TOP5

מגי'ק מוסר לקובי: ה-NBA בסרטון גדול מהחיים; והפרסומת הכי נצפית ב-2011

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום מסביב לעולם. עוד במדור: איך צפרדע באקווריום הפכה למהלך ההשקה של מסעדה צרפתית ברוסיה
משה בנימין | (4)

מקבץ TOP5 השבועי. המדור שמציג לפניכם אחת לשבוע 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: מסעדה צרפתית ברוסיה VATEL, ה-NBA חוזרת, גוגל, פולקסוואגן והונדה.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן * להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

Frog marketing VATEL מסעדה צרפתית חדשה ברוסיה יצאה לאחרונה במהלך פרסומי יוצא דופן שלקח על עצמו לשנות את המעמד של המטבח הצרפתי. ניתוח צרכנים לימד אותם כי התפיסות של הצרכן הרוסי כלפי המטבח הצרפתי היא כי הוא בעיקר מורכב מרגלי צפרדעים וקרואסונים, ולכן לא מושך עבורם. כדי לייצר שינוי הבינו בVATEL כי חייבים להתמודד עם הבעיה, חייבים לשנות את התפיסות האלו.

המהלך - הצפת החסם! במקום לנסות לעקוף את הבעיה ולנסות לספר לצרכנים הרוסים רק דברים טובים על המסעדה שלהם הם בחרו להתמודד עם הסטראוטיפים של המטבח הצרפתי ולשבור אותם. הצפת החסם היא לא מהלך טריוויאלי עבור לקוחות מבחינה תקשורתית, אולם שימוש נכון בה מהווה כלי פרסומי חשוב שמאפשר לייצר הפרעה פרסומית שמובילה בסוף לשינוי עמדות אמיתי.

הפסיכולוגיה מאחורי הצפת חסם - מחקרים צרכניים מלמדים אותנו כי ברמה הפסיכולוגית הצפת חסם מייצרת קשב והזדהות של הצרכן ואז פותחת אותו להקשיב למסרים חדשים. המסר הפרסומי שמוצג לאחר הצפת החסם מייצר דיסוננס קוגניטיבי אצל הצרכן (לפתע הוא מחזיק שתי תפיסות שלא יושבות זו עם זו) מה שמחייב אותו לשנות עמדות (המוח האנושי שואף לאיזון, לא יכול להחזיק שתי עמדות מנוגדות). זהו שינוי יסודי של עמדות שמשפיע על התנהגות לאורך זמן.

Its back לאחר שביתה ממושכת, ליגת הNBA חוזרת. רשת TNT מוכיחה שהיא מבינה את האוהדים שלה יותר טוב מכולם ומחממת מנועים עם קמפיין מרגש לקראת העונה . ואין דרך יותר טובה לייצר עניין מחודש והתלהבות מאשר להתחבר לתובנה קלאסית מעולם הספורט, הרצון של האוהדים לראות את השחקנים המוערצים לאורך ההיסטוריה באותו מגרש משחקים זה מול זה. השאלות הגדולות סביב מי השחקן הגדול בכל הזמנים אולי לא יקבלו מענה לעולם אך התמונה לבדה של נוגעת בפינה חמה של כל אוהד.

Zeitgiest עם סוף השנה הגיע הזמן לסיכומים, ומי יותר טוב לסכם אותה מאשר מנוע החיפוש הפופולארי GOOGLE. בעידן הדיגיטאלי בו אנחנו חיים GOOGLE זה מזמן לא רק מנוע חיפוש, פרויקט ZEITGEIST (רוח התקופה) של GOOGLE ממצב אותה כלא פחות מאשר הדופק הפועם של העולם.

קבלו את העולם דרך העניים של כולנו, מה חיפשנו, במה התעניינו, מה היה חשוב יותר ומה היה חשוב פחות. קבלו את 2011 של כולנו! Number one 5 TOP מצדיעה לפרסומת שהוכתרה כפרסומת הטובה ביותר של שנת 2011, הפרסומת ששברה את כל שיאי הצפייה השנה, קבלו שוב את פרסומת הסופר בול של שנה שעברה מאת Volkswagen - "THE FORCE". תופעה תרבותית, עם חשיפה תקשורתית שמוערכת ב 100 מיליון דולרים, מילונים של הקלקות ואין סוף צפיות, 44 מיליון רק בYOUTUBE. והדיון סביב השאלה למה דווקא הפרסומות הזו הפכה לויראלית ממשיך, מה אתם חושבים?

explore הונדה באנגליה יצאו עם פעילות לקראת השקת הרכב החדש שלהם לשנת 2012 תחת המונח explore.בהשראת צילומי הרחובות של גוגל, הם יצאו למקומות שאדם רגיל בחיים לא יגיע אליהם, ובשילוב של סרט 360 מעלות (בשליטה של הגולש) הם מראים את האיזורים המדהימים ביותר בעולם: מתחת למים, על הר גבוה, במערות צרות, בשלג, בחום ובקור. כי בסופו של דבר, כשתכנס לרכב, לך תדע לאן תגיע...

המייקינג אוף של המהלך

לינק לפעילות בערוץ היוטיוב

ניהול המדור על ידי אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    31/12/2011 11:58
    הגב לתגובה זו
    תביאו עוד!!!!
  • 3.
    הסרטון של גוגל, זה ממש דמעות בעיניים.. (ל"ת)
    30/12/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נו 30/12/2011 07:39
    הגב לתגובה זו
    צריך גם לעשות פרסום כזה בסוף
  • 1.
    די עם vw (ל"ת)
    אורי 29/12/2011 21:10
    הגב לתגובה זו