10:24 מגמה מעורבת בבורסות אירופה: הקאק עולה 0.2%, הדאקס יורד 0.1%

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הפרמטר שמספק את האינדיקציה האמינה ביותר למצב שוק הדיור - מה הוא מאותת?

מתוך שלל הנתונים שמפורסמים לגבי שוק הדיור, יש אחד שקשה מאוד להתווכח איתו - ומספק אינדיקציה ברורה
 |  78
מחירי הדירות
Share
שוק הדיור בישראל הולך ומתקרר. אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר פרסם בשבוע שעבר סקירה לפיה בשנת 2016 נרשמה ירידה שנתית של 8% במכירת דירות חדשות כאשר בניכוי המכירות במסגרת "מחיר למשתכן" מתעצמת הירידה ל-16%. בתוך כך, הלמ"ס עדכנו בשבוע החולף כי ברבעון הראשון לשנת 2017 נרשמה ירידה שנתית של 12.1% בביקוש לדירות (בניכוי עונתיות) וכי חודש מארס היה חודש תשיעי ברציפות של ירידה בביקושים. אבל בעוד לגבי האוצר ניתן לחשוד שהפרסומים הם מתוך פוזיציה (מאוד רוצה להציג שינוי מגמה) ולגבי הלמ"ס הועלו בעבר טענות לאי דיוקים, יש נתון אחד שמהווה אינדיקציה חזקה למצב שוק הדיור שאיתו אי אפשר להתווכח, והוא היקף נטילת המשכנתאות.


אחרי במארס 2016 היקף המשכנתאות שנטל הציבור הסתכם ב-5.27 מיליארד שקלים ובחודשים שלאחר מכן הגיע היקף המשכנתאות החודשי שניטל לעד 5.75 מיליארד שקלים, החל מחודש ספטמבר אשתקד ניכרת התמתנות בנטילת משכנתאות, כלומר השוק הולך ומתקרר. בספטמבר ניטלו משכנתאות ב-4.92 מיליארד שקלים בלבד, בנובמר-דצמבר המספר כבר הסתכם בכ-4.7 מיליארד שקלים בחודש  וברבעון הראשון של השנה על סביב 4.4 מיליארד שקלים לחודש בלבד. השאלה כעת היא האם היקף נטילת המשכנתאות ממשיך להתכווץ, או במילים אחרות - האם ההתקררות בשוק הדיור מחריפה.

בנק ישראל צפוי ככול הנראה לפרסם ביום חמישי הקרוב את היקף נטילת המשכנתאות לחודש אפריל. לפי מידע שאסף Bizportal מגורמים במערכת הבנקאית, הצפי עבור חודש אפריל הוא לנטילת משכנתאות בהיקף של קצת מעל 3.5 מיליארד שקלים בלבד, כלומר ירידה של מדרגה נוספת מטה. עם זאת, מדובר היה בחודש של חגים רבים (ערב פסח, ערב חג שני של פסח ובין לבין יומיים של חול המועד) ולכן לא מדובר בחודש מייצג. לגבי החודש הנוכחי (מאי), לפי הערכות במערכת הבנקאית בהתאם לקצב הנוכחי היקף המשכנתאות צפוי להסתכם בקצת מעל 4 מיליארד שקלים, ונזכיר כי גם בחודש הנוכחי יש חגים (יום העצמאות בתחילתו ושבועות בסופו).

כלומר גם חודש מאי אינו מייצג בצורה טובה ובכל זאת ניתן להגיד שלפי היקף נטילת המשכנתאות המוערך לאפריל-מאי שקיימת התייצבות מסוימת בפעילות בשוק הדיור ולא החרפה בקצב התקררות השוק, בטח שלא החרפה דרמטית. מצד שני לפי שעה נראה שלא מדובר בהתקררות זמנית בשוק הדיור אלא מצב קבוע שנמשך כבר 9 חודשים.

אבל ההתקררות ברורה. ב-2015 נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 65 מיליארד שקלים. ב-2016 כבר נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 58.8 מיליארד שקלים בלבד (ירידה של כ-10%) ובחמשת החודשים הראשונים של 2017 ההערכה היא שנטילת המשכנתאות תסתכם בקצת מעל 20 מיליארד שקלים, כלומר קצב שנתי של 49-50 מיליארד שקלים (ירידה של 15% לעומת 2016 וירידה של 25% לעומת 2015).ומה לגבי המחירים?לפי עדכון הלמ"ס מהשבוע החולף, מהשוואת העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר-מארס 2017 לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר-פברואר 2017 נמצא כי מחירי הדירות רשמו ירידה של 0.5%. בתוך כך, הלמ"ס עדכנו את שינוי המחירים מהעדכון הקודם מעלייה של 0.1% לירידה של 0.1% וכעת מתוך 4 החודשים האחרונים נרשמו 3 חודשים של ירידות מחירים. בהסתכלות שנתית מחירי הדירות עלו בשיעור של 4.7% בלבד. כלומר קצב עליית מחירי הדירות מתמתן במהירות. אין ספק ששינוי המגמה במחירי הדירות קשור קשר ישיר לירידה הדרמטית בביקוש לדירות, כפי שהוא משתקף בהיקף נטילת המשכנתאות. 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

78 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 כחלון נכשל 26/05/2017 22:00 ברור שהפעולות לעצירת השוק יגרמו בקרוב לביקושים עצומים (ל"ת)
36 דוד 25/05/2017 21:28 ריבית משכנתא
לא נאמר דבר וחצי דבר באשר להשפעה של העליה הדרמטית בריבית המשכנתאות למרות שריבית בנק ישראל נותרה על כנה איך נתון זה משפיע על נוטלי המשכנתאות
35 תדייקו 22/05/2017 08:52 6840 דירות ברבעון ,עליה של 8.6% מרבעון קודם
בינואר־מארס 2017 נמכרו כ־6,840 דירות חדשות, עלייה של כ־8.6% לעומת מספר הדירות החדשות שנמכרו באוקטובר־דצמבר 2016.
אדי 22/05/2017 11:31 אם מה שאתה אומר נכון אז אנחנו בעיצומה של קריסת מחירים
אם נמכרו יותר דירות אבל נלקחו פחות משכנתאות זה אומר שמכרו יותר דירות בפחות כסף. ולפי הנתונים שלך והנתונים של נתוני המשכנתאות מדובר באחוזים גבוהים של עלייה גבוהה בכמות המכירות וירידה חדה בסך המשכנתאות אז ישנה מפולת וקריסה של מחירי הדירות.
רוני 27/05/2017 17:31 זוכי מחיר למשתכן טרם נטלו משכנתאות כי אין היתרי בניה (ל"ת)
ג'קי 22/05/2017 12:42 כל הכבוד על ההבחנה הדקה (ל"ת)
34 נתונים 22/05/2017 08:50 תדייקו
בחודש מארס האחרון נמכרו בישראל 2,290 דירות חדשות, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ב'). על-פי הנתונים, מדובר בעלייה בשיעור כ-15% בהשוואה לחודש הקודם בו נמכרו 1,978 דירות חדשות
33 עמירם 22/05/2017 07:49 אם חסרות דירות אז למה לא קונים?
נראה שהשוק ברמה מניפולטיבית גבוהה ביותר. כחלון חייה להציג ירידות! למה לא מוצג הנתון של "התחלות בניה חדשות" זה מפתח מאד משמעותי להתפתחות מחירי הדירות בעתיד. לחצים מלאכותיים בטווח הקצר להורדת מחירים אינם הפיתרון. צריך לייצר כלים אמיתיים להגדלת ההיצע !!! פתרון אפשרי - השוואת שכר חיילי החובה לכר המינימום ו"הקפאתו" למטרת קנית דירה בלבד. שני צעירים משוחררי צהל (או שרות לאומי וכד') "יחסכו" בצורה כזו כ 300000 ש"ח שיופשרו כמקדמה לרכישה
aa 22/05/2017 11:03 ואז הגדלת את הביקוש עוד יותר.
אה... אתה מדבר מפוזיציה. הבנתי. מאחל לך הפסדים של 50% על הנדל"ן שהשקעת בו.
32 דורון 21/05/2017 23:16 מחירים צפויים לעלות
להאחר ההאטה מכל מיני סיבות הצפי הוא רק לעלייה במחירי הדיור , מדיניות שר האוצר היא ליצור פנטזיה שהמחירים יירדו , כנראה מתוך מחשבה שזה ייצר מציאות . שורה תחתונה המחירים עולים
אבי 22/05/2017 17:14 אני אקנה את הדירה שלך ב 35% הנחה (ל"ת)
ג'קי 22/05/2017 12:43 שורה תחתונה אתה חי במציאות מדומה (ל"ת)
31 שגי 21/05/2017 22:44 כמו כל אלה שאמרו שירד שנים ונתנו לאחרים לאכול אותה
תמשיכו להגיד שיירד וכך לא תהיה דירה לצעירים לעולם
30 יצחק 21/05/2017 21:40 מחיריהדיור
הירידות הגיעו לא לקנות ההתרסקות בדרך לחכות
29 יואב 21/05/2017 21:18 השוק בקפאון חריף, אפילו הבנקים לערכים לירידה חדה. (ל"ת)
28 נדלניסט 21/05/2017 20:13 יש לי תחושה
שמי שקונה היום בדיור למשתכן יגלה עוד שנתיים שלוש שהוא פשוט שילם יקר. יש תהליכים שפשוט קורים מדי כמה שנים וממש לא קשור בכחלון או מישהו אחר. טבעה של בועה שהיא מתחילה לאבד אויר בשלב מסויים
27 אייל 21/05/2017 20:13 בקרוב אלפי דירות ישפכו לשוק ממשקיעים וגם מהבנקים שימכרו
את הדירות של המסכנים שלקחו מליונים משכנתאות עבור 4 קירות בלוקים ואין בידם לשלם יותר
26 יורם 21/05/2017 19:58 גם אני פרייאר קניתי דירה עם משכנתא ענקית וניגמר לי הכסף
אני כבר לא משלם כמה חודשים את המשכנתא בבנק אמרו לי שאחוז הפיגור בתשלומים נסק לשמים בקרוב תראו אותנו מול משרדי הממשלה
חושף האמת 22/05/2017 10:00 אתה טרול בתשלום. לא מאמין לך (ל"ת)
אופטימוס 22/05/2017 01:33 יורם היקר
מי משלם לך עבור הטקסטים הגרועים האלה שאתה כותב אתה חסר כישרון לך תמצא עבודה שלא מזיקה לאף אחד דביל
משתתף בצער 22/05/2017 00:29 לצערך אתה תשלם את המשכנתה כל חייך ואם דירתך תימכר ע"י
הבנק אתה תשלם את ההפרש עם ריבית ועם קנסות ואתה נשאר בלי דירה ומשועבד לבנק כמו עבד.
חחחהה 22/05/2017 18:45 אני כבר בדרך למיאמי תמשיכו לשחק באדון ושפחה חחהה (ל"ת)
25 ד 21/05/2017 19:38 3 שנים מהיום - מחירים נחתכים במעל 50% .
גם אם הציבור מאוד מאוד רוצה , הוא לא יכול לשלם מחירים הזויים שכאלה . מדברים על מיליון ש"ח , כאילו זה גדל בגינה ....מליון ש"ח , זה המון המון כסף - לא לשעבד את החיים ל 4 קירות .
אייל 21/05/2017 20:42 תגובה ל-ד
אם כך המשך/המשיכי לשבת על הגדר ...כנראה שזה יהיה לנצח. מחירי הדירות ירדו לכל היותר 20% ולאחר מכן ימשיכו לטפס.
aa 22/05/2017 11:07 איל, אתה מאלה שאמרו שמחירי הדיור אף פעם לא ירדו
יפה לראות שהבנתם שאתם חיים בסרט ועכשיו אתם משכנעים את עצמכם שהמחירים ירדו "רק" ב 20%. ולמה שמשק בית ייקח על עצמו סיכון לאבד 20% מנכס בשווי 1.5 מליון ש"ח. כי הוא משלים את ה 300,000 ש"ח האלה בשנתיים עבודה מאומצת?! נו באמת... לא רוצה לרדת לרמתך, אני לא אגיד לקנות או למכור עכשיו, שכל אחד יעשה מה שהוא מבין... כבר נראה שנשארו עוד פחות ופחות חסרי הבנה כאלה שהולכים לדפוק לעצמם את החיים
24 דן 21/05/2017 19:30 תירוצי המשקיעים - פשוט מביך
תרוצי המשקיעים פשוט מביכים לעתים ....בחורף , אמרו חורף עכשיו .....אז יש ירידה בביקוש ..... באוקטובר היו חגים, בנובמבר היה הנגאובר מהחגים, דצמבר זה סוף שנה ולא עושים עסקאות בסוף שנה, בינואר היה גשם, פברואר זה חודש קצר, במרץ יש את פורים, באפריל את פסח ובמאי את יום העצמאות, ביוני מתחיל החופש הגדול, ביולי-אוגוסט גם חם וגם כולם בחופש וספטמבר מתחילים שוב החגים. ברגע שיגמרו כל האירועים החד-פעמיים האלה השוק יחזור להתחמם..
23 היו זמנים 21/05/2017 19:30 נגמר הכסף והגיע עידן הקיפאון (לא ירידה)
ירידה לא תהיה אבל קיפאון יהיה גם יהיה (ולא בפעם ראשונה)
22 מחפש דירה 21/05/2017 19:24 עליות ועליות
לא מבין איפה ירידות? איפה ? לא באזור המרכז...
21 איציק ר 21/05/2017 19:11 חברות גדולות שמעלות כל חודש את המחיר בכ- 1% בלי קשר. (ל"ת)
20 ר.ב 21/05/2017 18:52 העתיד הפוליטי של כחלון ..זה מחיר הדירות... (ל"ת)
19 ישראל ישראלי 21/05/2017 18:45 אוהד דנוס והאינטרסנטים בענף
תתחילו להתרגל לעובדה הפרנסה שלכם בסכנה.אין עבודה לשמאים ומתווכים. ושלא יעבדו עליכם.תתעוררו.
אופטימוס 22/05/2017 01:41 ישראלי מה הקשר
מתווכים ושמאיםעובדים בכל מצב עולה או יורדרק קיפאון בשוק פוגע בעיסוקםבלי קשר רובם באמת מיותרים ואף מזיקים בגלל יכולות עלובות ואגו מקצועי פתטי
אלי 22/05/2017 00:31 מה נטפלת לשמאים, מי שמשלם את המחירים ההזויים הם אנחנו (ל"ת)
18 ישראלי 21/05/2017 16:12 חסר נתון כמה לקחו משכנתא על רכישה וכמה מיחזרו
כמות אבסולוטית של משכנתאות חדשות לא נותן מידע כמה מסך המשכנתאות היו על רכישה וכמה היו על מיחזור
גדי 22/05/2017 09:17 לא קשור מה שרשמת
אף פעם לא סופרים מיחזורים,כי זה לא כסף חדש זאת הלוואה קיימת שרק משנים בה תנאים (ריביות,מסלולים,תקופות,החזרים וכו'). בפועל לא יוצרים כאן חוב חדש וזה לא כסף חדש ,זה חוב שכבר קיים.
17 אחד העם 21/05/2017 16:03 מצחיק כמה שצפוי
השלבים הבאים: ירידה נוספת במכירות, השוק קופא: אין קניות ומכירות והקבלנים מקפיאים פרוייקטים חדשים עוד שנה פתאום נזכרים שמלאי הדירות הבלתי מכורות הולך ויורד. מחירי השכירות מזנקים ומחירי הדירות כנ"ל. מ.ש.ל.
ג'קי 22/05/2017 12:58 ניתוח עלוב
מבלבל בין מסובב למסובב. נניח שיגלו שמלפפון הוא ממש בריא. אנשים יעדיפו אותו ויקנו פחות עגבניה לכן מחירה יצנח יגדלו אותה פחות ואז לשיטתך מחירה יאמיר למחיר גבוה ממחירה טרם הוזלתה...לשיטתך אפשר להקפיץ מחירה לנצח...שטות גמורה... צמתום בנייה יקטין עוצמת הירידה אבל לא ישנה כיוונה...מ.ש.ל.
רענן 21/05/2017 18:04 רווחי העתק של הקבלנים יקטנו משמעותית
מה שצפוי זה שרווחי הענק של הקבלנים יקטנו רווחים צנועים בלבד. יחד עם הריבית שתעלה והפועלים שיגעו מחו"ל מחירי הדירות ירדו ב 30 אחוז. ( מה שעלה פי 2 בהחלט צריך לרדת לפחות 30%).
הסיבה מחסור בקרקע 22/05/2017 00:35 רווחי עתק של קבלנים? אז איך זה שיש להם פושטי רגל (ל"ת)
אחד עם שאלה 21/05/2017 16:51 מה זה מ.ש.ל. ??? (ל"ת)
מתמטיקאי 21/05/2017 18:30 מה שהיה להוכיח (ל"ת)
16 פחלון 21/05/2017 15:48 יגרום לקריסת בנקים וחסרי הדיור לא יהיה להם גם אוכל (ל"ת)
15 חשבון פשוט 21/05/2017 15:41 האוכלוסיה גדלה בין 2015 ל 2017 וגם מחיר דירה ממוצע, לכן
היקף המשכנתאות היה אמור לעלות ולא לרדת. בעצם גם אם היקף המשכנתאות היה בסך הכל נשאר קבוע מ 2015 עד 2017, זה גם היה סוג של התקררות.
tbh 21/05/2017 16:00 לפני זה האוכלוסייה לא גדלה? (ל"ת)
dd 21/05/2017 15:51 האוכלוסיה מה אם שכר
האוכלוסיה גם גדלה בהודו ועזה אבל לא המחירים ,תפסיקו לקשקש אותנו בשטויות פה,
2 21/05/2017 21:37 תבין,
הוא דיבר על היקף נטילת המשכנאות ביחס לגודל האוכלוסייה ולא על המחירים.
1 21/05/2017 16:52 מה עם העברית התקנית? (ל"ת)
14 יזם נדל"ן מפורסם 21/05/2017 15:37 אבל הביקושים קשיחים! קשיחים!! איך הם יורדים???
או שהדבר הקשיח היחידי זה מה שחוקי הכלכלה הולכים להכניס לי מאחורה?
אוהב שנונים 21/05/2017 18:31 גדול אחי ענקקקקקקקקקקקקקקקקקקק
קבל ביג לייק
13 אדי 21/05/2017 15:09 לא אכפת לי עולה או יורד אני לא קונה דירה במחיר בועה (ל"ת)
איש אחד 21/05/2017 19:16 זהירות טרול! טדי נו מספיק...אל תקנה
באמת. אתה לא עושה טובה...
אחד 21/05/2017 18:10 קיבלת הרבה לייקים,הא ?
האחד קונה דירה והשני אוסף לייקים "ויוצא גבר". עוילם גוילם......
ג'קי 22/05/2017 12:59 קונה צרה צרורה במחיר מופקע.. (ל"ת)
משה 21/05/2017 15:45 לצערך לא תקנה אף פעם- תישאר מסכן (ל"ת)
12 חן 21/05/2017 14:56 טיפש מי שלו רואה שהכיוון ירידה תלולה (ל"ת)
אבי 21/05/2017 23:19 אולי אתה הטיפש ?
אתה יכול להמשיך לצעוק מחירים יורדים , המציאות מראה אחרת , מחירי הדיור במרכז בכיוון אחד בלבד וזה למעלה . שכירות ורכישה . ימים יגידו מי כאן הטיפש
11 כותבי תרחישים 21/05/2017 14:54 בלי נתון של כמויות הבניה-ביחס למכירה=כתבה לא שווה הנייר
מחסור הדיור=מכוון=בהוראה ובנימוק:של בובו השק-רם-והנגיד הנימוק שניתן-דאגה לעמיד הבנקים-= לא דאגה לאזרח!!! חסר הנתון הכי חשוב - התחלות הבניה-ביחס לכמויות מכירה -בלי הנתון של כמויות הבניה - זה לא שווה את הנייר דגש=לאור ההוראה ההזויה להקטין הבניה משנת 2012!! בשנת 2011 התח הבניה היו 46800 דירות ב4 השנים 2012-2015כמויות הבניה ירדו ל 43500 בממוצע זה פגיעה בדור שלם של צעירים וחסרי דיור -זועק לשמיים זה פגיעה בתלכיד הלאומי מדוע שהשרים וחכ לא זועקים חמס-??!!!!!! והמיבייביני זה מחייב וועדת חקירה
10 מהר ועכשיו 21/05/2017 14:45 יד 2 מגלה מעט ממה שמתרחש בשוק,תוך חודשייםצ
מתפרסמות מודעות עם ירידת מחיר של 6ו8 אחוז,בפועל מדובר בלמעלה מ10 אחוזים,צריך להבין שהמצב הזה אמור להדאיג את כולנו בהנחה כי הריבית אמורה לעלות מעט,יותר דירות אמורות להסתיים ,הפועלים הסינים תייכף נוחתים ועוד מספר סיבות לא מבוטל,השוק פשוט יגזר לרסיסים,צריך לעצור את המפולת עכשיו .להוריד מחירים ב10ל20 אחוזים ולהרוויח פחות (עדיין רווח)ולא לחכות שהגל ייעצר ונחזור לביזנס ..
שטויות 21/05/2017 19:18 מאיפה הנתון המופרך הזה?
מת על הנתונים המופרכים...שקריים רק כדי לצעוק זאב זאב מחירים יורדים בזמן שבפועל רק ירדו ב0.5%.
שרון 21/05/2017 15:38 שיתרסק
אל תדאג לבנקים יש להם שומן
9 יש ר א לי 21/05/2017 14:41 חכו ליולי...מתחמם...הטמפרטורה והמחירים (ל"ת)
8 אבי 21/05/2017 14:39 המחירים יורדים קצת והריבית עולה. כלומר העשירים מרוויחים
מי שאין לו כסף זמין, בגלל התייקרות המשכנתא, מבחינתו המחירים עולים
7 אלון 21/05/2017 14:36 כבר אי אפשר להאמין לאף אחד
אפילו אתר מדלן שהיה עם אמינות מסוימת, שיפץ את הגרפים והנתונים. בקיצור, אל תקחו את הסיכון הזה, היזהרו מנדל"ן בשנה שנתיים הקרובות. שלא תיפלו וחזק.
6 חייבים להבין ומהר 21/05/2017 14:30 נוצר מצב הבנתי כיוון השוק כלפי מטה,
עייפות הציבור מלהשיג נכס בכל מחיר , לא חשוב הנתון של היום או אתמול או מה אמר שר כזה או אחר או לחלופין קבלן או שמאי, ברור לכל בר דעת שללא שינוי מערכתי בשיווק מוזל מאוד (לא מוגזם יהיה לחשוב על 50 אחוז ) לא תהיה חזרה של הציבור לשוק גם אם התהליך יהיה איטי יותר,לכן על כולם להירתם לנושא בצורת ההבנה שעל מנת שקבלנים ואחרים שמתפרנסים משוק זה( מתווכים למשל) קודם צריך לבא עם ידיעה כי מה שהיה כבר לא,מה שצריך עכשיו להתהוות ברווח שישאר רווח אחרת מרוול הנשימה שלכל העוסקים בדבר יחמיר עד לתמונת מלאה.
שופר 21/05/2017 19:20 הבנת לא נכון. יש עצירה שבסופה עלייה חדהה
כולם בבת אחת יירדו מהגדר...
ג'קי 22/05/2017 13:01 חלמת על זה? (ל"ת)
5 הראל 21/05/2017 14:20 הכותב יצא פתט ודפקט
יום העצמאות, חג שבועות, ראבק!! כמה אפשר להיות מגוחך ואומלל?? בכל חודש במעגל השנה אפשר למצוא לפחות חג/אירוע/יום מסויים ולהיתפס עליו כתירוץ עלוב שריח עז של אינטרסנטיות נודף ממנו..
4 איציק 21/05/2017 14:20 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה (ל"ת)
יש ר א לי 21/05/2017 14:40 אתה גר ברחוב או מתקרצץ על ההורים? (ל"ת)
3 אבנר 21/05/2017 14:16 מעמד הביניים השכר לא ישתנה אבל המחיר עלה
מעמד הביניים "סוחב" על עצמו את כל המשק ... לא ייתכן שמחיר ממוצע של דירה יעלה פי 3 משנת 2008 והשכר הממוצע לא עלה כלל ...
2 מתווך 21/05/2017 14:15 ירידת מחירים בכל הארץ של לפחות 10% (ל"ת)
רן 21/05/2017 16:52 10% ?
כרגע הקצב הוא 6% ברבעון...
חושף האמת 22/05/2017 10:04 מאיפה הנתון השיקרי הזה? מי פרסם אותו?
אתר מדלן שמחפש כותרות כדי להיות פופלרי יותר מיד2 ? זה המקור שלך? בושה לשקרים
סרט 21/05/2017 19:22 אתם חיים בסרט..אני מחפש ורואה רק עליות
לא רואה ירידות. לא יודע מאיפה הנתונים שמפרסמים נערי האוצר. אני בשטח מחפש כבר שנה ורק עליות . עדיין עליות במאי 2017.
יניב 21/05/2017 20:50 אם אתה מחפש - אני מלכת אנגליה
אתה אספן\מתווך\קבלן שהזיזו לו את הגבינה
1 גיא 21/05/2017 14:14 מה זה חודש מייצג?
בדצמבר-ינואר יש סערות, פברואר קצר, במרץ יש את פורים, אפריל-פסח, במאי עצמאות ושבועות, יולי-אוגוסט כולם בחופשה בחול וספטמבר-אוקטובר חגי תשרי. אז מה זה חודש מייצג? יוני ונובמבר? מי שמחפש תירוצים תמיד ימצא, הירידות כבר כאן והן גדולות.
יש עליות 21/05/2017 19:23 מי שמחפש דירה רואה עליות
שלא יעבדו עליכם. לא יודע איזה משחקים בחשבון עושים אבל בפועל מי שבאמת מחפש לקנות פוגש עליות.
ירון 21/05/2017 20:19 רק מי שאיחר את הרכבת (ב 2 הכיוונים כנראה).....
עדיין מנסה למכור עליות. נשמה שלי.... הנה כמה אותיות שכדאי לך להתחיל לשנן: מ-פ-ו-ל-ת !
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש