DELETE
צילום: יח"צ

הדקה ה-90 הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית: תעניק 43 אלף שוברי זיכוי

החברה תשלם בעקבות הטעיית צרכנים לאחר שלא פרסמה את עלות דמי גביית כרטיס אשראי. שוברי הזיכוי לצרכני החברה יועמדו על סך 35 שקלים
משה בנימין |

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בשבוע שעבר, הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת הדקה התשעים בע"מ. בהתאם להסכם, תעמיד הדקה התשעים לרשות צרכניה 43,952 שוברי זיכוי אלקטרוניים לרכישת שירותי תיירות באמצעות אתר האינטרנט שלה על סך 35 שקלים כל אחד.

את חברת הדקה התשעים, ייצגו עוה"ד ד"ר גיל אוריון ואורית מלכא ממשרד פישר בכר חן אוריון ושות'.

על פי כתב התביעה נטען, כי הדקה התשעים הטעתה, כביכול, את צרכניה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 מאחר שלא כללה במחירים הנקובים בדף הבית של אתר האינטרנט שלה את עלות דמי גביית כרטיס אשראי או דמי טיפול במחירים הנקובים בו, וכן מאחר שבמהלך תקופה מסוימת גבתה סכומים אלה בהתאם למספר הנוסעים. בנוסף, נטען כי בהתנהלותה האמורה הפרה החברה את חובת הצגת המחיר הכולל על פי סעיפים 17א ו-17ב לחוק הגנת הצרכן.

התביעה הוגשה בסוף 2005, אך בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה לאישור. בינואר 2007 הגיש התובע, אלי גור, לבית המשפט העליון ערעור על פסק הדין. לאחר הגשת הערעור, ניהלו הצדדים משא ומתן, בסיומו הושג ביולי 2008 הסכם פשרה.

ביולי האחרון הגיש ד"ר שמחה סדן, שמונה כבודק על-ידי בית המשפט בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, את חוות דעתו, לפיה מדובר בהסכם הוגן וסביר. ביום 24.08.2010 אישרה השופטת י. שבח מבית המשפט המחוזי את הסכם הפשרה ונתנה לו תוקף של פסק דין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה