אפריקה מגורים צופה הכנסות של יותר מ-2 מיליארד שקל כתוצאה מ-7 פרויקטים בשרון

מערכת Bizportal | (5)
נושאים בכתבה אפריקה

אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת אפריקה ישראל מקדמת 7 פרויקטים בשרון הצפוני בהיקף של למעלה מ-2,000 יח"ד. חלקה של החברה מפרויקטים אלה צפוי לעמוד על למעלה מ- 2.1 מיליארד שקל.

 

ואלו הפרויקטים

נתניה: 116 יח"ד בפרויקט 'סביון באגם' ו-272 יח"ד בפרויקט אנדריוס; חדרה:  208 יח"ד בפרויקט 'סביוני נוף חדרה'; הרצליה: 273 יח"ד בפרויקט 'דיור להשכרה' (מתוכן מחזיקה החברה בבעלותה 50%) ו-350 יח"ד בפרויקט 'אולפני הרצליה' (מתוכן מחזיקה החברה בבעלותה 50%). בנוסף, צפויה החברה לפתוח בשנת 6201 פרויקט בעיר חריש שיכלול 381  יח"ד.

 

בימים אלה משיקה החברה את פרויקט 'סביוני השרון', הממוקם בין מושב ינוב לכפר יונה, ויכלול כ-335 יח"ד בתמהיל של 4, ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. וזאת, כחלק ממתחם מגורים של בנייה רוויה העתיד לכלול בסיומו כ-2,100 דירות חדשות.

 

פרויקט 'סביוני השרון', הנהנה מסמיכות לכבישים הראשיים (6, 4 ו-2), ממוקם במרחק קצר מתחנת הרכבת נתניה אליה ניתן להגיע גם באמצעות תחבורה ציבורית. כמו כן, לאחרונה החלו העבודות לפתיחת כביש 531 עוקף בית ליד, העתיד לחבר בין הכבישים 4 ו-57 ולקצר את הנסיעה אל כביש 6. כל אלה יחד מקרבים את השרון הצפוני לאזורי התעסוקה בגוש דן, ומציפים את הפוטנציאל של אזור זה וערי הלוויין בו.

 

מחירים בפרויקט 'סביוני השרון' לדירת 4 חדרים החל מכ-1.54 מיליון שקל, ולדירת 5 חדרים החל מכ-1.62 מיליון שקל. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    zibi 05/07/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    כביש 431
  • א׳ שיודעת 05/07/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    במצגות הם טובים ... מה בשורה תחתונה ???הרווח לא עומד על 6%-7% אולי... ובנתניה העסקה שכבר מתנהלת 6-7 שנים , באם אלו הנתונים- לא כדאית בכלל!!!
  • א׳ שיודעת 05/07/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    במצגות הם טובים ... מה בשורה תחתונה ???הרווח לא עומד על 6%-7% אולי... ובנתניה העסקה שכבר מתנהלת 6-7 שנים , באם אלו הנתונים- לא כדאית בכלל!!!
  • 1.
    תמיר-בוחן חברות 04/07/2016 21:25
    הגב לתגובה זו
    באם עוברים על המידע, אז כמות יח״ד שמוצגת אינה מדויקת ולא מובנת...בדקו זאת, ראו במצגת משקיעים באתר הבורסה! הוד קשקשן ודואג לעצמו...ורק לעצמו לפני מכירת החברה...
  • ארנון שוק ההון 05/07/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    אכן מסכים איתך, אורן הוא פטפטן שלא עשה כלום חוץ מלדאוג לעצמו ולכוורת שלידו. מהנדס ולא יזם, ראו איזו תנופה יש בחברות אחרות ומה הוא עשה...הייתי בפאנל שהופיע בשבוע שעבר, הוא לא עובר אצלי!!!!
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.