18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

18:01 מניית פייסבוק מאבדת 3.5% הערב, זאת כנראה הסיבה >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הגרף שמציג את מידת הקיפאון במכירות שחווים הקבלנים - מפולת של כמעט 50%

שיכון ובינוי שהינה חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל מפרסמת מידי חודש את היקף המכירות - צפו בנתונים
 |  81
מצב השוק
Share
רבות דובר על ההאטה בשוק הדיור הישראלי. הלמ"ס הציג נתונים לפיהם ניתן לספור 9 חודשים רצופים של ירידה במספר הדירות החדשות שנמכרו, והאוצר מציג נתונים על שפל במספר הרוכשים דירות להשקעה. רק אתמול הצגנו את ההערכות במערכת הבנקאית לגבי היקף נטילת המשכנתאות בחודשים אפריל-מאי מהן עולה כי ההתקררות בשוק הדיור היא איננה עניין זמני. אבל הנתון שהתקבל אתמול מצד שיכון ובינוי שהינה חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל כנראה מאפשר הצצה לעומק ההאטה בשוק הדירות החדשות.


שיכון ובינוי מדווחת על בסיס חודשי את היקף ההתקשרויות למכירת יחידות דיור בפרויקטים השונים במהלך החודש החולף. אתמול דיווחה שיכון ובינוי כי במהלך חודש אפריל נרשמו 39 התקשרויות בלבד למכירת דירות בהיקף כספי של 75.8 מיליון שקלים. בדיקה זריזה מעלה כי במהלך 2015-2016 מספר הדירות החודשי הממוצע שמכרה שיכון ובינוי עמד על מעל 90 כאשר בחודשי השיא המספר טיפס עד מכירה של כמעט 120 דירות בחודש. אבל מאז ספטמבר אשתקד המגמה השתנתה באופן ברור ומספר הדירות הממוצע שמכרה שיכון ובינוי נחתך ל-50. בחודש אפריל, כאמור, המספר כבר התכווץ ל-39 אבל צריך לזכור שחודש אפריל היה חודש של חגים (ערב פסח וחג שני). ובכל זאת ניתן להגיד שקצב מכירת הדירות החודשי של שיכון ובינוי התכווץ בחודשים האחרונים כמעט ב-50%.

גרף היקף מכירת הדירות החודשי של שיכון ובינוי בשנתיים האחרונותכמה זמן יכולות חברות הבניה להתמודד עם ירידה של 50% בהיקף המכירות? בשיחה עם Bizportal אומר היום גורם בשוק כי "הסיטואציה היא שאנשים יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקרה מבחינת המגמה של מחירי הדירות. אני לא מזהה כרגע לחץ פיננסי אצל הקבלנים להוריד מחירים ב-5%-10% בניסיון להאיץ את המכירות, אבל ברור שאם תקופת ההמתנה תימשך עוד מספר חודשים הם יצטרכו לבצע הערכה מחודשת. זה גם מאוד תלוי בצעדים שנראה מצד הממשלה. בעניין זה אני יכול לציין את השיווק בחודש שעבר של 2,500 דירות במחיר למשתכן בראשל"צ. זה סיפור מאוד משמעותי, סוג של דרמה. אם עד עכשיו השיווקים הגדולים במסגרת התכנית היו מחוץ לאזור המרכז, אז השיווק הזה בראשל"צ יוצר שינוי מבחינת הרוכשים הפוטנציאלים שמבינים פתאום שיש להם סיכוי אמיתי לקבל דירה במחיר מופחת, וזה מגביר את תקופת ההמתנה. השאלה היא האם נראה עוד שיווקים כאלה".
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

81 תגובות ב-41 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
41 רענן 29/05/2017 17:09 אין דירות!!!
מתפרסמים נתונים חלקיים בלבד על מכירת דירות חדשות. מלאי הדירות החדשות הצטמצם בתוך שנה ביותר מ50 אחוז!! המדינה כבר לא משווקת קרקעות למכירה בשוק חופשי יותר משנה ועל כן זה רק טבעי וברור שמספר הדירות החדשות שנמכרות יורד באופן דרסטי. שיפרסמו את מספר הדירות שיש לקבלנים במלאי לעומת מה שהיה לפני שנה ואז הכל יהיה ברור. עובדה שבדירות יד שנייה אין ירידה ואפילו קיימת עליה.
dw 01/06/2017 09:40 יש דירות, והרבה!
כמעט כל בניין ישן בת"א/ר"ג/גבעתיים/חולון/בת ים מדבר על תמא38. הפוטנציאל בת"א הוא לתוספת של... 70 אלף יח"ד. שוב. 70 אלף! זה כמו חולון, אשדוד, ראשל"צ או חיפה קומפלט! וזה רק ת"א. גם בי-ם יש פוטנציאל תמא משמעותי.
40 אבי 24/05/2017 14:05 למה לא מפרסמים את הנתון הכי רלוונטי שיש?!
זה שמוכרים פחות או יותר לא אומר כלום. כי אולי לא מוכרים כי הקבלנים העלו מחירים, או כי אין דירות למכירה? הנתון הכי רלוונטי שנעדר מהשוק בתקופה קריטית זאת הוא אחד - מה מלאי הדירות הלא מכורות בשוק. אבל כנראה שלאף אחד לא בוער לחזור לפרסם אותו. עובדי מדינה.
dw 01/06/2017 09:45 מאות אלפי יח"ד
כל הדירות להשקעה במדינת ישראל הן מלאי פוטנציאלי. זה רק שאלה כמה חזק הרגולטור ידחוף למימוש ההשקעה. כחלון עובד בזהירות, ומנסה לעודד, מאד במתינות, את קומץ האספנים (כ 50 אלף) לממש דירה אחת מהאוסף. זה רק שאלה של רצון - נגיד מס מיוחד של 100 אלף שקל לכל משכיר, וההיצע יכול לגדול דרמטית, ושל משכירים הלהוטים להפטר מהנכס. זה בכ"ז קצת קיצוני, ולכן הטיפל'ה מיסוי על קומץ האספנים הוא מהלך זהיר ושמרני במיוחד.
אלון 24/05/2017 23:55 זה לא שלא בוער
זה נתון מוסתר. לפני שהסתירו היו 31 אלף עודף היצע. מתווספות כ 600 כאלה בחודש, אחרי המכירות שגם לא משהו עכשיו. אז תעשה את החשבון. הקבלנים מתים מפחד שידעו כמה מלאי היצע הם צברו.... כי אז המחירים פשוט יקרסו. אבל הם יהיו חייבים להוריד מחירים דרסטית... פשוט אף אחד לא קונה והם במצוקה תזרימית קשה ביותר!!!!
ארון 04/06/2017 13:54 תל אביב
יש כ10 בניינים שקיבלו היתר חריג לשמש כמלון מדובר על כ500 יחידות דיור איפה כחלון ?
39 אבי 24/05/2017 10:28 כחלון
‏סוף סוף מצאת דרך טובה לפתור את בעיית הדיור על ידי פרסום ‏ ‏ ‏בלתי פוסק של הודעות ‏ ‏שקריות אתה מוכר אשליות ‏ולא יותר
38 שחקן רזרבי 24/05/2017 00:22 הבעיה המרכזית בענף הנד"ן מחסור בקונים עם כסף נזיל...
זה לא סוד שמדינת ישראל מחולקת מבחינה חברתית כלכלית ...מרבית האזרחים נמצאים על קוו התפר בין שורדים לעומדים למות והם הרוב להם אין כסף גם אם מחירי הדירות ירדו דרסטית.. כל האחרים שהיה ברשותם כסף נזיל ואולי יש להם עוד קנו ולעתים יותר משלוש דירות למשפחה אבל היום כבר לא כדאי לקנות יקר מדי..
שני 24/05/2017 12:22 חצי נכון
אילו שנמצאים "על קו התפר" הם אילו שלקחו משכנתא, יש אנשים שיש להם הון ויכולים לקנות דירה אבל מבינים שהסבלנות משתלמת, מה שיקר לא קונים, בדיוק באותה מידה שלא יקנו פרארי כך לא יקנו בית במחיר מופקע שמחירו צפוי לרדת. מה שעלה מהר ירד מהר
37 סתם אחד 23/05/2017 18:20 גילוי נאות
לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. ושכירות בראש העין.. הכל שקר מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול ורוצה יקנה ומי שלא אז שלא יקנה. שכל אחד יעשה את השיקול שלו אבל אל תאמינו לתגובות המרובות באתרים הכלכליים של אותו אחד אלון/איציק/חיים/תומי בקיצור טרול שמפיץ שקרים.
אבי 24/05/2017 14:03 אתה טועה. ודווקא בהפוך על הפוך אתה צודק.
כל התגובות הללו הן מאנשים שרוצים לקנות דירות ומאמינים/מקווים שעוד שניה המחירים יצנחו. דווקא העובדה שמדובר על אנשים אמיתיים ולא טרולים מעיד על גובה הביקוש הכבוש שיש לדירות!
אביעד 23/05/2017 23:30 כמו שזה נראה אתה האינטרסנט פה
לא להאמין לנתוני הלמ"ס? לא להאמין לנתוני בנק ישראל על היקף משכנתאות? לא להאמין לדף ביד 1 על כל המבצעים שהקבלנים עושים, מה שלא היה בעשור האחרון? לא להאמין לכך שהריבית למשכנתאות עולה? לא להאמין להיקף מלאי דירות שעולה? המחירים התחילו לרדת, וכמו שהיתה תפיסה שהמחירים עולים....אז המצב התהפך. וקבלן שלא יפעל מהר ויוריד מחיר יחטוף הפסדים גדולים יותר עוד חצי שנה.
36 נר 23/05/2017 18:11 גילוי נרות
יובאו פושעי הבועה לדין והם - יבגני צצל שרון עידן טדי נויברט יורם מועלמי איציק יעלתומיבני (הידוע בכינויו קולט האינטרסנטים) בגלל הפושעים הללו אלפי זוגות צעירים נפלו בפח, לא קנו דירה בזמן והפסידו מאות אלפי שקלים
35 אחד שמבין 23/05/2017 11:47 כדי לימכור היום צריך להוריד 10% במחיר לפחות, או
שבעוד 3 חודשים יוריד 20% ויותר
אחד 24/05/2017 14:14 תמיד היתה לי חולשה לחכמים שיודעים מה יקרה בעוד 3 חודשים
ובנוסף,טפשים דיים לחתום:"אחד שמבין".
מכרתי ולא הורדתי מחיר 23/05/2017 18:17 מכרתי ולא הורדתי מחיר
גוש 5114 חלקה 43.
34 כלכלן 23/05/2017 10:12 העם נקע רגלו!
חזיר קטן אוכל מעט, חזיר גדול אוכלים אותו.
33 א א א 23/05/2017 10:06 התחלות בנייה יירדו ומחירים שוב יעלו
יופי כחלון. ממש יופי.קבלנים לא פרייארים ..רואים ירידה במכירות לא משווקים פרויקט חדש ולא בונים. יחזיקו בקרקעות. ולגבי החכמולוגים שאומרים שהם צריכים להחזיר הלוואות זה פשוט : הם מגייסים אג"ח בסדרות ומחכים שהמחירים יעלו...ואז יחזירו את האגח
dw 01/06/2017 09:49 אלפי בניינים מתים לעשות תמא
על מה אתה מדבר? בוא פעם לכנס תמא ותראה כמה אנשים מתים מתים מתים שסוף סוף יעשו להם תמא בבניין. אז באמת נראה לך שלא יהיו דירות חדשות? נו באמת. מקסימום התמורה לדיירים תפחת. זה הכל. יכול להיות שגם יבקשו מהדיירים להביא כל אחד 100-200 אלשח לדירה. למה? ככה. רוצים בניין משופץ? שלמו.
דוד 23/05/2017 13:24 קודם כל המחירים יקרסו ויחזרו למחירים של 2007
ואז יחזרו לעלות - הכל מחזורי בחיים.
לא מסכים 23/05/2017 18:08 לא מסכים. מעולם מחירים לא ירדו בארץ
נומינלית.מעולם. קו המגמה הוא תמיד כלפי מעלה
יוסי 29/05/2017 00:44 לא מסכים
ראה ספטמבר עד היום. מחירים ירדו נומינלית ב-6%.
32 אזרח 23/05/2017 09:06 קבלן שמוכר היום בהנחה מרוויח.מוכר מחר פושט רגל. (ל"ת)
31 אורי... . 23/05/2017 07:28 בנק ישראל ייקר בלמעלה מ 2.5% את ריבית המשכנתאות.
פועל יוצא הכבדה על ההחזר החודשי שמקשה על האצבע הקלה ברכישת דירה. 1,000,000 על סכום זה ההחזר החודשי גדל בלמעלה מ 2000 ש"ח 500,000 גדל בלמעלה מ 1,000 ש"ח במילים אחרות על כל 100,000 משלמים מינימום 200 ש"ח יותר בכל חודש.
30 בן אהרון 23/05/2017 02:04 זה מריח כמו מיתון בפתח. לא בשורה ממש טובה. (ל"ת)
29 ערן 22/05/2017 20:43 דוחות חברות הנדל"ן אומרים הכל, ירידה במכירות כבר כאן (ל"ת)
28 בעל דירה יחידה 22/05/2017 20:00 זו הבעת אמון בצעדיי כחלון אמונה שיצליח במלאכתו
זו באינדיקציה המדויקת ביותר לגבי מצב השוק . לדעתי משבר חמור בפתח באשמת מנפחי הבועה
27 גיא 22/05/2017 19:40 "צריך לזכור שחודש אפריל היה חודש של חגים"
נו באמת, אולי מספיק עם השטויות האלה?. במרץ אמרתם פורים, בפברואר אמרתם חודש קצר, בדצמבר וינואר אמרתם מזג אוויר סוער בספטמבר ואוקטובר חגים... לאיזה חודש בדיוק אתם מחכים? אדר ב'? שנת הדרקון?
26 יורם 22/05/2017 19:04 כל הארץ שלטים למכירה ושלטי חוצות על פרויקטים חדשים
מי שחכם זה הזמן לנסות למכור ומי שיצליח יצא ברווח נאה
הכללות 23/05/2017 10:23 ממש לא . מת על ההכללות ...
איפה אתה מסתובב ?
דוד 23/05/2017 13:27 בהצלחה רבה לכל מי שמנסה למכור!!!
דגש על מנסה...
25 אדם 22/05/2017 18:45 נגמר הכסף ! תבינו ותפנימו! אין כסף!
קפאון ארוך טווח במחירים אסטרונומיים בלתי אפשריים (והישראלי המצוי לעולם ,אבל לעולם, לא יוריד מחיר)
24 בניה הקטר של המשק 22/05/2017 18:38 מיתון-אם אין מכירת דירות, קבלנים לא יחלו בניה חדשה (ל"ת)
ד 22/05/2017 21:33 איך יחזירו את ההלואות לבנקים??? (ל"ת)
טוני 23/05/2017 10:16 אג"ח הנפקה בסדרות . כמו תמיד
אל תדאג להם, הם מרופדים ומקסימום ינפיקו אגרות חוב
ביובי 23/05/2017 22:58 מה הם ינפיקו ?
חברה עם אפס מכירות ?
23 י.ח. אביסרור 22/05/2017 18:35 אמרתם שהביקושים קשיחים הא? פחחחחחח איפה הביקוש איפה?
תבינו, הישראלי רוצה לקנות נכס, נכס סולידי. נכס בטוח שלא יכול לאבד מערכו כמו מניות בבורסה! אם מטרת הרוכש זה מגורים בדירה, הוא יכול פשוט לשכור אותה בשבריר קטן מהסכום ובלי להיכנס לחובות. הסיבה העיקרית לקנות דירה שתהיה בבעלותי, זה אך ורק כתחליף לתוכנית חיסכון בטוחה לגמרי וסולידית. אם יש חשש שמחירי הדירות דווקא בירידה- אף אחד לא ירצה לקנות דירה! זה כבר לא נכס סולידי אלא השקעה ממונפת ומסוכנת!
הורים 23/05/2017 23:21 הם גרים עם ההורים ?? (ל"ת)
22 לא קונה בלי התחייבות 22/05/2017 18:32 התאחדות בוני הארץ הבטיחה 4.5% עליה במחיר- שיתחייבו!!!
יו"ר ההתאחדות הבטיח עליה של 4.5% במחיר השנה, ועוד 3.5% נוספים בשנה הבאה. אני רוצה שכל קבלן שמוכר דירות יתחייב על זה, וגם שיתחייב שאם יהיו בסוף ירידות מחירים, הוא יחזיר לי את ההפרש בין מה ששילמתי למחיר החדש (בעוד 7 שנים מהיום). לא רוצה להתחייב? אז מה אתם רצים ומספרים שהמחירים הולכים לעלות? תגידו שאין לכם מושג ואתם מפחדים.
21 סמי 22/05/2017 18:18 אחרי שירד 10% ירד בעוד 20%, סכין נופלת (ל"ת)
20 מתווך 22/05/2017 18:15 על זה אני מעלה את המחיר ב10% (ל"ת)
19 משה 22/05/2017 17:52 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה (ל"ת)
18 אריק / 22/05/2017 17:48 כשיש שר אוצר משוגע המשקעים עזבו שכחלון יבנה ויתן חינם
דירות יהיה מחסור בדירות ואז כחלון יתחנן שהמשקעים יחזרו לא בונים בנין ומדינה בלי מששקעים תודה
17 צוללן 22/05/2017 17:39 נגמר הסרט שלכם אינטרסנטים בשקל
ידע כל זוג צעיר, כל משפר דיור וכל משקיע שמחירי הדירות בשינוי מגמה ועומדים לצלול!! כל הטוקבקיסטים בתשלום שעד היום פמפמו לנו שהמחירים עולים לעד, כוססים ציפורניים ונאלמים למראות הנתונים הקשים והחד משמעיים שדפקו בדלתם כרעם ביום בהיר. אני מציע לכם ליישר קו עם המציאות ולמכור את דירתכם במהירות האפשרית
16 ישראל 22/05/2017 16:40 הפעם מחיר למשתכן
כאן כדי להישאר. זה לא מע"מ 0 שרק הייתה על הנייר וכבר גרמה לירידות מחירים. כל הזוגות הצעירים ממתינים לזכייה בתוכנית, המשקיעים בחוץ, והמחירים יתחילו לרדת בחדות כי פשוט אין קונים.
נו באמת 22/05/2017 17:52 או שהקבלנים פשוט יפסיקו לבנות ואז ההיצע יתרסק והמחירים (ל"ת)
15 רן 22/05/2017 16:40 השוק מוצף לחלוטין
30,000 דירות חדשות אצל הקבלנים - ריקות ואנשים לא קונים 80,000 דירות יד שניה לכניסה מידית - אין מתעניינים. 100,000 דירות בבניה פעילה בימים אלו ממש - יציפו את השוק בקרוב. אז מה יקרה לשוק ולמחירים בקרוב?
dw 01/06/2017 09:51 יש עוד מאות אלפי דירות פוטנציאליות
כל בניין ישן בגוש דן מדבר על תמא. גם בי-ם יש פוטנציאל תמא משמעותי.
2 22/05/2017 17:40 כנראה שתהיה קריסה (ל"ת)
14 דניאל 22/05/2017 16:29 זמן להפסקת העושק...
מצויין.שיאכלו את הדירות...גנבו את האזרחים והתעשרו מעל ומעבר...
רוניאל 22/05/2017 16:35 ומה עכשיו? נניח שיספגו מכת אנושה ויסגרו- מי יבנה? שוב ה
שוב המחירים יעלו
איתי 22/05/2017 19:59 נמצא כבר מישהו-זה לא תפקידנו להחזיק שוק חולה! (ל"ת)
הסינים בדרך 22/05/2017 19:35 מי יבנה? הסינים! (ל"ת)
גג 22/05/2017 18:14 חברות בנייה זרות
אני מקווה שיזיזו מעלינו את חברות הגזל והעושק הישראליות אני לא קורה להם חברות נדלן אלה אלה רוצחים כלכליים של דורות. שהם יהיו בחוץ ויהיה תחרות אמיתית בענף הזה ,אפשר יהיה להוריד מחירי הקרקע שההוזלה תתגלגל לציבור במצב הזה לא צריך הכל ילך לכיס העמוק שלהם, לעזאזל איפה חברות הבנייה הזרות שאישרו להם כבר לבוא.
א. 22/05/2017 17:37 כשהחזירות תיפסק כולם יצאו נשכרים (ל"ת)
מגיבה חדשה 22/05/2017 21:40 הקבלנים לא יפסיקו לבנות
זו העבודה שלהם. זו הפרנסה שלהם. הם קבלנים. הם בונים דירות. מה הם יעשו אם הם לא יבנו דירות? יפתחו פיצריה? הם ימשיכו לבנות דירות כמו שהם בנות דירות בשנות ה90 ובשנות ה2000.
13 משקיע טיפש 22/05/2017 16:27 נתקעתי עם חמש דירות תצילו אותי המחירים קורסים עלי (ל"ת)
12 מהר לפני שיגמר 22/05/2017 16:21 צריך להזדרז ולקנות עכשיו שהמחירים מעט
יורדים לפני שהם יחזרו להיות כמו לפני שמונה שנים??
יורם 22/05/2017 19:06 המחירים עדיין לא התחילו את הירידות שצפויות החודשים הקרו
בכי לדורות לקנות כרגע דירה במחיר מופקע
11 מטורף 22/05/2017 16:18 רק בפתחו של גל ירידה ,וזה בדיוק כמו שאמרנו
לפני ארבעה חודשים,כשזה יקרה זה יהיה המלא העוצמה..
10 רמי 22/05/2017 16:15 נכון שקיימת ירידה קלה של 2-3אחוזים
לדעתי המצב בריא לשוק כיוון שכך יוכלו משפרי דיור או זוגות חדשים להיכנס למעגל שוק הדיור ללא המשקיעים שרואים במצב כזה סיכון לכספם ולכן מי שבאמת צריך יקנה ולא על מנת לגלגל הלאה.
9 מגיבה חדשה 22/05/2017 16:13 מורידים מחירים
השוק מתחלק לשניים - קבלנים שמעלים מחירים כדי לנסות להשאיר מחירים גבוהים, וכאלו שכבר הבינו את הכיוון ומתחילים להוריד אותם. היום יצרה איתי קשר מתווכת שביקשה בעבר 2 מ' שקל על דירת 3 חדרים ברמת גן בפרוייקט חדש. היום הם מוכנים כבר לדבר על 1.8 (לטעמי עדיין מחיר משוגע לדירת 3 חדרים, אבל זו התחלה). בסופו של דבר, הכל בידיים של הרוכשים. אם אנשים לא קונים - המחירים יורדים. הגיע הזמן שנבין שאנחנו כח.
מגיב חדש 22/05/2017 16:22 כן הורידו אחרי שהעלו ב200 אלף...לא ממש ירידה (ל"ת)
מגיבה חדשה 22/05/2017 21:36 יכולים גם לבקש 5,000,000 ש״ח על דירת 3 חדרים
בסוף אם לא יקנו יורידו ל4.8 ואז ל4.6 ואז ל3.8 עד שיקום זה שיקנה. שוב - אם לא קונים - המחירים יורדים. היצע וביקוש 101.
8 הוא שכבר נאמר 22/05/2017 16:01 רבות דובר על נתונים בזויים של בעלי אינטרס
ופוליטיקאים,אולם חברת בנייה ענקית שמסתמנת את המצב באופן חודשי, השוק קופא,רק בהתבוננות קלילה על יד שניה בחודשיים האחרונות אפשר להבחין בירידה של 8-10אחוז ,חברים חייבים להתניע את השוק מהר ,לגלות אחריות ולרדת לסביבה סבירה של רווח באזור 20 אחוז
מה אתה סך 22/05/2017 16:17 האם אנחנו צריכים לדאוג לכל אלו שכבר
עשו מספר סיבובים?
7 איציק ר 22/05/2017 15:58 תבדקו בכמה הם העלו את מחירי הדירות בשנה האחרונה.מטורף! (ל"ת)
6 קולט אינטרסנטים 22/05/2017 15:56 כל הסימנים מסביב מצביעים על הברור מאליו...
אם זה נראה כמו ברווז... נשמע כמו ברווז... וטעים כמו ברווז.... אז זה ברווז.... מה שמחכה לנו כאן בכלכלה בשנים הקרובות...לא נעים בכלל.... ככה זה כשחושבים שלאשראי זול אין מחיר!!!!!
אני 23/05/2017 06:58 גם ב 2012 זה היה
נראה כמו ברווז... נשמע כמו ברווז... וטעים כמו ברווז. אבל זה בגלל היה נשר
נתונים 22/05/2017 16:24 מצביעים על ביקושים כבושים שיתפרצו ביחד
ואז מחירים יזנקו
כרוב לא פראייר 22/05/2017 23:02 לא מכיר ביקושים כבושים...מה זה השטויות האלה?1
או שקונים או שלא, יש הרבה שמחכים שהמחירים יירדו ואז אולי הם ייקנו. כרגע פראייר מי שקונה במחירים האלה.
5 אדי 22/05/2017 15:53 לא אכפת לי עולה או יורד אני לא קונה דירה במחיר בועה (ל"ת)
4 אריאל 22/05/2017 15:45 הזוגות צעירים והמשקיעים הם הטיפשים היחידים שהקפיצו את השוק (ל"ת)
3 מתווך 22/05/2017 15:41 ירידות מחירים כבר חודשיים . 10% לפחות (ל"ת)
שושו 22/05/2017 17:01 לא של 50%??? פיקציה (ל"ת)
מתווך 22/05/2017 16:20 עליות מחירים (ל"ת)
2 תומריקו 22/05/2017 15:39 חחח (משפשף את ידיי)
מחכה לעליות מחיר של אחרי :))))
שרון 22/05/2017 16:07 תמשיך לחכות
אתה חי בסרט