חנן פרידמן

חנן פרידמן הוא מנכ״ל בנק לאומי, אחד משני הבנקים הגדולים בישראל ואחת החברות הפיננסיות המרכזיות בבורסה בתל אביב. פרידמן צמח בתוך קבוצת לאומי ומחזיק ברקע משפטי, רגולטורי ואסטרטגי רחב, מה שמסייע לו להוביל בנק שפועל בסביבה מורכבת של ריבית גבוהה, רגולציה
הדוקה, תחרות דיגיטלית וביקורת ציבורית על רווחי המערכת הבנקאית.
לאומי פועל בתחומי בנקאות קמעונאית, משכנתאות, אשראי עסקי, בנקאות פרטית, שוק ההון, פיקדונות, השקעות וטכנולוגיה פיננסית. תחת פרידמן, הבנק מדגיש חדשנות, דיגיטציה, שימוש בבינה מלאכותית, התייעלות ושיפור השירות ללקוחות. במקביל, עליו לשמור על איכות תיק האשראי, להמשיך לייצר תשואה גבוהה להון ולנהל את רגישות הבנק לשינויים בריבית ובמצב המאקרו־כלכלי בישראל. עבור המשקיעים, לאומי תחת פרידמן מייצג בנק חזק, רווחי וטכנולוגי, אך גם גוף שנמצא במוקד תשומת לב ציבורית ורגולטורית. האתגר שלו הוא לאזן בין ערך לבעלי המניות לבין אחריות רחבה כלפי לקוחות, עובדים והמשק הישראלי.
דוחות
לאומי: ההכנסות מריבית קפצו ב-35%. הרווח הנקי נחתך ל-1 מיליארדעליית הריבית הטיבה עם הבנק, שההכנסות מריבית שלו עלו ברבעון הראשון של השנה ל-3.929 מיליארד שקל; התשואה להון הייתה 7.8%, בנטרול ההפסד היא הייתה 17%. כלומר הבנק בתוצאות חזקות מבחינתו, למרות ההפסד הגדול- מנכ"ל לאומי מעריך: הביקוש גבוה, מחירי הדירות יעלו בתחילת השנהנתן אלנתן יו"ר מטה הדיור הנכנס הודיע בכנס פסגת ההתחדשות העירונית כי "לא נאריך את התמ"א והיא תפוג באוקטובר". ראול סרוגו יו"ר התאחדות הקבלנים: "קורא לנגיד לא להעלות ריבית"
- עובדי לאומי - תשכחו מהבונוסים; על הבעיות בהסכם העובדים שחתם הוועד מול חנן פרידמןהנהלת בנק לאומי והוועד הודיע על הסכם שכר חדש וחדשני, הכולל בונוסים, רק חבל שהרף לבונוסים הוא תשואה של 17% על ההון "כמו 2022". זה לא יקרה - לא יהיו בונוסים
דוחות
לאומי: הרווח ברבעון הרביעי קפץ ב-53% והסתכם ב-2.3 מיליארד שקלדוח חריג לבנק שנהנה מהעלאות הריבית של בנק ישראל; התשואה להון בשנת 2022 עמדה על שיעור של 17%; דירקטוריון הבנק אישר חלוקת דיבידנד בסך של 698 מיליון שקל; הכנסות המימון נטו בשנת 2022 הסתכמו בכ-14.4 מיליארד שקלדוחות
הבנקים צוחקים כל הדרך אל הבנק; תוצאות שיא ללאומילאומי ברווח של 2 מיליארד שקל ברבעון - העלאת הריבית והאינפלציה דוחפים את הרווח כלפי מעלה בשעה שלרוב המשק זה מפריע; איך מצליחים הבנקים להזניק את הרווחים על חשבון הלקוחות?- לאומי נופל ב-5% בעקבות הנפקת מניות של 2 מיליארד שקל בדיסקאונטמדובר על דילול המשקיעים הקיימים ב-4%, האם מניית לאומי תרד מחר? לאומי מנסה לגייס בצורה שונה מהפועלים, אולי כדי לא להפסיק חלוקת דיבידנדים ולפגוע בתדמית
דוחות
בנק לאומי בדוחות טובים - רווח מייצג של כ-1.2 מיליארד שקלאחרי פועלים ודיסקונט, גם לאומי בדוחות חזקים לרבעון הראשון; רווח של 1.6 מיליארד - תשואה של 15.6%; לנתונים ומידע על מניית לאומי- חנן פרידמן - דב קוטלר 0:1
האם התוצאה תשתנה אחרי הדוחות הקרובים? השניים מונו לפני כשנתיים להיות המנכ"לים של בנק לאומי ובנק הפועלים. בינתיים השוק סבור שחנן פרידמן עושה עבודה טובה יותר
- הבלוף של הממוצע: ועד העובדים בבנק לאומי "השיג" הטבת ענק: לכאורה כל עובד יקבל בממוצע 3 משכורות - אבל האמת היא שהחלשים יקבלו הרבה פחותארגוני עובדים לא באמת דואגים לעובדים החלשים - אלא דווקא לחזקים. בוועד מספרים לכם שרק בזכותם אושר בונוס לעובדים של 350 מיליון שקל, ושכל עובד יקבל 3 משכורות בממוצע. אבל זה הבלוף של הממוצע: מי שייהנו בעיקר הם העובדים הוותיקים שיקבלו בונוסים שמנים, ולא העובדים הצעירים. אה - והבונוס הוא בכלל לא "בזכות" הוועד
- "לא נסכים ליחס בריוני": הוועד של לאומי נגד חנן פרידמןתחת הכותרת "חנן המסוכן", הוועד מאשים את מנכ"ל הבנק בכך שהוא מסכן את העובדים, בשל הדרישה לחזור לעבודה מלאה במשרד למרות העלייה בתחלואה וגם כי התעקש לעשות זאת במהלך מבצע "שומר החומות". בקרוב שביתה?