גרף בעלייה
גרף בעלייה
וול סטריט

החוזים בוול סטריט מזנקים ב-3.6%; ארה"ב וסין הודיעו על הפחתות המכסים

החוזים על וול סטריט מזנקים בהמשך לשיחות בין ארה"ב וסין - ארה"ב הודיעה על הפחתת המכסים מ-145% ל-30% לתקופה של 90 ימים; סין הודיעה כי תוריד את המכסים ל-10%; אחרי המתנה להודעה המשותפת היא הגיעה והחוזים עלו מ-2% ל-3.6%

צוות גלובל | (8)
נושאים בכתבה חוזים וול סטריט

ארצות הברית הודיעה על הפחתת המכסים על סחורות מסין מ-145% ל-30% לתקופה של 90 ימים, במטרה להקל על המתיחות הכלכלית בין שתי המעצמות. במקביל, סין הודיעה כי תוריד את המכסים על סחורות אמריקאיות מ-125% ל-10% לתקופה זהה. הצעד נועד לשמש כהפוגה זמנית במלחמת הסחר המתמשכת ולאפשר חידוש המגעים בין הצדדים בניסיון להגיע להסכמות ארוכות טווח.

החוזים העתידיים על וול סטריט מזנקים ב-3.6%, באסיה - ההאנג סאנג מזנק ב-3%. כבר בשעות הבוקר החוזים והמדדים בסין עלו, אך העליות התעצמו. מדובר בזינוקים מרשימים כשהבורסה האמריקאית כבר נמצאת בהינתן העלייה הזו כ-7%-8% מעל המחירים בעת הכרזת טראמפ.  ייתכן שהמשקיעים באמת רואים אפסייד לכלכלה האמריקאית בעקבות המכסים כפי שהתבטא שר המסחר לוטניק - שר המסחר האמריקני לוטניק: "אנחנו לקראת עידן הזהב של אמריקה"


החוזים העתידיים בוול סטריט רושמים עליות חדות של עד 3.6%, לאחר שגורמים בכירים בממשל טראמפ הודיעו כי שני ימי משא ומתן סחר עם סין שהסתיימו בז'נבה היו "פרודוקטיביים" והניבו "התקדמות משמעותית". עם זאת, פרטים נוספים על ההסכמות טרם פורסמו, והם צפויים להתפרסם במהלך היום. 

שר האוצר האמריקני, סקוט בסנט, שמוביל את השיחות מהצד האמריקאי אמר לעיתונאים בז'נבה כי "השיחות היו מועילות, השגנו התקדמות משמעותית". הוא ציין כי פרטים נוספים ייחשפו במהלך היום. נציג הסחר האמריקני, ג'יימיסון גריר, שהשתתף בשיחות, הוסיף כי "הפערים לא היו גדולים כפי שציפינו", מה שמעורר אופטימיות לגבי האפשרות להגיע להסכם שיקל על מלחמת הסחר בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם.


סגן ראש ממשלת סין לענייני כלכלה, הֵה ליפנג, שהוביל את המשלחת הסינית, תיאר את השיחות כ"גלויות, מעמיקות ובונות". לפי דיווחים בתקשורת הממלכתית הסינית, הצדדים הסכימו להקים "מנגנון התייעצות" לטיפול בסוגיות סחר וכלכלה, וצפויים לערוך שיחות נוספות בקרוב. הצדדים התחייבו לפרסם הצהרה משותפת במהלך היום  שתפרט את תוצאות המשא ומתן.


ההודעות על ההתקדמות בשיחות עוררו התלהבות בשווקים הפיננסיים. חוזים עתידיים על מדד הדאו ג'ונס עולים ב-2.5%  חוזים על מדד ה-S&P 500 עלו ב-2.9%, ואילו חוזים על מדד הנאסדק מטפסים 3.6%%. בנוסף, חוזים על מדד ה-EUROSTOXX 50 באירופה עולים בכ-0.95 ובאסיה נרשמות עליות, אם כי מתונות יחסית של עד כ-0.5%.


הזהב נופל - הנפט מזנק; ההשפעה של הסכמי הסחר על הסחורות - מחירי הסחורות, כולל נפט, מתכות ויבולים חקלאיים, מזנקים במעל 3% לאחר שארצות הברית וסין הסכימו להפחית את המכסים שהטילו זו על כלכלתה של זו, בעקבות סוף שבוע של שיחות סחר בז'נבה. לעומת זאת, מחירי הזהב צונחים בכמעט 4% על רקע ירידה בביקוש לנכסי מקלט בטוח.

קיראו עוד ב"גלובל"


מניות השבבים מזנקות במסחר המוקדם בוול סטריט, בימים האחרונים דווח כי ממשל טראמפ מתכנן לשנות את הכללים שהנהיג ממשל ביידן לגבי ייצוא שבבים מתקדמים המבוססים על בינה מלאכותית. לפי דוברת משרד המסחר האמריקאי, התקנות שנקבעו בעידן ביידן נחשבות למסורבלות מדי ומעכבות חדשנות אמריקאית. השינוי המתוכנן עשוי לכלול ביטול החלוקה לרמות (Tiers) בהן סווגו המדינות לצורך קביעת מכסות ייצוא שבבים, ויישום מדיניות פשוטה יותר שתאפשר גמישות רבה יותר בשיווק שבבים לשווקים בינלאומיים. בהמשך לכך, השיחות בין ארה"ב לסין וההסכמות על הפחתת המכסים, צפוי לעורר את האופטימיות בגזרת השבבים.






השיחות בז'נבה, שהיו המפגש הראשון פנים אל פנים בין בכירים כלכליים מארה"ב וסין מאז כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לכהונה שנייה, נועדו לטפל במתיחות שנוצרה בעקבות הטלת מכסים גבוהים של 145% על יבוא סיני על ידי ארה"ב, ותגובה סינית של מכסים בשיעור 125% על יבוא אמריקני. לפי דיווחים, הצדדים דנו באפשרות להפחית את המכסים, כאשר הנשיא טראמפ רמז לפני השיחות על שיעור מכסים של 80% כחלופה אפשרית.



ההתקדמות בשיחות מגיעה על רקע חששות ממשיים מפני האטה כלכלית גלובלית כתוצאה ממלחמת הסחר. לפי דיווחים, היבוא מסין לארה"ב צנח ביותר מ-60% עקב המכסים, וכלכלנים מזהירים כי המשך המתיחות עלול להכפיל את האינפלציה בארה"ב ל-4% עד סוף השנה. לעומת זאת, סין דיווחה על זינוק של 8.1% בייצוא שלה באפריל, בעיקר למדינות דרום-מזרח אסיה, מה שמעיד על יכולת מסוימת להתמודד להתמודד עם המכסים מארה"ב. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    לפני שבועיים איזה אנליסט המליץ להתחיל לעבור מארהב לבורסה המקומית היבשה שלנו... (ל"ת)
    אנונימי 12/05/2025 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנונימי 12/05/2025 11:49
    הגב לתגובה זו
    הסכימו על כניעה אמריקאית החזרת המצב לקדמותו .. אין לארהב סיכוי במלחמת מכסים נגד סין
  • 5.
    טראמפ הפיל שוב את השוק שלנו (ל"ת)
    אנונימי 12/05/2025 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הלך על פוטים של נביאי הזעם (ל"ת)
    Uuu 12/05/2025 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יגמר במפולת בשבוע הקרוב (ל"ת)
    תמכרו ותברחו 12/05/2025 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פחדן (ל"ת)
    טראמפ 12/05/2025 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בני ברקי 12/05/2025 09:41
    הגב לתגובה זו
    למרות שהאמריקאים משוגעים ויכולים בן רגע להפיל את השווקים...
  • גם טראמפ קנה... (ל"ת)
    אנונימי 12/05/2025 10:59
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.