אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: צילום מסך/מובילאיי ביוטיוב

מובילאיי חושפת יעדים: צבר של 21 מיליארד דולר עד שנת 2030

פרופ' אמנון שעשוע מציב יעדים גבוהים. האם הוא מסוגל להגיע לשם? זה לא יהיה פשוט אבל יש לו קבלות - החברה צומחת וגם רווחית. הצבר גדל ב-6.7 מיליארד בשנה האחרונה. המניה זינקה ב-60% מאז ההנפקה לפני חודשיים - האפסייד במניה התגשם במהירות
נתנאל אריאל | (4)

חברת מובילאיי מובילאיי (סימול:MBLY) היא הצלחה ישראלית גדולה. אולי הגדולה ביותר. היא חברה צומחת וגם רווחית. אינטל רצתה להנפיק אותה בחזרה בבורסה לפי שווי של 50 מיליארד דולר. אז אמנם השווי הזה היה גבוה מדי, והחברה אכן נאלצה לחתוך את השווי ל-16.7 מיליארד כדי להצליח להנפיק, ועדיין - להנפיק במקביל למומנטום שלילי בשווקים, ובשווי כזה, זו הצלחה גדולה. מאז, המניה הספיקה לזנק ב-60% (למרות ירידה של 11% מתחילת החודש האחרון). הישג בהחלט יפה בתקופה כזו.

כעת, מובילאיי חושפת את יעדי הצמיחה שלה לשנים הבאות, והם מרשימים. האם החברה תצליח להגיע אליהם? זה לא יהיה פשוט אבל פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל החברה שפועלת בתחום הרכב האוטונומי וטכנולוגיות של מערכות עזר מתקדמות לנהג, מביא קבלות ואולי זה אפשרי. כמובן - את התשובה נקבל רק בעוד 7 שנים.

מובילאיי תציג היום בתערוכת CES 2023, בלאס וגאס, ארה"ב את הצפי שלה לצבר הכנסות של 17 מיליארד דולר בתחום ה-ADAS עד שנת 2030  - כולל 3.5 מיליארד דולר של הכנסות צפויות מ-SuperVision, מוצר שהושק ברבעון הרביעי של שנת 2021.

לדברי מובילאיי, בזכות מערכת-על-שבב (SoC) ה-EyeQ6 ואחרות, צבר ההכנסות של החברה גדל במהלך השנה האחרונה ב-6.7 מיליארד דולר ממערכות ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג), עם היקף עתידי משוער של 63.6 מיליון מערכות.

 

מובילאיי גם צופה צבר הכנסות של 3.5 מיליארד דולר ממוצרי Autonomous Mobility-as-a-Service (ניידוּת אוטונומית כשירות) עד 2028, וזאת לדברי החברה על בסיס עסקאות עם שלוש חברות גדולות, כולל פרויקט ניידות כשירות לרכב אוטונומי שסוכמה לאחרונה עם יצרנית מובילה של רכב מסחרי באיחוד האירופי. החברה גם צופה הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממוצר AV לצרכן הפרטי ( Mobileye Chauffeur) עד שנת 2030.

מייסד ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, אומר היום: "בפרק הזמן הקצר שעבר מאז הנפקת החברה בחודש אוקטובר, העסקים של מובילאיי צברו תאוצה משמעותית. זיהינו התרשמות חיובית  בקרב לקוחותינו הקיימים ומיצרניות רכב חדשות. גורמים אלו מאמינים בחזוננו לבניית מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן ובינה מלאכותית, וטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה גלובאלי, ותספק יתרונות משמעותיים למיליוני נהגים ברחבי העולם.”

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

לדברי החברה, יש "ביקוש רב" מערכת SuperVision אצל ציבור המשתמשים בסים, שם החברה מצפה למסור בקרוב עדכון תוכנה ל-70 אלף בעלי רכב חשמלי מסוג Zeekr 001, עם  "עדכונים משמעותיים" במפות של החברה. לדברי החברה, ה-SuperVision  תוטמע גם ברכבים החשמליים מדגם Zeekr 009 שיושק בקרוב, וכן בהשקות גלובליות קרובות של דגמים המשתייכים לשלושה מותגים אחרים מקבוצת Geely.

  

בחברה אומרים עוד כי "הצלחת המערכת ומהירות הפריצה לשוק הרכב בסין, הידוע כתחרותי במיוחד, הובילו לקידום עסקאות חדשות עבור מערכות מבוססות SuperVision ברחבי העולם". לדברי מובילאיי, היא מקדמת יחד עם יצרנית רכב אירופאית יוקרתית פרויקטים שאמורים להיות מסופקים בשנת 2025, ופרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח עם לקוחות אחרים. בסך הכל, צופה החברה להיקף ייצור של כלי הרכב מבוססי SuperVision שיגיע ל-1.2 מיליון יחידות בשנה עד 2026.

 

בתחום טכנולוגיית ה'ניידות כשירות' לרכב האוטונומי, Mobileye Drive (MaaS). מובילאיי חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם יצרנית עולמית גדולה של רכבים מסחריים לייצור של כמה אלפי יחידות. בחברה מקווים להמשיך "לבחון" בשנת 2023 תמשיך מובילאיי את טכנולוגיות הרכב האוטונומי, עם תוכניות פיילוט של טכנולוגיית הרכב האחרונה שלהם שהושקה בגרמניה. 

הדוחות לרבעון השלישי של מובילאיי

מובילאיי הונפקה בחודש אוקטובר האחרון בנאסד"ק לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר כאמור, לאחר שגייסה 861 מיליון דולר. על פי נתוני החברה, עד כה למעלה מ-125 מיליון כלי רכב ברחבי העולם יוצרו כשהם כוללים טכנולוגיה של מובילאיי. 

בדוחותיה לרבעון השלישי של 2022 דיווחה מובילאיי על הכנסות של 450 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 38%. מובילאיי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 114 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7%. מחיר המערכת הממוצע עמד על 53 דולר בהשוואה ל-45.7 דולר בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 16%. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אקליין 05/01/2023 18:15
    הגב לתגובה זו
    מדוע היא ירדה לאחרונה ב 20 אחוזים
  • 2.
    מידע פנים 05/01/2023 16:43
    הגב לתגובה זו
    הסכמים חדשים, פשוט חירטוש להריץ את המניה למעלה
  • dw 05/01/2023 17:36
    הגב לתגובה זו
    ו MBLY, כמו גם FRSX ו INVZ, מציגות שם. זה חלק מהביזנס להשתתף בתערוכות מקצועיות. פורסייט למשל יציגו שם את מערכת האיינט שלהם.
  • 1.
    dw 05/01/2023 16:14
    הגב לתגובה זו
    INVZ ופורסייט (FRSX)
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5