קמפיין הקידוח במעמקי ים המלח - הזוכה הגדול של טקס 'האריה השואג 2011'

האקדמיה הלאומית למדעים זכתה בקמפיין השנה זהב של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. יו"ר האיגוד סילביה בית הלחמי הודיעה על פרישתה
אלכסנדר כץ | (19)

הזוכה הגדול בטקס 'האריה השואג' 2011 הוא קמפיין של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים על הקידוח המדעי העמוק ביותר שבוצע בקרקעית ים המלח. את פרס 'קמפיין השנה זהב' מקבלת בשעה זו (יום ג') האקדמיה במהלך הטקס של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שנערך במרכז הכנסים וואהל באוניברסיטת בר אילן. טקס 'האריה השואג' מחלק פרסים לתעשיית יחסי הציבור בתחרות המצוינות של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. 43 קמפיינים הוגשו לתחרות ועסקו בקשת רחבה של קטגוריות. 2 משרדי יחסי ציבור זכו כל אחד ב-3 פרסים מתוך 13 הקטגוריות: 'שטרן-אריאלי' ו'גיל-עד תקשורת'. יו"ר האיגוד סילביה בית הלחמי הודיעה הערב במהלך האירוע, על סיום כהונתה. בית הלחמי קראה להמשיך את התהליך בו החל האיגוד ולחייב ברישיון את המעוניינים לעסוק בענף יחסי הציבור. לדבריה, "זו גם העת שמקצוע יחסי הציבור יזכה סוף סוף לרישוי המתבקש, בכדי לשמור ולשמר את המקצוענים, להשביח את העוסקים במקצוע ולהבלטת חיוניותו בחיי כל גוף, מוסד, אדם או חברה, המכבדת את עצמה". באירוע הוענקו 2 אותות הוקרה מיוחדים: 'אות יקיר האיגוד לשנת 2011' לתא"ל (במיל') אפרים לפיד, על עבודתו ופעילותו רבת השנים בתחומי התקשורת ויחסי הציבור, כמו גם תרומתו לאיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, ואות 'איש השנה בתקשורת' שהוענק לתא"ל אבי בניהו, שעשה דרך ארוכה בתפקידים שונים בעיתונות, בדוברות וענפי התקשורת השונים. כאמור, קמפיין השנה זהב הוענק לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים על הקידוח המדעי העמוק ביותר שבוצע בקרקעית ים המלח לעומק 500 מטרים, לגילוי חצי מיליון שנות היסטוריה של אקלים ורעידות אדמה. הקידוח התקיים בחסות הארגון הבינ"ל ICDP ובמיזם שולבו יותר מ-40 חוקרים מ-6 מדינות, בהם מירדן ומהרשות הפלסטינית. הקמפיין עצמו זכה לסיקור עולמי וישראלי. על הקמפיין, שזכה בפרס בקטגוריית חינוך, הייתה אחראית דוברת האקדמיה אביטל בר, בליוויו של יועץ התקשורת יצחק רביחיא. בתחרות היו 13 זוכים יחד עם קמפיין האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, ו-3 זכו בציונים לשבח. בקטגוריית תרבות זכה משרד 'אטד תקשורת' על קמפיין 'דונה גרציה'; בקטגוריה פוליטית זכה משרד 'גיל-עד תקשורת' על קמפיין 'ארגון השומר החדש'. בצל"ש בקטגוריה זו זכה משרד 'בן חורין אלכסנדרוביץ' על קמפיין הבחירות של מיכאל ביטון לראשות מועצת ירוחם. בקטגוריה הבינ"ל זכה משרד 'לון-סטאר' על 'הקאמבק של שיין - הראפר היהודי-חרדי'; בקטגוריה הדיגיטלית זכה 'שטרן אריאל' על קמפיין 'פמפרס'; צל"ש לבן-חורין אלכסנדר על האוניברסיטה הפתוחה ופעילותה; בקטגוריית שיווק מזון ומשקאות זכה 'גיל-עד תקשורת' על קמפיין מסעדת 'סוהו' בראשון לציון; בקטגוריית מאבקים ומשברים זכה 'שטרן-אריאלי' על העלאת המודעות למחלת דלקת מפרקים. בקטגוריית שיווק זכה 'שטרן-אריאלי' על חברת PAY PAL הבינ"ל; בקטגוריה כלכלי זכתה חברת GCS על קמפיין ההחזר הכספי למשרד התמ"ת ואילו בצל"ש בתחום זה זכה משרד 'טריואקס תקשורת' על קמפיין מתחם שרונה. משרד 'עמירם פליישר' זכה בקטגוריית קמפיין קצר מועד על קמפיין 'IDE טכנולוגיות'; בקטגוריה לקמפיין שנתי זכה משרד 'רונן הלל' על מיתוג גוש עציון; בקטגוריית שיווק מוצרי צריכה זכה 'גיל-עד תקשורת' על השקת TOY WATCH. בקטגוריה חברתית זכה משרד 'רוזנטל תקשורת' על משפחות אומנה בישראל. בצל"ש בקטגוריה זו זכתה עמותת 'נגישות ישראל' על יום המודעות הארצי לחניית נכים. במהלך הטקס אמרה בית הלחמי כי "הקמפיינים שהוגשו לתחרות המצוינות ביחסי ציבור, מקיפים קשת רחבה של נושאים המעסיקים את החברה הישראלית, בכל ענפי המשק, החברה והכלכלה - קמפיינים של ניהול מאבקים ומשברים, קמפיינים בינלאומיים, מקומיים, נושאים של חינוך ותרבות, שיווק על ענפיו השונים וכלכלה, כמו גם קמפיינים דיגיטליים שבוצעו באינטרנט ובמדיה החדשה .

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    הילה 05/06/2011 00:47
    הגב לתגובה זו
    שאפו גדול, קודם פייזר וכעת רוש - גאווה!
  • 12.
    יעל לוטן 02/06/2011 12:40
    הגב לתגובה זו
    הטקס היה אירוע מבייש עבור המקצוע, ההנחייה הייתה מתלהמת ואגרסיבית, לא היה ברור עבור מה הוענקו הפרסים כלומר מה היו שיקולי השופטים, מה הייתה האסטרטגיה, אנחנו לא זכינו(וזה ממש בסדר) למרות שהגשנו את הקמפיין של פתיחת מוזיאון ישראל שזכה בפרסים בינלאומיים ומקומיים רבים ובמקום זה זכתה דונה גרציה על פרויקט בטבריה ואינני מזלזלת, רק לא מבינה. אנחנו צריכים איגוד חזק המייצג בגאון את המקצוע המרתק והמשפיע שלנו.
  • רחל לרנר 03/06/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
    ראשית , מעריכה את אומץ ליבך על כך שנקבת בשמך המלא וזה לא ענין של מה בכך. כעיתונאית לשעבר וכאשת יח"צ בהווה, אומר שלאיגוד היח"צ הישראלי אין כל say באף אחד מהנושאים הבוערים בהסברה ובתקשורת שמדינת ישראל מתמודדת עימם בארץ ובחו"ל. לא אגלוש לביקורת נוקבת אבל זה גרוטסקי כדמעותיו של ליצן עצוב - אמירתה היחידה של יו"ר האיגוד כי דרוש רישוי מיוחד לעוסקים בענף היח"צ. דחוף יותר לדרוש "רישוי מיוחד" להתמנות ולעמוד כיו"ר האיגוד ליח"צ עפ"י תמונת המצב העגומה וחוסר המשקל שיש לאיגוד כיום בקרב העוסקים ביח"צ, התקשורת וכו'. מלבד הטקס מי שמע על האיגוד? האריה השואג הפך מזמן לבובה ראוותנית וייללתו נשמעת רק בד' אמות של אולם האירועים בו הוא מתקיים ותו לא. אין בדבריי ניגוח אישי לאף אחד מהמוזכרים בידיעה אבל חבל שאיגוד שיכול לתרום רבות למדינת ישראל בתחום ההסברה פנים וחוץ אינו נוקף אצבע ואם כן אזי אנחנו צריכים להיות הראשונים לשמוע על כך.
  • 11.
    אני אחד הזוכים 01/06/2011 14:45
    הגב לתגובה זו
    סילביה - אני מקווה שלא יצאת מביתך מרוב בושה. ביישת את עצמך, ביישת אותנו, וביישת את כל עולם יחסי הציבור. הכל היה מביך ומביש - התביישתי. אין מלים אחרות. מזל שלא הזמנתי את לקוחותיי. ומילה אישית לפלי הנמר: אני מקווה שלא אתקל עוד באנשים רדודים כמוך, עם הומור נמוך כל כך. ההפקה הייתה נוראית, ואתה בטיפשותך התאמת לה כמו כפפה ליד. ולחשוב שעל זה שילמו משרדי היח"צ כ - 1000 ש"ח כדי להשתתף בתחרות. תתביישו.
  • 01/06/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    ידידי, הדברים שלך עדינים מדי ביחד למה שהיה שם אתמול. אין מלים מספיק חריפות כדי לתאר את תת הרמה של האירוע. אני נשארתי עד הסוף הקומי, שבו העניקו לחברת ההפקה אות הוקרה על אינני יודע מה. זה היה נראה כמו ממש בדיחה על חשבוננו. זו היתה בושה לאינטליגנציה. אם הייתי איש ציבור, היית מגיש תביעה על העלבת איש ציבור.
  • התביישנו בעצמנו שהיינו חלק מהטקס הזה (ל"ת)
    גם אנחנו בין הזוכים 01/06/2011 18:30
  • 10.
    ואל זה נאמר הקליקה של סילביה... (ל"ת)
    גלית 01/06/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
  • למה זה מזכיר לי שלטון טוטליטרי (ל"ת)
    גילה 01/06/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רני 01/06/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    במסגרת רישוי לענף אולי גם יסדירו את הרישוי לאיגודים ליחסי ציבור
  • 8.
    (ל"ת)
    ד"ש לנמר 01/06/2011 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    (ל"ת)
    רות 01/06/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רות 01/06/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    כל הקמםפיינם הם קמפינים עם תקציבי ענק +פרסום קנוי. איפה הבמה למשרדים קטנים שעושים עבודה מעולה, בלי חברות ענק ובתקציבים קטנים, לזה האיגוד שוכח לתת במה.
  • 5.
    אגוד? שמיגוד? מי מתייחס לבדיחה הזו בכלל... (ל"ת)
    יחצן שבז לאגוד 01/06/2011 09:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לביאה 01/06/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    טקס הענקת הפרסים בהחלט היה מביך, הנחייה חובבנית שלא נאמר שכונתית, הגיעו לשם עשרות משרדים ודוברים והטקס לא כיבד מאמציהם, מועמדותם והיה פשוט מבזה...
  • 3.
    בושה 01/06/2011 07:19
    הגב לתגובה זו
    מי שמע על הפרס הזוכה? צריך לעשות שינוי דרמטי באיגוד, באירוע ובענף בכלל
  • 2.
    גילה 31/05/2011 23:40
    הגב לתגובה זו
    חברים, בושה וחרפה. תחרות כזו וקמפיינים שאיש לא מכיר זוכים!! הטקס היה בושה וחרפה
  • 1.
    שאפו לשטרן אריאלי (ל"ת)
    31/05/2011 22:52
    הגב לתגובה זו
  • מהתעשייה 01/06/2011 16:17
    הגב לתגובה זו
    היה מביך. אנחנו לא מכירים את הקמפיינים הזוכים, אין לנו מושג באילו פרוייקטים מדובר ומעולם לא קראנו עליהם בעיתון. מסקנה? צריך להזרים דם צעיר וחדש לאיגוד, למתג אותו נכון. סילביה כבר מזמן היתה צריכה ללכת. לא רלוונטית והפכה את האיגוד ללא רלוונטי. אף מילה על פלי הנמר- נאמר כבר הכל.