בזכות האולפן השקוף של ערוץ 24: פידיון העסקים במרכז נתניה עלה ביותר משליש
פידיון בתי העסק בכיכר העצמאות בנתניה, עלה במהלך הפעלת האולפן השקוף של ערוץ 24 ביותר משליש ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - כך נודע לאייס. מבדיקה שערכה בשבוע האחרון עיריית נתניה, דיווחו בעלי עסקים, רובם בעלי מסעדות ובתי קפה בכיכר ובמדרחוב הרצל, על עלייה של 35-50% בפדיון ביחס לחודשי הקיץ ב-2009.
במהלך יולי-אוגוסט בהן פעל האולפן השקוף של ערוץ 24 בכיכר, התקיימו גם הופעות של ליאור נרקיס, דודו אהרון ושרית חדד, וביום ראשון שעבר נערך 'המצער השנתי' בשידור ישיר מכיכר העצמאות אליו הגיעו יותר מ-20 אלף צופים. המשדר עצמו זכה לרייטינג גבוה של 3.5% בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית.
האולפן השקוף הוקם במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת היכל התרבות העירוני לערוץ 24, כאשר עלויות ההקמה והפעלת האולפן היו באחריות הערוץ ומוערכות ביותר מ-3 מיליון שקלים, ואילו העירייה באמצעות העמותה הייתה אחראית על האבטחה במקום, בהשקעה של כ-200 אלף שקל.
מנכ"ל עמותת היכל התרבות נתניה, חיים גולדברג, הוסיף כי ימי האולפן השקוף חפפו את שהותם של אלפי תיירים מצרפת בעיר, ולמעשה מדובר באטרקציה נוספת עבור התיירים המגיעים לעיר.
18% יותר חשיפה מל'אולפן השקוף' בירושלים
גם מבחינת ערוץ 24 של זכיינית ערוץ 2 'קשת', האולפן השקוף מסתמן כהצלחה. נתוני הרייטינג והחשיפה לערוץ עולים מדי חודש. מנתונים שהגיעו לידי אייס עולה כי החשיפה לאולפן השקוף בנתניה עמדה על 2,535 מיליון צופים, גבוהה ב-18% מהחשיפה לאולפן בירושלים שעמדה על 2,156 מיליון.
האולפן השקוף בבת ים זכה עד כה לחשיפה הגבוהה ביותר עד כה עם 2,536 מיליון צופים, 1,000 צופים יותר מזה של נתניה. מעניין יהיה לראות את נתוני הצפייה והחשיפה של'האולפן השקוף שעובר בקרוב לאשקלון.
החשיפה לערוץ ממשיכה לעלות מאז ינואר 2009, ועד כה נחשפו לשידורי הערוץ 3,647 מיליון צופים יהודים.
2.3% ל'שישי חי מחיפה', 'גל ומרגול' עם 1.6%
בחודשיים האחרונים רצועת השידור שזכתה לרייטינג הגבוה ביותר היא 'שישי חי מחיפה', עם 2.3%. 'בבית של' קיבלה 2.2% ו'קבלת' שבת' עם 1.9%. במהלך השבוע הרצועה הנצפית ביותר הייתה 'גל ומרגול' עם 1.6%, אחריה 'יפה לך' עם 1.5% ו'תפילו אותי מהרגליים' עם חנה לסלאו שקיבלה1.4%. 'קיץ בוויליג'' עם אלירז שדה זכתה ל-1.3% ול'היות שם', גם היא עם שדה, קיבלה 1.2% בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית.
ממוצע הרייטינג של הערוץ בין השעות 10:00 ל-20:00, עמד על 1.4%, אחרי ערוץ 2 עם 3.7% וערוץ 10 עם 2.3%, ולפני ערוץ 9 דובר הרוסית עם 1.2% וערוץ 1 עם 1.1% בלבד.
1.2 מיליון צופים נחשפו לערוץ 24 מדי שבוע וכ-2.535 מיליון נחשפו למשך דקה לפחות לערוץ במהלך האולפן השקוף בנתניה בחודשים יולי ואוגוסט, כאשר 1.4 מהם נחשפו לתכנים של הערוץ למשך חצי שעה ברציפות לפחות.
אגב, משדר גלגל ההצלה של 'כוכב נולד', זכה לנתון הגבוה ביותר בשידורי הקיץ של הערוץ עם 4.7%, ומקום שלישי בשנתיים האחרונות. התוכנית פגעה בנתוני הצפייה של ערוצי הברודקאסט האחרים, ובעיקר ב'אחד העם 101' ששודרה במקביל ב'רשת' ערוץ 2, וזכתה רק ל-15.4%.