גודל טקסט
זום
ניגודיות

מחקר: גילאי 18-27 רואים בטכנולוגיה כחלק בלתי נפרד מחייהם

פורסטר ריסרץ' על דור ה-Y, גילאי 18-27: הצרכן המשמעותי ביותר לקונסולות משחקים, נגני 3MP ולמחשבים ניידים. צרכן כבד של מוצרים אופנתיים, בילוי וטכנולוגיה דיגיטלית. משתמש כבד בשירותים הסלולריים
אריאל אטיאס |

דור ה-Y, גילאי 18-27, רואה בטכנולוגיה כחלק מחייו, שואב את המידע שלו מהרשת, פעיל ברשתות חברתיות ומשתמש כבד בשרותים סלולריים, כך עולה היום (ג') ממחקר מקיף שביצעה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'. המחקר הקיף קרוב לחמישים אלף נחקרים ובדק את ההבדלים הבין-דורים בהרגלי הצריכה.

מן הסקר עולה כי דור ה-Y צורך מוצרי אופנה, בידור וטכנולוגיה הרבה מעבר לדורות הקודמים לו. הצעירים מחפשים אמצעים להתהדר ולהציג את טעמם וסגנונם הייחודי בקרב חבריהם, מחפשים דרכים חדשות לבדר את עצמם ומשקיעים זמן רב בבילוי עם חברים. הדור הזה אף רואה את הטכנולוגיה כחלק בלתי נפרד מחייו. כך 51% ענו כי הם אוהבים טכנולוגיה לעומת 35% בלבד בקרב הדור של גילאי 28-41 ו-29% מקרב גילאי 42-51.

עוד עולה כי צעירי דור ה-Y מושפעים באופן משמעותי הרבה יותר מאחרים על ידי מה שהם תופסים כאופנתי וטרנדי. בחיפושיהם אחר הדבר האופנתי הבא מוכנים להתנסות בדברים חדשים, נעזרים בהמלצות של חברים ומשפחה ומושפעים רבות מפרסום.

בין מסקנות חברת המחקר ניתן לראות המלצות לחברות לעדכן לעיתים קרובות את המידע באתרי האינטרנט שלהם. הדו"ח ממליץ לחברות לשלב פעילויות "לייף סטייל" באינטרנט ומחוצה לה כגון אירועי ספורט או מוסיקה המוניים.

כאשר מדובר על מוצרים דיגיטלים, דור ה-Y והדור שלפניו (גילאי 28-41) נמצאים בראש רשימת הצרכנים. דור ה-Y הוא הצרכן המשמעותי ביותר לקונסולות משחקים, נגני 3MP ולמחשבים ניידים. הדו"ח של פורסטר מציע לחברות להציע כמה שיותר מדיה להורדה כגון סרטים, שירים, משחקים ועוד.

מתוך הסקר עולה שבני דור ה-Y קוראים הרבה פחות חומר מודפס מדורות אחרים ומקורות המידע העיקריים עבורם הם רשת אינטרנט ומידע מקוון.

עולם הסלולר משמעותי במיוחד לדור ה-Y. מכשירי הטלפון הסלולרי הם הרבה יותר מעוד מכשיר טלפון. הצרכנים הצעירים הם המשתמשים הכבדים ביותר להודעות סמס, הודעות תמונה, הורדת רינגטונים וקובצי מוסיקה וכן החלפת מסרים מידיים. 72% מהנשאלים המשתייכים לדור ה-Y הודעות SMS 41% שולחים הודעות MMS (תמונות) ו-40% מורידים רינגטונים.

מרלין שחם, מנכ"לית פורסטר ריסרץ' ישראל מציינת כי נראה שבישראל, חברות רבות משקיעות משאבי פרסום ושיווק רבים בצעירים עד גיל 18 אולם פחות מבדלים את המסרים השיווקים שלהם אל דור ה-Y הישראלי.

שחם מציינת כי הנהירה הישראלית לרשתות החברתיות האמריקאיות כמו פייסבוק, כמו גם הצלחתם של המותגים האמריקאים בישראל, מסמלים עד כמה הרגלי הצריכה הישראלי דומים לאילו האמריקאים.

אודות פורסטר ריסרץ'

פורסטר ריסרץ' נמנית בין חברות המחקר המובילות בעולם בתחומי הטכנולוגיה . פורסטר מזהה ומנתחת מגמות ותחזיות בתחום הטכנולוגיה. החברה מספקת מחקר מעמיק והכוונה אובייקטיבית, המבוססים על מחקרי וסקרי שוק מקיפים.

שירותי פורסטר כוללים: דוחות מחקר, תחזיות, יעוץ אנליטי וכנסים וימי עיון מקצועיים.

פורסטר נוסדה בשנת 1983, ומרכזה בקיימברידג' שבמסצ'וסטס. פורסטר פועלת בישראל, באמצעות חברה-הבת פורסטר ישראל מאז 1999. מנכ"לית החברה הישראלית היא מרלין שחם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה