יש לך עסק קטן או בינוני ? גם אתה זקוק ליחסי ציבור
העולם בו אנו חיים כיום הוא עולם גלובלי, תחרותי ויותר מכל- דינאמי. כללי המשחק בעולם דינאמי ותחרותי מכתיבים מציאות שיווקית שונה וחדשה, יש שיאמרו אף חדשנית, שמטרתה המובהקת והיחידה היא לגרום לך, בעל העסק, למצב את עצמך בין המובילים ויתכן אף כמוביל התחום בו אתה עוסק. פעמים רבות תהית איך עושים זאת, איך גורמים לכך שהעסק שלך יצליח יותר מזה של המתחרה, ובכן- שם המשחק הוא התנהלות תקשורתית נכונה.
"ברומא התנהג כרומאי"
אם בעבר בעלי עסקים קטנים ובינוניים נטו לחשוב כי השקעה ביחסי ציבור אינה משתלמת עבורם, כיוון שאין להם די "כסף פנוי" להשקיע באפיק פרסומי זה, הרי שכיום הפנייה של עסקים קטנים ובינוניים ליחסי ציבור נמצאת במגמת עלייה חדה. בעלי עסקים רבים יותר מבינים כי אם ברצונם להישאר בתודעה ולהיות חלק מהמציאות הדינאמית וכן להגביר את מכירותיהם על ידי חשיפה ממוקדת לקהל לקוחותיהם ולקהל חדש, עליהם לפעול בתבונה ובמקצועיות בפעילות התקשורתית – שיווקית שלהם.
התחרות מגיעה כיום לכל ענפי השוק והמאבק על כיסו של הלקוח קשה מתמיד במציאות דינאמית ותחרותית כמו זו של השנים האחרונות. ההשקעה בפרסום אדירה- מדובר בסכומי כסף גדולים מאוד המושקעים בפרסום אינטרנטי, בעיתונות ארצית ומקומית וכמובן בטלוויזיה וברדיו.
לפרסום באמצעות מודעה או תשדיר פרסומי ישנם יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות, כמו: עלות גבוהה מאוד, בפרט אם מדובר בפרסום בשעות הפריים טיים או באמצעי המדיה המובילים. לכן, קשה לאמוד כמה אחוזים מקהל היעד הפוטנציאלי שלך אכן צפה בפרסומת, נוסף, לעומס התקשורתי שנוצר משלל הפרסומות המציפות את המסך, את המדיה הכתובה ואת שלטי החוצות בכל מקום. ריבוי הפרסומות גורמות לקהל הרחב לא לזכור פרסומות בהן צפה רק לפני שעה ובוודאי שבצורה כזו קשה להפנים את המסר של הפרסומת. מכאן, אם בעל עסק מעוניין להגיע לקהל יעד פוטנציאלי באמצעות פרסום- יהיה זה מאוד קשה ומורכב, וילווה בעלות גבוהה מאוד.
שיווק עצמי והמלצות מפה לאוזן הן שיטות שיווק שמביאות עמן צמיחה מתמדת אך איטית מאוד, ומסתבר שבמציאות העכשווית לא ניתן להסתמך רק על שיטות שיווק אלו והן אינן מאפשרות צמיחה עסקית מספקת.בתנאי השוק שנוצרו.
אז איך בכל זאת אפשר להגדיל את הנתח בעוגה השיווקית ?
ראשית יש לזהות את הצורך של העסק ולתרגם אותו לכדי פעולה. הבנה כי השוק התחרותי והמשתנה וקצב החיים המהיר בו אנו חיים מחייבים התאמה של דרכי ואופני השיווק לקהל היעד הפוטנציאלי. "ברומא התנהג כרומאי" היא לא עוד סיסמא שחוקה, אלא המציאות העכשווית בהתגלמותה- כדי להשיג תוצאות בעלות אפקטיביות מקסימאלית.
האמצעי האפקטיבי של בעל עסק הוא יחסי ציבור. מהותם של יחסי ציבור אינה רק אזכור שם החברה בעיתון, אלא פיתוח מערכת היחסים שלה עם ציבור לקוחותיה -הקיים והפוטנציאלי כאחד, במגוון דרכים: ראיונות, כתבות והודעות במדיה הכתובה והאלקטרונית, כינוס מסיבות עיתונאים, לובינג, הרצאות בכנסים, השתתפות באירועי קוקטייל ו"מינגלינג" בכנסים ייעודיים ללקוחות פוטנציאליים במטרה להרחיב את קהל הלקוחות, ועוד.
באמצעות יחסי ציבור נכונים, ניתן למצב ולמתג את הארגון בצורה הרצויה על פי הצרכים והמטרות של בעל העסק ובהתאם לקהל היעד הפוטנציאלי. יחסי ציבור מושתתים על העברת מסרים באופן מורחב ומפורט בניגוד למסרים קצרים ותמציתיים בפרסום וקידום מכירות. מכאן שהתועלת בהם לעומת אמצעי שיווק אחרים היא גבוהה יותר ונמשכת לזמן ארוך יותר.
נקודות החוזק של יחסי הציבור
מחקרים מוכיחים כי בעיני הלקוח הפוטנציאלי, כתבות יחסי הציבור במדיות השונות: עיתונות ארצית, מקומית ומקצועית,טלוויזיה, רדיו ואינטרנט נתפסות כאמינות יותר בהשוואה לפרסומים באותן המדיות.
יחסי ציבור הם אמצעי שיווקי ארוך-טווח המהווה חלק אינטגראלי מהתכנית השיווקית של בית העסק הם מהווים תכנית אב ממנה נגזרות פעולות שיווקיות נוספות, העולות בקנה אחד עם תכנית יחסי הציבור מבחינת: מטרות, צרכים, אופן וזמן פעולה וכדומה.
זאת, כיוון שתכנית יחסי הציבור נבנית תוך התאמה לקהל היעד, למסרים התקשורתיים שנכון ורצוי להעביר ובהתאם למטרות שהוגדרו מראש.
איש יחסי הציבור משתמש בניסיונו ובידע שלו על מנת לחזק את המסרים התקשורתיים עליהם מתבססת הייחודיות העסקית, וחושף את בית העסק בפני קהל לקוחות פוטנציאלי, תוך פעילות מתמדת לאיתור הזדמנויות תקשורתיות ועסקיות המקדמות את מטרותיו ויצירת שותפויות עסקיות ואסטרטגיות עבור לקוחותיו.
יחסי ציבור הם מכלול שלם של בנייה ומיצוב תדמית החברה והמסרים שברצונה להעביר. לא רק חשיפות תקשורתיות, אלא גם פעילות בפן של נראות העסק: כרטיסי הביקור, אתר האינטרנט ודפי המכתבים - כולם צריכים להיות תואמים ולשדר את אותם המסרים המועברים גם במדיה התקשורתית על מנת להעביר מסר אחיד וקוהרנטי.
נראות העובדים, המנהלים ובית העסק עצמו חשובה לא פחות ויש להקפיד גם עליה (סדר וארגון, הופעה חיצונית מסודרת, תאימות וקשר בין העובדים, שפה ונהלי עבודה אחידים ועוד). יחסי ציבור תומכים גם בתקשורת הפנים ארגונית באמצעות היכרות עם העובדים, פעילות לגיבוש העובדים וחיזוק תחושת השייכות והזהות שלהם עם בית העסק ועם מטרותיו.
יחסי ציבור טובים מספקים מענה גם במקרים של תחרות קשה מול המתחרים ובעת הצורך יודעים גם כיצד לנהל משבר בצורה חכמה, שתסב מינימום נזקים והפסדים לחברה, ולעיתים אנחנו רואים בתקשורת רק את קצה הקרחון של הטיפול במשבר וחלקו העיקרי לא מתגלה באופן פומבי בתקשורת.
כך או אחרת, איש יחסי הציבור הוא חלק מהחברה או מהעסק- הוא מכיר את מבנה החברה, את העובדים ואת שיטות העבודה ויודע לתת מענה מיטבי לכל בעיה שמתעוררת.
על מה חשוב לשים דגש בבחירת משרד יחסי ציבור ?
1. "כימיה" - בסופו של יום כולנו בני אדם והאנושיות היא אחת התכונות החשובות של איש יחסי הציבור איתו תעבוד. העבודה שלך עם איש יחסי הציבור תהיה אינטנסיבית וממושכת, ולכן כדאי לבחור באדם עמו תהיה לך "כימיה טובה". אם יש "כימיה טובה", גם עבודה סיזיפית ומתישה, הופכת נעימה וקלה יותר.
2. מקצועיות- בשוק התחרותי בו אנו פועלים יש חשיבות מכרעת למקצועיות שמביא עמו איש יחסי הציבור. כדאי לבחור במי שבקיא ברזי המקצוע, מי שמכיר את התחום על בוריו ויודע היטב את מלאכתו.
3. ניסיון- הצלחה בתחום של יחסי ציבור היא לא מעט גם פונקציה של ניסיון. איש יחסי ציבור מנוסה יידע כיצד לקדם את העסק שלך, גם אם מדובר בתחום עיסוק קצת "שונה" מהרגיל ויידע להתאים לך תכנית פעולה בהתאם לצרכים ולמטרות שתגדירו יחדיו.
ולסיכום

רפאל ו"לולב ספייס" ישתפו פעולה בפיתוח מערכת ליירוט רחפנים וכטב"מים
החברות יפתחו יחד פתרונות מבצעיים מתקדמים להתמודדות עם איומי רחפנים ברום נמוך, עם דגש על מחיר חדירה נמוך ויכולת הטמעה מהירה
רפאל מודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת ההזנק החיפאית "לולב ספייס", במטרה לפתח מערכת חדשנית ליירוט רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים. לפי ההסכם, שתי החברות יעבדו במשותף ובבלעדיות על פיתוח פתרונות ייחודיים להתמודדות עם איומים שטסים בגובה נמוך, עם דגש על מחיר נגיש, גמישות תפעולית ויכולת יישום מהירה בהתאם לצרכים הדינמיים של שדה הקרב.
במסגרת המאמצים של רפאל לתת מענה לאיומים מרום נמוך מאוד (Very Low Altitude - VLA), הוקמה לאחרונה בחברה מינהלת ייעודית לנושא, תחת חטיבת ההגנה האווירית. החטיבה אחראית בין היתר על פיתוח מערכות כמו כיפת ברזל, קלע דוד, ספיידר וטילי אוויר-אוויר מתקדמים, וכעת מרחיבה את פעילותה גם לאיומי רחפנים המתעצמים בשנים האחרונות.
יוסי מרגלית, ראש מנהלת ההגנה האווירית ברפאל, מסביר כי שיתוף הפעולה יוצר חיבור ייחודי בין הידע והניסיון של רפאל, שכבר הוכיחו עצמם מבצעית, לבין החדשנות והגמישות של חברת "לולב ספייס". “שיתוף הפעולה המדובר מייצר סינרגיה יוצאת דופן בין יכולות המו"פ, הידע והמערכות המוכחות מבצעית של רפאל – לבין הגמישות, היצירתיות והחדשנות הטכנולוגית של חברת ‘לולב ספייס’. השילוב הזה יאפשר לנו לפתח במהירות פתרונות יירוט עבור מנעד מתפתח של תרחישי אוייב, פתרונות זולים ויעילים ברמה שטרם נראתה בשוק העולמי. בזכות היתרונות ההדדיים שלנו, נוכל להציע ללקוחות מענה העומד בסטנדרטים הביטחוניים המחמירים ביותר מחד, ונותן מענה מבצעי גמיש בשדה הקרב, מבלי להכביד בעלויות מאידך", אמר מרגלית.
ד״ר נועם לייטר, מנכ״ל חברת "לולב ספייס", בירך על שיתוף הפעולה ואמר: "ההסכם עם רפאל מהווה עבורנו קפיצת מדרגה, הוא מאפשר לנו להביא לידי ביטוי את היכולות הייחודיות שפיתחנו – טכנולוגיה שתסייע בפריצה לשווקים חדשים ובצמצום חסמי הכניסה, בעיקר בהיבט המחיר. אנו עובדים בימים אלו עם מנהלת הגנ״א ברוק"ק, על שילוב מגוון יישומים חדשים בטכנולוגיה מתקדמת ליירוט רחפנים וכטב"מים, החל מרמת האיום הבודד ועד הגנה בפני נחיל איומים"." שיתוף הפעולה עם “לולב ספייס” מהווה חלק מאסטרטגיית החדשנות של רפאל, המבוססת על שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות. במסגרת זו, רפאל פועלת להקמת רשת חדשנות דינמית המשלבת את הידע, הניסיון והיכולות ההנדסיות של רפאל לבין היצירתיות, הגמישות והטכנולוגיות המתקדמות של חברות ההזנק. המטרה היא לאפשר פיתוח מהיר והטמעה יעילה של פתרונות חדשניים בשדה הקרב, תוך מענה לאיומים מתפתחים והפחתת חסמים.
- מנכ"ל רפאל: "פרויקט הלייזר הוא העתיד"
- מערכת הגנה אווירית ישראלית תשמור על שמי נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לולב ספייס היא חברת סטארט-אפ חיפאית שהוקמה בשנת 2021, ומאז מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות ניווט אוטונומי מבוססות ראייה ממוחשבת. החברה פיתחה מערכות המשלבות מצלמות חכמות ואלגוריתמים מתקדמים, שמאפשרים לכלי טיס ורובוטים לזהות את הסביבה בה הם נמצאים, למפות אותה בזמן אמת ולקבל החלטות ניווט מדויקות. תחום התמחות זה מאפשר לה לספק פתרונות קלים, חסכוניים ומהירים.

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים
איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?
הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.
זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.
חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.
ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה
- מהפכה סינית: רובוט הומנואידי בפחות מ־6,000 דולר
- מי מרוויח מה-AI? רמז: אלו הם לא העובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.