יש לך עסק קטן או בינוני ? גם אתה זקוק ליחסי ציבור

"המציאות בה אנו חיים כיום מכתיבה התנהלות עסקית-שיווקית-אסטרטגית שונה מזו שהייתה מקובלת לפני מספר שנים, וגם אם אתה בעל עסק גדול, בינוני או קטן זה הזמן לפנות למשרד יחסי ציבור" , לימור גור על יחסי-ציבור
לימור גור |

העולם בו אנו חיים כיום הוא עולם גלובלי, תחרותי ויותר מכל- דינאמי. כללי המשחק בעולם דינאמי ותחרותי מכתיבים מציאות שיווקית שונה וחדשה, יש שיאמרו אף חדשנית, שמטרתה המובהקת והיחידה היא לגרום לך, בעל העסק, למצב את עצמך בין המובילים ויתכן אף כמוביל התחום בו אתה עוסק. פעמים רבות תהית איך עושים זאת, איך גורמים לכך שהעסק שלך יצליח יותר מזה של המתחרה, ובכן- שם המשחק הוא התנהלות תקשורתית נכונה.

"ברומא התנהג כרומאי"

אם בעבר בעלי עסקים קטנים ובינוניים נטו לחשוב כי השקעה ביחסי ציבור אינה משתלמת עבורם, כיוון שאין להם די "כסף פנוי" להשקיע באפיק פרסומי זה, הרי שכיום הפנייה של עסקים קטנים ובינוניים ליחסי ציבור נמצאת במגמת עלייה חדה. בעלי עסקים רבים יותר מבינים כי אם ברצונם להישאר בתודעה ולהיות חלק מהמציאות הדינאמית וכן להגביר את מכירותיהם על ידי חשיפה ממוקדת לקהל לקוחותיהם ולקהל חדש, עליהם לפעול בתבונה ובמקצועיות בפעילות התקשורתית – שיווקית שלהם.

התחרות מגיעה כיום לכל ענפי השוק והמאבק על כיסו של הלקוח קשה מתמיד במציאות דינאמית ותחרותית כמו זו של השנים האחרונות. ההשקעה בפרסום אדירה- מדובר בסכומי כסף גדולים מאוד המושקעים בפרסום אינטרנטי, בעיתונות ארצית ומקומית וכמובן בטלוויזיה וברדיו.

לפרסום באמצעות מודעה או תשדיר פרסומי ישנם יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות, כמו: עלות גבוהה מאוד, בפרט אם מדובר בפרסום בשעות הפריים טיים או באמצעי המדיה המובילים. לכן, קשה לאמוד כמה אחוזים מקהל היעד הפוטנציאלי שלך אכן צפה בפרסומת, נוסף, לעומס התקשורתי שנוצר משלל הפרסומות המציפות את המסך, את המדיה הכתובה ואת שלטי החוצות בכל מקום. ריבוי הפרסומות גורמות לקהל הרחב לא לזכור פרסומות בהן צפה רק לפני שעה ובוודאי שבצורה כזו קשה להפנים את המסר של הפרסומת. מכאן, אם בעל עסק מעוניין להגיע לקהל יעד פוטנציאלי באמצעות פרסום- יהיה זה מאוד קשה ומורכב, וילווה בעלות גבוהה מאוד.

שיווק עצמי והמלצות מפה לאוזן הן שיטות שיווק שמביאות עמן צמיחה מתמדת אך איטית מאוד, ומסתבר שבמציאות העכשווית לא ניתן להסתמך רק על שיטות שיווק אלו והן אינן מאפשרות צמיחה עסקית מספקת.בתנאי השוק שנוצרו.

אז איך בכל זאת אפשר להגדיל את הנתח בעוגה השיווקית ?

ראשית יש לזהות את הצורך של העסק ולתרגם אותו לכדי פעולה. הבנה כי השוק התחרותי והמשתנה וקצב החיים המהיר בו אנו חיים מחייבים התאמה של דרכי ואופני השיווק לקהל היעד הפוטנציאלי. "ברומא התנהג כרומאי" היא לא עוד סיסמא שחוקה, אלא המציאות העכשווית בהתגלמותה- כדי להשיג תוצאות בעלות אפקטיביות מקסימאלית.

האמצעי האפקטיבי של בעל עסק הוא יחסי ציבור. מהותם של יחסי ציבור אינה רק אזכור שם החברה בעיתון, אלא פיתוח מערכת היחסים שלה עם ציבור לקוחותיה -הקיים והפוטנציאלי כאחד, במגוון דרכים: ראיונות, כתבות והודעות במדיה הכתובה והאלקטרונית, כינוס מסיבות עיתונאים, לובינג, הרצאות בכנסים, השתתפות באירועי קוקטייל ו"מינגלינג" בכנסים ייעודיים ללקוחות פוטנציאליים במטרה להרחיב את קהל הלקוחות, ועוד.

באמצעות יחסי ציבור נכונים, ניתן למצב ולמתג את הארגון בצורה הרצויה על פי הצרכים והמטרות של בעל העסק ובהתאם לקהל היעד הפוטנציאלי. יחסי ציבור מושתתים על העברת מסרים באופן מורחב ומפורט בניגוד למסרים קצרים ותמציתיים בפרסום וקידום מכירות. מכאן שהתועלת בהם לעומת אמצעי שיווק אחרים היא גבוהה יותר ונמשכת לזמן ארוך יותר.

נקודות החוזק של יחסי הציבור

מחקרים מוכיחים כי בעיני הלקוח הפוטנציאלי, כתבות יחסי הציבור במדיות השונות: עיתונות ארצית, מקומית ומקצועית,טלוויזיה, רדיו ואינטרנט נתפסות כאמינות יותר בהשוואה לפרסומים באותן המדיות.

יחסי ציבור הם אמצעי שיווקי ארוך-טווח המהווה חלק אינטגראלי מהתכנית השיווקית של בית העסק הם מהווים תכנית אב ממנה נגזרות פעולות שיווקיות נוספות, העולות בקנה אחד עם תכנית יחסי הציבור מבחינת: מטרות, צרכים, אופן וזמן פעולה וכדומה.

זאת, כיוון שתכנית יחסי הציבור נבנית תוך התאמה לקהל היעד, למסרים התקשורתיים שנכון ורצוי להעביר ובהתאם למטרות שהוגדרו מראש.

איש יחסי הציבור משתמש בניסיונו ובידע שלו על מנת לחזק את המסרים התקשורתיים עליהם מתבססת הייחודיות העסקית, וחושף את בית העסק בפני קהל לקוחות פוטנציאלי, תוך פעילות מתמדת לאיתור הזדמנויות תקשורתיות ועסקיות המקדמות את מטרותיו ויצירת שותפויות עסקיות ואסטרטגיות עבור לקוחותיו.

יחסי ציבור הם מכלול שלם של בנייה ומיצוב תדמית החברה והמסרים שברצונה להעביר. לא רק חשיפות תקשורתיות, אלא גם פעילות בפן של נראות העסק: כרטיסי הביקור, אתר האינטרנט ודפי המכתבים - כולם צריכים להיות תואמים ולשדר את אותם המסרים המועברים גם במדיה התקשורתית על מנת להעביר מסר אחיד וקוהרנטי.

נראות העובדים, המנהלים ובית העסק עצמו חשובה לא פחות ויש להקפיד גם עליה (סדר וארגון, הופעה חיצונית מסודרת, תאימות וקשר בין העובדים, שפה ונהלי עבודה אחידים ועוד). יחסי ציבור תומכים גם בתקשורת הפנים ארגונית באמצעות היכרות עם העובדים, פעילות לגיבוש העובדים וחיזוק תחושת השייכות והזהות שלהם עם בית העסק ועם מטרותיו.

יחסי ציבור טובים מספקים מענה גם במקרים של תחרות קשה מול המתחרים ובעת הצורך יודעים גם כיצד לנהל משבר בצורה חכמה, שתסב מינימום נזקים והפסדים לחברה, ולעיתים אנחנו רואים בתקשורת רק את קצה הקרחון של הטיפול במשבר וחלקו העיקרי לא מתגלה באופן פומבי בתקשורת.

כך או אחרת, איש יחסי הציבור הוא חלק מהחברה או מהעסק- הוא מכיר את מבנה החברה, את העובדים ואת שיטות העבודה ויודע לתת מענה מיטבי לכל בעיה שמתעוררת.

על מה חשוב לשים דגש בבחירת משרד יחסי ציבור ?

1. "כימיה" - בסופו של יום כולנו בני אדם והאנושיות היא אחת התכונות החשובות של איש יחסי הציבור איתו תעבוד. העבודה שלך עם איש יחסי הציבור תהיה אינטנסיבית וממושכת, ולכן כדאי לבחור באדם עמו תהיה לך "כימיה טובה". אם יש "כימיה טובה", גם עבודה סיזיפית ומתישה, הופכת נעימה וקלה יותר.

2. מקצועיות- בשוק התחרותי בו אנו פועלים יש חשיבות מכרעת למקצועיות שמביא עמו איש יחסי הציבור. כדאי לבחור במי שבקיא ברזי המקצוע, מי שמכיר את התחום על בוריו ויודע היטב את מלאכתו.

3. ניסיון- הצלחה בתחום של יחסי ציבור היא לא מעט גם פונקציה של ניסיון. איש יחסי ציבור מנוסה יידע כיצד לקדם את העסק שלך, גם אם מדובר בתחום עיסוק קצת "שונה" מהרגיל ויידע להתאים לך תכנית פעולה בהתאם לצרכים ולמטרות שתגדירו יחדיו.

ולסיכום

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

דניאל חחיאשווילי המפקח על הבנקים
צילום: דוברות בנק ישראל
בדיקת ביזפורטל

גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו - מה משותף להם והאם דני חחיאשווילי יצטרף לקבוצה?

"החתול ששומר על השמנת" גירסת בנק ישראל: מאז תחילת שנות ה-60 כיהנו 12 מפקחים על הבנקים מתוכם 8 מפקחים המשיכו לאחר סיום כהונתם לתפקידים בכירים בבנקים עצמם - כיו״רים, מנכ״לים, סמנכ״לים או דירקטורים - אתם אלו שמשלמים את מחיר הפיקוח ה"מלאכותי" הזה

מנדי הניג |

אנשים שנכנסים למערכת הציבורית צריכים לדעת שהם שליחי ציבור. זו אחריות גדולה וזה הרבה יותר גדול מכסף.  אנשים שנמצאים בפיקוח על הבנקים אמורים להבין שבמקביל לשמירה על יציבות הבנקים הם אמורים לדאוג לציבור. זה משחק סכום אפס - אם הבנקים מרוויחים יותר מדי, הציבור נפגע. הפיקוח על הבנקים אמור לאזן בין השניים. אבל לאורך כמעט כל ההיסטוריה הוא שם פס על הציבור. מנסים להפחיד אותו, לכופף אותו, אבל בנק ישראל והפיקוח על הבנקים כגוף האחראי על הבנקים לא זז. הוא מתחבר בכסות מקצועית, אקדמית, אבל מאחורי המסכות עומד דבר אחד גדול שגורם להם להעדיף את הבנקים - כסף. 

אנשים הם אנשים, וכל עוד לא יהיה מפקח AI, הם יחשבו על הג'וב הבא וההמשך. הסברנו כאן אתמול, ונחזור על רגל אחת שמפקח על הבנקים שנלחם בבנקים ופוגע ברווחים שלהם הוא טרבל מייקר והסיכוי שלו למצוא עבודה בהמשך במערכת הבנקאית קלוש. אם הוא ישחק אותה מול הציבור כאילו הוא נלחם בשבילו אבל מול הבנקים הוא יהיה רך ונחמד הוא מרוויח פעמיים - הציבור חושב שהוא נלחם בשבילו, והוא נשאר ביחסים טובים עם החברים במערכת הבנקאית. זה שוק קטן, כולם מכירים את כולם, לכו תדעו, אולי עוד שנתיים-שלוש יחפשו דירקטור לבנק. 

 :



דירקטור זה תפקיד חלומות. מכובד, מעט שעות והמון כסף. הפיתוי גובר על התפקיד. שאחרים יהיו "שליח ציבור", המפקחים רוצים לרוב להיות בסדר עם כולם, ועוד שנתיים-שלוש לקבל ג'וב חלומות. בעצם למה שנתיים, אפשר לצאת לאיזה חברת קריפטו, או מסחר בקריפטו לקבל מיליונים ואז אחרי שנתיים לקבל עוד ג'וב כדירקטור בבנק - זה היה המסלול של חדוה בר, אבל חדוה לא לבד. גם מאיר, גם גליה, גם אמנון, גם יצחק וגם רוני. מסתבר שרוב המפקחים על הבנקים התגלגלו לג'ובים נוצצים במערכת הבנקאית


בדקנו את הקריירה של כל אחד ממפקחי הבנקים. הנה הטבלה: