מניית בואינג ממשיכה לזנק; צפויה עסקה גדולה עם יונייטד אירליינס
בואינג BOEING בתקופה טובה – החברה חוזרת לקבל הזמנות משמעותיות, הדוחות הכספיים בשיפור, המניה זינקה מעל 50% בחודשיים, כשביום שישי האחרון היא קופצת ב-4.5% על רקע ציפיות להזמנה גדולה מחברת התעופה הגדולה, יונייטד אירליינס.
יונייטד, כך על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, נמצאת על סף הזמנת מספר מטוסי 787 מבואינג ומדובר בזכייה אסטרטגית, כי לפני מספר שנים עברה יונייטד לרכוש את המטוסים עם הקיבולת הגדולה גם מחברת איירבוס הצרפתית. כלומר, ההזמנה הצפויה מחדשת את הקשר בין החברות.
מטוסי ה-787 הם מטוסים גדולים, בעלי שני מעברים שעלותם כ-300 מיליון דולר למטוס. עם זאת, חברות תעופה גדולות בדרך כלל משלמות מחיר מופחת משמעותית. סך ההזמנות הכוללות של מטוס 787 מתחילת ייצורו עומד על 1,500 מטוסים.
בואינג, נזכיר סיפקה לאחרונה תחזיות קדימה לראשונה אחרי כשלוש שנים. החברה מציגה נראות טובה קדימה, במקביל לשיפור בשוק התעופה והתיירות. לפני כחודש דיווחה החברה כי תספק לחברת התעופה המזרח תיכונית אמירייטס חמישה מטוסי מטען מדגם 777, בשווי של יותר מ-1.7 מיליארד. בואינג מגדילה את הצבר כשבמהלך השנה קיבלה החברה הזמנות לכ-550 מטוסים, בהמשך ל-910 מטוסים אשתקד. ב-2020 הסתכמו ההזמנות ב-245 מטוסים וב-2019 ב-186 מטוסים בלבד.
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-2019 סבלה בואינג מתקלות חמורות במטוסי ה-737 MAX שגרמו לתאונות קשות והרוגים. מדובר במשבר ענק לבואינג שנראה כי רק כעת היא מצליחה לצאת ממנו. ההזמנות עולות דרמטית על המשלוחים – לחברה יש צבר של 4,400 מטוסים שעדיין לא סופקו. בואינג מסרה כ-328 מטוסים מתחילת השנה, שזה מעל 220 מטוסים מתחת להזמנות. המשמעות היא שברגע שקצב המשלוחים יעלה – ההכנסות יעלו.
השיפור בהזמנות וגם במשלוחים הוא חדשות טובות למשקיעים. המניה התחילה את השנה גרוע במיוחד, אך הזינוק בחודשים האחרונים, משפר את התשואה מתחילת השנה למינוס 10%
הנהלת החברה מסרה לאחרונה תחזית קדימה וזה אחרי מספר שנים שהיא נמנעה מלספק תחזיות. הנהלת החברה מצפה לתזרים מזומנים חופשי של 1.5 מיליארד דולר עד 2.5 מיליארד דולר ב-2022, תזרים מזומנים חופשי של 3 מיליארד דולר עד 5 מיליארד דולר ב-2023, ותזרים מזומנים חופשי של 10 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי ב-2025 וב-2026.
- הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה
- איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- 2.שימו לב 22/12/2022 21:12הגב לתגובה זועם יכולת ייצור של 500 מקסימום בשנה, אז מתי יצליחו למסור את כולם!
- 1.הזמנות זה דבר יפה אבל...מתי נקבל איכות של איירבס (ל"ת)YL 03/12/2022 22:12הגב לתגובה זו
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
