפני עצמו). 

אבל מעל הכל, האינדיקציה הטובה ביותר למצב שוק הדיור היא היקף נטילת המשכנתאות. מדובר בנתון שמשקלל את פעילות שלל הגורמים הלוקחים חלק בענף ולכן מספק תמונה מהימנה לקצב הפעילות. באמצע 2016 היקף נטילת המשכנתאות החודשי הסתכם בכ-5.5 מיליארד שקלים אבל מאז ספטמבר האחרון היקף נטילת המשכנתאות החל מתכווץ במהירות ובכך לשקף את הקיפאון אליו נכנס הענף.  בחודש ינואר היקף נטילת המשכנתאות הסתכם ב-4.42 מיליארד שקלים, בפברואר שהינו חודש קצר ההיקף הסתכם ב-4.12 מיליארד שקלים, במארס ההיקף הסתכם ב-4.46 מיליארד שקלים ובאפריל שהיה חודש של חגים היקף נטילת המשכנתאות הסתכם בשפל של 3.65 מיליארד שקלים.אם מישהו חשב שבחודש מאי נראה תיקון מעלה מצד רוכשים שלא הספיקו לבצע את הרכישה במהלך אפריל בשל ימי החופשה, אז משיחות שקיים Bizportal עם גורמים בענף הבנקאות עולה כי היקף נטילת המשכנתאות בחודש החולף הסתכם ב-4.2-4.4 מיליארד שקלים. כלומר המשך חולשה ואף ייתכן שהחרפה מסוימת במידת הקיפאון בשוק הדיור. מהבחינה הזו ניתן להגיד שהנתונים שפרסם האוצר לרבעון הראשון של 2017 ומציגים התאוששות בהיקף הפעילות ביחס לרבעון האחרון של 2016 לא ממש משקפים את המצב הנוכחי בענף הדיור.  אם לסכם את שלושת החודשים האחרונים שעד מאי, אז היקף המשכנתאות שנטיל הסתכם ב-12.3 מיליארד שקלים, זאת לעומת 13.7 מיליארד שקלים בשלושת החודשים הקודמים, כלומר ירידה של 10% נוספים בהיקף הפעילות. גרף היקף נטילת המשכנתאות בשנה האחרונה:
**הנתון בגרף למאי 2017 הינו תחזית.

נתון נוסף שמספק אינדיקציה למצב שוק הדיור הוא היקף מכירת הדירות החודשי של שיכון ובינוי שהינה חברת הנדל"ן המגורים הגדולה בישראל. לפי דיווח החברה הבוקר לבורסה, בחודש מאי מכרה שיכון ובינוי 50 דירות בלבד, זאת לעומת ממוצע של מעל 90 דירות בחודש במהלך 2016. לכתבה שפרסמנו בנושא - לחץ כאן. נציין כי הקבלנים מצידם טוענים כי חלק מהסיבה לירידה בהיקף המכירות הוא ירידה במלאי הדירות על המדף, דבר שבעתיד עלול דווקא להוביל לעלייה במחירי הדירות.

 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

67 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 פוטרמן צביה 15/06/2017 19:47 שוק הדיור (ל"ת)
35 מחכים ומחכים....... 12/06/2017 17:50 לפתור את בעיית הנדל"ן ע"י דיכוי הביקוש זו עבודה בעיניים (ל"ת)
חיים 14/06/2017 10:09 דיכוי ביקוש ספקולטיבי!
במקום שאנשים ישקיעו בעסקים ובחברות יצרניות הם משקיעים בדירות בציפיה שהמכיר יכפיל את עצמו. בינתיים מי שבאמת זקוק לדירה, הזוגות הצעירים, לא מסוגלים להיכנס עם כסף כזה גדול לשוק ונשארים ללא דירה למגורים. שוב הביקוש הוא בריבו ספקולטיבי, גם של משקיעים גם של הזוגות הצעירים וגם של הורים של זוגות צעירים לעתיד שחושבים שאם לא יקנו היום מחר יהיה יקר יותר אז מתאבדים על הדירה.
חיים שלי 14/06/2017 17:20 ביקוש אמיתי של אנשים שלא רוצים לגור עם ההורים
הלו אני צריך לגור בדירה ולא אצל ההורים. כמוני עוד אלפים. ולמה שאזרוק כסף על שכירות? אתה חוצפן! ביקוש אמיתי של אנשים שאין להם איפה לגור
34 חן פנאן 12/06/2017 13:16 מגמת בלימה שתמשך לאורך 2017
לאחר מכן נראה שוב בהדרגה שוק פעיל וערני
33 ליוסי פינק 12/06/2017 08:08 גילוי נאות ?
אדון יוסי פינק כל כתבה שלך אותו דבר במלל אחר , אתה דובר של האוצר או עיתונאי רציני ? לא ייתכן שכל הכתבות שלך אותו דבר . מעניין אם אתה תומך בירידות מחירים ככל הנראה התשובה היא כן כי אתה מפמם בלי סוף שתהיה מפולת , כתבות בלי ערך שמועלות לאחר מכן בהעתק הדבק לדף בפייסבוק של אנשי כחלון שתומכים בירידת מחירים בלי שום הבנה שהם עושים נזק להם ולמשפחתם
32 לשכור כמו שצריך 12/06/2017 00:01 לשנות את מנטליות הערס בלעבת (ל"ת)
31 דן 11/06/2017 20:41 המחירים כבר החלו לרדת (ל"ת)
חושף האמת 12/06/2017 18:19 המחירים עולים. כנסו לאתר רשות המיסים
ותראו עסקאות בפועל ולא גחמות של מטורללים.היום תבדקו עסקאות בבאר יעקב. פשוט תרשמו בעיר : באר יעקב.דירות 5 חדרים מקבלן נמכרות סביב 2.1 מיליון.לפני שנה סביב 2 מיליון.
30 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 11/06/2017 20:01 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
29 גיל 11/06/2017 18:46 חרטה ברטה - לא לקנות (ל"ת)
28 גיל 11/06/2017 18:44 ברבעון הראשון יש ירידה של 50% בכמות העסקאות
הורדתי את הנתונים של רשות המיסים, שלא יעבדו עליכם. כל הנדלן הזה הולך להתפוצץ השנה.
27 יאיר 11/06/2017 17:36 מספר הדירות למכירה ביד2 בשיא כל הזמנים (ל"ת)
דויד 15/06/2017 15:49 נכון
מספר כזה גבוה לא היה אף פעם.
26 מרסלו 11/06/2017 17:06 העיקר הוא המגמות לטווח הארוך
יתכן שמחירי הידירות נמצאים בפתח לשינוי כיוון, עם זאת, נדמה לי שבתחום שבו רוב הפועלים בו הם אנשים פרטיים או משקיעים שהטווח הארוך הינו טווח ההשקעה שלהם נמצאים בציר בו המשך עליות המחירים הם עינין של זמן בלבד. כן, מחירי הדירות ימשיכו להעלות אולי לא עכשיו ואולי גם לא בחודשים הקרובים אך בסופו של דבר מגמת עליות המחירים יחזרו ובגדול.
אריק 12/06/2017 00:22 כן אולי בעוד 5-10 שנים. בינתיים המחירים יחתכו בחצי (ל"ת)
דייב 14/06/2017 19:22 ברור
צודק , תמתין עוד 5 שנים תקנה בכפול
ירון 11/06/2017 17:29 בסופו של דבר... כן, עוד 10 שנים (ל"ת)
25 יניב 11/06/2017 16:57 מוכרים לכם סיפורים התשובה טמונה בשני פרטים מהותיים
האחד היצע וביקוש והביקוש במדינה שלנו תמיד יישאר חזק השני- כל עוד הריבית במשק אפסית הדירות אינן יכולות לרדת, אלא רק לעלות. מי שצריך לקנות דירה שלא יחשוב פעמיים ויקנה עדיף לשלם משכנתא ולא שכירות ולשבת על הגדר זה רק יקצץ לכם מההון ועצמי וירחיק אתכם עוד יותר מהדירה
24 ביזפורטל ממחזרת כתבו 11/06/2017 16:23 כל יומיים ביזפורטל עם כתבה שמציגה נתון עדכני וממחזרת
כל יומיים מפמפמים בכתבות "הנתון הבא שישאיר אתכם בהלם" או "הנתון שאף אחד לא מספר לכם" הרגתם אותנו יעשו הכל כדי שאנשים יכנסו לכתבה
23 ישראלי 11/06/2017 15:09 מי שקונה היום דירה יבכה על כך שנים רבות
מחירי הדירות בדרך למטה
מ נ 11/06/2017 16:13 נניח שנקנה ונבכה-מה אכפת לך מאיתנו ?
דואג לנו ?
22 avi 11/06/2017 14:57 המחירים יעלו!
אין מנוס מעליית מחירים רצינית בדירות מכיוון שאין בניה .
שונא קשקשנים 11/06/2017 20:23 למה אתה מקשקש?
נכנסת ללמ"ס? ראית את התחלות הבנייה שנמצאות בשיא של עשור? ראית את השיא של 25 שנה של דירות בבנייה פעילה? למה סתם לקשקש בטוקבקים ולהפיל עוד תמימים?
חושף האמת 12/06/2017 18:22 למה אתה מקשקש? שיא של בנייה? רציני?
שיא של בנייה ? זמן הבנייה התארך לשנתיים וחצי ולכן יש פער בין סיום בנייה של 40 אלף דירות ל52 אלף התחלות בנייה. ככה זה כבר 5 שנים...אז ברור שיש הרבה דירות בתהליך..
ג'קי 11/06/2017 18:30 אבל יש שיא בבניה (ל"ת)
21 Bsamra123 11/06/2017 13:33 שיגעתם אותנו
כל שבוע נתונים שונים..פעם עלייה יחסית לרבעון ופעם ירידה.פעם עליה במכירות ופעם ירידה תלוי את מי שואלים כמובן.
אריק 11/06/2017 15:06 לא אכפת לי עולה או יורד אני לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
איפה גרים? 12/06/2017 06:59 גרים במלונה של הכלבה! (ל"ת)
דייב 14/06/2017 19:24 תגור באוויר
אין לך כסף חבוב , אם היה לך כסף היית קונה מזמן . בנתיים אתה צועק סיסמאות שזה נחמד בסך הכל אבל לא תורם
20 חיים 11/06/2017 13:29 נתון שנשכח
מישהו שפם לב כמה צעירים ירדו מהארץ בשנתיים האחרונות וכמה עולים חזרו לארצות מוצאם ?!!!. משהו שם לב כמה משקיעי חוץ מנסים להפתר מהדירות שקנו ? השי=וק מוצף רבותי !!!. בכל מקום בונים אלפי דירות ומתוכננות לבניה עוד אלפים רבים. הכל יחד , מפוצץ את הבועה. רק סבלנות !!
קפה ולימון 14/06/2017 02:22 אילו היו צופים בסרט ישראלי קפה ולימון-היו בורחים עוד
לפני
19 יש ר א לי 11/06/2017 13:29 בקרוב המכירות ממש ירדו כי לא בונים ואין שיווקים מחוץ
למחיר למשתכן. מי שמצוי בתחום יודע שקבלנים ויזמים שלא לוקחים מכרזים של מחיר למשתכן, שאלה מכרזי הפסד, גומרים את מלאי הקרקעות שלהם והיקף הבנייה לכן מצטמצם. התוצאה תהיה בעוד כשנתיים שוב חוסר במצאי מול ביקוש והמחירים פשוט יעלו. לגבי מחיר למשתכן אנשים עוד יבכו, תחשבו על בניינים שיש בהם מעלית אחת ל 45 משפחות במקום 2, שתקן החנייה שם 0.7 במקום 1.5-2 ועוד ועוד. ובכלל, למי טובה תכנית מחיר למשתכן? לעשירים שמסוגלים לקנות באזורי ביקוש שם ההנחה הכי גדולה ויש להם את היכולת לקנות דירה יקרה בהנחה, לשלם משכנתא לאורך שנים ובו זמנית גם שכירות. אלה שלא מסוגלים והם אלה שהכי מגיע להם או שמוותרים גם אם זכו בהגרלה או שיקנו בפריפרייה ובעוד כמה שנים יצטערו מאוד. ויש לשער שבאזורי הביקוש קונים משקיעים תחת כיסוי של זוגות צעירים, את זה נדע בעתיד.
גם ישראלי 11/06/2017 18:39 הפוך גוטה...המחירים ייתרסקו בשנים הבאות.
תתחיל להפנים, ההפחדות כבר לא עובדות. העמציאות היא שנגמר הכסף, זוגות צעירים לא מוכנים לשלם מחיר מטורף בשביל 4 קירות רק בגלל ההפחדות האלה ומשקיעים מבינים שהשוק מת ובורחים ראשונים.
18 כותבי תרחישים 11/06/2017 13:08 מעמ 0 שהפך ל 00 -היה כסתח- כדי לא להגדיל הבניה= עובדה=
גם עיכובים מכוונים שלא יגיעו קבלנים סיניים= מכוון= קבלנים סינים ניפגשו עם השק-רם- בירושלים ב 2012 והציעו בניה של 100 ממר ב 110000 $ ומי גירש אותם- תישאלו את השק-רם- ואת השר -השיכון גם מס דירה 3 - זה כסתח כדי לסתום ביקורת בתיקשורת גם עיי היה מבין את ,,,,,,ההונ- נאה
17 איציק 11/06/2017 13:07 המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור
לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
שמטוב 11/06/2017 13:31 חחחה קנה אוהל ל 10 השנים הבאות
מחירי הדירות ירדו מקסימום באחוזים בודדים, או שבכלל יעלו. אם אין לך מספיק כסף יקנו רק אילו שיש להם מספיק כסף. אף אחד לא מוכן לממן את הקניות שלך.
ג'קי 11/06/2017 18:31 שמעת על שכירות? (ל"ת)
16 מחירים עולים 11/06/2017 13:05 מחירים עולים
כנסו לאתר רשות המיסים ותבחרו עיר. תראו כמה גבוה עסקאות נסגרות במאי 2017 לעומת שנה שעברה. מחירים עולים חד משמעית וכשתבינו את זה כבר תהיו בפיגור בהבנה..חבל על מי שמחכה לקנות או מחכה להגרלות הלוטו של כחלון לדירה בירוחם.
חבל על מי שקונה 11/06/2017 13:48 שטויות במיץ
כל הנתונים סותרים ולא ברור מה באמת קורה כרגע- אבל מי שקונה 4 קירות בארץ הקודש במשכנתא חונקת ל-30 שנה....מפגר רציני כנראה שעוד כמה שנים הוא יהיה בלי בית ועם הרבה חובות...עדיף לקנות בחול
טיפ 12/06/2017 18:24 גם להורים שלנו אמרו את זה...
תשמע טיפ: אם קשה לך סימן שאתה בעלייה ואם קל אז אתה בירידה.
15 כותבי תרחישים 11/06/2017 13:02 בנקים בארהב-ההונאה הגדולה בהיסטריה,בארץ:ההונאה בדירות
רק וועדת חקירה= רק וועדת חקירה= רק וועדת חקירה מחסור הדיור מכוון-בהוראה ונומק-עי בובו:בנימוק דאגה לבנקי וועדות חקירה ? רק בעקב הפגנות עם!!!! שלוש וועדות חקירה - בעקב ההפגנות ראו קראתם
14 אדי 11/06/2017 12:56 לא אכפת לי ממשכנתאות פשוט לא קונה דירה במחיר בועה!!!! (ל"ת)
זהירות טרול טדי 11/06/2017 13:03 אל תקנה דירה! תגור במלונה של הכלבה!
נו באמת כבר כמה שנים אתה מפרסם שאתה לא קונה...איך זה לגור אצל ההורים?
אדי 11/06/2017 13:47 אל תדאג אני לא גר אצל אמא שלך אני משלם שכירות בכיף
אם יש תקלות בעל הבית מטפל, אם אני או אשתי מחליפים עבודה לעיר אחרת אז אפשר לעבור גם דירה בקלות. בינתיים חוסכים עד שנוכל לקחת את הדירה שלך מכונס נכסים.
מחירים עולים 12/06/2017 07:03 אדי הטרול כדאי שתתאמן באכילת כובעים
אתה הולך לאכול את הכובע..ובהצלחה עם העלאת שכר הדירה באדיבות כחלון
אדי 12/06/2017 13:31 לבעל בית שלי אין 3 דירות והוא ממש לא מתכוון להעלות לי.
ואם הוא רק ינסה אני עובר דירה כן זה פשוט כששוכרים. אגב התחלת לעבוד על הרישיון למונית?
13 כותבי תרחישים- 11/06/2017 12:45 זו כתבה מ2012- המחסור מכוון בהוראה ונומק עי בובו השק-רם
גם התיקשורת מתעלמת מהנתון-חשוב=התחלות הבניה= ההונאה הגדולה=הוראה להקטין הבניה בנימוק-דאגה לבנקים! אריק שרון זל בנה 161000 דירות בשנתיים-בשנים 1997-8!! בשנת 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות !!! לאור ההוראה /ההונאה הבניה ירדה=בשנית - ירדה להלן: ב 4 שנים 2012-2015נ התח הבניה ירדו ל 43500 ד בממוצע! שימו לב לכמויות הבניה שקטנו= בהוראה מכוונת ומנומקת= דהיינו כל מזה 4-5 שנים בונים 3-4000 דירות בממוצע לשנה! הצלבה נוספת=מתי המחירים עולים- ,,,,לתגובת הקוראים מחירים עולים במחסור = (וההיפך)ו המסקנה- יש מחסור גם חכ ושרים יודעים שיש מחסור =ואין זה פלא הם שותקים מדוע הכנסת והתיקשורת שותקת ? אול כי הם מושקעים?!! =פירסמו שמוכרים פחות? ומה באם הקבלנים בונים פחות!! זה פגיעה בדור שלם של צעירים וחסרי דיור- שעוברים לברלין זה פגיעה בתלכיד הלאומי זה מחייב וועדת חקירה- כבר ביקרו אצלנו אנשים מטעם,,,,, ( ה/שתקה?) וועדות חקירה כמו רק בעקב הפגנו עם לא וועדת חקירה ,,,,,,לגבינת קוטג גם עייר גידם פיסח עיוור וחירש מבין את גודל ההונאה בשביל להבין באם יש שינוי בהיצע /ביקוש צריך שני נתונים בניה מול מכיר
12 כלכלן 11/06/2017 12:36 רק הורדת מס רווחי הון תוריד מחירי נדלן (ל"ת)
11 אור 11/06/2017 11:39 שורה תחתונה : לא קונים (ל"ת)
10 גר בוילה 11/06/2017 11:19 דירות יקרות יישארו לעשירים-כל השאר יירד
כחלון לא יכול לייצר במרכז וילות
9 יצחק 11/06/2017 11:03 המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי הדיור (ל"ת)
8 גיא 11/06/2017 10:48 מה התירוץ למאי?
בפברואר אמרתם חודש קצר, במרץ פורים ובאפריל פסח. אז מה התירוץ במאי? ל"ג בעומר??
מוחמד הבנאי 11/06/2017 13:03 אידל פיטר :) (ל"ת)
7 אבי 11/06/2017 10:42 האוכלוסיה מתרבה- לכן אפילו קיפאון במשכנתאות זו ירידה!
מאז שנה שעברה האוכלוסיה גדלה, המשכורות הממוצעת עלתה, והתחלות הבניה עלו. כל אחד מהסעיפים האלו אמור להגדיל את סכום המשכנתאות שנלקח. שלא לדבר על זה שאם מחיר כל דירה עלה, אז גם זה אמור להגדיל את כמות המשכנתאות. זה שיש קיפאון במשכנתאות זה בעצם ירידה והתקררות של השוק. מכיוון שיש ירידה משמעותית ולא רק קיפאון, זה אומר שהמצב חמור מאוד. בועות לא יכולות לשרוד ללא המשך ניפוח, ובועות נדלן תמיד בנויות על בועות אשראי. סגירת ברז האשראי תחנוק את הבועה!
6 פחלון 11/06/2017 10:32 לא יוריד מס על הבורסה הוא לא יכול (ל"ת)
5 כחלון 11/06/2017 10:31 מבזבז כספי צבור לתת לברי מזל עם מחיר למסכן
במקום שהם לא רוצים לגור . הצבה ממש כמו בצבא . הופך אותם למשקיעים מסכנים. והכי חמור שביבי נותן לו . ומתעסק עם עיתונאי שאמר ככה וככה.
4 מהתחום 11/06/2017 10:30 אין ספק שמשכנתאות הן האינדיקטור המדויק ביותר
למצב בשוק. אך צריך להזכיר שזהו אינדיקטור מפגר בין חצי שנה לשנה עקב ההפרש בין מועד החתימה לתשלום. לכן המצב כיום הרבה יותר בשפל משנדמה,כי הנפילה בעסקאות בשנה החולפת, רק עכשיו מתחילה להשפיע על המשכנתאות.
3 האוצר מבלף 11/06/2017 10:29 לא חסר דירות. הקבלנים מפרסמים דירות חדשות להשכרה
ולא למכירה. אם היה מחסור הדירות היו נחטפות. השוק קפוא וכחלון מציף בדירות במקומות שלא צריך. כל זה כדי שלא יעלם מעל דפי ההיסטוריה. הכל בלי שכל בלי תכנון אלא רק גימיקים של אדם מנותק שדבוק לכסא תאב שלטון בדיוק כמו הבוס הגדול ביבי. מטרתו מיסים וגם הברחת משקיעים כדי שקרנות ריט העלובות שלו ירויחו כסף ולא אנשים פרטיים. בדיוק כמו שישנסקי המדינה לוקחת הכל והשאר שאריות מדינה עשירה ואנשים עניים.
2 חלם זה כאן 11/06/2017 10:01 איזה יופי. פחות דירות נרכשות , אומר שפחות מקררים חדשים
פחות מקררים חדשים נקנים , פחות סלונים , פינות אוכל , מזגנים , טלוויזיות , ארונות מיטות . בקיצור שוק מת. שר האוצר הזה התחרפן כדי לארגן לזוגות הצעירים זכייה בלוטו משתכן ללא מיסים הוא הורס את כל המשק. מדוע זוגות צעירים צריכים דירה ראשונה מקבלן. מדוע לא לתת להם 300 אלף שח לרכישת דירות זולות בשוק יד 2. במקום דירות 2-3 חדרים זולות במחיר 700-מיליון שח , הזוגות הצעירים מחכים לדירה חדשה מול הים מקבלן ובדרך מתחייבים על משכנתא של מיליון ויותר. חלם פשוט כאן.
ג'קי 11/06/2017 18:33 לחלק כסף זה לא הפתרון
השוק נמצא בכשל. לחלק כסף מאיפה? מהבטחון? חינוך? ואם כן מה יקרה לכסף? תשובה יכנס ישר לכיס של הספסרים...
זאב 11/06/2017 11:36 המיתון מתקרב והכנסות המדינה בקריסה עתידית (ל"ת)
sus 11/06/2017 10:28 זה לא מדוייק. פשוט משקיעים רוכשים דירות במחיר למשתכן
הם יראו אותן עוד 5 שנים וכרגע הם לא צריכים משכנתא. קפאון הזה, כמו מע"מ אפס, זה הדבר הכי מרושע שאפשר לעשות לאנשים.
חיים 11/06/2017 13:05 נכון
צודק בהחלט.כמעט כל הפרוייקטים של דיור למשתכן נמצאים בשלבי תכנון, גם מי שזכה ממתין לתחילת הפרוייקט וטרם לקח משכנתא ולכן למעשה ישנם אלפי זוגות צעירים שממתנים, בפרוייקטים מסוימים זה יכול לקחת מספר שנים לא מבוטל.
eli 11/06/2017 10:24 ובמקביל יש יותר חסכונות לזוגות הצעירים
שמיועדים באמצעות תיקי השקעות וקופות חיסכון להלוואות לתעשייה, על מנת לקנות מכונות, להשקיע בכח אדם איכותי, להגביר פיריון וכו'. צריכה פרטית יש די והותר.
1 אבי 11/06/2017 09:51 רק סבלנות זה שם המשחק.
כמו כל דבר , עליית המחירים הייתה לאט . עכשיו הירידה מתחילה לאט , ואז המשך ירידות חדות . כמו בבורסה עולה לאט , ואז ירידות חדות.
מחכה שהמחירים ירדו ל 11/06/2017 10:17 מחכה שהמחירים ירדו לעשר אלף שקל בצפון ת"א ואז אחשוב
אם כדאי לקנות במקום הכי גרוע ומסוכן בעולם נדלן....
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש