חוק מחיקת חובות לחייבים בהוצאה לפועל של ח"כ מרב מיכאלי ייכנס היום לתוקף
החל מהיום (א') ייכנס לפועל התיקון לחוק ההוצאה לפועל, שיזמה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). התיקון יאפשר מחיקת חובות לחייבים אשר אינם עומדים בתשלום חובות ויסייע לכ-30 אלף חייבים שנמנעו עד כה מפנייה להליכי פשיטת רגל ועומדים בשורת תנאים.
על פי התיקון לחוק, שאוחד עם הצעת חוק ממשלתית שהתחילה שרת המשפטים הקודמת ציפי לבני והמשיכה שרת המשפטים אילת שקד, חייב אשר היה מוגבל באמצעים במשך ארבע שנים טרם הגשת הבקשה, עמד במשך שלוש שנים בצו התשלומים שקבע לו רשם ההוצאה לפועל שחובותיו אינם עולים על 800 אלף שקל, ושאין לו נכסים (למעט משכורת או הכנסה אחרת המגיעה לו) יוכל לקבל הפטר וחובו יימחק.
לפי נתוני ההוצאה לפועל, החוק החדש יסייע לכ-30 אלף חייבים אשר הלכה למעשה חדלי פירעון ובשל סיבות שונות, בהן חוסר נגישות והיעדר סיוע משפטי, לא פנו להליך של פשיטת רגל. משמעות הדבר היא שלמרות שהם מחזירים את חובם בהתאם לצו חיוב בתשלומים, בגלל גובה הכנסתם, הריביות הגבוהות והגבלות נוספות שמטיל עליהם החוק לא ישלימו את כיסוי החוב גם בעוד שנים רבות.
מצב זה מקבע את מעמדו של החייב כעני, פוגע אנושות באיכות החיים שלו ושל משפחתו ומכבה כל שביב תקווה להשלים את החזרת החוב ולפתוח דף כלכלי חדש.
נושים אשר סבורים שמתן ההפטר יפגע בהם באופן משמעותי יוכלו להתנגד לבקשה, והתנגדותם תידון בפני רשם הוצאה לפועל, בדומה להליך המקביל המתרחש בדיני פשיטת רגל.
- למה באמת מוציאה ריסקיפייד את הכסף מישראל והאם מודי'ס באמת הורידה דירוג לישראל?
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.אנונימי 06/09/2015 11:43הגב לתגובה זוושהספקים ישקעו בחובות ויפשטו את הרגל בגלל המכונית שקניתי ולא שילמתי המקרר שאתמול החלפתי וגם לא בא לי לשלם וכן האיפון החדש הרי לכל אזרח מגיע איפון חדש.
- 2.ארמדיל 06/09/2015 08:50הגב לתגובה זואין תקשורת אובייקטיבית בהכול פוליטיקה בשקל .
- שועלי 06/09/2015 10:12הגב לתגובה זוגם כן מה"תשקורת". יצאת לא הכי חכם...... והצעת החוק היא כן של מיכאלי.
- 1.מנחם 06/09/2015 08:22הגב לתגובה זותורת ישראל קבעה כי עניים צריכים לקבל שמיטת חובות , במצב כזה יש לקבוע כי חייב בהוצל"פ אשר חלפו שבע שנים זכאי לשמיטת חובות זו מצווה אשר מסייעת לחייבים עניים .
- אופטימי 06/09/2015 08:47הגב לתגובה זושכחת שכולם עושים פרוזבול כך שהשיטה שלך לא תעבוד במקרים אלו ואחרים

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
