מלון דן אילת מלונות דן
צילום: ליאת סוקול

יולי באילת: ירידה של 23% במחירי מלונות 5 כוכבים ביחס לאשתקד

מחיר דירות הנופש צנח ב-40%. "סגירת שדות התעופה בתל אביב ואילת והקמפיין השלילי שהדגיש את הקושי להגיע לעיר לחצו את המחירים"
ערן סוקול | (12)

ירידה חדה של עד 40% במחירים ששילמו ישראלים על הזמנת מלונות וחדרי נופש באילת בחודש יולי השנה לעומת השנה שעברה. כך עולה מנתונים שמפרסם היום אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, המבוססים על ההזמנות בפועל ולא על המחירים הרשמיים.

 

הנתונים מצביעים על כך שהתשלום הממוצע עבור חדר במלון 5 כוכבים ירד ב-23% ל-288 דולר ללילה. מחיר החדרים במלונות 4 כוכבים ירד בשיעור מתון יותר של 11% ל-219 דולר ואילו עלות השכירות לטווח קצר של דירת נופש צנח ב-40% ל-120 דולר ללילה בממוצע.

 

לדברי איל סגל מהוטלס קומביינד ישראל, מבחינת המלונות ומשכירי הדירות מדובר בירידה חריפה יותר בהכנסות שכן שער הדולר השנה נמוך בלמעלה מ-10% משערו לפני שנה. "את ירידת המחירים אפשר להסביר בחלופות הזולות יותר של חופשה בסיני ועקבה ובמדינות סמוכות באגן הים התיכון ובעיקר קפריסין וכן בסגירת שדות התעופה בתל אביב ואילת ובקמפיין השלילי שהדגיש את הקושי להגיע לעיר", אמר סגל.

"במבט קדימה אנחנו רואים שבחודש אוגוסט נשמרות רמות המחיר הגבוהות יותר שאופייניות לשיא עונת התיירות ואף נרשמת עליה במחירי ההזמנות לעומת אוגוסט הקודם, וזאת בשל הביקוש הרב בחלקו השני של החופש הגדול עם סיום הקייטנות" אומר איל סגל. "עם זאת, נתוני יולי מצביעים על תופעה מאוד מדאיגה שכן ענף התיירות לא יכול להישען על חודש מוצלח אחד", סיכם סגל.

כתבות נוספות באתר:

ראש הממשלה הכריע - שדה דב יפונה כמתוכנן

ראש עיריית אילת על שדה דב: "הממשלה מתנהגת כמו כרישי נדל"ן"

סקר התיירות: ירושלים היא העיר המתויירת ביותר בישראל

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דב 18/07/2019 07:00
    הגב לתגובה זו
    נבוא שהמחיר יהיה 400 שקל לזוג חצי פנסיון
  • 9.
    מיקי 17/07/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    לא מובן לי , שבדקתי מלונות אמרו לי בהזמנות שאין מקום תפוסה מלאה , והמחירים של החדרים בשמיים עדיף חו"ל בפחות כסף.
  • 8.
    בני 17/07/2019 08:26
    הגב לתגובה זו
    גנבים מגיע להם
  • 7.
    רמי 16/07/2019 22:21
    הגב לתגובה זו
    המחירים בבתי מלון באילת יקרים מאוד עדיף במחירים האלו לטוס לחו"ל
  • 6.
    איתן 16/07/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    רצינו לנפוש בטבריה . אבל בתוספת של 1500 שח טסנו לבוקרשט . מלון 4*ארוחת בוקר . מלון מדהים ויסות עם אל על. עדיף להשאיר את הכסף ברומניה .
  • 5.
    אילתית 16/07/2019 16:49
    הגב לתגובה זו
    מדהים איך ארקיע מעדיפה את עקבה על אילת בהצעותיה לפונים לרכישת חבילת נופש.
  • תעשו בדק בית אילתיים מסריחים (ל"ת)
    ממי 18/07/2019 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רחמים 16/07/2019 15:47
    הגב לתגובה זו
    עיר ללא מעמ חייבת להיות אטרקטיבית ללא קשר לכלום....ולצערנו זה לא קורה הכל מאוד יקר. צריך לבטל למלונות את ההטבה הזו אם לא יהיו זולים. ילד בן 3 משלם כמו בן 12!!!!!! הזוי!
  • 3.
    אילתי 16/07/2019 14:20
    הגב לתגובה זו
    בקרוב מחירי הדיור ייחתכו בעיר ב 50 אחוז
  • 2.
    משה 16/07/2019 13:37
    הגב לתגובה זו
    הסיבה היא העלות המטורפת של הנופש בארץ, כולם עושים קפיצה קטנה לחו"ל במחיר הרבה יותר שפוי...
  • 1.
    רועי 16/07/2019 12:54
    הגב לתגובה זו
    מאגר נתוני אשראי ירסק גם את העיר אילת החגיגה ניגמרה לצערי קריסה נעימה לכולם אין סמים בצורת אשראי
  • אפי 18/07/2019 06:04
    הגב לתגובה זו
    אילת לא כול כך על המחרים יקרים אני מעדיף תורכיה לוקיח קול המשבחה בי 3000 אלף שיקל במקום לשלם על אחד באלית 3000??
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?