באיי.בי.איי מתחילים לסקר את רמי לוי: "צפויה צמיחה של למעלה מ-30% במכירות ברבעון"
כלכלני בית ההשקעות איי.בי.איי החלו לסקר את מניות רשת הקמעונאות רמי לוי, בהמלצת קנייה ומחיר יעד של 65 שקל למניה. רמי לוי שיווק השקמה החלה את דרכה לפני כשלושים שנה, עם פתיחתה של חנות קטנה בשוק מחנה יהודה (ברחוב השקמה). כיום מונה הרשת 16 סניפים (שניים מתוכם מופעלים באמצעות זכיינים) ומגלגלת מחזור מכירות של קרוב למיליארד שקל.
באיי.בי.איי אומרים כי החברה עוסקת בתחום פעילות דפנסיבי וממותגת כרשת דיסקאונט ואכן ההשקעה במנייה (ובאג"ח) הוכיחה את עצמה בימים שבהם החששות ממיתון היו בשיאם".
"מרמות השפל שרשמה המנייה בסוף שנת 2008 היא זינקה בכ- 200%. התוצאות התפעוליות של החברה הציגו שיפור משמעותי ועקבי בכל הפרמטרים ונראה כי המיתון רק חיזק את מיצובה. עם זאת, חשוב להתחשב בסיכונים הטמונים במהלך ההתרחבות המהיר שמאפיין את החברה וצפוי להימשך גם בשנים הקרובות ובמאבק הגלוי שמתנהל בינה לבין הרשתות הגדולות".
"הערכנו את החברה במודל שמרני, המניח ירידה הדרגתית בכל הפרמטרים- מכירות למ"ר, שיעור רווח גולמי ושיעור רווח תפעולי. כמו כן, בחרנו להוון את החברה בשיעור היוון של 12% , שנחשב גבוה לרשת קמעונאית, אולם מגלם להערכתנו את הסיכון הטמון ברשת בהיקף כזה ואת התלות הגבוהה בבעל השליטה".
באיי.בי.איי מציינים כי החברה מציגה מכירות למ"ר גבוהות מאוד ביחס למתחרות וצפויה לצמוח בשנים הקרובות בשיעור גבוה ביחס לענף, בעיקר הודות לפתיחה של סניפים חדשים. בשנת 2008 הציגה ממוצע מכירות למ"ר של קרוב ל-66 אלף שקל מול מכירות למ"ר של סביב ה-20 אלף שקל לשופרסל והריבוע הכחול .
"אנו מעריכים כי ברבעון הקרוב תציג החברה צמיחה במכירות (מול רבעון מקביל) של למעלה מ-30% , שתנבע בעיקר מפתיחתם של סניפים שלא היו פעילים ברבעון של החברה ברבעון הקרוב. זו תהיה אחת האינדיקציות לבחון האם החברה מצליחה לשמר רמה גבוהה של מכירות למ"ר, גם בימים של תחרות הולכת וגוברת".
חשוב לציין, אומרים באיי.בי.איי, כי הצמיחה המהירה של החברה טומנת בחובה גם סיכונים ועלולה לפגוע בשיעור הרווחיות התפעולית (הן מכיוון הרווחיות הגולמית והן מכיוון הוצאות התפעול). התרחבות מהירה מאוד עלולה להביא לעליית מדרגה במלחמת המחירים מול הרשתות הגדולות - כבר היום אנחנו רואים שהרשתות הגדולות משיבות מלחמה בדרכים יצירתיות - מלחמת הרשתות מתחילה לגלוש אל מעבר לזירת העופות.
"דוגמא לכך ראינו בפנייה של הרשתות הגדולות להסתדרות בבקשה להסדרת תנאי ההעסקה בענף. הרווחיות הגולמית שמציגה החברה נמוכה באופן משמעותי מהרמות המקובלות בענף, זאת מעצם היותה רשת דיסקאונט ומאחר ולרשתות הגדולות יכולת מיקוח גבוהה יותר מול הספקים. הרווחיות התפעולית, לעומתה, גבוהה ביחס לענף, הודות לשמירה על רמת הוצאות תפעוליות נמוכה בהרבה מהמתחרות".
להערכת איי.בי.איי, היכולת של החברה לשמור לאורך זמן על רמת רווחיות תפעולית גבוהה ביחס לרשתות הגדולות היא אחת מהשאלות המהותיות שעולות בתמחור החברה ופרמטר שהמשקיעים יעקבו אחריו מקרוב. "אנו העדפנו להיות שמרנים ולהניח פגיעה במרווחים התפעוליים של החברה, במקביל לתוכנית ההתרחבות שלה, עד לרמה של 6.1% בשנה המייצגת. החברה נהנית מאיתנות פיננסית ומעודפי מזומנים על חוב פיננסי של כ-124 מיליון שקל. מיום הנפקתה חילקה החברה דיבידנד מצטבר בגובה 121 מיליון שקל".