ההכנסות והרווחים של מובילאיי בירידה, אך פחות מהצפוי - והמניה מתקנת
מובילאיי מובילאיי שאכזבה בתוצאות שהציגה פעמיים במהלך השנה ומנייתה קרסה מתחילת 2024 ביותר מ-70% - הפסד מוניטין של 2.7 מיליארד דולר, מדווחת על ירידה של 8% בהכנסות הרבעון השלישי ל-486 מיליון דולר. ביחס לרבעון השני מדובר בעלייה של 11%. תחזית ההכנסות המעודכנת ל-2024, בנקודת האמצע, נותרת ללא שינוי לעומת התחזית הקודמת.
הרווח המדולל המתואם למניה (Non-GAAP) הגיע ל-10 סנט. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים שהסתיימו ב-28 בספטמבר 2024 הוא 196 מיליון דולר, כולל 126 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024. התוצאות האלה הן מעל התחזיות של האנליסטים להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנטים למניה. על רקע זה עולה מניית החברה לקראת פתיחת המסחר ב-6% (אחרי שאתמול ירדה בשיעור דומה). בתחילת החודש הורידו UBS וגולדמן סאקס את הדירוג שלהם לחברה.
על פי התחזית השנתית, כולל הפסד בגין הפחתת מוניטין על סגירת מחלקת הלידאר, אך בניכוי המחיקה - התוצאות הצפויות דומות לתחזית קודמת. מדובר בתוצאות מאכזבות ביחס לציפיות ממובילאיי בתחילת השנה. השאלה היא מה יהיה בהמשך. מובילאיי נשענת על לא מעט לקוחות סיניים, שההזמנות מהם תנודתיות ותלויות בשוק הרכב החשמלי הסיני ובתנאי הסחר מול ארה"ב ואירופה. הסיכון עדיין גדול.
- מובילאיי בדוחות טובים, מעלה את תחזית הרווח וההכנסות לשנה
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו ממשיכים להתמקד ביעדים האסטרטגיים המרכזיים שלנו לשנתיים הקרובות, הכוללים שמירה והגדלה של מעמדנו בתחום ה-ADAS מחוץ לסין, העמקת קשרינו עם עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו דרך זכיות בפרויקטים למוצרים מתקדמים, והוצאה לפועל של מערך המוצרים המתקדמים שלנו המבוסס על EyeQ6, אשר ממנף את היתרונות התחרותיים ההיסטוריים של מובילאיי המוגברים על ידי גישות AI חדשניות", אמר נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע. "בעוד שסביבת הצמיחה בטווח הקרוב נותרה מאתגרת, היעדים שלנו מתמקדים בהזדמנויות לטווח הבינוני והארוך, ואנו צופים שאלו יבואו לידי ביטוי בצורה ברורה יותר בחודשים הקרובים".
דגשים עסקיים בולטים לרבעון השלישי של 2024
לדברי שעשוע, "בהיבט הפיתוח העסקי, עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו מייצגים יותר מ-80% מהכמות הנמכרת שלנו וכ-50% מנפח התעשייה. אנו סבורים כי אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו בתחום ה-ADAS באמצעות הזכיות האחרונות בפרויקטים של לקוחות אלו, שרבים מהם נמשכים עד השנים הראשונות של העשור הבא (2030).
"בהיבט המוצרים המתקדמים (כלומר, Surround ADAS, SuperVision, Chauffeur), אנו ממשיכים להתקדם לקראת התקשרויות עם 9 מתוך ה-10 (בנוסף ליצרניות רכב אחרות). בעוד שתזמון ההתקשרות נמצא, בסופו של יום, בשליטת יצרניות הרכב, להתקשרויות הללו ישנן נקודות החלטה המתוזמנות לחודשים הקרובים".
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מובילאיי עדכנה כי היישום של תוכניות הייצור של קבוצת פולקסווגן למוצרי SuperVision, Chauffeur, ו-Drive מתקדם בהתאם לתוכניות, כולל ביצוע באחרונה של התקנה משולבת של חומרה ותוכנה מבוססי EyeQ6 ברכבי ניסוי.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
