טסלה יקרה לעומת מניות ה-EV הסיניות - האם זה מוצדק? וגם - הדוחות המאכזבים של NIO
חברת הרכבים החשמליים NIO הפכה בשנים האחרונות לחביבת המשקיעים ולאחת המניות שמרכזות הכי הרבה עניין, וכל זה כאשר שוויה במונחים של וול סטריט צנוע ורחוק מאוד מהענקיות - כ-16 מיליארד דולר.
היום דיווחה החברה על הפסד ברבעון הרביעי שהיה גדול מהצפוי. יתרה מכך, התחזית לרבעון הראשון הייתה הרבה מתחת למה שוול סטריט ציפתה. ובכל זאת, המניה עולה לקראת פתיחת המסחר. איך זה מסתדר?
נתחיל בכך, שהעליות נרגעו ועומדות כעת על פחות מ-1%, אבל זה לפחות לא ירידה חדה כפי שהיה צפוי בהינתן המרחק בין התוצאות לתחזית. NIO דיווחה על הפסד ברבעון הרביעי של 51 סנט למניה על הכנסות של 2.33 מיליארד דולר. בוול סטריט העריכו הפסד של 26 סנט למניה על מכירות של כ-2.5 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 36 סנט למניה על מכירות של כ-1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022 .
החברה מסרה כי ברבעון הראשון של 2023 היא מצפה לספק בין 31,000 ל-33,000 כלי רכב, כאשר NIO כבר מסרה 20,663 כלי רכב בינואר ופברואר, מה שאומר שנותר בערך 11,000 עד 12,000 כלי רכב שיסופקו במרץ. זו אכזבה. NIO סיפקה יותר מ-40,000 יחידות ברבעון הרביעי של 2022. יתרה מכך, הנהלת NIO מסרה שהיא צופה להכניס כ-1.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בעוד וול סטריט ציפתה ל-2.5 מיליארד דולר.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לי אוטו יריבתה של NIO, דיווחה על מספרי הרבעון הרביעי שלה ביום שני. ההנחיה שלה למשלוחים ברבעון הראשון הגיעה ל-52,000 עד 55,000 יחידות, לעומת 46,319 כלי רכב שנמסרו ברבעון הרביעי של 2022. כלומר היא צומחת בשעה ש-NIO מאבדת גובה במכירות.
אז איך זה שמניית NIO עולה (לפחות בינתיים)? רוב המניות הסיניות הנסחרות בארה"ב מאותות על עלייה. מדד האנג סנג של הונג קונג קופץ בהמשך לשיפור במדד מנהלי הרכש של הייצור בסין. המדד הראה כי הצמיחה הכלכלית בסין גדלה מהר מהצפוי לאחר 2022 איטית. הסגרים בשל הקוביד הכבידו מאוד על הצמיחה בסין והשפיעו לרעה על המניות הסיניות, כעת נראה שההתרחבות של הכלכלה הסינית מהירה ביותר. זה משפיע על כל המניות הסיניות, גם על NIO שכאמור אכזבה.
השלישייה הסינית
NIO ,Li Auto ,XPeng - שלשת החברות הסיניות האלו שמתמחות ברכבים חשמליים מסרו בפברואר 34,787 כלי רכב. עלייה לעומת 28,865 שנמסרו בינואר, אך ירידה מ-48,340 שנמסרו בדצמבר. הקצב מכירות של השלוש יילך ויגדל והן בקרוב מאוד יגיעו לקצב מכירות שנתי של 500 אלף רכבים. הגדולה בתחום טסלה מכוונת לקצב של קרוב ל-2 מיליון רכבים. כלומר, היא בסדרי גודל של פי 4 משלוש הסיניות האלו. יש כמובן סיניות נוספות, וההשוואה היא גם לא ממש בין תפוזים לתפוזים, אבל שימו לב לנתון מעניין - בעוד טסלה מוכרת פי 4 משלוש החברות האלו היא שווה בערך פי 15 מהשלוש - 650 מיליארד דולר, בהשוואה ל-47 מיליארד דולר לשלוש החברות ביחד. LI שווה כ-25 מיליארד, NIO כ-16 מיליארד דולר לפני הירידה היום ו-XPENG כ-8 מיליארד דולר. טסלה נסחרת ב-652 מיליארד דולר.
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
אז אולי דווקא בסיניות יש פוטנציאל השבחה, אבל טסלה מספקת הרבה מעבר לרכבים חשמליים, היא מספקת טכנולוגיה, רשת של עמדות הטענה, חזון וגם את "הראש" של אלון מאסק. השאלה אם זה שווה פרמיה כל כך גדולה?
- 4.מפריח השערוריות 01/03/2023 18:30הגב לתגובה זויהיה באוחרייכם... 5 דולר למנייה של וולוו וג'ילי יחד!. זיל הזול. ואיזה אוטו!!
- 3.דובון 01/03/2023 17:31הגב לתגובה זווכל הסיניות האלה יפסידו ביחד 10 מליארד....
- 2.ניתוח חובבני למדי 01/03/2023 15:33הגב לתגובה זוייתכן וטסלה תרד,כמו כן ההשוואה למס המכוניות הנמכרות פחות רלונטי , מה שיותר חשבו הרווחיות... החב הסיניות עדיין מפסידות כסף
- 1.טסלה גם מרוויחה 15-17 אחוז רווח נקי והן מפסידות (ל"ת)01/03/2023 15:26הגב לתגובה זו
- דודי 01/03/2023 18:26הגב לתגובה זוטסלה מרוויחה למעלה מ30%.
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
