לאן נעלמו 94 מיליון דולר של החברה לישראל?

במקביל לדוחותיה האחרונים פרסמה החברה לישראל, כי תשקיע סכום של 100 מיליון דולר במיזם לרכבים חשמליים בראשותו של שי אגסי. הבוקר דיווחו בחברה כי רק לאחר בירור פרטי התוכנית העסקית ישקיעו את הסכום הנותר עליו הצהירו
רויטל תפילין |

החברה לישראל הודיעה היום, כי בנוגע למיזם הפעלת כלי רכב חשמליים, דירקטוריון החברה החליט להשקיע 6 מיליון דולר בלבד, ורק לאחר "השלמה תוכנית עסקית מפורטת ובירור פרטים נוספים בדבר אופן מימון מיזם הרכב" יושקעו ה-94 מיליון דולר הנותרים. במידה ותושלם ההשקעה, תחזיק החברה לישראל ב- 33.33% מהזכויות במיזם. היוזמה להקמת המיזם כולו, אשר צפוייה להכתסם בעלות של 200 מיליון דולר, הגיע מקבוצת יזמים, שזהותם איננה ברורה עדיין, ובראשם עומד שי אגסי, לשעבר אחד משבעת חברי הנהלת SAP העולמית והטכנולוג הראשי של SAP. אגסי התפטר מתפקידו במרץ 2007 כאשר הודיע כי פניו מועדות לפיתוח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה.

הרעיון לייצור מכונית חשמלית הגיע לראשונה בשנת 1996 כשמפעל ג'נרל מוטורס (GM) השיק את המכונית החשמלית הראשונה שלו, ה-EV-1. המיזם שעלה מיליארד דולר נכשל כישלון חרוץ והחברה נאלצה לאסף את רכבי הלקוחות ולשלוח אותם למגרשי הגרוטאות ומשם למכונות הגריסה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה