מאזדה 6 בגרסת 2.5 ליטר: מבחן דרכים
מאזדה 6 החדשה, גרסת 2.5 ליטר

על הכביש
אז יש כאן, כאמור, יותר מנוע, וזה מורגש בתאוצה עדינה – המכונית פשוט מאיצה יותר בקלות, אבל הפער הגדול לעומת ה-2.0 ליטר מגיע דווקא בהאצה חזקה, אז היא רושמת פער מורגש ופשוט בורחת לגרסת ה-2.0 ליטר שנבחנה במקביל בכל תאוצה. מעמידה, בגלגול, מ-50 או מ-80, מה שתרצו, ובפער גדול ומיידי. אז נכון, היא עדיין לא תצליח להתחרות מול המתחרות המוגדשות החזקות בקבוצה ובראשן פורד מונדיאו, במיוחד אם נזכור שבמחיר הזה מקבלים במונדיאו 240 כ"ס, (או 220 כ"ס באופל אינסיגניה). אבל כך או כך, זה פער מורגש לעומת ה-2.0 ליטר הרגילה. וחובבי הרק-יפני לא ימצאו בכל מקרה מגדש טורבו אצל המתחרות המקבילות מבית טויוטה/סובארו.

הבדל נוסף נרשם במתלים, כאשר ה-2.5 ליטר נוקשה יותר, מה שאומר שהיא פחות נוחה גם בעיר וגם מחוץ לעיר ופחות אוהבת שיבושים קטנים, מצד שני לא הורגשה כאן רכות היתר על שיבושים גדולים שהיתה ב-2.0 ליטר. יש סיכוי שחלק מנושאי הנוחות הפחות טובה הם גם הודות לג'אנטים הגדולים (19 אינץ') ולצמיגים נמוכי החתך 225/45. אבל ליבואנית אין רכב הדגמה מגרסת ה-2.5 ליטר הבסיסית, אז אין אפשרות לבדוק את הנושא. מצד שני, גם אם היא פחות נוחה מה-2.0 ליטר, היא די בסדר בפני עצמה.

עוד 0.5
גרסת ה-2.5 ליטר של מאזדה 6 מציעה חבילה טובה, כמו גרסת הבסיס של הדגם. תוספת של 10,000 שקלים תיתן לכם מנוע חזק יותר באופן מורגש מצד אחד, אבל לא בזבזן גדול בדלק מצד שני, עם פער בהחלט שפוי של כ-10% בין הגרסאות אשר נבחנו במקביל. אז נכון שהגרסאות המאובזרות כבר פחות זולות, אבל מצד שני רשימת האבזור שלהן מרשימה. כך שבסופו של יום, זו לדעתנו הגרסה הנבחרת של ה-6 למי שרוצה קצת יותר כוח, או חובב נהיגה, עבורם התוספת שווה כל שקל. ועכשיו רק נשאר לקוות שיבואנית מאזדה תתחיל להציע אותה גם בגרסת הסטיישן, ולא רק בסדאן.