IPO

הנפקה ראשונית לציבור – היא גיוס הון ראשוני בבורסה. בישראל IPOs של חברות טק, ביוטק ונדל״ן מושכות תשומת לב רבה. הן מציעות הזדמנויות תשואה גבוהה אך כוללות סיכון משמעותי. הבנה של תהליך ההנפקה מסייעת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות.
- ריסקיפייד בדרך לוול סטריט לפי שווי של 2.5-3 מיליארד דולרגל ההנפקות של חברות ישראליות בוול סטריט נמשך - ריסקיפייד תנפיק בחודשים הקרובים; החברה צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-55% ל-51 מיליון דולר
- בגלל עומס ההנפקות: רשות ניירות ערך מבקשת שיקול דעת בקדימות הטיפולברבעון הקודם הוגשו 90 בקשות ל-IPO's וברבעון שלפניו 54, וזאת לעומת ממוצע של 37 בקשות בכל רבעון. עד היום הרשות מטפלת בבקשות לפי סדר הגעתן - וכעת היא מעוניינת לאפשר גמישות על פי גודל התאגיד, הזיקה לישראל והעדר מורכבות בטיפול
דוח רווח והסבר
איירון סורס נכנסת לוול סטריט - האם המניה שלה תעלה?איירון סורס תחל להיסחר ביום שלישי לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר - יש סיבה אחת טובה שהמניה תעלה ושתיים וחצי סיבות שהמניה תרד- מאנדיי מזנקת 6% ובדרך לסגור שבוע ראשון בשווי של 10 מיליארד ד'המניה כבר נסחרת במחיר של 230.5 דולר למניה. רק בחמישי שעבר היא הונפקה בשער של 155 דולר - זינוק של 50% בשבוע הראשון שלה בבורסה; תאמינו או לא - רק לפני שני חודשים העריכו אותה בשווי של 3-4 מיליארד דולר
- טיק טוק בדרך לוול סטריט - החברה האם נערכת להנפקה ב-100 מיליארד ד'בייטדאנס בעלת השליטה בטיק טוק ובאפליקציות נוספות, הגדילה ההכנסות לקצב שנתי של 34 מיליארד דולר; עדיין מפסידה בשורה התפעולית - 1.2 מיליארד דולר
- ליברה מונפקת לפי שווי של 475 מיליון שקל אחרי הכסף; מכפיל 27.6החברה תונפק במחיר מניה של 10.6 - לפי החברה השווי נגזר מהצמיחה בפרמיות, משיפור בפרמטרים התפעוליים, מפוטנציאל הצמיחה העתידי ומהרווחיות הצפויה
- החל מהיום: שער הבסיס הראשון = המחיר בהנפקהלקח לבורסה הרבה יותר מדי זמן להבין שכך זה צריך להתנהל, אך כעת מגיע התיקון - שער הבסיס ביום המסחר הראשון ייקבע לפי מחיר ההנפקה ולא יוצג באופן שרירותי כ-1 אגורה. כעת המשקיעים יראו האם המניות מזנקות או נופלות ביום הראשון למסחר
ראיון
מייסדי מאנדיי: "אנחנו חברה רזה וצמחנו ב-100% בשנה; אין לנו מתחרים ישירים""לקח לשוק שנים לעכל אותנו ורק בשנה האחרונה מבינים את הקטע שלנו" אומרים מייסדי החברה על רקע הצלחת החברה הישראלית להיכנס לפי שווי פנומנלי; שמתקרב ל-8 מיליארד דולר; ביקושים גבוהים הביאו לעליית מחיר המניה ל-177 דולר; מתי החברה תהיה רווחית?- מאנדיי מזנקת ב-15% ביום הראשון שלה בוול סטריט ונוגעת ב-8 מיליארד דולרגאות בנאסד"ק - מאנדיי הישראלית מצליחה להיכנס לפי שווי פנומנלי; ביקוש גבוהים הביאו לעליית המחיר ל-177 דולר
- סוף סוף, החל מיום ראשון הקרוב: שער הבסיס הראשון = המחיר בהנפקהלקח לבורסה הרבה יותר מדי זמן להבין שכך זה צריך להתנהל, אך כעת מגיע התיקון - שער הבסיס ביום המסחר הראשון ייקבע לפי מחיר ההנפקה ולא יוצג באופן שרירותי כ-1 אגורה. כעת המשקיעים יראו האם המניות מזנקות או נופלות ביום הראשון למסחר