מניית בואינג ממשיכה לזנק; צפויה עסקה גדולה עם יונייטד אירליינס

המומנטום החיובי בעסקים של בואינג נמשך - המניה זינקה 50% בחודשיים
מתן קובי | (2)

בואינג BOEING בתקופה טובה – החברה חוזרת לקבל הזמנות משמעותיות, הדוחות הכספיים בשיפור, המניה זינקה מעל 50% בחודשיים, כשביום שישי האחרון היא קופצת ב-4.5% על רקע ציפיות להזמנה גדולה מחברת התעופה הגדולה, יונייטד אירליינס.

 

יונייטד, כך על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, נמצאת על סף הזמנת מספר מטוסי 787 מבואינג ומדובר בזכייה אסטרטגית, כי לפני מספר שנים עברה יונייטד לרכוש את המטוסים עם הקיבולת הגדולה גם מחברת איירבוס הצרפתית. כלומר, ההזמנה הצפויה מחדשת את הקשר בין החברות. 

 

מטוסי ה-787 הם מטוסים גדולים, בעלי שני מעברים שעלותם כ-300 מיליון דולר למטוס. עם זאת, חברות תעופה גדולות בדרך כלל משלמות מחיר מופחת משמעותית.  סך ההזמנות הכוללות של מטוס 787 מתחילת ייצורו עומד על 1,500 מטוסים.

בואינג, נזכיר סיפקה לאחרונה תחזיות קדימה לראשונה אחרי כשלוש שנים. החברה מציגה נראות טובה קדימה, במקביל לשיפור בשוק התעופה והתיירות. לפני כחודש דיווחה החברה כי תספק לחברת התעופה המזרח תיכונית אמירייטס חמישה מטוסי מטען מדגם 777, בשווי של יותר מ-1.7 מיליארד. בואינג מגדילה את הצבר כשבמהלך השנה קיבלה החברה הזמנות לכ-550 מטוסים, בהמשך ל-910 מטוסים אשתקד. ב-2020 הסתכמו ההזמנות ב-245 מטוסים וב-2019 ב-186 מטוסים בלבד.

ב-2019 סבלה בואינג מתקלות חמורות במטוסי ה-737 MAX שגרמו לתאונות קשות והרוגים. מדובר במשבר ענק לבואינג שנראה כי רק כעת היא מצליחה לצאת ממנו. ההזמנות עולות דרמטית על המשלוחים – לחברה יש צבר של 4,400 מטוסים שעדיין לא סופקו. בואינג מסרה כ-328 מטוסים מתחילת השנה, שזה מעל 220 מטוסים מתחת להזמנות. המשמעות היא שברגע שקצב המשלוחים יעלה – ההכנסות יעלו.  

השיפור בהזמנות וגם במשלוחים הוא חדשות טובות למשקיעים. המניה התחילה את השנה גרוע במיוחד, אך הזינוק בחודשים האחרונים, משפר את התשואה מתחילת השנה למינוס 10%

 

הנהלת החברה מסרה לאחרונה תחזית קדימה וזה אחרי מספר שנים שהיא נמנעה מלספק תחזיות. הנהלת החברה מצפה לתזרים מזומנים חופשי של 1.5 מיליארד דולר עד 2.5 מיליארד דולר ב-2022, תזרים מזומנים חופשי של 3 מיליארד דולר עד 5 מיליארד דולר ב-2023, ותזרים מזומנים חופשי של 10 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי ב-2025 וב-2026.

קיראו עוד ב"גלובל"

  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שימו לב 22/12/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    עם יכולת ייצור של 500 מקסימום בשנה, אז מתי יצליחו למסור את כולם!
  • 1.
    הזמנות זה דבר יפה אבל...מתי נקבל איכות של איירבס (ל"ת)
    YL 03/12/2022 22:12
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".