IPO

הנפקה ראשונית לציבור – היא גיוס הון ראשוני בבורסה. בישראל IPOs של חברות טק, ביוטק ונדל״ן מושכות תשומת לב רבה. הן מציעות הזדמנויות תשואה גבוהה אך כוללות סיכון משמעותי. הבנה של תהליך ההנפקה מסייעת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות.
- מאנדיי תחל להיסחר היום לפי שווי של 7 מיליארד דולרגאות בנאסד"ק - מאנדיי הישראלית מצליחה להיכנס לפי שווי פנומנלי; ביקוש גבוהים הביאו לעליית המחיר בהנפקה ל-155 דולר
IPO
מאנדי תנסה להנפיק ב-6 מיליארד ד' - זום וסיילספורס ישקיעו 150 מיליון ד'החברה תנסה לגייס כ-500 מיליון דולר; מוכרת בקצב שנתי של 240 מיליון דולר, מפסידה תפעולית בקצב שנתי של 40 מיליון דולרIPO
פורטר גייסה 300 מיליון דולר ומתקדמת להנפקה לפי 3 מיליארד דולרהחברה מסרבת לחשוף לוח זמנים מדויק אך לדברי מנכ"ל החברה ההכנסות שלה הוכפלו בשנה האחרונה - מן הסתם הודות לקורונה. אך על כמה כסף מדובר? כנראה כ-200 מיליון דולרIPO
תורפז הונפקה לפי 880 מיליון שקל, מעט נמוך מהשווי שקיוותההחברה הכניסה כ-20 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ושמרה על EBITDA של כ-25%
IPO
השמיים הם הגבול: הטייסים שרוצים להנפיק לפי שווי של 100 מ' ש'חברת שמים, שמנסה להעתיק את נוהג התחקירים מחלי האוויר לחברות אזרחיות, הגישה תשקיף לפני הנפקה בבורסה בתל אביב במטרה לגייס 20 מיליון שקל; סיימו את 2020 עם הכנסות של 1.4 מיליון שקל, לצד הפסד נקי של 1.6 מיליון שקלIPO
מנצלות את חלון ההזדמנות - ווקמי בדרך להנפקה לפי 4 מיליארד דולרמבול של חברות ישראליות בדרך לנאסד"ק - שוב ההייטק מציל את המשקIPO
מאנדי עדיין מפסידה, אבל וול סטריט מאוהבת - תגייס לפי שווי של 3-4 מיליארד דולרהחברה מוכרת בקצב שנתי של 240 מיליון דולר; מפסידה תפעולית בקצב שנתי של 40 מיליון דולרIPO
אב-גד החזקות נכנסת לבורסה לפי שווי של 111 מיליון שקל אחרי הכסףהחברה העוסקת בנדל"ן למגורים הונפקה בשיטת הצעה לא אחידה, כאשר בשלב הציבורי החברה נהנתה מביקושי יתר של כ-10 מיליון שקל וגייסה בו כמיליון שקל בשיעור הקצאה של כ-10.5% למזמיניםIPO
ארגו גייסה 216 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסףארגו עוסקת בהשבחת מבנים לשימור במרכזי ערים בגרמניה; בהנפקה נרשמו ביקושים בסך 564 מיליון שקל. בין בעלי נמנים הפניקס, כלל, ספרה ועוד. המסחר במניה צפוי להתחיל לאחר חג השבועות בשבוע הבא- טרנד הספאק מעיר לחיים את תחום הפרופ-טקגל ההנפקות הראשוניות באמצעות חברות ספאק ששטף את וול סטריט חשפו לציבור בחודשים האחרונים תחום חדש - הפרופ-טק (טכנולוגיות לפיתוח ענפי הנדל"ן); בארץ גזית גלוב וישראל קנדה כבר הודיעו על כניסה לתחום