הסכין מושחזת - תראו את מחיר היעד הקיצוני שקבעו במורגן סטנלי למניית טבע

המניה מטפסת הבוקר בת"א במה שנראה כמו ניסיונות התאוששות. בהראל הוציאו המלצה ברורה
טבע, צילום: גטי אימג'ס ישראל
מניית טבע צללה 34.5% ביומיים האחרונים בוול סטריט אחרי דו"חות גרועים לרבעון השני והורדת תחזיות להמשך השנה. עד כה בעדכוני ההמלצות מצד האנליסטים הזרים מחירי היעד למניית טבע נחתכו לסביב 21-26 דולר. אבל כעת במורגן סטנלי הולכים צעד אחד קדימה וחותכים את מחיר היעד מ-36 דולר ל-16 דולר בלבד ואת ההמלצה מ'תשואת שוק' ל'תשאות חסר' . ונזכיר כי מניית טבע סגרה ביום שישי בוול סטריט במחיר של 20.6 דולר, כלומר מחיר היעד של מורגן סטנלי נמוך ב-23.5% ממחיר השוק (אחרי המפולת).
"טבע ניצבת מול שילוב של רוח נגדית בתחום הגנריקה, סיכון לקופקסון ומינוף גדול", כך כתב האנליסט של מורגן סטנלי שטען בעדכון ההמלצה כי למרות נפילה של 34% ביומיים, טבע עדיין נסחרת במכפיל גבוה מידי.   
בבורסה בת"א, מניית טבע +13.48% טבע 6,340 +13.48% טבע בסיס:5,587 פתיחה:5,536 גבוה:6,679 נמוך:5,400 תמורה:360,316,362 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  עולה היום 2.5% אחרי שהשלימה אתמול מפולת דו-יומית של 36%. מדובר בהשמדת ערך של 40 מיליארד שקלים תוך יומיים והשמדת ערך של כמעט 185 מיליארד שקלים מאז השיא שנקבע ב-2015.
בהראל פיננסים הוציאו הבוקר את ההתייחסות הבא: "אנו שומרים על חשיפה נמוכה עד אפסית למניית טבע ברוב המוצרים המנוהלים, לאור האיומים על החברה (אבדן הפטנט על הקופקסון, ירידת מחירים בשוק הגנרי בארה"ב, רמת מינוף גבוהה ומטרידה). מנגד, המניה נסחרת ברמות שבהן מעולם לא היתה בהן (מכפיל הון, מכפיל מכירות, מכפיל רווח מנוטרל). לפיכך, גם במבט קדימה אנו בוחרים להיות בחשיפה השקעתית מאד נמוכה לחברה, אך לא לדחות אותה על הסף. בטווח הקצר איננו רואים הזדמנות לרכישה, כי רמת הסיכון עלתה משמעותית".
האנליסט יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז' כתב אתמול כך: "לאחר הורדת התחזיות טבע נראית פגיעה מתמיד. התחזית הנמוכה יותר למחצית השנייה של 2017 ואילך משקפת התדרדרות מבנית נוספת בשוק האמריקאי - עליו טבע עשתה את ההימור הגדול בתולדותיה עם מהלך המיזוג הכושל של אקטביס. בשל המצב, מזה כמה רבעונים הסיכון הבינארי של גנריקה לקופקסון 40 מ"ג הפך למהות סיפור ההשקעה בטבע. נראה שטבע תתקשה לעמוד בקובננס, לשם כך היא תלויה במכירת פעילויות ובבוררות מוצלחת מול אלרגן. בתסריט החיובי ביותר, נס הקופקסון ימשיך לשחק לידי החברה ויסייע לה להגיע לחוף מבטחים. מנגד, לפי התרחיש הסביר - גנריקה במהלך 2018 תנגוס בין 20%-25% מהרווח, מה שיכניס את טבע לסחרור פיננסי" - לכתבה המלאה
באיביאיי דווקא רואים במפולת הזדמנות. אנו סבורים שהמניה נסחרת בהיסטריה ועמוק מתחת לשווי הכלכלי. אנו ממליצים על הגדלת החשיפה למניה ספקולטיבית להשקעה בטווח הבינוני ארוך", כך כותב הבוקר האנליסט סטיבן טפר. למחיר היעד העדכני של טפר למניית טבע והכתבה המלאה - לחץ כאן
לעדכוני ההמלצות של האנליסטים הזרים למניית טבע - לחץ כאן
לתרחיש האימה שמשקיעי טבע רואים כעת לנגד עיניהם - לחץ כאן
לסיבה הספציפית שגרמה למפולת במניית טבע אחרי הדו"חות - לחץ כאן
מניית טבע בוול סטריט ב-12 החודשים האחרונים, והמפולת ביומיים האחרונים:

 
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    אני מחכה לטבע ב-5$ (ל"ת)
    pan 08/08/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    בית השקעות....
    משה 07/08/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה היו עד כה. גאונים. אם היו בתי ההשקעות שווים משהו היו נותנים יעד כזה לפני כולם ולא אחרי..... זו תעשיה מיותרת שמזינה את עצמה.
    סגור
  • 21.
    סו וואט גולדמן נתנו ליורו יעד של 0.86 לדולר או משהו כזה
    ב 07/08/2017 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה זה ? 1.2 עוד מעט כמדומני. רק דוגמא אחת מתוך אינספור.
    סגור
  • 20.
    לא קונים מניה של חברה עם מנהלים חזירים
    הלי 07/08/2017 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שלא קונים דירה במחירי בועה שיפשטו את הרגל!!!!
    סגור
  • 19.
    טבע חייבת לצמצם את הפער בין הגאפ לנון גאפ, חייבת. (ל"ת)
    ' 07/08/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אפשר הסבר (ל"ת)
    תודה 08/08/2017 00:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    בורסה שלנו הפכה לקצביה במקום בורסה כול אחד חותך אפו שטו
    tch 07/08/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחד ממליץ אשני גורף זה הבורסה פו זה הבורסה צריך לסגור אותה כי פו אן סדר רק הכרשים בשוק גורפים את הכסף של הציבור
    סגור
  • 17.
    לפני כמה חודשים בזק עמדה בשער 690, גורביץ המליץ עליה
    אחת שמבינה א 07/08/2017 12:46
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ואמר שתגיע לשיאים חדשים, אני בדרך כלל בכלל לא מתייחסת למה שהוא אומר אבל הפעם חשבתי לעצמי אולי הוא צודק, אז קניתי בזק בשער 700 , בזק התחילה לרדת והגיעה ל680 וסגרתי בהפסד. כשטאואר עמדה ב9700 בערך גורביץ אמר שמנייה תמשיך לעלות כל ירידה לצורך עלייה, כשהגיעה ל-שער 9800 מכרתי את טאואר מכיוון שהקשבתי להיגיון שלי לא יתכן שטאואר תמשיך לעלות אחרי עליות חדות בשבועיים האחרונים ואכן צדקתי, בשורה תחתונה אני סומכת רק על עצמי . טבע? תמשיך לרדת שער 6000 שווה קנייה.
    סגור
  • לאחת שמבינה
    רמזי 07/08/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נראה לי שאת באמת מבינה אבל יחד עם זאת את מתעלקת על גוריביץ קשות כבר שנים לא בדיוק בדקתי אבל מקורות ותלמידים בבית סיפרו מספרים שהוא קולע ביג טיימ בגדול ב99.99 אחוז מהמקרים אז דאחילאק טעה פעם אחת או גג שני פעמים אז למה לכסח אותו בפרהסיה זה ממש לא נעים
    סגור
  • 16.
    עשו בשני ימי המסחר הקודמים שורט.עכשו רוצים לסגור.
    אזרח 07/08/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה חיכו יומיים עם ההמלצה.ראו שזה עבד לוולס פראגו.שנתנו המלצה ביום שישי.ולא כמו הרבה ביום חמישי.והמניה המשיכה לרדת. אולי יצליח גם פי שניה.
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    כל מה שפינק וגורביץ כותבים תעשו הפוך ותרוויחו (ל"ת)
    בושה 07/08/2017 12:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • יש ..יש ...
    לבושה ב15 07/08/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש...........צודק גיסנו
    סגור
  • ניסיון של שנים זה אתר של משתפים (ל"ת)
    ליש 07/08/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תראו חברים גם בזק מתנהגת כמו טבע
    דוד 07/08/2017 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך לסגור את הבורסה פו אין פיקוח על הבורסה פו כול חלקה טובה אורסים מה יההה אם הקופות שהציבור מושקה פו לו מענין אותם פו כול פלצן ממליץ והגדול קוטיף את הפרות
    סגור
  • גם בזק
    שמיל 07/08/2017 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תלמד עברית ותלמד איך שוק ההון עובד. לא מתאים לך - אל תשחק במגרש.
    סגור
  • 13.
    לכול החחמים בבורסה אבקש דחוףלבדוק כמה שווה טבע וכמה אינ
    דוד 07/08/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה שווי שוק של טבע וכמה שוי שוק של אינסולין תראו כמה אתם משקרים לציבור זה כבר לו בורסה זה מרמים את הציבור חייב חקירה מה שקורה בבורסה לו יכול להיות שבורסה אפכה לשוק כול אחד עשה מה שהוא רוצהבבורסה אחד ממליץ השני קוטף פו זה לו קטיף שכול אחד ממליץ אפו שהוא יכול י לגרוף כסףשל הציבור שהוא לו יכול להמליץ רק הכרשים ממליצים אפו לעשות כפון על הציבור
    סגור
  • לכל החתמים
    שמיל 07/08/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוטר. מי שחם לו שלא יכנס למטבח. זה שוק ולטוב או הרע ככה הוא עובד בכל העולם.
    סגור
  • 12.
    כן...הורדה של מעל 50% בגלל דוח אחד בלבד...
    פ 07/08/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי זה שתהיה איזושהי התפתחות יקפיצו חזרה ...אין לזה סוף...
    סגור
  • 11.
    זה התחתית הזמן לקנות
    א.שרמן 07/08/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    5 5
    בקרוב מאוד פני טבע צפונה לא למכור לקנות כמה שיותר אפשרי
    סגור
  • 10.
    יעברו שנים רבות שטבע תחזור לעצמה (ל"ת)
    נתי 07/08/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 9.
    יותר גרועים ממשפחות פשע
    מור 07/08/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כלללל זה וארז ויגודמן ועוד כמה "מנהלים בכירים" לא נחקרו במשטרה פשוט עצוב מדינה בהתאבדות מנכלים עם שער של עשרות מיליונים מרסקים כללית את החברה הכי חשובה למשק הישראלי עם המוןןןן חשד לפסול לכאורה ועדיין לא נעצרו או נחקרו??????
    סגור
  • 8.
    חמישי בבוקר
    אחד הבנקים הגדולים 07/08/2017 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חמישי בבוקר המליץ לקנות את מניית טבע בערב טענו שזה חברה של מוצר אחד שכל אחד יפיק את הלקחים לבד. המידע כבר היה ידוע כבר מספר שבועות אז מה קרה?! אם טבע תפעל נכון והוועדים בטבע יפסיקו לתקוע מסמרים בגלגלים אז יש סיכוי שתנצל ותגיע לרמה של 110-120 די מהר.
    סגור
  • 7.
    טבע עברה טבח, ומי שחושב רחוק,לדעתי המחיר מתאים לרכישה (ל"ת)
    dudus 07/08/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור
  • 6.
    כשיגיע מנכל חדש הם ימליצו לקנות
    חחח 07/08/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כבר למדנו מה שווים האנליסטים. לא העיפרון החד בקלמר. השאלה היא אם טבע נסגרת או לא.
    סגור
  • לעת-עתה לא הגיע (ל"ת)
    כשנגיע לגשר 07/08/2017 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ביזבורדל - הייתם ונשארתם אתר של חרטטנים
    עולב ובושה 07/08/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    9 2
    "תראו את מחיר היעד" - אין שום מחיר יעד אלה לינק לכתבה אחרת - אפסים
    סגור
  • צודק -חוץ מהכתבות של גרינברג אין באתר כלום (ל"ת)
    רק מתקפת פרסומות 07/08/2017 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    רואים אך הבורסה מתנהלת לו לפי שווי רק לפי המלצות כסף לו
    דוד 07/08/2017 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רואים אך הבורסה מתנהלת לו ליפי שוי שוק רק על ידי המלצות הוא ממליץ השני גרף הם עושים את הקופון על הציבור לו מספיק להם 80 אחוז נפילה הם רוצים עוד חזירים
    סגור
  • 3.
    זאת החברה שנתנה לטבע מחיר של 90$ אחרי הרכישה. אם
    סתם אחד 07/08/2017 10:40
    הגב לתגובה זו
    7 6
    הניתוח שלהם אז התאים לכם אז בטח גם הניתוח הזה חחחחחחחחח. דביל מי שמוכר!!! (גילוי נאות: אין לי אגורה בטבע!!!!!)
    סגור
  • התגובה שלי לכותב 1 (ל"ת)
    אז קנה במליונים 07/08/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • ותצא חכם ולא דביל.
    אז קנה במליונים 07/08/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סתם לפזר אבק מילים באוויר..לא שווה כלום.
    סגור
  • 2.
    מה איחפת להם כול אחד לחתוך בבשר החי כי זה לו שלו
    su 07/08/2017 10:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הוא רוצה את טבע במחיר נמוך כול אחד רוצה גם אני רוצה במחיר נמוך אני מחקה שכולם יחתחו אותה לאחר מיכן נכנס בגדול
    סגור
  • 1.
    אין לי שקל בטבע אבל לדעתי מפגר מי שמוכר. (ל"ת)
    סתם אחד 07/08/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    9 10
    סגור