טסלה יקרה לעומת מניות ה-EV הסיניות - האם זה מוצדק? וגם - הדוחות המאכזבים של NIO
חברת הרכבים החשמליים NIO הפכה בשנים האחרונות לחביבת המשקיעים ולאחת המניות שמרכזות הכי הרבה עניין, וכל זה כאשר שוויה במונחים של וול סטריט צנוע ורחוק מאוד מהענקיות - כ-16 מיליארד דולר.
היום דיווחה החברה על הפסד ברבעון הרביעי שהיה גדול מהצפוי. יתרה מכך, התחזית לרבעון הראשון הייתה הרבה מתחת למה שוול סטריט ציפתה. ובכל זאת, המניה עולה לקראת פתיחת המסחר. איך זה מסתדר?
נתחיל בכך, שהעליות נרגעו ועומדות כעת על פחות מ-1%, אבל זה לפחות לא ירידה חדה כפי שהיה צפוי בהינתן המרחק בין התוצאות לתחזית. NIO דיווחה על הפסד ברבעון הרביעי של 51 סנט למניה על הכנסות של 2.33 מיליארד דולר. בוול סטריט העריכו הפסד של 26 סנט למניה על מכירות של כ-2.5 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 36 סנט למניה על מכירות של כ-1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022 .
החברה מסרה כי ברבעון הראשון של 2023 היא מצפה לספק בין 31,000 ל-33,000 כלי רכב, כאשר NIO כבר מסרה 20,663 כלי רכב בינואר ופברואר, מה שאומר שנותר בערך 11,000 עד 12,000 כלי רכב שיסופקו במרץ. זו אכזבה. NIO סיפקה יותר מ-40,000 יחידות ברבעון הרביעי של 2022. יתרה מכך, הנהלת NIO מסרה שהיא צופה להכניס כ-1.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בעוד וול סטריט ציפתה ל-2.5 מיליארד דולר.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לי אוטו יריבתה של NIO, דיווחה על מספרי הרבעון הרביעי שלה ביום שני. ההנחיה שלה למשלוחים ברבעון הראשון הגיעה ל-52,000 עד 55,000 יחידות, לעומת 46,319 כלי רכב שנמסרו ברבעון הרביעי של 2022. כלומר היא צומחת בשעה ש-NIO מאבדת גובה במכירות.
אז איך זה שמניית NIO עולה (לפחות בינתיים)? רוב המניות הסיניות הנסחרות בארה"ב מאותות על עלייה. מדד האנג סנג של הונג קונג קופץ בהמשך לשיפור במדד מנהלי הרכש של הייצור בסין. המדד הראה כי הצמיחה הכלכלית בסין גדלה מהר מהצפוי לאחר 2022 איטית. הסגרים בשל הקוביד הכבידו מאוד על הצמיחה בסין והשפיעו לרעה על המניות הסיניות, כעת נראה שההתרחבות של הכלכלה הסינית מהירה ביותר. זה משפיע על כל המניות הסיניות, גם על NIO שכאמור אכזבה.
השלישייה הסינית
NIO ,Li Auto ,XPeng - שלשת החברות הסיניות האלו שמתמחות ברכבים חשמליים מסרו בפברואר 34,787 כלי רכב. עלייה לעומת 28,865 שנמסרו בינואר, אך ירידה מ-48,340 שנמסרו בדצמבר. הקצב מכירות של השלוש יילך ויגדל והן בקרוב מאוד יגיעו לקצב מכירות שנתי של 500 אלף רכבים. הגדולה בתחום טסלה מכוונת לקצב של קרוב ל-2 מיליון רכבים. כלומר, היא בסדרי גודל של פי 4 משלוש הסיניות האלו. יש כמובן סיניות נוספות, וההשוואה היא גם לא ממש בין תפוזים לתפוזים, אבל שימו לב לנתון מעניין - בעוד טסלה מוכרת פי 4 משלוש החברות האלו היא שווה בערך פי 15 מהשלוש - 650 מיליארד דולר, בהשוואה ל-47 מיליארד דולר לשלוש החברות ביחד. LI שווה כ-25 מיליארד, NIO כ-16 מיליארד דולר לפני הירידה היום ו-XPENG כ-8 מיליארד דולר. טסלה נסחרת ב-652 מיליארד דולר.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
אז אולי דווקא בסיניות יש פוטנציאל השבחה, אבל טסלה מספקת הרבה מעבר לרכבים חשמליים, היא מספקת טכנולוגיה, רשת של עמדות הטענה, חזון וגם את "הראש" של אלון מאסק. השאלה אם זה שווה פרמיה כל כך גדולה?
- 4.מפריח השערוריות 01/03/2023 18:30הגב לתגובה זויהיה באוחרייכם... 5 דולר למנייה של וולוו וג'ילי יחד!. זיל הזול. ואיזה אוטו!!
- 3.דובון 01/03/2023 17:31הגב לתגובה זווכל הסיניות האלה יפסידו ביחד 10 מליארד....
- 2.ניתוח חובבני למדי 01/03/2023 15:33הגב לתגובה זוייתכן וטסלה תרד,כמו כן ההשוואה למס המכוניות הנמכרות פחות רלונטי , מה שיותר חשבו הרווחיות... החב הסיניות עדיין מפסידות כסף
- 1.טסלה גם מרוויחה 15-17 אחוז רווח נקי והן מפסידות (ל"ת)01/03/2023 15:26הגב לתגובה זו
- דודי 01/03/2023 18:26הגב לתגובה זוטסלה מרוויחה למעלה מ30%.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
