נעילה אדומה: הנאסד"ק איבד 2.7%; טבע זינקה ב-4%
המסחר ננעל בירידות שערים חדות - הנאסד"ק איבד 2.7%, הדאו ג'ונס ירד ב-1.6%, ה-S&P 500 ירד ב-2%. מניית טבע (US) מזנקת לאחר שדיווחה כי חברת הבת שלה, Teva Pharmaceuticals, הגיעה לסיכום עם התובע הכללי של מדינת לואיזיאנה, המסדיר את תביעותיה של המדינה העוסקות באופיואידים. ההסכם כפוף לאישור סופי של המדינה ב-1 לנובמבר. על פי ההסכם כל המחוזות במדינה משחררים את טבע מהתביעות כחלק מההסדר (לכתבה המלאה). בורסות אירופה נסחרו בירידות, במקביל עולות התשואות על אגרות החוב ל-10 שנים ל-1.54%. עליית התשואות מייצרת אטרקטיביות עולה לאגרות החוב ובהתאמה הופכת את המניות לפחות אטרקטיביות, אם כי, עדיין התשואות נמוכות - 1.54% ריבית שנתית היא לא גורם מאיים על השווקים. פייזר PFIZER הגישה כצפוי בקשה רשמית ל-FDA לאישור החיסון לקורונה במתכונת חירום לגילאי 5 עד 11. פייזר מציגה נתונים שתומכים באישור, אבל כפי שראינו לגבי החיסון השלישי שלא אושר על ידי ה-FDA לכל האוכלוסייה, ייתכן שגם האישור לילדים יהיה הדרגתי (לכתבה המלאה). חברת פורד FORD MOTOR CO עושה צעד גדול לכיוון הרכבים החשמליים - החברה דיווחה כי תשקיע 11.4 מיליארד דולר בהקמת מפעלים לרכב חשמלי בטנסי ובקנטאקי, אחד מהם לרכב חשמלי ואחד מהם לסוללות. המפעלים צפויים להעסיק כ-11 אלף עובדים. דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% BITCOIN -0.24%
- טרם החל המסחר הרציף
- 16.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 29/09/2021 06:25הגב לתגובה זו
- 15.הדולר לא שווה יותר מ 1.5 שח..... גג עד 1.7 שח לדולר (ל"ת)השוק לפני קריסה 29/09/2021 01:19הגב לתגובה זו
- 14.הדולר לא שווה יותר מ 1.5 שח..... גג עד 1.7 שח לדולר (ל"ת)השוק לפני קריסה 29/09/2021 01:18הגב לתגובה זו
- 13.אחד 28/09/2021 21:40הגב לתגובה זוסין מפילה הבורסות בעולם. הבורסות בעולם עוקבות אחרי סין.
- 12.ארביטראז טבע +10%. עליות חדות מחר בבורסת תא (ל"ת)דניאל 28/09/2021 20:35הגב לתגובה זו
- משיח 28/09/2021 21:22הגב לתגובה זומחר אחוז וחצי למטה
- 11.מחר עליות חדות שלא נראו אפילו ב-19.8.1987 (ל"ת)צרנוחה 28/09/2021 20:20הגב לתגובה זו
- 10.האם זה הזמן טבע ? (ל"ת)מנחם 28/09/2021 20:01הגב לתגובה זו
- 9.הירידות לא מתאימות לגנבים - מעלים את טבע (ל"ת)יוסי 28/09/2021 19:55הגב לתגובה זו
- 8.תמים 28/09/2021 19:54הגב לתגובה זוהבורסה מתקרבת למפולת בגלל מה שקורה בסין.
- 7.שחר 28/09/2021 19:09הגב לתגובה זואם כי אג״ח , כמו כל השקעה אחרת, מהווה אופציה טובה בהרבה מפק״מ
- תמים 28/09/2021 21:43הגב לתגובה זולא תמיד. זה לא כלל. יש אנשים שהפסידו כל כספם שהיה מושקע במניות.
- 6.אחרי תקופה ארוכה תיהייה מגמה של ירידות חדות בניות ובמחירי הדירות. (ל"ת)החגיגה נגמרה 28/09/2021 18:37הגב לתגובה זו
- 5.העליות תמשכנה עוד 4 שנים (ל"ת)חדווה בורסאית ותיקה 28/09/2021 17:02הגב לתגובה זו
- לפחות 4 שנים מינימום 10 שנים (ל"ת)יוסי 28/09/2021 20:17הגב לתגובה זו
- 4.ירידות חדות 28/09/2021 15:46הגב לתגובה זובנט קישקש ואיים על אירן . הכל טוב . וחוץ מזה למניות הישראליות אין סיבה לרדת הם כבר מזמן בתחתית רק אתמול העלו המלצה לכיל אז שהיום תרד מה קרה מאתמול עד היום
- 3.י 28/09/2021 15:31הגב לתגובה זואלפי נדבקים בשבוע .נפלת על הראש צא מהאגו .אתה וליברמן יא קמצנים .סגרו ושלמו .הקורונה תשאיר סימפטומים להרבה זמן ומי יודע מה בהמשך . סגר זה הדבר היחיד שיעזור .
- החרדים הבטלנים גמרו את הכסף :) (ל"ת)חשבון קשה 28/09/2021 18:02הגב לתגובה זו
- איש חכם 28/09/2021 21:06בא לסמינר בערכים
- קבלו תיקון שם הכותב גוזף גבלס (ל"ת)מתי מבני ברק 28/09/2021 20:29
- 2.עמוס 28/09/2021 15:19הגב לתגובה זוסביר שבירידה של 1% יגיעו קונים גדולים.
- בירידות 70 אחוז בקרוב רק אז יגיעו המוכרים הכבדים (ל"ת)לעמוס 28/09/2021 16:33הגב לתגובה זו
- 1.מדען וגנרל 27/09/2021 16:12הגב לתגובה זורצחנית בשאיפה למגע עם 0 !!!!!!!!!
- … 28/09/2021 22:35הגב לתגובה זוזגזג ילד …. נראה לי שיהיה ירידות של מקסימום 3 אחוז לא יהיה לך כסף לגלגל חחחחחחחח לא מבין איך אתה לא מתבייש להגיב פה שירבו טיפשים כמוך כדי שנעשה עוד כסף חחחח
- חחח (ל"ת)שי 28/09/2021 19:56הגב לתגובה זו
- מיכל 28/09/2021 18:29הגב לתגובה זולך תחליף את השורט רואים לך את את התחת
- ברור 28/09/2021 15:47הגב לתגובה זואתה תתן תחתונים משומשים ותקבל לימון ומלפפון
- הבחור על עלי קנביס (ל"ת)דור 28/09/2021 15:44הגב לתגובה זו
- יש לך פוטים? (ל"ת)שושו 27/09/2021 17:46הגב לתגובה זו
- פוטים על ARKK 28/09/2021 15:47She's going downnnnnnn
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
