הגולשים משמיצים בפייסבוק: שטראוס, טרה ותנובה, מי מתמודד ומי שותק?
הקרב על הקוטג' מתנהל בכמה חזיתות אבל הברומטר של הפייסבוק הפך לחשוב מכל. זה שמציג את תמונת המצב, מסעיר את המדינה ולבסוף גם נותן אינדיקציה לרלוונטיות ולמידת החשיבות של הנושא.
בדיקה של אייס וחברת DIBOOR מעלה כמה תובנות לגבי התנהלות 3 המחלבות המובילות בישראל שנמצאות בשבוע האחרון בעין הסערה. מי מהן מתנהגת כמובילת שוק, מרימה את הכפפה ומדברת עם הלקוחות, מי נרדמה בשמירה ומי מעלה מתכונים לפשטידות בזמן שהלקוחות סוערים על מחירי הקוטג'.
דנה קול, מנכ"ל DIBOOR, המתמחה בשיווק במדיה חברתית מסבירה: "ניהול משברים ברשתות חברתיות הוא אמנות חדשה יחסית. בעבר העסיקו החברות הגדולות במשק יועצים אסטרטגים ואנשי יחסי ציבור כדי לנווט ולנהל משברים בתקשורת הכתובה והמסורתית, וכיום ניצב בפניהן אתגר חדש ולא פשוט: איך מתמודדים עם התקפות ישירות של צרכנים זועמים שלמדו מהי הדרך המהירה ביותר לקבל את תשומת לבם של ההמונים מחד ואנשי המותג מאידך: פוסטים על הוול".
מכיוון שכמעט כל מותג המכבד את עצמו כיום מחזיק דף פייסבוק רשמי בו הוא מנסה ככל יכולתו לתקשר עם צרכניו, ובצורה הכי בלתי אמצעית שיש, הוא צריך לקחת בחשבון שבמקרה של משבר ציבורי קשה כמו משבר הקוטג', הדף ינוצל על ידי הצרכנים כדי להוציא קיטור. ואיך מתמודדות עם הנושא שלוש המחלבות הגדולות, תנובה, שטראוס וטרה? ובכן, לא משהו.
31,000 חברים לתנובה והיא בשלה, מחיקות בעמוד והתעלמות מוחלטת
בדף של תנובה, כראוי למותג אדיר המימדים החולש על נתח שוק עצום, ישנם מעל ל-30,000 עוקבים. עם זאת, הפוסטים האחרונים שהועלו אליו ע"י מנהלי העמוד לפני שבוע (!), ובהן פורטרטים של ילדים חוגגים את שבועות. לא זו אף זו, גולשים שנכנסו להביע את דעתם על משבר הקוטג' מדווחים על מחיקות בעמוד. מאז 14 ביוני, עשרות רבות של עוקבים כתבו בעמוד, ולא התקבלה אפילו תגובה רשמית אחת מהמנהלים. ההתעלמות צורמת במיוחד על רקע המאמצים של תנובה להשתלט על המשבר בגזרת העיתונות המסורתית, וההתבטאויות השונות של בכיריה בתקשורת. 30,000 איש, ובמשך שבוע שלם רק דממה? נשמע כמו כישלון.
את הדף של תנובה מנהלת חברת BLINK בראשותו של שגיא חמץ המחזיק בתיק המדיה החברתית של המחלבה ולמעשה אמור להיות זה ששולט באווירת השיחות סביב מותגי החברה. חשוב לציין כי אסטרטגיית ניהול הדף של תנובה בנויה כך שדף הנחיתה למי שנכנס לעמוד החברה מציג קודם כל את פעילות 'עיצוב הטנא של החברה', לאחר מכן בלחיצה על לשונית ה-WALL תוכלו להגיע לפוסטים של הגולשים אך גם שם תתקלו בתמונות של ילדים עטורי זרים עוד משבועות. רק בלחיצה על לשונית הפוסטים העדכניים, 3 פעולות לאחר דף הנחיתה ניתן להגיע ל'צד האפל של עמוד הפייסבוק' בו מוצגת תמונת המצב האמיתית של טענות הלקוחות כלפי החברה.
עדכון (20.6): אתמול (ראשון) לאחר פרסום הידיעה פרסמה תנובה סטטוס על קיר דף החברה, ובו נכתב: "חברים יקרים, אנחנו קוראים ועוקבים אחרי התגובות שלכם וחשוב לנו לדבר בכנות ובאחריות ולא בסיסמאות.
אריק שור מנכ"ל תנובה אמר הבוקר כי הקוטג' הוא סמל למאבק צרכני רחב היקף ואנחנו רוצים להיות חלק מהפתרון. לכן הצענו את פתיחת השוק לייבוא והכנסת המוצרים חזרה לפיקוח כתחילת התהליך. אנחנו נעמוד מאחורי דברים אלו ונמשיך לפעול ולעדכן אתכם כאן בעמוד".
הסטטוס נענה בתגובות רבות של גולשים, רובם דרשו "מעשים ולא דיבורים", אולם חלקם אף ציינו לטובה את השיח שהחלה תנובה לנהל עם הגולשים.
- 23.(ל"ת)רחל 30/06/2011 21:02הגב לתגובה זו
- 22.(ל"ת)רחל 30/06/2011 21:01הגב לתגובה זו
- 21.רחל 30/06/2011 21:01הגב לתגובה זולמרות ההצהרות מחיר הקוטז לא ירד גם בתנובה וגם בטרה הורידו רק את מחיר הקוטז 5% השאר עדיין עולה 7.9 ש"ח שימו לב
- 20.יוסי 21/06/2011 09:00הגב לתגובה זושנה שלמה קניתי קוטג טרה כדי לעודד תחרות .טעיתם כשישרתם מחיר עם האחרים.לא תראו אותי יותר!!
- 19.איציק 20/06/2011 17:13הגב לתגובה זובחלק גדול מהמוצרים ...בעיקר גבינות חצי קשות...כלל אין חלב..מכניסים קורנפלור...או אגר..אבקת חלב...ותוספים....ומוכרים מ..י..י..ם..וכאילו גבינה...וכן ניתן לייבא גבינות קשות...ועוד
- 18.קרקרים 20/06/2011 09:59הגב לתגובה זוצחוק מעבודה
- 17.מבין עניין 20/06/2011 09:47הגב לתגובה זולצמצם עד ל-0 קניות כל מוצרי החלב, וזה לא קשה, אפשר להתחיל בכל מיני מעדנים למינהם עם כל מיני שטויות בפנים במחירים של לצאת לאכול במסעדה, ולא רק שהמחירים מופקעים זה לא משביע ולא עושה כלום. לקנות מוצרים זולים כמו אשל ולבן שהם גם מזינים הרבה יותר ומכסימום מוסיפים מעט סוכר. ואז המכירות של כל החברות יפלו בעשרות אחוזים והם יפסיקו לזלזל בנו הלקוחות. אני עושה את זה כבר מזמן
- 16.אין על אייס ועל הכתבות הלא נגועות שלכם (ל"ת)נעמה 20/06/2011 09:26הגב לתגובה זו
- 15.יהודה יריב 19/06/2011 22:37הגב לתגובה זוהביקורת שלך יכולה להיות רלוונטית במידה ואת נטולת אינטרסים. מאחר ואת מקיימת תחרות ומשווקת שירותים כמו ספקי שיווק חברתי המתחרים לך ולטובת הדיון היית שמחה אם היה לך את אחד מהלקוחות הנל, על כן הביקורת לא במקום. נהפוך הוא. אייס ו או ביזפורטל- העורך הראשי רצוי וכדאי שהיה מפעיל כאן שיקול דעת ונותן לגוף אובייקטיבי לסקר. המטומטמים היחידים היו ויהיו הצרכנים. חודש איפוק בצרכים בסיסיים יאפשר הוזלה משמעותית או לחילופין מעבר למוצרים אלטרנטיביים.
- 14.נ 19/06/2011 22:06הגב לתגובה זומפלים שער נשים לרעה לעומת גברים מתשאלים בראיונות לגבי מצב משפחתי וגיל שאפו לעופרה שטראוס האישה הצעירה ויור תנובה כנ"ל
- 13.אורה 19/06/2011 21:48הגב לתגובה זוצריך למתן את המחירים
- 12.אייס מדברים על צנזורה בדיונית אבל מצנזרים (ל"ת)תגובות 19/06/2011 21:27הגב לתגובה זו
- 11.מצאתי אותכם 19/06/2011 21:21הגב לתגובה זוכל המותגים האלו שמבקשים מאיתנו שנמצא אותם בפייסבוק יש להם תופעה נפלאה של לשתוק שאנחנו מוצאים אותם ואומרים להם מה שלא מצא חן באוזנהם. ככה היה עם בנק לאומי, ככה עם תנובה. טעות.
- 10.שאלה 19/06/2011 21:20הגב לתגובה זואו על גברת דנה קול שמבקרת התנהלות של החברות הגדולות במשק בזמן משבר? כמה משברים את ניהלת והאם זה היה עבור מכון מגיד, מחירון לוי יצחק או מלון גורדון? כולם כמובן תיקים גדולים שמשתווים בגודלם לטרה, תנובה ושטראוס
- דנה קול 20/06/2011 11:19הגב לתגובה זונראה לי שאפילו אמא שלי לא בקיאה כל כך בלקוחות של דיבור כמו הכותב הנ"ל. אנחנו מחפשים מנהלי לקוחות, אולי זה המקום להציע את עצמך?
- תשובה 19/06/2011 23:55הגב לתגובה זוכי החברות והיועצים בשוק שיודעים מה הם עושים ועובדים עם חברות בסדר גודל הזה מנהלים את המשבר הנוכחי
- אליה דנן 20/06/2011 13:32אם כל כך הרבה אנשים עסוקים בלנהל את המשבר הזה, אז איך הוא מנוהל רע כל כך? אולי הגיע הזמן שכל אותם גדולים ביעוץ תקשורתי יפנו את כסאם לאנשים מעט פחות מנותקים מעם.
- 9.צרכן לחוץ בכיס 19/06/2011 21:15הגב לתגובה זוגבירותי ורבותי אין שום ערך תזונתי לכל מוצרי החלב חוץ מחלב אם שמניקה את תינוקה. לכן אני לא צורך מוצרי חלב . תיבדקו אותי .
- 8.אלי 19/06/2011 20:36הגב לתגובה זואמנם מרחיקה את האשמה למישהו אחר ותומכת כאילו בפתרון משבר, אך העלו לפחות משהו . שאפו לכם.
- 7.19/06/2011 20:21הגב לתגובה זוהבעיה היא בממשלה שאוסרת על תחרות מבפנים ומבחוץ. אסור להתערב לחברות פרטיות במחירים שהם דורשות, זה זכותן המלאה. אבל ניתן לגרום להם להוריד מחירים מרצון כשיוצרים תחרות. זה נקרא שוק חופשי וקפיטליזם. כמובן יגידו לכם שקפילטיזם יצר את הבעיה אבל האמת היא שהממשלה היא האחראית.
- מאיר 20/06/2011 08:53הגב לתגובה זואנחנו הבעיה ואנחנו הפתרון,אפשר לחיות חודש אחד ללא קוטג, לא ייגרע ממנו מאומה,אבל המחלבות ילמדו לקח ויבינו שאנחנו עם שיש לו עמוד שדרה
- 6.שבי 19/06/2011 19:46הגב לתגובה זושתיקה כהודאה. תנובה שולטת בשוק הקוטג', שטראוס וטרה נמצאות בשוליים. השתיקה של תנובה בפייסבוק מלמדת שבחברה הזו לא רוצים להתמודד עם הציבור. הדרך היחידה היא להחרים את כל מוצרי תנובה ולקנות את המקבילים שלהם אצל המתחרים. אם תנובה תתחיל לתמחר בצורה הגיונית השאר יגיעו אחריה
- איציק 20/06/2011 17:21הגב לתגובה זודווקא תנובה..עם פרשות עבר של תוספות כימיקלם..נגד הקצפות..ועוד ...ואם מחיר לבן עולה 1.44 זה גם מחיר..עלות היוגורט..שניתן להכין בבית ב..5..דקות..
- 5.אילנה שמול 19/06/2011 18:57הגב לתגובה זואני אבא לשני ילדים ואני לא אקנה קוטג' עד שהמחיר ירד לשלושה שקליםםםםםםםםם.
- 4.הלו תתעוררו בשביל 19/06/2011 18:36הגב לתגובה זומה יש לכם דף פייסבוק. כדי להעלות תמונות או כדי לדבר עם הלקוחות?
- 3.קוטג' 19/06/2011 18:35הגב לתגובה זוגם אם הם לא ירגיעו אף אחד מ-12 אלף החברים של המותג בפייסבוק לפחות מישהו שם יודע שבשטראוס לא טומנים את הראש עמוק באדמה עד יעבור זעם
- 2.תנובה. ראיתי את הדף, פשוט מביש (ל"ת)אין אף יד מכוונת 19/06/2011 18:34הגב לתגובה זו
- 1.אילנה שמול 19/06/2011 17:49הגב לתגובה זוזו העת שבה הלקוח לא רק יכול להשפיע, הוא ממש ממש יכול להכריע. מחיר הקוטג' הוא מעין קש ששבר את גב הגמל, מכאן תתחיל "התדרדרות" של עוד חברות גדולות, אשר חלבו וחלבו וחלבו את הלקוח, עד הגיעו מים עד נפש. אני חוזרת וכותבת את תגובתי שוב ושוב בפוסטים שונים: קוטג' וגבינה לבנה צריכים לעלות 2.5ש"ח בלבד. אגורה לא יותר. קוטג' או גבינה לבנה עולים 7.20ש"ח,(ויש מקומות 8 ש"ח). זוג הורים+3 או 4 ילדים קונים 2 אריזות ביום = 14.40 ש"ח כפול 30 ימים=432 ש"ח או כפול 364 ימים (לא כולל כיפור)=5241.60 ש"ח!!! חבל שלא יכולה להבליט כאן את הסכום. 5241.60 ש"ח בשנה !!! אתם קולטים? אשכרה משכנתא על 250 גרם. מה נסגר עם יצרני הגבינות, אין להם נשמה? מאיפה החזירות הזו? איסוף כסף זו התכלית? קוטג' וגבינה לבנה צריכים לעלות 2.5ש"ח בלבד. אגורה לא יותר.
- אלי 19/06/2011 21:02הגב לתגובה זוכל יצרן ולא חשוב באיזה תחום חייב להרוויח אבל וזה אבל גדול אל תהיה חזיר על חשבון הצרכן יש מושג שנקרא פרופורציה אני מקווה מאוד שהצרכנים יעשו חרם על כל מוצר שנראה להם יקר וכך נצליח להוריד מחירים בהצלחה