ירדנו בגלל אסד, נעלה בגלל אובמה - הבורסה בחודש ספטמבר

תנודות חדות מורגשות במהלך חודש ספטמבר בשוק המניות. מיעוט ימי מסחר לא בלם את השוק. ירידה ל-1165 ועלייה ל-1235 תוך שבועיים, מספרות סיפור של אירועים חיצוניים שחברו יחד להזיז את השוק פסיכולוגית מצד לצד. בתחילת החודש כולם מכרו מניות כי אסד איים להמטיר עלינו טילים. האמריקנים יתקיפו, העולם ייכנס לאנדרלמוסיה ושוק ההון יכרה תחתית אחרי תחתית, ירידה אחרי ירידה - אבל זה לא קרה. נשיא ארה"ב החליט ללכת על הציר הדיפלומטי עם רוסיה, ומשק הכנפיים בשוק ההון נשמע למרחוק. עוף החול באחד העם קם מלווה בקפיצות חדות מעלה, בסקוויזים של עליות ומרדפים אחרי המדד של הסוחרים. הכסף על הרצפה, צריך להשלים פערים. ירדנו בגלל אסד, נעלה בגלל אובמה. למעשה שבירת ה-1165 בתחילת החודש הובילה רק ל-1145 והשוק חזר מעלה. זה מה שנקרא שבירת סרק. כאן מפסידים כסף כי מוכרים מניות, פודים קרנות. ככה צריך לנהוג אם לא רוצים להיקלע לתסריט של ירידות תלולות נוספות שיכולות לקרות . העלייה חזרה מעל 1190 בשבוע שלאחר מכן והסגירה מעל 1200 היו חזרה מעלה, פריצה מחודשת. הן הניבה למשקיעים רווח חזרה - תנועות כאלה לא נלקחו בחשבון. הכותבים הפסידו עד כה, נאלצו לרוץ אחרי קולים כתובים כל מהלך עלייה עקב הפסד / סטופ / דרישת בטחונות גדלה שגרמה לסגירת פוזיציות. הם כתבו פוטים למכביר במחירים יורדים כדי לממן חלק מהסגירות קולים ולשפץ - זה לכשעצמו נתן דלק נוסף לעליות. בניו יורק לא הפסיקו לעלות החודש. בגרמניה שוברים מעלה שיא של חמש שנים. בזמן שנבלה במשך ארבעה ימי חופש, העולם יסחר. ברנניקי ינאם ביום ד' וישפיע על הבורסות. קשה לומר מה יהיה כשנחזור. ניתן לומר ש-1220 אזור תמיכה ו-1240-50 אזור התנגדות. הפקיעה שתהיה ביום ג' הבא תהיה מושפעת גם מהנעשה בחו"ל. הסוחרים יעדיפו מימושים מהרמה הנוכחית של 1230. ברנניקי יהיה חלק מהמסחר, את זה חשוב לזכור. שנה טובה וחג שמח. הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ירדנו בגלל קרספין נעלה בזכות דוביד. (ל"ת)
    קוני למל. 18/09/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קוני למל. 17/09/2013 19:50
    הגב לתגובה זו
    עכשיו אני מבין למה אומרים שהאוכל הוא קריספי.
  • 5.
    קוני למל. 17/09/2013 19:49
    הגב לתגובה זו
    לא יכול לזוז בלעדיך !
  • 4.
    אחד 17/09/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    מ קול1210 ל 1220, ל 1230 , ל 1240. ועוד היד נטויה.. מה קורה פה ??
  • קוני למל 17/09/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
    ההפסד מובטח.
  • ד 17/09/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    פיאום השוק זז על כל מילה.שנה שלמה היה זז לאט ולפתע מכונות מרוץ.כל העולם עלה אחוזים ניכרים וכאן 4 אחוז ,אז גם אשפה הופכת ליהלום,והשוק רץ.היום זה בלומברג שדיבר בזכות השוק.
  • 3.
    מוטקה 17/09/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
    לי ניראה פקיעה מעל 1240.
  • 2.
    ד 17/09/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
    ירד משמעותית. תודה למנשקה
  • 1.
    דוד מירושלים 17/09/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    שמעתי שלא הרגשת טוב, הייתה לך איזו שפעת או משהו כזה. מאחל בריאות ואושר ושתייה ואכילה מתונה בקפה הצמרת עבאדי. האם אתה רואה לפעמים את המומחה לאופ' שיושב באותו קפה? זה השמנמן
  • אין מומחים לאופציות. יש הוזים. (ל"ת)
    חחח... 17/09/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
רכב מעופף (XPENG)רכב מעופף (XPENG)

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?

XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026

עופר הבר |
נושאים בכתבה רכבים מעופפים

המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל  Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת. 

בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.

כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.

פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

כלכלת ישראל (X)כלכלת ישראל (X)

איך 270 כלכלנים ישראליים בכירים טעו לגמרי וכמה הפסיד מי שהקשיב להם?

על נבואות הזעם, על המשק הישראלי ועל הישראלים - הכלכלה הישראלית מפגינה עוצמה

ד"ר אדם רויטר |

בסוף ינואר 2023 יצא נייר עמדה שהתפרסם בכל כותרות העיתונים ותפס את הבמה המרכזית גם בערוצי הטלוויזיה ובו אזהרה חריפה "קיים חשש כבד שהחלשת מערכת המשפט תביא לפגיעה ארוכת טווח בתוואי הצמיחה של המשק, ובאיכות החיים של תושבי ישראל". 

 החותמים, קבוצה של 270 פרופסורים ודוקטורים לכלכלה ומנהל עסקים שמהווים את רוב האקדמיה הישראלית בתחומים אלו.

מה יגרום לפגיעה הזו בצמיחה? "הפגיעה ביכולת הממשלה והחברות לממן את עצמם, תביא לירידה בהיקף ההשקעות, והירידה תפגע בענף ההייטק הישראלי המהווה את הקטר של המשק ... וחברות ההייטק יעתיקו את מרכזיהן אל מחוץ למדינה". 


מה קרה בפועל?

חלפו שנתיים וחצי. זמן מספק לבחון את הדברים. רבים מאמינים שמעשי הממשלה גרמו לכך שמערכת המשפט נפגעה באופן חסר תקנה (נקווה שהם טועים ובכל מקרה דברים ניתנים לתיקון במהלך הזמן). אין כל ספק שרוטמן ולוין שהובילו את הקו ולאחריהם מספר שרי ממשלה, פעלו בשחצנות, בדורסנות ועשו כמיטב יכולתם על מנת לצמצם ולדחוק את כוחה של מערכת המשפט. 

 התקיפות משולחות הרסן, ההתעלמות החמורה מפסיקות בג"ץ, הניסיון לפוליטיזציה של המערכת והחשש העצום מלא פחות מאשר פירוק המדינה שחשים ציבורים מסוימים - נראה שכל אלו לא ממש הטרידו את מנוחתם של לוין, רוטמן ונוספים.

נראה שהחששות של הכלכלנים הבכירים בנוגע לפגיעה במערכת המשפט התממשו. אך מה קרה למשק הישראלי - תחום מומחיותם שבגינו התריעו?